داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا

داستان بازی Darksiders 1

کاظم حقیقی
۱۲:۰۷ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا

تحت تعقیب فرشتگان، منفورِ جهنمیان، خواهان انتقام. اما چرا شخصیت وار (War) یا جنگ، قوی‌ترین سوار آخرالزمان، کارش به این‌جا کشیده شد که دشمن بهشت و جهنم شود. با تشریح داستان Darksiders 1 همراه شوید.

در مقاله داستان Darksiders Genesis خدمت شما گیمرهای عزیز یادآور شدم که در گذشته قدرت برتر، یعنی شورا، خواستار ایجاد تعادل بین تمامی موجودات بود؛ بنابراین، فرشتگان و شیاطین را از نبرد با یکدیگر منع کرد و نسل موجوداتی به نام نِفِلِم را با چهار تَن از هم نژادهایشان منقرض کرد، زیرا دست به کشتن انسان‌ها زده بودند. شورا هفت نشان درست کرد و شکسته شدن آن‌ را نشانه آخرالزمان اعلام کرد و این اجازه شروع جنگ بین شیاطین و فرشتگان بود و نابودی نسل بشر و دخالت چهار سوار.

بازی از جایی شروع می‌شود که شخصیت وار به تنهایی به سیاره زمین احضار می‌شود و با تعجب می‌بیند فرشتگان و شیاطین در حال جنگیدن هستند و انسان‌ها یکی پس از دیگری کشته می‌شوند. وار مشغول نبرد با شیاطین می‌شود و هرچه زمان بیشتری می‌گذرد، شخصی مرموز نیرو و قدرت را از او می‌رباید. در یکی از خیابان‌ها، وار با فرمان‌روای فرشتگان، اَبِدان، روبه‌رو می‌شود که او هم از وضعیت به‌وجود آمده عصبانی و متعجب‌ است. در ادامه هیولایی عظیم از زیر زمین سر در می‌آورد و ابدان را در چنگال خود می‌فشرد و له می‌کند. وار با هیولا وارد مبارزه می‌شود و چشم او را کور می‌کند اما زمانی‌ که می‌خواهد ضربه نهایی را وارد کند و هیولا را از بین ببرد، هاله‌ای آبی رنگ او را در بر می‌گیرد و تمامی قدرت‌ها و توانش را از او می‌گیرد. هیولا نیز از فرصت استفاده می‌کند و او را در چنگال خود می‌گیرد و له می‌کند.

داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
War به تنهایی و بدون دیگر سواران آخرالزمان احضار می‌شود

وار در برابر شورا احضار می‌شود و آن‌ها شروع به بازخواست از او می‌کنند که چرا آخرالزمان شروع شده و انسان‌ها درحال کشته شدن هستند و سیاره زمین تبدیل به میدان نبردی برای فرشتگان و شیاطین شده است، این اتفاقات در حالی رخ داده که هفتمین نشان شکسته نشده و مخفی است. وار سعی می‌کند خود را از اتهامات تبرئه کند و توضیح می‌دهد زمانی که شیپور به صدا در آمد و او احضار شد، جنگ از قبل شروع شده بود و او هیچ نقشی در مشکلات به وجود آمده نداشته است. وار از شورا درخواست می‌کند تا او را به زمین برگردانند تا مقصر اصلی را پیدا کرده و خود را از گناهی که به او نسبت داده‌اند منزه کند. شورا به این شرط می‌پذیرد که موجودی را با بندی نامرئی تحت نام «نگهبان» به او وصل کنند تا اعمالش را زیر نظر داشته باشد.

وار و نگهبان به زمین برمی‌گردند و با تعجب به اطراف خود می‌نگرند. هیچ اثری از نسل بشر نیست، تمامی ساختمان‌ها ویران و متروک شده‌اند و گیاهان بر خرابه‌ها روییده‌اند. وار با تعجب از نگهبان می‌پرسد چند سال در بند اسارت شورا بوده است و نگهبان پاسخ می‌دهد که حدود یک قرن. طبق دستورات شورا، آن دو به دنبال هیولایی به نام وولگریم رفته و او را پیدا می‌کنند. هیولایی که حالا نقش دلال بین فرشتگان و شیاطین و همه موجودات را بازی می‌کند و با دریافت روح، هر چیزی می‌فروشد، حتی اطلاعات.

