طراح ارشد ماموریتهای Cyberpunk 2077 به موشکافی روابط عاطفی میپردازد
چند روزی است که خبرهای متنوعی از بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 در فضای مجازی منتشر میشود. حال طی خبر جدیدی استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Project RED)، روابط عاطفی این بازی را تشریح میکند.
هفتهی گذشته، تصاویری از توییت خصوصی سی دی پراجکت رد با طراح ارشد مراحل این بازی یعنی آقای پاول ساسکو (Pawel Sasko)، در وبسایت رددیت منتشر شد که نحوهی کارکرد سیستم عاطفی این بازی را آشکار میکند. به همین سبب، به تازگی وبسایت gamespot تلاش کرده است تا با استودیوی سی دی پراجکت رد برای صحت اطلاعات منتشر شده، ارتباط برقرار کند و طی این ارتباط اطلاعات ارزشمندی را از این بازی نقشآفرینی خاص به دست آورده است.
آقای ساسکو راجع به این روابط میگوید:
با توجه به روابط عاطفی، بازیبازان در طی بازی شخصیتهای بسیاری را ملاقات میکنند که هر کدام از آنها اهداف شخصی، انگیزه و نیازهای خود را دارند. گاهی اوقات این اهداف با آنچه که شخصیت V برای به دستآوردن آن تلاش میکند، هماهنگ است و با توجه به انتخابهای بازیباز، این ممکن است شروعی برای جلب توجه یک NPC برای روابط عاطفی باشد. شخصیتهای جانبی در هر سناریو جذب V نمیشوند. ممکن است آنها در شرایط نامطلوب یک پیوند دوستی که فراتر از یک رابطهی عاشقانه است را انتخاب کنند. گرایش عاطفی NPC مذکور هم در این تعاملات نقش بسیاری را ایفا میکند.
در بازی The Witcher 3، گرالت (Geralt) یک شخصیت تعریف شدهای بود که تمایلات واضح بسیار محدودی داشت اما در بازی Cyberpunk 2077، انتخاب عاشقانهها بخشی از آزادی این بازی محسوب میشود. به همین دلیل گزینههای بسیار زیادی برای اوج گرفتن از نهایت روابط رمانتیک در این بازی مهیا شده است. توییت ارسال شدهی اخیر حکایت از مقایسهی روابط عاطفی Cyberpunk 2077 با The Witcher 3 دارد اما چندان روشن نمیکند که چه مقدار شباهت بین این دو حاکم است. در حال حاضر ما میدانیم که روابط بازی Cyberpunk 2077 بسیار شبیه به عنوان The Witcher 3 است که در آن میتوانید آشکارا با کسی به رابطهی عاشقانه دست یابید ولی برعکس بازی The Witcher 3 همهی عاشقانهها در دسترس شما نخواهند بود. آقای ساسکو اشاره میکند که تمایل عاطفی در جایی نقش بازی خواهد کرد که رابطهی عاشقانه موفق باشد. این بدین معنی است که بعضی از (شاید هم همه) شخصیتهای بازی، تمایل و هویت از پیش تعیین شدهای دارند و آنها خود را با نوع شخصیتی که با آن نقشآفرینی میکنید، سازگار نخواهند کرد.
وی ادامه داد:
حتی در دنیای Cyberpunk روابط اهمیت بسیاری دارند. گاهی اوقات به دست آوردن آنها آسانتر است و در عین حال گرم نگه داشتن آنها دشوارتر. انتخابهای بازیباز مشخص میکند که روابط V تا چه حد خواهد بود اما تغییر بعضی از اولویتها ناممکن است؛ همانگونه که در زندگی واقعی وجود دارد. ما معتقد بودیم که این یکی از عوامل کلیدی است که باعث میشود تا شخصیت ما اصیل، واقعی و طبیعی به نظر برسد. ما به شخصیتهای داستان توجه بسیاری را معطوف میکنیم چرا که آنها ستون اصلی این طرح هستند. من نباید جزئیات بیشتری در مورد این موضوع بگویم؛ دوست ندارم که چیزی برای بازیبازان ما لو برود.
در بازی The Witcher 3 اگر سعی بر ارتباط دوجانبه داشتید، لحظههای تلخی برای شما رقم میخورد و بازی شما را برای این کار تنبیه میکرد. در عین حال آقای ساسکو میگوید که در صورت روابط زیاد در بازی Cyberpunk 2077، نتایج تلخی وجود خواهد داشت. اگرچه ساسکو این گفته را تایید نکرد ولی به نظر میرسد برخی از NPCها مشکلی با روابط چندگانهی شخصیت V نداشته باشند در حالی که دیگران تنها به یک رابطهی عاشقانه با V بسنده میکنند؛ اگر آنها وفادار باقی بمانند.
بازیبازان مشتاق میتوانند بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 را در تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی) بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی خود تجربه کنند.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
با عرض سلام و احترام به کاربران عزیز گیمفا
در عین پوشش ظاهری و باطنی متن، تلاش بر این بود تا ترجمه به اصل متن وفادار باشه. اگر کمی و کاستی بود پوزش میطلبم. :heart:
نه داداش خیلی هم متن خوبی بود نگران هیچ نباش
متوجه هستیم 😉 خسته نباشید و دمتون گرم :yes:
سلامت باشید. تمام زحماتم برای شما کاربران گل گیمفاست که از آخرین اخبار این بازی زیبا مطلع باشید. :rose: :rose: :rose:
خسته نباشی داداش من متن اصلیشو خوندم و واقعا زیبا ترجمه کردی
راستی مبارکت باشه نویسنده گیمفا شدی
بازم ممنونیم ازت
سلام داداش گلم. زبان از جبران محبت ها و لطف های شما عزیزان قاصره. امیدوارم همچنین باشید و باشم تا خدمتگزار کاربران عزیز این سایت باشم.
یک دنیا ممنونم ازتون.
کارتون عالیه موفق باشید :rose: :heart:
مرسی ممنونم از لطف بیشمارتون. زنده باشید.
این چه حرفی دوست عزیز همینکه خبرو منتشر کردید و بلافاصله این حرفو زدید خودش نشونه همه چیزه موفق باشید :heart:
مرسی ممنونم حمید رضا جان. شما همیشه لطف دارید. :rose:
سلام و درود بر شما دوست عزیز البته متوجه منظورت شدیم دم شما و همه برو بچ گیمفا گرم که انقد هوای ما گیمرهارو دارید
دست شما دردنکنه خداقوت.
سلام بر شما خیلی خوشحالم که هنوز هم کاربران فهیمی مثل شما تو این سایت حضور دارند. ممنون این وظیفه ی ماست که برای رضایت شما تلاش کنیم.
حتی در دنیای Cyberpunk روابط اهمیت بسیاری دارند. گاهی اوقات به دست آوردن آنها آسانتر است و در عین حال گرم نگه داشتن آنها دشوارتر. انتخابهای بازیکن مشخص میکند که روابط V تا چه حد خواهد بود اما تغییر بعضی از اولویتها ناممکن است، همانگونه که در زندگی واقعی وجود دارد.
خوب این که خیلی عالیه :rose: :heart:
ما معتقد بودیم که این یکی از عوامل کلیدی است که باعث میشود تا شخصیت ما اصیل، واقعی و طبیعی به نظر برسد. ما به شخصیتهای داستان توجه بسیاری را معطوف میکنیم چرا که آنها ستون اصلی این طرح هستند. من نباید جزئیات بیشتری در مورد این موضوع بگویم، دوست ندارم که چیزی برای بازیبازان ما لو برود.
بسیار عالی :rose: :heart: خیلی هم خوب :bomb:
یعنی بدتر از بمب اتمی میترکونه :yes:
بله بطور بمب پلاسما میترکونه :rose: :heart: ولی این :bomb: کلا لوگوی بمبه برای همین گذاشتم لطفا خاص رو بیزحمت اگه زحمتی نباشه ببین
اخرینش بخندیم بود که برام فرستادی الیاس
نه اون قدیمیه! بیخیال پس نرسیده دوباره میفرستم اگه نرسید دیگه هیچ
😀 وای NPC جونم کیه :inlove: :rotfl: صاحب مغازه محلی :rotfl: در فلان منطقه کوچه خیابون نایت سیتی :giggle: عجب حالی میده اصن کاملا زندگیه
یباره بگو زندگیه خودتو خلاص کن دیگه 🙂 آخ که من عاشق گرایشات عاطفی NPC هام اینو تایید کنین قول میدم تکرار نشه 😀 :yes:
cdpr 😀
هر روز یه خبر دمتون گرم
عالیه داستانش دست کم ۱۵۰ ساعت شاید بیشتر طول بکشه برای تمامی مراحل بدون در نظر گرفتن دیگر فعالیت ها
۲ سال پیش گفتن ۶۰ ساعت فقط بخش داستانی اصلی داره بدون مراحل فرعی حالا اونموقع تا حالا شاید بخش داستانی بیشتر هم شده باشه حالا با مراحل فرعی ۱۵۰ ساعت بیشتر میشه خدا میدونه تو این مدن زمان با چند نفر اشنا میشیم 😀 (تو ویچر ماشالا هر کیو میدیدی میتونستی :quiet: انجام بدی مشکلی پیش نمیومد به جز با دو شخصیت اصلی تریس و ین ولی بنده به جز این دو شخصیت اصلی با هیچکدوم نبودم) حالا این بازی مطمعنا طولانی تره و …
بنده اگه با شخصیتی رو به رو شدم که با راه و روش v هماهنگ باشه با توجه به گفته های بالا اگه هماهنگ باشه و شخصیتش یه جورایی یه ادم خوب باشه تلاش میکنم دلشو بدست بیارم 😀 جدی میگم (خودم تو اینجور بازی ها تمام سعیمو میکنم همیشه ادم خوبی باشم و بهترین تصمیمات ممکنو بگیرم)
اصلا این مورد تو بازی ها خیلی هیجان خاص خودشو داره
حالا فرض رو بر این بگیریم که تو یه مرحله معشوقه v رو گروگان بگیرن حالا دلایلش به کنار شاید به خاطر همون چیپه اونجاش باحال میشه
یا شایدم معشوقه ات رو ممکنه اشتباه انتخاب کنی و اخرش بفهمی که یه خیانت کاره و برای مثلا همون چیپ باهات بوده
مطمعن هستم اینا تو بازی هست
چقدر این شرک حقیره خودشون واسه جذب مخاطب کشتن.یک کلام بگو فیلم …. ساختیمه. :no:
آره موافقم… شرکتی که دو تا dlc که مجموعا حدود چهل ساعت محتوا داشتن رو فقط ۲۵ دلار ارائه میده حقیره.
