کوانتیکدریم قصد دارد تا بازیهای کوتاهتری را توسعه دهد
کوانتیک دریم (Quantic Dream) در حال سپری کردن یکی بهترین سالهای دورهی توسعهی بازی خود هست. آخرین اثر این استودیو یعنی Detroit: Become Human با استقبال عالی منتقدین و بازیبازان رو به رو شد و زمانی هم که تصمیم گرفت تا آثار خود را به صورت چندپلتفرمی یا مالتی پلتفرم عرضه کرده و تبدیل به یک توسعه دهندهی شخصی ثالث شود، محبوبیت خاصی را در میان بازیبازان و طرفداران به دست آورد. حال سوال اینجاست که این استودیو دیگر چه برنامهای را در جدول کاری خود دارد؟
طی مصاحبهای که توسط وبسایت OnlySp از دیوید کیج (David Cage)، موسس و کارگردان اصلی استودیوی کوانتیک دریم، وی اعلام کرد که کوانتیک دریم قصد دارد تا راه متفاوتی نسبت به گذشته را پیش بگیرد. او توضیح داد که این استودیو قصد دارد تا با توسعهی بازیهای کوتاهتر، آثار بسیاری را با داستانسرایی متفاوت و مختلف به کاربران ارائه دهد. البته وی از این نکته نیز با خبر بود که طی چندسال اخیر، توسعه دهندگان بسیاری به دنبال این نوع استراتژی توسعهی بازی، آسیبهای جبران ناپذیری دیده و به مشکلات مالی برخوردند.
ما در آینده قالبها و فرمتهای بسیاری را در توسعهی بازی در نظر میگیریم. توسعهی بازیهایی با خط داستانی طولانی و بلندمدت که البته با سبک داستان سرایی و نقطهی دید طرفدارانمان کاملا جور در میآید. با این حال من دوست دارم تا توسعهی بازیهای کوتاهتر را نیز تجربه کنم.
وی افزود:
اما برای به رسیدن به چنین هدف و تجربهای، باید بازار مناسب را پیدا کرد. آثار بسیاری به واسطهی چنین تجربهای شکست خوردند. پس من میگویم که ما توسعهی بازیهای کوتاهتر را در نظر داریم اما تا زمانی که داستان مناسبی را برای چنین قالبهایی یافت نکنیم، به چنین تجربهای نیز دست نمیزنیم.
کوانتیک دریم به توسعهی بازیهایی با خط داستانی طولانی مدت شناخته میشود و حال تصمیم این استودیو به توسعهی بازیهای کوتاهتر بسیار جالب است و قطعا نتیجه نیز بسیار جالب خواهد بود.
آخرین ساختهی این استودیو یعنی Detroit: Become Human در حال حاضر در دسترس کنسول پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانهی شخصی قرار دارد. شما میتوانید برای آشنایی با این اثر به مشاهده نقد و بررسی ویدئویی آن با نام روزگار مرگ انسانیت بپردازید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
یکی از اون شرکتاس که واقعا براش احترام زیادی قاعلم
زمانی که بازار پر از شوتر و اپن ورلد نقش آفرینی بودو(هست) سبک تعاملی رو اوورد که قبلش شبیه فارنهایت یا هوی رینو (توو این مدیوم) بازار و سرمایه گذار و مصرف کننده ندیده بود…
ولی زمانی واسه من محترم تر شد که با بایند و دترویت روی اصولش پا نزاشت…
زمانی که گاد اف وارها و آنچارتدها با فروش فضاییشون لبخند رضایتو رو لبای مدیرای سونی میزاشتن…دیوید کیج خیلی راحت میتونست یه اکشن صرف بسازه و دهن منتقداشو ببنده…اما نکرد…
بین عقلو دلش…دلشو انتخاب کرد…تصمیم دلی هم تاوان داره…(سونی نخریدش)
مخالف جریان آب شنا کرد…چون دغدغش این بود…برای معدود طرفداراش بازم قصه گفت…قصه های خاص از جنس دیوید کیج…
امیدوارم با هر ناشری که قراره کار کنه…توو مسیرش موفق باشه…((چون کمن توو این صنعت آدمایی که شهامت دارن))
امیدجان ، دیوید کیج و استودیوش بهتر از سونی میتونستن یا الان میتونن پیدا کنن؟!
