مایک پاندسمیت جزییاتی را دربارهی ساخت Cyberpunk 2077 به اشتراک گذاشت
بازی Cyberpunk 2077 قرار است در زمان عرضه، مغز طرفداران را منفجر کرده و حسابی آنها را غافلگیر کند.
همان طور که اطلاع دارید بازی Cyberpunk 2077 قرار است در دنیای بازی Cyberpunk 2020 جریان داشته و مایک پاندسمیت (Mike Pondsmith)، خالق بازی Cyberpunk 2020، آن را از قبل تایید کرده است. اما بازی Cyberpunk 2077 تا چه اندازه قرار است به منبع الهام خود نزدیک باشد؟ به نظر میرسد برای روشن شدن این موضوع بایستی تا انتشار بازی در سال آینده صبر کنیم.
مایک پاندسمیت در یک مصاحبهی طولانی با وبسایت خبری VGC در رابطه با موضوعات گستردهای مانند: حس اشتباه بودن زمان انتشار مقرر برای بازی Cyberpunk 2077 به دلیل نزدیک بودن به زمان عرضهی کنسولهای نسل آینده، حدس همسرش در رابطه با امکان وجود داشتن کیانو ریوز (Keanu Reeves) در بازی و وفادار بودن استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) به منبع الهام بازی، توضیحاتی را به اشتراک گذاشت. وی عقیده دارد که بازی Cyberpunk 2077 به طور مناسبی به بازی Cyberpunk 2020 وفادار بوده و توسعهدهندگان بازی Cyberpunk 2077 در واقع طرفداران سرسخت بازی Cyberpunk 2020 هستند؛ آنها بسیاری از ویژگیهایی که Cyberpunk 2020 را خاص و ویژه ساخته است را برای توسعهی بازی Cyberpunk 2077 جذب کردند. حتی وی این موضوع را فاش کرد که وضعیت مجوز (license) ساخت بازی Cyberpunk 2077 برای سالهای متمادی نامشخص بود. آنها به توانایی تیم توسعهدهنده اعتماد کامل داشته و مطمئن بودند که سرانجام آنها مجوز توسعهی بازی را تصاحب خواهند کرد.
مایکل پاندسمیت توضیح داد:
بسیاری از مردم با بازیهای رایانهای بزرگ شدهاند و بسیاری از توسعهدهندگان در دوران کودکی به تماشای مجموعهی Star Wars پرداختهاند. حال آنها فرصت ساخت بازی Star Wars را پیدا کردهاند، در نتیجه تلاش میکنند تا آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. استودیدی سیدی پراجکت رد از همان ابتدا طرفدار بازی Cyberpunk 2020 و علاقهمند به ساخت بازی Cyberpunk 2077 بوده و به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم که مسئولیت ساخت بازی را به آنها بسپاریم.
همچنین در مورد وضعیت نامشخص بازی توضیح داد:
وضعیت مجوز بازی Cyberpunk 2077 برای سالهای متمادی نامشخص بود و هر استودیویی میتوانست اختیار مجوز آن را به دست آورد. اما استودیوی سی دی پراجکت رد به من ثابت کرد تا بازی Cyberpunk 2077 را در دستان پرتوان آنها قرار دهم. آنها بسیار به بازی Cyberpunk 2077 علاقه نشان میدادند و چیزی که برای ما اهیت داشت برای آنها نیز با اهمیت بود.
در ادامه نیز در مورد غیر معمول بودن بازی برای دیگر توسعهدهندگان صحبت کرد و توضیح داد:
ما در حال توسعهی یک بازی منحصر بفرد در ژانر سایبرپانک هستیم؛ دنیای بازی کثیف و خشن بوده ولی شما هنوز میتوانید در آن یک قهرمان باشید. این موضوع بسیار برای این ژانر و تمام توسعهدهندگانی که فیلم Blade Runner و دیگر سرگرمیهای با کیفیت در ژانر سایبرپانک را تجربه کردهاند، غیر معمول است. بسیاری از آنها نمیتوانستند عجیب، پر مخاطره و لذتبخش بودن ساخت این بازی درک کنند. توضیح آن بسیار سخت است زیرا این بازی مانند فردی در دههی هشتاد بوده که با یک نگرش و اسلحه، تمایل دارد دنیا را تغییر دهد.
این ستایشی قابل احترام از فردی است که همه چیز از او شروع شد. بازی Cyberpunk 2077 قرار است سال آینده و در تاریخ ۱۶ آپریل ۲۰۲۰ میلادی برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه شود.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
جون :inlove: تو فقط جزئیات بده خوشتیپ 😀
…
عینک مایک
=
تکنولوژی Ray Tracing :laugh: :laugh:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.digikala.com/mag/cyberpunk-2077-controversy/%3Famp%3D1&ved=2ahUKEwjRxM-74Z_jAhVG66QKHYi6ACAQ0PADMAR6BAgDEA0&usg=AOvVaw3mh6kvQVSTssfrj44Q3kq-&cf=1
مقاله جامع و بسیار جالبی در مورد تمام حواشی پیش آمده از بازی برای گیم پلی e3 2019
حالم از همه ی فمنیستا بهم میخوره
به کوچک ترین مسائل گیر میدن :no: خب رو کاور بازی عکس مرد هست که چی؟ ?:-) همه جا میخوان زنارو بچپونن :no: :struggle: :smug:
مشکل فمنیست جماعت اینه که میگن هدف ما برابری مرد و زن هستش ولی در عمل میخوان زن ها برتر باشن همه جا !
