پیت هاینس: سرویسهای استریم بازی در بازارهای کوچکتر موفقیت بیشتری خواهند داشت
در چند وقت گذشته، افراد بسیاری سعی کردهاند تا موضع خود را در رابطه با موضوع استریم بازیها اعلام کرده و نظرات خود را راجع به آن و همچنین آیندهی نامعلومش با دیگران به اشتراک بگذارند. اما از نظر آقای پیت هاینس (Pete Hines)، رییس بخش بازاریابی بتسدا (Bethesda)، استریم بازیها بازار موفقتری را در کشورهایی به غیر از کشورهای بزرگ و اصلی خواهد داشت.
هیچ کس از آینده و میزان تاثیرگذاری سرویسهای استریم بازیها خبر ندارد. از طرفی برخی اعتقاد دارند که جهان و صنعت بازیهای ویدئویی هنوز برای چنین سرویسهایی آمادگی لازم را ندارد. از طرفی دیگر اما برخی دیگر معتقدند که اینچنین نبوده و همین حالا هم میتوان دست به توسعهی چنین سرویسهایی زد. از نظر آقای پیت هاینز، تاثیرات سرویسهای استریم بازی بزرگ بوده اما در کشورهایی که انتظارش را دارید اتفاق نخواهند افتاد.
طی مصاحبهای که وی اخیرا با وبسایت GamesIndustry انجام داده راجع به بخشهای مختلفی صحبت کرده است. اما زمانی که راجع به سرویسهای استریم بازی از او سوال شده، او گفته که آنها تاثیرات بزرگی را در صنعت بازیهای ویدئویی خواهند داشت و بیشترین میزان این تاثیرات را در کشورهایی که بازار بزرگی همچون ایالات متحده ندارند خواهیم دید، بلکه در کشورهایی با بازارهای در دست توسعه که به اینترنت دسترسی داشته اما به کنسولها و یا رایانههای شخصی قوی برای تجربهی بازیها دسترسی ندارند خواهیم دید. از جملهی این کشورها میتوان به هند، چین و آفریقا اشاره کرد.
میلیونها و یا میلیاردها آدم سرویسهای استریم بازی را امتحان خواهند کرد. ممکن است تعدادی از آنها استفاده از اینچنین سرویسها را کنار بگذارند اما انتشار اینچنین سرویسها برای افرادی که به رایانههای شخصی قدرتمند و یا کنسولهای مخصوص بازی دسترسی ندارند قطعا خوشایند خواهد بود. شما میتوانید استریم دیگران را دیده و بازی موردعلاقهی خود را در همان لحظه اجرا کنید و آن را در هر زمان و مکانی تجربه کنید. این میتواند تفاوتهای بسیار بزرگ و جدیدی را برای ما ایجاد کند
سوالی که بسیاری از من میپرسند این است که این سرویسها میتوانند پایان کنسولها را به همراه داشته باشند؟ پاسخ من این است که در وهلهی اول حتی در کشورهایی همچون ایالات متحده چنین اتفاقی نخواهد افتاد. در کشورهای دیگری همچون هند، چین و یا آفریقا که مردم به اینترنت دسترسی دارند به راحتی میتوانند به تجربهی بازیهای باکیفیت بپردازند.
بله این سرویسها در ایالات متحده بازار خود را دارند و پس از عرضه به خوبی آن را گسترش میدهند. اما برخی نقاط وجود ندارند که ضریب نفوذ کنسولهای بازی نزدیک به صفر بوده و افراد تنها با یک تلفن هوشمند میتوانند بازیهای ویدئویی را تجربه کنند.
به نظر میرسد که هاینس در مینهی سرویسهای استریم بازی با آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش اکسباکس شرکت مایکروسافت، اتفاق نظر داشته باشد. البته فاکتورهای زیادی در موفقیت این سرویسهای در کشورهایی مانند هند تاثیر دارند؛ مسائلی همچون کیفیت اینترنت و برخورد دولتها با آنها. اما برروی کاغذ نظر آقای هاینز غلط نبوده و قطعا سرویسهای استریم بازی میتوانند در چنین بازارهایی موفق باشند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
درست گفته
من که از دار دنیا یهpc ذغالی دارم ولی واقعا دوست دارم ps5 داشته باشم و بتونم رینبو انلاین بازی کنم
شما از دار دنیا هیچ چیز نداری برادر من
نه افتخار و نه شرافت و نه شغل
تو که PC ذغالی داری پول PS5 هم نداررررری 😎 هه هه 😎 :heh: