جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019
این روز ها، همه گیمر ها منتظر مشاهده عنوان جدید سری بازی مورد علاقه خود هستند. فرقی نمی کند چقدر طول بکشد یا تا چه مدت به عقربه ساعت خیره شوند، تنها معجزه گیم است که میتواند هدیه ارزشمند سازنده به گیمر ها باشد. به عنوان یک ناظر، همه ما شاهد سال های خسته کننده ایی بوده ایم که یا عنوان های جذابی معرفی نشد و یا بدتر، آنچه از صمیم قلب در یک بازی دوست داشتیم توسط توسعه دهندگان آن بازی، تغییر یافته و مطابق میل ما ظاهر نشدند. زمان کوتاهی در سال می تواند دید مارا به دنیای گیم و یا یک سبک خاص تغییر بدهد. به عنوان مثال دیده شده اند افرادی که سبک تیراندازی تخیلی (Sci-Fi Shooter) در سلیقه آنها کاملا مسخره به نظر می آمده ولی با تجربه ساعاتی از گیم پلی سری محبوب بازی Halo، یک دنیای وسیع و در عین حال هیجان انگیز را با پوست و استخوان لمس کرده باشند. کنفرانس های E3 بخش بسیار قابل توجهی از پروسه به وجد آوردن گیمر را پدید آورده اند. به گونه ایی که شرکت ها با هم رقابت می کنند تا در دید همگانی برتر جلوه داده شوند و مشتریان و طرفداران بیشتری را برای تجارت شرکت بازی سازی خود کسب کنند. مایکروسافت، یوبیسافت، بتسدا و چندین کمپانی دیگر، قدرتمند در این کنفرانس ها ظاهر شده اند ولی واضح است که فراز و فرود هایی گریبان گیر این کمپانی های بزرگ می شوند و چنان پیش می رود که طرفداران توقعات خود را پایین نمی آورند که هیچ، بلکه سطح توقع آنها چنین ایجاب می کند که بالاتر از تراز استاندارد قبلی خود نمایان شوند. در این بین ما امروز توجه شمارا به تحلیل و بررسی کوتاهی از کنفرانس E3 2019 مایکروسافت که بسیاری از شما دوستان عزیز با ذوق و شوق، استریم آن را با نهایت دقت تماشا نمودید، جلب می نماییم.
کنفرانس E3 2019، در ۹ ژوئن در ساعت ۰۰:۳۰ به وقت تهران آغاز و تقریبا تا ۲:۱۰ نیمه شب طول کشید. (همانطور که قول داده بودند زیر دو ساعت یعنی تقریبا ۱۰۰ دقیقه جذاب و دیدنی!). و طبق معمولی ریاست محترم و دوست داشتنی کمپانی Xbox، آقای Phil Spencer ملقب به P3 همراه با سایر مسئولان و مدیران بخش های مختلف شرکت، اجرای چنین شب حساسی را عهده دار بودند. طبق روند کلاسیک کنفرانس های E3 اکس باکس، با پخش یک پیش نمایش از یک بازی، مراسم آغاز شد و پس از اتمام نمایش، Phil Spencer بر روی استیج آمد. برخورد گرم و صمیمی Phil با مخاطبان و همچنین رابطه دو سویه او با طرفداران را نمی توان انکار کرد. وی فردی خوش مشرب و شوخ است که همه او را با صورت همیشه خندانش، میشناسند. در ادامه مراسم، اسپنسر بیان کرد که قرار است ۶۰ بازی و عنوان معرفی شوند که چندتای آنها انحصاری (۱۲تا) و دیگر عناوین بر روی سایر پلتفرم ها اعم از پلی استیشن و نینتندو نیز قابل عرضه ی باشند. همچنین چند پروژه بزرگ مانند تکنولوژی Xcloud و کنسول منحصر به فرد Xbox Scarlett نیز معرفی شدند که در ادامه به صورت کامل به آنها پرداخته ایم.
معرفی ۶۰ بازی و عنوان جذاب با نام های زیر در E3 قابل مشاهده بودند که برخی از آنها بازی های جدید، برخی بازی هایی که به سرویس و اشتراک گیم پس اضافه شدند و آنهایی که برای رایانه های شخصی عرضه خواهند شد که ما اسامی ۳۰ عنوان جذاب را برای شما گرد هم آوردیم.