اون قسمت که نوشتین” حدس همسرش در رابطه با امکان وجود داشتن کیانو ریوز ” یعنی چی؟
فک کنم لو رفته بوده ولی پنهان کرد سیدی پروجکت رد برای e3 که همه غافل گیر شدن، هیچ کس فکرشو نمیکرد.
من خودم بشخصه اگر جای کیانو کسیرو میگفتن جاش کیو استفاده میکردید بهترنی جایگزین رابرت داونی به این نقش میخورد نظر خودمه.
اخه رابرت داونی جونیور رو چه به بازی سایبرپانک
اونجرز بیخاصیت نیست که بیان بازیگر رویایی انتخاب کنن
یه بازی بزرگ برای بزرگان که از یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ استفاده کرده
فقط له له میزنم برای دیدن اولین صحنه کیانو ریوز
اونجرز بی خاصیت ?:-) 😐
کلا من با قهرمان جماعت مشکل دارم و طرفدار ادم بدهام
آها از این لحاظ :yes:
یعنی اگ بجز سی دی پراجکت به هر استدیوی دیگه ای میدادن این بازیو که بسازه عمراااا اگ سمتش میرفتم
اقای مایک پاندسمیت ما سایبرپانک رو دوست نداریم…ما سی دی پراجکت رو دوست داریم و به خاطره اونه که داریم میریم سمت بازیت
پس متشکر و مدیونشون باش 😎
داداش این دنیای سایبرپانک ۲۰۲۰ که استودیو ازش الهام گرفته شبیه کتاب ویچر تا دلت بخواد عمق و داستان و جزئیات داره. مطمئن باش سی دی پراجکتم مدیونه به ایشون.
فکر کنم ویچر گیمری خیلی روشنه اتفاقا من هم بخاطر (ویچرTW) عشق خاصی به CDPR دارم و هرکی که بازی کرده محاله بتونه این رو انکار کنه! من از ویچر به این شرکت اعتماد کاملی پیدا کردم که میتونم حس کنم اعتماد من توخالی نیست چونکه هر تعریف و تریلر و توضیح و عکسی که از بازی اومد واقعا زیبا بود برا همین انقدر با اعتماد منتظر شاهکار سایبرپانک موندم :rose: :heart:
خب خدارو شکر به روال قبلی بازگشت روزی یه خبر ولی حیف خبر دیروزی رو پوشش ندادید.
میگم این اقای مایک خیلی شبیه همون شخصیت سیاه تو بازی هست.
واقعا بهترین کارو کردن سپردنش دست cdpr بهترین کار cdpr چون ثابت شده اس.
خیلی بازی های خوبی تا فعلا در دست داره the witcher و cyberpunk تصور کنید اینده اش چی میشه.
یکی از کتاناهایی که مثال زده شده کتانای نوری هست که انواع فن های خاص خودش رو هم داره! یعنی واقعا سایبرپانک RPG از دو هسته ی گیم پلی بزرگی تشکیل شده! هم شوتر و هم فنسینگ رو کامل داره :rose::heart:
عجب خبر خوبی موهام ریخت :rose: :heart:
چه انقلابی بکنه این سایبر پانک :inlove:
به هیچ عنوان منتظر موندن واسه اثار این استودیو کار اسونی نیست.خیالم از همه ارکان این بازی راحته .فقط یکم نگران گیم پلی بازی هستم.بدون شک داستان بازی مثل ویچر ۳ دوباره استاندارد های جدیدی رو تعریف میکنه و صنعت گیم رو تو این زمینه به جلو هول میده.رقابت عجیبی بین سایبر پانک و لست اف اس در حال شکل گیری از نظر داستان سرایی بوجود میاد.هرچند بشدت طرفدار لست هستم ولی بعلت ماهیت اوپن ورد بودن سایپر پانک معتقدم تمرکز و پیوستگی داستانی تو این سبک بسیار بسیار کار طاقت فرسا و زمان برو مشکلی هست.با توجه به سابقه ساخت ویچر ۳ شکی ندارم که مراحل اصلی و فرعی تنوع و کشش لازم واسه درگیر کردن ذهن مخاطب رو دارن.تنها نکته بحث نقشه گردی و پیدا کردن ایتم ها و کنترکت ها هست که اونم امیدوارم جذاب باشن.نه اینکه واسه پیدا کردن ده تا ایتم شبیه هم که تو گیم پلی تاثیر زیادی نداره و فقط باید فروختشون تا کمی پول بدست اورد کل نقشه رو بالا پایین کنیم.و مورد اخر لوت کردن اجسام و اشیا و ادم ها که توی ویچر سه باید کلی وقت بزاری و دستتو تو هر سوراخ سمبه ای بکنی تا یکم کیک و نوشابه گیر بیاری بخوری نوار سلامتیت پر بشه.
موافقم :yes:
ولی خداییش دست تو هر سوراخ و سمبه ای کردن و کیک و نوشابه لوت کردن بی نهایت لذت بخش بوده و هست ?:-).
و در مورد لوت های بی ارزش که صرفا واسه فروش هستن موافقم :yes:. این که هر دله دزدی بکشی و شمشیر اشغال و بر ارزششو بر داری به نظرم کار بیهوده ای بود. ( این مشکل تا حد بسیار زیادی در اساسینز کرید ادیسی بر طرف شده اساسینی که صد در صد از ویچر الهام گرفته ?:-) پس به نظرم این مشکل( به نظر من) در سایبر پانک وجود نخواهد داشت و بر طرف شده:yes:
با تشکر از اقا مهرداد عزیز بابت گزارش و ترجمه زیباشون علی الخصوص : بازی سایبر بانک قراره در زمان عرضه مغز طرفداران رو منفجر کنه
(; You Are Breathtaking