SDCC 2019 | هیدئو کوجیما سبک بتل رویال را به چالش میکشد
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در مصاحبهای در مراسم San Diego Comic-Con 2019، عقیدهی خود را نسبت به بازیهای بتل رویال بیان کرد. به نظر میرسد که کوجیما دل خوشی از این سبک ندارد.
در حال حاضر، حالت بتل رویال به یکی از پرطرفدارترین سبکهای بازیهای ویدئویی تبدیل شده است. این موضوع باعث شده که شرکتهای بزرگ بازیسازی به ساخت عناوینی با این سبک روی آورند و از بازیهای مهمی که میتوانستند ساخته شوند، صرف نظر کردند و بودجهی آنها را به بازیهای بتل رویال اختصاص دادند. بدون شک حالت بتل رویال یکی از پولسازترین سبکهای موجود است، ولی تاثیر بدی برروی استودیوهای بزرگ گذاشته و باعث شده که این استودیوها از رسالت اصلی خود که آفرینش خلاقیت است، دور شوند.
هیدئو کوجیما که از خلاقترین سازندگان بازیهای ویدئویی است، در طی مصاحبهای در مراسم San Diego Comic-Con 2019، هنگامی که در حال توضیحاتی در باب بازی Death Stranding بود، از عقیدهی خود در مورد حالت بتل رویال سخن گفت. از سخنان کوجیما معلوم شد که وی هیچ علاقهای به سبک بتل رویال ندارد و در همین حال، تماشاچیان شروع به تشویق کوجیما نمودند. وی در این باب افزود:
راحتترین کار برای پول درآوردن، ساختن یک بازی است که در آن بازیبازان در یک جزیره جمع شده و به هم شلیک میکنند؛ من هرگز چنین چیزی را نخواهم ساخت.
این موضوع بسیار خوشحال کننده است که هیدئو کوجیما قصد ندارد تا راه خود را دستخوش تغییر کند و تصمیم دارد که به سبک خلاقانهی خود ادامه دهد. همچنین با شنیدن این خبر، بازیبازان زیادی آسوده خاطر شدند و مطمئن گشنتد که این سازندهی افسانهای، به این زودیها در مقابل سبک بتل رویال سر خم نمیکند.
بازی Death Stranding در تاریخ جمعه ۱۷ آبانماه ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برروی کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه میشود. شایعاتی مبنی بر انتشار این بازی برروی پلتفرم رایانههای شخصی گزارش شده است که شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به خبر Death Stranding یک عنوان انحصاری زمانی است، مراجعه نمایید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
یعنی عالی :rose: :inlove:
حرفی زد که هیچ بتل رویالی نتونه از خودش دفاع کنه :rose:
(ببخشید) انگیزه یه سری بیشعور رو درک نمیکنم
گند vpn هم در آوردید (پست های قبلی، مخصوصا سایبرپانک)
یعنی شعورتون در حد بچه هم نیست؟
خجالت هم خوب چیزیه
اره والا تو اون پست من سر هم بالای ۲۵۰۰ تا منفی گرفتم :rotfl:
ولی در کل منم باهاش موافقم سینا جان :yes:
بتل رویال اون موقع که تو استالکر بود همه مسخرش میکردن و حالا همونها بتل رویالی شدن واسه من :laugh:
والا من جای مدیریت سایت بودم… ثبت نام تو سایت رو با عکس کارت ملی و شناسنامه میکردم… اونوقت خیلی چیزا معلوم میشد…
به خدا اسم تک تک اکانتاشون رو میدونم ولی به نظرم این سیستم دیگه تو سایت جواب نمیده!
داداش در اون صورت اولین نفری که باس اکانتش حذف میشد شما بودی چون به پلتفرم های دیگه توهین کردی. :laugh:
موافقم باید، ثبت نامه سه مرحله ای اثر انگشت بزاره اینجا واقعن هرج و مرج هست، ولی نمیدوم باگه یا چی من اسمم همیشه خودم بوده و اینه تعقیر هم نمیشه داد در شناسنامه،هرکاری کردم تعقیر بدم نشد، برای شما چطور؟؟
با این حرفش من از الان منتظرم که ببینم فقط چی میسازه و ب امید اینکه فورتنایت رو پودر کنه :heart:
راحتترین کار برای پول درآوردن، ساختن یک بازی است که در آن بازیبازان در یک جزیره جمع شده و به هم شلیک میکنند؛ من هرگز چنین چیزی را نخواهم ساخت.
بلخره حرف منو از یک بزرگ شنیدید .
نکنید خجالت بکشید ابروی گیم رو نبرید ازاین بازی های اشغال نخرید.
برید گرافیک دیزگان رو ببینید عشق کنید .
ببینید یه بازی داستان محور چه حاای داره .