۱٫ Halo Infinite
۲٫ Gears 5
۳٫ Psychonautics 2
۴٫ Starwars Jedi: Fallen Order
۵٫ The Outter Worlds
۶٫ Borderlands 3
۷٫ Elden Ring
۸٫ Dying Light 2
۹٫ Ori And The Will Of The Wisps
۱۰٫ Blair Witch
۱۱٫ Wasteland 3
۱۲٫ Bleeding Edge
۱۳٫ Lego Star Wars: The Skywalker Saga
۱۴٫ CrossfireX
۱۵٫ Microsoft Flight Simulator
۱۶٫ Age Of Empire II: Definitive Edition
۱۷٫ Battletoads
۱۸٫ Dragon Ball Z: Kakarot
۱۹٫ Gears Pop!
۲۰٫ Minecraft Dungeons
۲۱٫ Phantasy Star Online 2
۲۲٫ Rpg Time: The Legend Of Wright
۲۳٫ Sea Of Thieves
۲۴٫ Spiritfarer
۲۵٫ Tales Of Arise
۲۶٫ Twelve Minutes
۲۷٫ Way To The Woods
۲۸٫ Forza Horizon 4: Lego Speed Champions
۲۹٫ Borderlands 2: Commander Lilith & The Fight For Sanctuary
۳۰٫ State Of Decay 2: Heartland
در روند ادامه مراسم، ما خبر خوبی از پیوستن Ninja Theory را به Xbox Studios می شنویم که بسیار امیدبخش است. Ninja Theory سازنده و توسعه دهنده بازی محشر Hellblade: Senua’s Sacrifice این بار به طور اختصاصی و انحصاری برای کمپانی Xbox بازی میسازد. اولین بازی جذابی که قرار است از این استودیو تجربه کنیم، بازی Bleeding Edge می باشد. این بازی، یک محصول pvp 4v4 melee آنلاین خواهد بود که از شخصیت ها و کاراکتر های خاصی استفاده می کند تا تنوع بازی را تداوم بخشد. قطعا خبر هر کدام از بازی های ذکر شده می توانست برای هر بیننده ایی جذاب و غیر قابل توصیف باشد از بازی Elden Ring که بار دیگر طرفداران این سبک را به وجد آورد و از نا امیدی رهانید تا بازی Borderlands 3 که برای برخی زیاد خوشایند به تصویر کشیده نشد. ولی اینبار سالن غرق در سکوت، شاهکاری CD PROJECT RED لهستانی را تماشا می کنند. از دردسر هایی که شخصیت اول بازی برای دیگران درست می کند و در گذر زمان مکانیک بازی در کنار جزئیات و گرافیکش سیار مطلوب و فراتر از انتظار است. یکی از ترند ترین لحظات E3 2019 MICROSOFT، لحظه ایی از صحنه سینماتیک بازی Cyberpunk 2077 بود که کیانو ریوز(جان ویک) درون بازی حضور داشت. قطعا موج هیجان درون سالن چنین ایجاب می کند که مشتاقان این بازی، آستانه صبرشان لبریز شده و منتظر تجربه این شاهکار هستند.
گرز ۵، به پرده نمایش رفت و سکوت تماشاگران را برای مدت طولانی شکست. بازگشت گرزها، سینماتیک های جذابی از بازی نشان داد. Rod Fergusson رییس و سرپرست The Coalition (توسعه گران و سازندگان گرز آف وار) از اضافه شدن بخش های جدید به بازی خبر داد که میتوان به مد Escape اشاره نمود. وی افزود با عرضه شدن این بازی در اکتبر (شهریور)، دارندگان اشتراک گیم پس نیز میتوانند از این محصول در روز عرضه استفاده نمایند و دارندگان نسخه آلتیمیت بازی و گیم پس آلتیمت نیز جزو کسانی هستند که بازی را سه روز زودتر تجربه می کنند. گیم پس آلتیمت معرفی شد و مژده صرفه جویی سر داد. شما دیگر نیاز ندارید برای خرید دو اشتراک گلد و گیم پس یک ماهه دو هزینه مجزا پرداخت کنید. گیم پس آلتیمت تمام نیاز های گیمینگ شمارا رفع خواهد کرد. بیش از ۱۰۰ بازی در گیم پس حضور دارند که در کنار گلد شما میتوانید مولتی پلیر و سینگل پلیر را همزمان تجربه کنید. قیمت این اشتراک، ماهیانه ۱۴ دلار آمریکا برآورد شده است.
بازگشت مسترچیف را میتوان، بزرگترین و جنجالی ترین رخداد در تمام بازی های فوق دانست از آنجایی که بسط گسترده این سری تنها در بازی خلاصه نشده و در کامیک بوک ها کامل شده اند. مسترچیف اینبار با آرموری همانند آرمور قبلی خود در Halo CE به میدان نبرد باز می گردد و از قرار معلوم، او این بار با UNSC قرار است خاطرات جدیدی را برای ما تداعی بکند. هیلو Infinite ادامه هیلو ۵ خواهد بود و قرار است داستان را به طور جذاب تری به نمایش بگذارد. هر چند هیلو به عنوان بزرگترین پروژه انحصاری ماکروسافت هیچ گیم پلی ای از بازی نشان نداد. بنا بر گفته ماکروسافت قرار است که Halo Infinite برای نسل آینده و بر روی Xbox Scarlett اجرا شود.
آینده گیمینگ با Project Scorpio تعیین می شود! این بار ماکروسافت قدرتمند تر از همیشه قدم به عرصه ساخت کنسول گذاشته و قرار است کنسولی را در دسامبر-ژانویه سال ۲۰۲۰ ارائه دهد که جلوه گر بی نقص بودن کنسول است. این بار با رزولوشن ۸K و پردازنده قدرتمند تر، رقابت خود را با رایانه های شخصی در تنگنای مسابقه قرار می دهد. ۱۲۰ FPS (فریم بر ثانیه) یک ویژگی برتر دیگر این کنسول است که نمایان گر برتری این کنسول در نسل نهم خواهد بود. همچنین پروژه Xcloud هدیه دیگر از طرف ماکروسافت به گیمران است که به ما اجازه می دهد که در هر کجا و در هر زمان به بازی بپردازیم !
دسته (کنترلر) یکی از ارکان مهم دیگر گیمینگ است که مهارت شخص را شکوفا و در عین حال راحتی و لذت را برای بازیکن به ارمغان می آورد. دسته Xbox Elite Controller 2، انقلابی دیگر در عرصه تغییرات در دسته کنسول شماست. این بار شما میتوانید قطعات بیشتری را تغییر دهید. از شاک دسته تا دی پد و استیک های زیرین که کمک شایانی به گیمر، مخصوصا در عرصه مولتی پلیر می نماید. این دسته پیشرفته ترین کنترلر جهان نام گرفته است. کارایی و ظرافت کار دو عامل مهم در ساختار این دسته هستند. از ابتدای ساخت این دسته، نحوه قرارگیری آن در دستان شما برنامه ریزی شده است و باعث می شود در هنگام اوقات فشار (پیک بازی، وقتی به دسته بسیار فشار وارد می شود) فشار کمتری به دست بازیکن بازگردانده شود و لطافت و سایز مناسب آن لذت واقعی گیمینگ را به شما بچشاند!
قرارگیری سرویس گیم پس برای PC و همچنین بازی فوق العاده Masterchief Collection میتواند زندگی دوباره به PC گیمر ها ببخشد و لذت یک بازی عمیق و فوق العاده در کنار سرویس گیم پس (فعلا به صورت بتا) که مملو از بازی های سرگرم کننده نیز هست را برای شما دوستانی که PC را بر کنسول ترجیح میدهید، خاطره ساز نماید. این حاصل سالیان سال شکیبایی و صبر PC گیمر ها در صدد رویای به واقعیت تبدیل شده، از لحاظ دیگر می تواند باعث نابودی انحصاری های Xbox شود. به این سبب که Xbox دیگر انحصاری ندارد بلکه ماکروسافت این امکان را برای گیمران رایانه شخصی نیز فراهم آورده است.
این کنفرانس، از دید من یک کنفرانس فوق العاده برای بخش سخت افزاری Xbox و تمام PC فن ها بود! گیمر ها نتوانستند که دیدگاه دقیقی به شاهکار جدید ۳۴۳ Industries پیدا کنند و در دنیای هیلو و تخیلات خود گم شدند! از طرفی عدم نوآوری برای ساخت بازی در Xbox Studios در معرض نقد است. XBOX انحصاری های خود را با دو اثر فوق العاده تمام کرده و سایر انحصاری ها حرفی برای گفتن در طی این چند سال نداشته اند. State Of Decay 2 یک بازی سرگرم کننده و جذاب بوده و در حد خود باقی مانده و پیشرفت چشمگیری نداشته است و از طرفی مثال دیگر Crackdown 3 که از دیدگاه فن بیس و بنده حقیر یک فاجعه مخوف است که باعث پسرفت این مجموعه بوده و نه پیشرفت!