همون شرکتی که شونزده تا dlc که اگه دست اکتی و ea بود بالای ۳۰ ۴۰ دلار ازشون پول درمیاووردن رو رایگان تحویل گیمرا میده.
همون شرکتی که با اعتماد با گیمرای روی بازیش قفل نمیزاره و حسابی با استقبال گیمرا روبرو میشه.
همون شرکتی که بازیش جلو شاهکارایی مثل bloodborne و fallout 4 و metal gear solid v با شایستگی goty و big winner میشه و چندین برابر از انتظارات بهتر عمل میکنه حقیره.
.
افرادی که از بین هزاران نکته مثبت یه نکته منفی رو میبینن حقیر نیستن.
حقیر خودتی مولتی اکانت :laugh:
حقیر خودتی که درک نمیکنی عشق یعنی چی :laugh:
مولتی اکانت.کاربری استیم سرچ کن شاید با هم دوست شدیم بازی هم کردیم :yes:
دوست زیاد دارم اما دشمن میخوام 😎
یه سونی فن حقیر
(ترول با مولتی اکانت که غفط برای ترول کردن سایبرپانک ساخته شده)
حقیر اونیه که یچیزی مخالف مردم بگه وبعد به خودش مثبت! وبه دیگران منفی میده! –الاهی شفا–
حرص نخور! با اکانت فیکی و مولتی نمیتونی که کاری کنی! حتا نمیتونی کامنت معتبری بذاری به عنوان کابر معتبر! که چند نفر قبولت کنن –معمولا هیچ کسی بازی نمیکوبه اِلا بشرط این که ازش فلفلی شده باشه!–
معلومه سایبرپانک در حد یبوست تورو فلفلی کرده مایعات استفاده کن
کاربر جدیدی؟
چیزی از cdpr نمیدونی حرفی نزن فیلم چیه دیگه تو واقعیت همچین چیزی هست تو فیلم و سریال هست تو بازی نباشه خدا رو شکر cdpr اولین شرکتی نیست همچین کاری کرده اینم بدون یکی از داغ ترین موضوعات در مورد cyberpunk همین روابطه عاطفی بوده.
در مورد حقیر هم بگم اگه حقیر بود دو تا dlc که هر کدومش به اندازه ۱ بازی کامل محتوا داشتن تا یکیش به اندازه ۲ تا بازی کامل بود رو نمیومد با قیمت زیر ۳۰ دلار هر دو رو بفروشه.
فکر کنم برای این سکانس ها ، خاله رو موشن کپچر کنن(شوخی بود:))
به هر حال کلا نیازی نیست امیدوار باشم بازیش موفق بشه ، چون صد در صد موفقه
این بازی شاهکاره تو هر زمینه و توتمام اون زمینه ها مطابق قوانین و سیاستو و فرهنگ کشورهای خودشون کار کردن.این سکانسا و روابطم تو تمام فیلماشون هست .تاپ و غیر تاپم نداره کم یا زیاد .حالا این بازیه با آزادیای بیشتر.هم واسه جذبه گیمر و تبلیغ بیشتر هم واسه شاخو برگ دادنو طبیعی تر شدن روابط بازی تو دنیایه واقعی هم زیاده تو کشور ما هم خیلی زیاده .کسیم مجبور نیست حتماً انجامش بده.اینارو از ویچر حذف کن خدایش بازم عاشق گرالت نمیشد.شاید مخالفای این بازیا ناراحت بشن ولی باور کنید این بازیا برا ما ساخته نمیشن یعنی اونا نیستن که میان دنباله ما ماییم که میریم دنباله اونا تازه ازشون ایرادم میگریم.طرف میگه من اینم همینم دوست داری بیا دوست داری نیا :cigarette:
آه گلبم! :heh:
من که فقط ژن خوک هارو زیر میکنم 😀