همه ناشرها به فکر سود هستن ولی حداقل سونی یشتر از بقیه به ارزش بازی ها و هنرشون بها میده
تو دوره ای که اینسومنیاک به آغوش سونی میاد و شایعه پیوستن رمدی هم به گوش میرسه بدترین کار جدایی از این ناشر بزرگ هستش که انصافا تو حمایت از استودیوها کم نمیزاره
کوانتیک دریم حالا حالاها باید بدوه دنبال یه حامی مثل سونی…البته احتمال برگشتنشون هم هست
خودشون میخوان ناشر شن netease بهشون سرمایه میده
۱۰۰٪ داداش حرفت درسته…بر منکرش لعنت..به جرات میگم هیچ شرکتی در حال حاضر ریسک پذیرتر از سونی نیست(با فاصله)
سونی دیگه ریسک کردن براش لذت بخشه
سونی وقتی میخواد روی یه آیپی ۵۰ به ۵۰ ببنده….خاطرات شیرینش خیلی بیشتر از تلخاس…
باید به اتاق فکر این شرکت تووی بحث سرگرمی تبریک گفت و ایستاده تشویقشون کرد…
رقبا (جز نینتندو) چه قبول کنن چه نکنن…هیچ کدوم به این اندازه شهامت ندارن
مگه کاری داشت به ناتی داگ بگن فقط آنچارتد بساز و سراغ ریسک نرو(مثل مایکروسافت) ریسک کردن باعث تولد لست اف اس شد
یا به گوریلیا گیمز میگفت کیلزون بساز کاریت نباشه…ریسک کردن باعث یه آیپی گردن کلفت به اسم هورایزون شد(که به نظرم دست نخورده ترین و اورجینال ترین محیط و فضا رو توو نسل هشت داره این بازی تا قبل از دث استرندینگ که شاید جاشو بگیره….نظر شخصی)
و خیلی بازیای دیگه…حتی بازی اوردر همین الان خبر ساخت نسخه ی دومش خیلیا رو به سقف میچسبونه…
اما حرف من این نیست داداش
من میگم با اینکه کیج بازیاش فروش آنچنانی نداشت اما دست از دیدگاهش…سبکش…استایل بازی سازیش نکشید و این واسه من خیلی خیلی ارزشمنده
راجب موضوعی که گفتی کاملا باهات موافقم
یک نکته درمورد خرید استودیو چه از طرف سونی و چه از طرف ماکروسافت بگم
خرید یک استودیو باید توجیح اقتصادی داشته باشه
یعنی شما میای یک استودیو رو مثلا ۵۰ میلیون دلار میخری ( البته ما داریم یک استودیو ارزون رو حساب میکنیم )
حالا بازی چقدر فروش میکنه؟ مثلا ۱ میلیون نسخه
و هربازی ۳۰ دلار هم سود باشه میشه ۳۰ میلیون دلار
تا اینجای کار به نظر خوبه ولی شما باید از این مبلغ مالیات حقوق کارکنانت برق آب گاز تلفن آبدارچی :rotfl: و… رو بدی دیگه
منظورم تهش یک مبلغی برای سونی میمونه
حالا اینا باید در سال های آتی چندین بازی بسازن و کلی بفروشن تا پول خرید استودیو تازه در بیاد
حالا یک عده میرن استودیو های ارزون میخرن میگن ما استودیو خریدیم
خوب اینکارو سونی هم میتونه بکنه ولی سونی دنبال خرید استودیویی هستش که شاهکار یا نزدیک به شاهکار و AAA بتونه بسازه نه یک بازی با گرافیک کارتونی
پس اینجاس که خرید استودیو آسون و ارزون نیست و اینجوری نیست شما هر بازی ای خوشت اومد بگی سونی جون اینو بخر برام
الان مثلا اینسومنیاک با اسپایدرمن و فروشش به سونی گفت یعنی من میتونم درآینده برات سود خوبی بیارم و خودمم سود کنم زیر دست تو
خوب اینو خرید
ولی بازی های دیوید کیج که به نظرخودم ابرشاهکار هستند همه پسند نیست و فروشش نهایت ۲ ۳ میلیون میشه که خوبه ولی برای خرید استودیو توجیح پذیر نیست
((بیاند و دیترویت)) درسته ولی کاملا باهاتون موافقم نتیجه خاص بودن میشه همین که سونی نخریدش و با اینکه زمان هوی رین این سونی بود که بهش بال و پر داد ( درحالی که بقیه ناشر ها محلی بهش ندادن) و باعث شهرتش شد و همینی که به اینجا رسیدن رو مدیون سونی ه ولی وقتی امثال بازی های اسپایدر من و گاد و آنچ و لست و هورایزن و…. و……. و…… فروش نجومی دارن و دیترویت با اون همه شاهکار بودنش نه متا درست درمونی میگیره نه فروشی در حد بقیه….. نتیجه ش هم میشه همینی که هست
ای کاش سونی کوانتیک دریم رو میخرید مهره بزرگی رو از دست داد
منم از خدام بود و ارزش زیادی برای شرکت qunaticdream و به خصوص david cage قاعلم ولی به نظرم هیچ وقت اون لیاقتی که بازی هاش داشتن رو از نظر فروش و متا و … نگرفت و یکی از دلایلی که میخوان مولتی پلتفرم بسازن همینه وگرنه چند سال پیش سونی اصلحه رو سر اینا نزاشته بود که بیان براشون انحصاری بسازن خودشون تصمیم گرفتن و هیچ وقت جز first party های سونی نبودن.الانم میتونستن به همون روند ادامه بدن ولی دنبال سودن.البته اینکه سونی هم ازشون استقبال نکرد برای first party شدن کم عجیب نبود . این مصاحبه هم خبر از پسرفت این شرکت هست و احتمالا(نظر شخصی) مثل supermassive games میخوان بازی های آبکی کوتاه بسازن بکنن تو پاچه گیمرها.خلاصه که به ضررشون تموم میشه به نظرم.