هیچ وقت سعی نکنین سلیقتونو به دیگران تحمیل کنین.
پروفایلشو کرده swat 4 خخخخخخخ
راست میگه دیگه یه مشت نوب رو فیلم میکنی خودشونو سرکار میذارن فک میکنن پرو شدن ، اما حقیقت اینه که نوبن!!!نوووووببببب
برعکس گفتی. بازیهای بتل رویال رو اغلب پرو گیمرها بازی میکنین. وگرنه بازیهای داستان محور رو همه میتونن بازی کنن چون گیمپلی چالش برانگیزی ندارن.
اتفاقا طراحی شدن یه مشت نوب پول بریزن توش با خرید ارتقا پولکی احساس پرو بودن کنن
واسه شما که همه بازیا رو روی درجه very easy بازی میکنی و تاحالا بازیای souls clone رو بازی نکردی معلومه چالش خاصی ندارن پرو گیمر خانم.
اوج هنر تو اینه که زیر پست تلو و سایبرپانک ….بزاری اونم درحالی که عکس تیلور سوییفت خز روی پروفایلته.
حالا برو با عکس جاستین سوسول مث خری که تیتاپ خورده ذوق کن.
برو بابا… بیادب
دهنت سرویس سه ساعته دارم میخندمxD
پرو بودن همش این نیست که حرفه ای بازی کنی. یعنی این که عقل و سواد گیمری داشته باشی وقتی بازی میکنی درک کنی و بفهمی ارزش این بازی به چیه. آیا بازی های بتل رویال اصلا ارزشی دارن که بخوای درکش کنی؟
مثال بارزش استریمر های آپارات. طرف خوب بازی میکنه ولی هیچی حالیش نیست. یکیشون که gta v استریم میکرد میگفت” من نمیفهمم الان اینا واسه چی دارن این کارا رو میکنند یکی توی کامنتا برام توضیح بده” به چنین کسی میشه گفت پرو؟
دمت گرم انصافا چه تعریف قشنگی از پرو گیمر بودن دادی پرو بودن که به تعداد kill ها نیست به سواد گیمری…
موافقم :yes: هزاران هزار گیمر حرفه ای وقتی بخوان خودشون به چالش بکشن روی میارن به بازیهای انلاین و در واقع بتل رویال :yes:
ماشاالله قشنگ…. ده به بتل رویال!
تا امثال این افراد هست آدم خیالش راحته
من که بازیهای بتل رویال رو به بازیهای داستان محور ترجیح میدم چون سرگرم کنندهترند.
ابجی بتل رویالی مثل فورتنایت فقط به خاطر نینجا همه گیر و معروف شد یعنی استیمرا معروفش کردن مطمین باش من شخصا خوشم نمیاد ولی به طرفداراش احترام میذارم
شما فقط کافیه سرج کنی تو یوتیوب rage moment game اونوق متوجه دیگر خسارات بازی های انلاین میشوید. ۹۹ درصدش هم بازی های بتل رویاله.
یارو هخخ وای بخاطر apex, با مشت زد تو مانیتورش، چه مانیتوری هم داشت فکر کنم فورکی بود. البته اونجا در رفاهن دوباره میخره دوباره میشکونه.
ایول بهترین حرفی که بتل رویا رو توصیف کرد همینه اونم از زبون بازی سازهای معروف به جایی برسیم کم کم که هیچ کارگردانی و بازی ساز های معروف به بتل رویال علاقه ای نداشته باشن..و فقط شاهد بازی های داستان محور باشیم
دقیقا راحت ترین کار و سازنده های بتل رویال دارن ی جزیره و چند تا شخصیت طراحی میکنن که نهایت طراحی شون شاید شیش ماه طول بکشه بعد میدن بیرون به اسم بازی رایگان بعدش از طریق فروش اسکین و تجهیزات تزیینی کلی پول به جیب میزنن و به بازیشون هم میگن گیم ولی شما بیایید طراحی بازیایی مث رد دد . گاد اف وار . سایبرپانک ۲۰۷۷ . دث سترندینگ . د لست آف آس . گیرز آف وار و ببینید که چند سال طول میکشه ساختنش و نصف اون درامدی که بازیای بتل رویال کسب میکنن و ندارن ولی با این منوار میان از خودگذشتگی میکنن بازیای داستان محور میسازن تا این صنعنت به قهقرا نره گیم دیگه صرفا فقط یک کار برای سرگرم شدن نیس ی هنره قرن ۲۱ هست خیلیا با گیم زندگی میکنن لحظات غم و شادی شون همراه با گیم هست از گیم درس زندگی میگیرن که تو مدرسه و دانشگاه بهش پرداخته نمیشه پس بهتره صنعت گیم با بازیای داستان محور ادامه پیدا کنه ن یک بازی صرفا اعصاب خورد کن که اخرش هم به هیچ جا نمیرسی میری تو ی جزیره با صد نفر دیگه میجنگی خب اخرش هم ی ویکتوری میگیری بعدش چه لذتی داره ؟ هیچی بعد چند برد دیگه بازی چیزی برای ارایه نداره یوتوبری و میشناسم که خودش هر سیزن فورتنایت بالای دویست سیصد دلار خرج میکرد ولی تو یکی از ویدیوهاش اعتراف کرد من از فورتنایت خسته شدم چون چیز جدیدی رو ارایه نمیکنه
والا ما هم دلخوشی ازش نداریم.