وار با اهدای روح به او، مطلع می‌شود که هیولای خراب‌کار و مسبب اصلی این ماجرا در برجی عظیم زندگی می‌کند. وولگریم سمت و سوی آن شیطان را نشان می‌دهد اما مسیر مسدود است و پیشنهاد می‌دهد تا آن‌ها سراغ شیطانی به اسم ساموئل بروند چرا که او از مسیر دیگری به برج آگاه است. پیش از این که آن دو به سراغ ساموئل بروند، وولگریم خاطرنشان می‌شود که شیطان خراب‌کار چهار نگهبان قدرتمند دارد که بدون شکست دادن آن‌ها نمی‌توان وارد برج شد یا او را نابود کرد. شیطان می‌گوید: «چهار نگهبان را بکش و قلب آن‌ها را برای من بیاور تا بتوانم راه را به تو بدهم».

داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا

وار راهی کشتن اولین نگهبان می‌شود و در نزدیکی نگهبان، با دسته‌ای از فرشتگان مواجه می‌شود که به دنبال چیزی هستند. وار آن‌ها و نگهبان را از بین می‌برد و قلب را به ساموئل می‌دهد. شیطان می‌گوید نگهبان بعدی گریور نام دارد اما قبل از مبارزه با او، وار باید با اولتِین ملاقات کند، یکی از پیشینیان. او باید پتک سیاه وی را از بین ببرد. وار به ملاقات اولتین می‌رود و آن‌ دو مشغول مبارزه می‌شوند تا اینکه یوریِل، فرشته دست راست اَبِدان، به همراه دسته‌ای از فرشتگان از راه می‌رسند. یوریل وار را مقصر مرگ اَبِدان می‌داند و می‌خواهد او را مجازات کند. اولتین مزاحمت ایجاد شده برای مبارزه‌اش با وار را توهین قلمداد می‌کند و همراه با وار مشغول جنگیدن با فرشتگان می‌شود و در انتها، این مبارزه تبدیل به مسابقه می‌شود تا ببینند چه کسی فرشته بیشتری می‌کشد. فرشتگان عقب نشینی می‌کنند و اولتین به وار که فرشته بیشتری کشته است می‌گوید اگر تو واقعا لایق یکی از چهارسوار آخرالزمان بودن هستی، برو و گریور را شکست بده و زنده برگرد. وار هم همین‌کار را می‌کند و قلب گریور را از سینه‌اش در می‌آورد. وار به سوی التین برمی‌گردد و او سلاح جدیدی به وار هدیه می‌دهد. وار به سوی ساموئل روانه می‌شود و قلب را به او می‌دهد و در مورد یوریل از او سوال می‌کند. ساموئل جواب می‌دهد به خاطر علاقه شدید یوریل به اَبِدان، او به دنبال انتقام است. وار توضیح می‌دهد که مرگ ابدان به خاطر هیولایی بود که از زمین سر در آورد. ساموئل اطلاعات او را کامل می‌کند و نام هیولا را برای وار فاش می‌کند. هیولا اِستِراگا نام دارد و یکی از قوی‌ترین شیاطین است. اما قبل از مبارزه با او، وار باید نگهبان دیگری را شکست دهد.

داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
لحظه ملاقات وار با اسبش فوق‌العاده حماسی است

اما قبل از مبارزه با سومین نگهبان، وار سر از زمین مسابقه‌ای گلادیاتور شکل در می‌آورد در حالی که اطرافش پر از هیولا و شیطان است. او قهرمان هیولاها را از بین می‌برد و اسب دیرین خود را پس می‌گیرد. پس از این جریان، او نگهبان سوم را هم از بین می‌برد و قلب را به ساموئل می‌دهد. او سراغ اخرین نگهبان می‌رود و هیولا حقایق عجیبی را برای وار فاش می‌کند. چهارمین هیولا مدعی می‌شود که آن‌ها نگهبانان برج نیستند، بلکه وظیفه آن‌ها این بوده است تا قدرت ساموئل که به چهار قسمت تقسیم شده است را در خود حفظ کنند تا ساموئل همانند گذشته به قدرت برنگردد. وار حرف‌های او را چون طبق گفته ساموئل آخرین هیولای نگهبان برج است باور نمی‌کند و قلب او را هم از سینه‌اش در می‌آورد و برای ساموئل می‌برد. شیطان قلب را از وار می‌گیرد و می‌خورد و ناگهان تمام بدنش درخشان و قدرت زیادی از او ساطع می‌شود. حق با آخرین هیولای نگهبان بود و حالا ساموئل بسیار قدرتمند شده است. هیولای شیطانی به وار می‌گوید آن‌قدر قدرتمند شده است که حتی وار را هم می‌تواند از بین ببرد اما این‌کار را نخواهد کرد چون هیولایی وجود دارد که با افتخار اعمالش را انجام می‌دهد و به حرف و قول خود پایبند است و راه برج را به وار نشان می‌دهد.

وار درون برج با عزرائیل که در زنجیر است روبه‌رو می‌شود. فرشته درخواست کمک می‌کند تا آزاد شود و منبع قدرتی که شیطان خراب‌کار به آن متصل است را قطع کند. وار قبول می‌کند و فرشته تمامی حقایق گذشته را برای وار شرح می‌دهد. عزرائیل توضیح می‌دهد که قبل از جنگ، اَبِدان نگران قدرتمند شدن شیاطین بود پس نقشه‌ای را با او مطرح کرد. آن‌ها نقشه می‌کشند تا شش نشان‌ آخرالزمان را خراب کنند و این کار را گردن شیاطین بیندازند تا بتوانند همراه با شورا وارد جنگ با شیاطین شوند و نقش قهرمان را بازی کنند و شیاطین اصلی و قدرتمند را هم بکشند. اما تصمیم می‌گیرند تا آخرین نشان را خراب نکنند تا چهار سوار احضار نشوند چون جرات رویارویی با آن‌ها را نداشتند.

داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
عزرائیل پس از آزاد شدن همه چیز را به وار توضیح می‌دهد

وار که اعترافات فرشته را می‌شنود، از او روی برمی‌گرداند و می‌گوید این حرف‌ها نشان می‌دهد که او در این جریان بی‌گناه است و باید با شورا صحبت کند اما نگهبان او، که از طرف شورا قدرت یافته بود تا بتواند به وار دستور بدهد تمام بدن وار را دچار درد جان کاهی می‌کند و به او دستور می‌دهد حالا ‌که حقیقت بر ملا شده است تمام کسانی‌که در این جریان مقصرند باید کشته شوند. آن‌ها از طریق اطلاعات عزرائیل، از مکان شیطانی که اَبِدان را کشت مطلع می‌شوند، به سراغش می‌روند و او را می‌کشند. بعد از این جریان، عزرائیل به وار می‌گوید که باید با درخت سرنوشت ملاقات کند تا از چگونگی شکست دادن شیطان خراب‌کار را مطلع شود. درخت تنها وار را ملاقات می‌کند و وار بدون حضور نگهبانش می‌تواند گذشته، حال و آینده را ببیند. او می‌بیند که اَبِدان بعد از مرگ تبدیل به شیطان خراب‌کار می‌شود تا بر جهنم حکم‌رانی کند. او این شرایط را می‌پذیرد تا به دست شورا نیفتد. شورا از این موضوع اطلاع داشت اما نمی‌توانست او را بدون مدارک کافی محاکمه کند. کشتن بدون مدرک شیطان خراب‌کار جنایت به حساب می‌آمد نه عملی قانونی. پس شورا تصمیم می‌گیرد شخص دیگری را بفرستد. یعنی همان وار. وار آینده را می‌بیند که شمشیری از پشت در بدنش فرو می‌رود. و همچنین متوجه می‌شود که هفتمین نشان در دستان شیطان خراب‌کار است. در آخر، درخت هدیه‌ای به وار می‌دهد؛ دسته یک شمشیر بدون تیغه. عزرائیل می‌گوید این شمشیر توانایی شکست دادن شیطان خراب‌کار را دارد اما او که از این موضوع مطلع بوده، تیغه را شکسته است و تکه‌هایش در سرزمین پخش شده‌اند. وار مشغول پیدا کردن تکه‌های شمشیر می‌شود و در این بین یوریل به او حمله می‌کند و خواهان مبارزه با او می‌شود. وار او را شکست می‌دهد اما جانش را به او می‌بخشد و حقایق اَبِدان را به او می‌گوید. وار تکه‌های شمشیر را به اولتین می‌دهد و شمشیر بازسازی می‌شود.

