id Software به انتقادات شدید در مورد رابط کاربری بازی Doom Eternal پاسخ میدهد
پس از اعلام تاریخ انتشار بازی Doom Eternal و تریلری از گیمپلی بازی در کنفرانس استودیوی بتسدا در مراسم E3 2019، این استودیو در مورد رابط کاربری بازی با نقدهای متفاوتی روبهرو شد. حال استودیو طی مصاحبهای به این شبهات و انتقادات پاسخ میدهد.
داستان بازی DOOM Eternal در واقع دنبالهی عنوان DOOM 2016 بوده ولی در مقایسه با نسخهی قبل، اینبار شخصیت Doom Slayer به سلاحها و مهارتهای بیشتری مجهز شده است. همچنین تفاوت چشمگیری که این بازی با نسخههای قبلی دارد، وجود رابط کاربری جدید است که با انتقادات شدید مواجه شد. در اصل بازیبازان معتقد بودند که فضای رابط کاربری در نسخههای قبلی کاملا مناسب بود و در این نسخه، شما اطلاعات بسیار زیادی در صفحه مشاهده میکنید که تمرکز شما را از بازی خارج میکند. در مصاحبهای که با هوگو مارتین (Hugo Martin)، کارگردان هنری بازی، و مارتی استارتون (Marty Stratton)، مدیر اجرایی بازی، انجام شده است آنها در پاسخ به این انتقادات اینگونه بیان میکنند:
در رابطه با رابط کاربری بازی باید بگویم که زمانی که شما در اصل شروع با بازی کردن میکنید، بازی با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت حرکت میکند! ما آیتمهای بسیار زیادی به سمت شما میفرستیم و در این شرایط شما به مانند یک راننده مسابقات ماشینسواری باید همه چیز را با صدای بلند، بزرگ و پررنگ ببینید تا متوجه شرایط باشید، در غیر اینصورت شما خواهید مرد!
هوگو مارتین اضافه میکند:
ما تصمیم گرفتیم تا رابط کاربری بازی بزرگ و پر سرو صدا باشد، چرا که شما برای زنده ماندن در بازی نیاز دارید تمام شرایط را به خوبی بدانید؛ مانند تعداد تیرهای باقی مانده در تفنگ خود و ابزاری که در بازی برای جمعآوری وجود دارند.
با اینکه تاریخ انتشار بازی Doom Eternal مشخص شده و این عنوان جذاب در تاریخ ۱ آذر ۱۳۹۸ (۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برروی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس قرار میگیرد، ولی هنوز بازی در دست توسعه قرار داشته و ممکن است بسیاری از موارد آن تغییر کنند. آقای مارتین در انتهای مصاحبه بیان کرد که:
ما دوست داریم تا شما بازی را تجربه کنید و هرگونه نقدی را با ما به اشتراک بگذارید. ما مشتاقانه به شما گوش خواهیم داد. دلیل استفاده از این رابط کاربری نیز این است که اتفاقات محیط بازی برای شما نامحسوس نباشند و عدم اطلاع از شرایط در سرعت بالای بازی به کشته شدن شما منجر نشود.
اگر موفق به تماشای تریلر گیمپلی بازی نشدهاید میتوانید در بخش زیر به تماشای آن بنشینید و پس از آن نظرات خود را در مورد رابط کاربری بازی با ما به اشتراک بگذارید.
دانلود با کیفیت ۱۰۸۰P
دانلود با کیفیت ۷۲۰P
دانلود با کیفیت ۴۸۰P
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
مشکل اصلی من خشونت گلوری کیلاست که اومده پایین حس میکنم
منم انتظار داشتم.انیمیشن های بیشترو کمی طولانی تری برای خورد کردن می زاشتند امیدوارم تو زمان انتشار بزارند
دوست عزیز خیلی از منتقدا از جمله منتقد گیمفا از بازی ایراد گرفتن که گلوری کیل ها سرعت گیپلی رو میگیره بخاطر همین اومدن گلوری کیل ها رو کوتاه کردن تا به تجربه پرهیجان افراد و سرعت زیاد بازی لطمه وارد نشه.
مشکلی نداره که
فقط امیدوارم مراحل متنوع تر و طولانی تر بشن
من یکی که مشکلی نمیبینم
حالا یه عده بهانه بنی اسرایلی میگیرن جای خود
یه عده هم که همیشه گله و شکایت دارن
تو فقط بیا.
هیجان خیلی خوبی داره ولی دیگه داره تکراری میشه داستانی هم تعریف نمیکنه فقط محیط بازی تغییر میکنه و دشو دشو به شخصه Serious Sam رو بیشتر میپسندم :idk:
توی این سبک اول shadow warrior 2 بعد doom