مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا

مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ

مجید محمدی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا

هنگامی که Jason Rubin کمتر از یک سال قبل به THQ پیوست، او آمده بود تا با استفاده از تجربیاتی که سال ها در Nau*ghty Dog بدست آورده بود به این شرکت کمک کند.

متاسفانه او نتوانست THQ را حفظ کند، Rubin آنجا را ترک کرد و شرکت وظایف دشوارتری را برای جلوگیری از ورشکستگی پیشرو داشت اما در نهایت THQ اعلام ورشکستگی کرد و دارایی هایش به فروش رفت. Rubin  به صراحت عقاید خود برای شرکت و انتظار او از اینکه عناوین بزرگ THQ را حفظ خواهد کرد، در این مصاحبه با ما صحبت می کند.

Game Informer: زمانی که شما به THQ پیوستید چه مشکلاتی داشت و شما برای رفع این مشکلات چه اقداماتی انجام دادید؟

Robin: زمانی که من به THQ پیوستم اواخر ماه می ۲۰۱۲ بود و شرکت کوچک کردن خود را به اتمام رسانده بود. نیروهای خود را کنار گذاشته بود و تنها از تیم هایی که با استعداد بودند و می توانستند برای آن ها سود آوری کنند، استفاده می کرد. همچنین بازی uDraw و یک بازی بزرگ MMO نیز کنسل شده بودند و تیم و بازی هایی که باقی مانده بودند، دچار چالش شدند. تیم فوق العاده با استعداد بود اما آن ها با موانعی روبرو شده بودند که بر روی کیفیت بازی تاثیر می گذاشت.

من شرکت سونی را به یاد آوردم که چگونه از استدیو Nau*ghty Dog حمایت کرد و آن را پرورش داد تا این استدیو بتواند عناوین بزرگ برای آن ها بسازد، که البته هنوزم می سازد. من مجموعه ای از مشکلات را دیدم و با استفاده از تجربیات خود سعی کردم آن مشکلات را برطرف کنم.

خبر خوب این بود که ما دوباره ثبات را به پروژه ها آوردیم. یک سازنده خوب، در یک محیط خوب، یک بازی خوب را می سازد. من معتقد هستم تصمیاتی که در طول این هفت ماه گرفتم، تاثیر بسزایی در کیفیت عناوین داشت. برای اثبات می توانم ادعا کنم در پاک سازی عناوین من تنها مسئول طراح و محتوای بازی ها نبودم. به همین خاطر تیم همه این اعتبارها را به من داد.

همه عناوینی که در سبد سرمایه گذاری هستند این پتانسیل را دارند تا به عنوان های بزرگ تبدیل شوند. THQ به حراج گذاشته شد و به فروش رفت اما اکثر عناوین آن را در خانه های دیگر ( مالکین جدید ) پیدا خواهید کرد. متاسفانه ارزش سهام THQ قبل از این که میوه های ما به ثمر برسد، کاهش یافت و بیشتر وقت ما صرف رفع مسائل غیر از بازی شد.

من ادعا نمی کنم تمام کارهایی که انجام دادم به موفقیت منجر شد و یا این که THQ دارای نقاط ضعف بسیار بود اما من موفق شدم روشنایی امید را در خانه روشن کنم. برای به پایان رساندن هر محصول زمان انتشار را عقب انداختیم تا بتوانیم بازی هایی بسازیم که هر سلیقه ای را جلب به خرید بازی کند و خطر ریسک IPها را کاهش دادیم.

هر تغییری نمی تواند باعث موفقیت شود اما من شب ها بیدار می ماندم و فکر می کردم که چه تغییری می توانم انجام دهم که مفید واقع شود. البته حتی اگر تغییری به وجود نیاوردم و یا تغییراتم تاثیری نداشت، من شکست را می پذیرم واز مسئولیت خود شانه خالی نمی کنم.

متاسفانه کار THQ تمام شد و طبق حکم دادگاه اموالش به مزایده گذاشته شد.

شما فکر می کنید ناشران و یا سازندگان متوسطی همچون THQ، این توانایی را دارند که با ناشران بزرگی همچون EA رقابت کنند و در این صنعت باقی بمانند؟

این سوال بزرگی هست و زمان زیادی می برد تا بخواهم به آن پاسخ بدهم.