وار به همراه شمشیر راهی مبارزه با شیطان‌ خراب‌کار، یا همان اَبِدان شیطانی می‌شود، شیطان را شکست می‌دهد و نشان هفتم را از چنگش گرفته اما ناگهان نیرویی او را به زانو در می‌آورد. نگهبان وار از راه می‌رسد و ریشخندکنان می‌گوید حالا که کار شورا را انجام دادی، وقت آن رسیده که تا ابد به زندان برگردی. در همین حین از پشت شمشیری وارد کمر وار می‌شود و او را می‌کشد. این کار یوریل است همانگونه که درخت این صحنه را قبلا به وار نشان داده بود. یوریل این کار را انجام داد تا وار را از حبس ابد نجات دهد. همچنین، نشان هفتم در دست نگهبان را از بین می‌برد و دست او را قطع می‌کند. با شکسته شدن نشان هفتم، وار که یکی از سواران آخرالزمان است، احضار می‌شود و این گونه به زندگی باز می‌گردد و زنده می‌شود. او حالا در بند نگهبان خود نیست و می‌تواند او را بکشد. یوریل که می‌دانست وار به ملاقات درخت زندگی رفته و آینده را می‌داند، با عصبانیت به وار می‌گوید: «تو می‌دانستی اعمال من باعث می‌شود بدون در بند بودن به زندگی باز گردی، برای همین قبل‌تر که مبارزه کردیم مرا نکشتی». وار در پاسخ می‌گوید این کار او به این خاطر بوده است که قصد نداشت یکی از بهترین فرشتگان را بکشد. یوریل با شنیدن این حرف به زانو در می‌آید و به وار می‌گوید حالا او توسط شیاطین، فرشتگان و شورا تعقیب خواهد شد تا او را بکشند. حالا تنهایی چه خواهد کرد؟ به تنهایی وارد این نبرد خواهد شد؟ وار که تکه‌های نشان هفتم در دستانش است می‌گوید : «نه به تنهایی». و ما شاهد سه گلوله درخشان و آتشین در آسمان هستیم که با سرعت در حال نزدیک شدن هستند. حالا که نشان آخر شکسته شده، سه سوار دیگر هم احضار شده‌اند و به برادر خود خواهند پیوست. حالا که داستان را خواندید معنای این جملات را خواهید دانست. تحت تعقیب فرشتگان، منفورِ جهنمیان، خواهان انتقام.

داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
پایان نسخه اول جلوترین خط زمانی در داستان مجموعه DARKSIDERS است و سال‌هاست منتظریم تا بدانیم پس از گرد هم آمدن چهار سوار چه خواهد شد.

اگر از طنز DARKSIDERS 1 برای شما بخواهم بگویم این است که شخصیت وار، به معنای جنگ، در این بازی به دنبال صلح و پایان جنگ در جهان بود.

SigmaspartanامینBAXY bachs77essi007DARKSIRENMoonArcix™ツ`Blue eyes White Dragonموز خندانshadow71Old fashion GAMERNimamehdi_cd2006Pop_StarRoyalknightPorfosorArmangeraltBADMANmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا
داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

داستان بازی Darksiders 1 - گیمفا