یا منظورشون عرضه بازی های اپیزودیک مثل آثار تیل تیل یا لایف ایز استرنج ه یا مثل همین سوپر مسیو که دارک پیکچرز رو داره میسازه
در هرحالت من شدیدا مخالفم اولا عرضه بازی های اپیزودیک به تجربه گیمر هایی که بازی رو سر موقع تجربه میکنن صدمه میزنه ( من سر لایف ایز استرنج تا زمان عرصه اپیزود بعدی خیلی از جزییات قبلی ها رو یادم میرفت)
بعد اگر هم منظورشون بازی هایی مثل man of medan اینا باشه که به تجربه روایت سرایی و شخصیت پردازی عمیق صدمه میزنه چون قاعدتا تایم کمتری رو برای خو گرفتن با کاراکتر ها داریم
دترویت داستانش عالی بود ولی گیم پلیش مزخرف برای تموم کردن ۱۰۰ چارت باید یه چپترو نزدیک با دوازده بار میرفتی کهوکلی وقت هدر میرفت،منم گرفتم بازیو اولاش پاک کردم بقیشو از یوتیوب نگاه کردم،اینا باید بفکر وقت مردم باشن بجای کوتاه کردنش
بنظرم تکمیل فلوچارتا و دیدن قسمتای مختلف تصمیم گیریا نواورانه و جذاب بود،منتها دقیقا بایدقبل ازجاییکه داستان چندشاخه میشد checkpointهارو میذاشتن که گیمر راحت تر بتونه با کمترین زمان بیشترین تنوع داستانیوببینه،که برخی مراحل واقعا فاصلشون زیاد بود.
راکستار از اون ور هم میاد اینو میگه که رد دد یا جی تی ای بعدی داستان کوتاه تری دارن از اون ور یوبیسافت میگه دیگ عنواین داستان محور خطی رو دوست نداره و به داشتن آشغال هایی مثل گوست ریکون یا واچ داگز افتخار میکنه در صورتی که وجودشو مدیون بازی هایی مثل اساسینس و رینبو هست از اینور کپکام یجوری میخواد خودشو توی دنیا گمینگ آنلاین جا بکنه متاسفانه این دوره هم سینما هم صنعت گمینگ دیگ به چشم هنر نگاهش نمیکنن الان دیگ شده صنعت پولسازی اگه شرکت هایی مثل کپکام و سونی و ناتی داگ نبودن که دیگ هیچ..!
آشغالی مثل واچ داگز؟یعنی انقدر براتون سخته به سلیقه کسایی به بازی اپن ورلد با تم هک و امنیت علاقه دارن احترام بزارین؟
والا 😕 :-/
این گل پسرایی که به علاقه بقیه بی احترامی
می کنن معمولا ابایی ندارن از این که به
اشخاص هم توهین کنن متأسفانه…
من با نظر ایشون موافقم درضمن ایشون که به طرفدار های واچ داگز بی احترامی نکرده به خود بازیش ایراد گرفتن که واقعا هیچی نداره داستان که افتضاح ماموریت های تکراری شدید همونطور که توی واچ داگز ۲ شاهدش بودیم تو سینما هم فیلمای چرت مارول که جزء تخیل شدید و جلوه های ویژه هیچی ندارن دیگه شبیه انیمیشن شدن فیلمای مارول بازم اینجور فیلمای تخیلی هیچ ارزشی در سینما ندارن به جزء پولسازی
دوست عزیز
نصیحت کردن این دوستان مثل وعظ کردن برای گربه نره خیابون ما می مونه
وقتتو تلف نکن
جالبه
کوتاه تر حیفه به خدا ولی اگه یه داستان درست و حسابی مثل دیگر بازی هاش باشه که هست و مدت زمانش زیادی کوتاه نباشه بازم خوبه
از همه ی بازی های کوانتیک دریم بینهایت لذت بردم ولی فکر کنم متاسفانه داره سیاست اشتباهی رو پیش میگیره.امیدوارم که اشتباه کرده باشم.
از جدایی کوانتیک دریم و سونی ناراحت نیستم. چون بازیهاشون سود مالی زیادی واسه سونی نداشتن و در صورت جدایی هم باز رو ps4 قابل تجربه هستن و خوشحالم میشم گیمرهای سایر پلتفرم ها از شاهکارهای استاد کیج لذت ببرن.
فقط یه ترس اندکی دارم که بدون حمایت سونی به فنا برن و دیگه این سبک منحصر به فرد و قابل احترام رو از دست بدیم.
شما هر جور بازی ای با هر مقدار زمان که بسازی ما میدونیم که شاهکاره و تا همیشه ازتون بابت لحظات ماندگتری که برامون خلق کردید سپاسگذاریم. امیدوارم بازی های آیندشون موفقیت تجاری به مرتب ببشتری داشته باشند