من معتقد هستم که در آینده نزدیک، توزیع دیجیتالی و مدل های کسب و کار مشابه آن مثل خرید در بازی های Free to PLay می توانند سود زیادی را برای ناشران و سازندگان به ارمغان بیاورند. اساس کار طی چند سال گذشته تغییر کرده است و ناشران بزرگ فعلا سود زیادی را بدست خواهند آورد اما طی چند ساله آینده بازی های AAA با چالش های بزرگی روبرو خواهند شد.

THQ از بین رفت و متاسفانه من نتوانستم ایده های خود را در THQ به اثبات برسانم.

زمانی که به THQ پیوستید وضعیت آشفته ای داشت. چه کارهای صورت گرفت؟

من احساس ناخوشایندی داشتم چرا که بعد از گذشته مدتی متوجه شدم، وضعیت شرکت بدتر از آن چیزی است که تصور می کردم و نیاز به تغیرات بزرگ دارد. با این حال، تیم THQ با آن مشکلات مبارزه کرد، و از طریق رفع و اثبات محصولات، بدست آوردن منابع مالی ثابت، افزایش سرمایه و بدست آوردن شریک سعی کرد تا زنده بماند اما متاسفانه فایده نداشت ولی نام THQ در یادها زنده خواهد ماند.

آیا مشکلات THQ تاثیری بر روی روند توسعه بازی ها داشت؟

اقداماتی که صورت گرفت باعث شد کمی وضعیت مالی ما بهتر شود اما فکر نمی کنم تاثیری داشت چرا که سهام شرکت THQ رو به کاهش بود و این موضوع باعث کاهش روحیه ما می شد و هیچ کمکی به ما نمی کرد. البته من فکر می کنم  قبل از این که من کار خود را شروع کنم، سو مدیریت بر روی تیم و محصولات تاثیر گذاشت نه محدودیت های مالی !

من فکر می کنم بهترین راه ارزیابی کارهایی که در این مدت هفت ماهه انجام دادم این است که از طریق Email از کارکنان بپرسید که چه اقداماتی صورت گرفت و چه تاثیری بر روی روند کار داشت.

ما به وضوح دیدم که محصولات در حال ساخت بودند. شما به کدام امید بیشتری دارید و فکر می کنید در خانه جدیدش چگونه رشد خواهند کرد؟ شما فکر می کنید کدام یک پتانسیل بیشتری دارد و همچنان نیاز به کار بر روی آن است؟

من بیشتر محصولات را می دیدم که در حال توسعه بودند. آن ها را بازی می کردم، بر روی آن ها کار میکردم و با تیم توسعه درباره آینده آن ها صحبت می کردم. من فکر می کنم اکثر عناوین پتانسیل بزرگی دارند و من بسیار مشتاق هستم تا آن ها را در بازار ببینم.

این که از من بپرسید کدام یک را بیشتر علاقه دارم مثل این است که از یک پدر بپرسید کدام فرزند خود را بیشتر دوست دارید. البته من نظری در مورد مالکان جدید این عناوین ندارم اما این را می خواهم بگویم آن قیمتی که در حراجی محصولات فروخته شد به هیچ عنوان با ارزش زحمت کاری که تیم ما برای ساخت این محصولات کشید برابر نبود.

یکی از بهترین مثال ها عنوان Vigil با اسم رمز Crawler بود. زمانی که این عنوان نمایش داده شد، دهان همه باز ماند. ایده فوق العاده و منحصر به فرد بود. واقعیت این است که هیچ پیشنهادی برای این بازی به تیم سازندش نشد و این عنوان به تمسخر گرفته شد. اگر من در مناقصه عنوان های داخلی خود محروم نمی شدم آن را با چک می خریدم تا بتوانم حداقل اندکی تسلی به تیمم ببخشم اما این واقعیت است که اتفاق نیوفتاد.

در آینده چه کار خواهید کرد؟

تمرکز من این است به کارکنان THQ کمک کنم تا بتوانند برای خود شغلی پیدا کنند. من به اندازه کافی خوش شانس هستم و بر روی خانواده ام تاثیر منفی نمی گذارد اما صدها نفر دیگر هستند که مثل من خوش شانس نیستند و نیاز به کمک دارند.

با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا
مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه GameInformer با Jason Rubin درباره آخرین روزهای مرگ THQ - گیمفا