دمش گرم منم هیچ وقت چنین بازی رو بازی نمیکنم
دمت گرم کوجیما
با خاور از رو بتل رویال رد شد :rotfl:
کلا ساده ترین راه بازی ساختن همینه
ابزار به گیمر بدی بگی خودت برای خودت فان ایجاد کن!
امثال sea of thieves, بتل رویال ها و خیلی از بازیای آنلاین
اینا رگ خواب گیمر هارو فهمیدن اونم بازی با رفقاست! شما هر بازی ای با رفیقت بازی کنی مزش ده برابر میشه حتی اگه بازی خوب نباشه چون یک فعالیت اجتماعی میشه و انسان ها موجوداتی ذاتا اجتماعین
ولی آیا این نوع بازی الزاما خوبه؟ نه
چون یکی از مهمترین اصول هر بازیلول دیزاینه
و خیلی از این بازیا لول دیزاین درست و حسابی ندارن ته تهش یه مپه که اونم خیلی طراحی هوشمندانه ای نداره
درواقع گیمر پول بازی میده
سازنده هم بجای یه بازی واقعی ساختن صرفا ابزار بازیو دست گیمر قرار میده تا گیمر با رفیقاش بازی کنه
برای همینه میگن بتلرویال و امثالهم آفت گیمن
درسته حال میدن به شدت !!ولی اون ذوق هنری طراحی لول رو از سازنده ها میگیرن
من از همون اول که همه از بتل رویال تعریف میکردن من به هیچ وجه از سبک بتل رویال خوشم نمیومد و تعجب میکردم چرا اونقدر این سبک رو گنده کردن تمام سایتها حتی سایت گیمفا در اوایل خیلی گنده اش کردن و از اینکه بازی کالاف و بتل و غیره به بازیشون اضافه کردن نقطه قوت این بازی ها رو دونستن اما من واقعا از این سبک راضی نبودم و اصلا خوشم نمیومد چون اعتقاد داشتم سبک بتل رویا هیچ هدفی رو دنبال نمیکنه از اول تا اخر در یک سبک قرار داره و یک هدفی رو دنبال میکنم اونم تیراندازی فقط
راحتترین کار برای پول درآوردن، ساختن یک بازی است که در آن بازیبازان در یک جزیره جمع شده و به هم شلیک میکنند؛ من هرگز چنین چیزی را نخواهم ساخت.
میتونی یه سبک جدید بساز بعد بگو پابجی مسخری من یه گیمرم و هرچی دوس داشته باشم بازی میکنم نمیشه که بازیای آنلاینو حذف کنیم رژیم گیمی بگیریم که بازی تک نفره حذف نشن اونا باید قوی بشن
من خودم بازیا مستقل بازی میکنم بازی های هنری بازی میکنم آنلاینم میزنم ولی حرفای کوجیما رو قبول ندارم به نظرم یکم مغرور شده
میتونی یه سبک جدید بساز؟؟؟!!!!
ایشون کسین که سبک مخفی کاری رو به شکلی که امروز میبینی درآورده
و با death stranding هم داره سبک جدیدی رو ابداع میکنه
خجالت آوره حرفات
هر کدوم سر جای خودش طرفدارانی داره.
عه دمش گرم :laugh:
دمش گرم-واقعا دمش گرم :yes: :yes:
فقط یکی مثل سلطان میتوته تو دهنی بزنه به ناشران بتل رویال و بازی های مزخرف و بی محتوا
حالا کوجیما یه چیزی گفت ?:-) خیلیا بهانه گیر اوردن تا باز بتل رویال بکوبن ?:-)
آاااااااخ فدای چشات بشم کوجیما درست حرف دلمو زدی
نمیدونم چرا بتل رویال به بعضیا فشار میاره
ولی واقعاً از نظر ایده و نواوری و هیجان و تنوع و جا برا حرفه ای شدن سبک خیلی موفقی هست.
هرچند من اصلا از فورتنایت خوشم نمیاد ولی پابجی بی نظیره و یکی از بهترین بازیای این نسل
Wise men Make Wise Decisions …