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
بهترین نمایششون قطعا سایبرپانک ۲۰۷۷ و حضور کیانو ریوز دوستداشتنی بود :yes: :inlove:
اینهمه بازی میگید ناکام
چن تا انحصاری تاپ
یه کم از فضای فن بازی واس سونی دربیاید
دیگه خیلی لوس شده
سلام مهرداد جان. ممنون از نظرت. در پاسخ باید بگم که بنده ۱۵ ساله اکس باکس گیمرم از اکس باکس اورجینال تا وان اکس و از هر فن اکس باکسی که بشناسی دو آتیشه ترم. یکم تحقیق کنی متوجه میشی ولی من موظفم بر حسب عدالت قوانین مقرر گیمفا در چهارچوب های مشخص نقد خودم را منتشر کنم. با سپاس
عذر میخوام برای Replay :yes:
Ali Nourbakhsh@
درود به نویسنده عزیز از جواب شما خیلی خوشم اومد واقعا یک فن دواتیشه Xbox هستین درسته که کنفرانس ضعیف بود ولی بازم سعی در بالابردن و اسم برند محبوب خود Xbox هستی که جای تشکر داره :yes:
منم به فن سونی هستم و نظرم رو میگم و در جواب شما و فنای Xbox میگم که کنفرانس خیلی ضعیفی بود به حدی ضعیف بود که احساس خواب آلودگی میکردم و با نسکافه و قهوه دوام آوردم :yes:
تعداد بازیها واقعا زیاد بود ولی بیشتر بازیها درجه یک نبودن بازیها زیاد بودن ولی بیشتر ۳+ بودن :yes:
در شرکت سونی و کنفرانس های سونی و کنسول PS همیشه برعکس مایکروسافت بوده
همیشه سونی کمییت و کیفیت گیم مهم بوده تا مایکروسافت که زیاد بودن رو فدای
کیفیت قرار داده :yes:
نمایش بازیهای Xbox یا انحصاری AAA واقعا جالب نبود و Halo یک دمو ضعیف و دیالوگ های بچه گانه داشت به طوری موشن کپچر بازی مثل نسل ۶ صنعت گیم بود واقعا بعیده یک بازی نسل ۹ چنین کیفیتی داشته باشه :yes: تازه بازی از قبل رندر شده بود و شاهد کیفیت ضعیفی از انیمیشن رندر شده در بهترین عنوان مایکروسافت بودیم انیمیشن های نسل ۷ سونی مخصوصا انجین گیم روی PS3 خیلی با کیفیت تر بودن حالا نسل ۸ PS4 بماند :yes:
یکی از مواردی که فنای Xbox خیلی ذوق زده شدن نمایش Cyberpunk 2077 بود بالا رفتن و بالابردن بازی که مولتی پلتفرم هست
واقعا آیا درسته بازی که حتی انحصار Xbox یا Pc نیست آنقدر از نبودن انحصاری یا بی انحصار دارن دست و پا میزنن که یک بازی مولتی پلتفرم این همه شور داره که انحصارهای خود Xbox یا Pc نداشت :yes:
البته جواب اونم اینه فیل اسپنسر و بخش Xbox انحصار خاصی ندارن یا فعلا آماده نبوده و عنوان Cyberpunk 2077 به مراتب کیفیت آنچنان بالایی کداشت که کل عنوان انحصاری Xbox و Pc مایکروسافت زیر سایه این عنوان بودن :yes:
کنفرانس مایکروسافت بیشتر کنفرانس windows یا Pc بود تا Xbox چون تمام عناوین مثلا انحصاری شما در Xbox بیشتر در خدمت pc بودن :yes:
Cyberpunk 2077 عنوانی که روی Xbox one x 4k بود چرا واقعا پس نسخه های Xbox one و one s چی میشن که ۹۰ درصد فروش Xbox رو دارن لابد اون نسخه ها ۶۴۰p یا ۷۲۰p اجرا میشن حرفی زده نشد که یک وقت مدیر بخش Xbox زیر سوال بره :yes:
Ninja Theory همه خیلی انتظار داشتن حتی فنای سونی که با عنوان Bleeding Edge بسیار نادر امید کننده بود به شخصه اوج کاری این شرکت رو عنوان heavenly Sword میدونم و توقع داشتن یه عنوان انحصاری ناب برای Xbox داشته باشه ولی بازی کپی overwatch بود :yes:
یکی دیگه از اشتباهات مایکروسافت معرفی کردن کنسول آینده از خانواده Xbox بود کنسولی که هنوز آماده نیست حتی سخت افزار اونم هنوز آماده نیست و حتی طراحی نهایی کنسول چرا باید تبلیغات کاذب انجام بدن کنسولی که حتی یک نمایش نسل بعد هم نداشت پس میگید Halo چی بود واقعا این کیفیت کیفیت Scarlett بود کیفیت نسل ۹ :yes: در حد نسل ۷ بود نمایش halo :yes:
امیدوارم نظرم تایید بشه چون نظرات من ۸۰ درصد تایید نمیشه :yes:
۳۶۰ هفتاد درصد بازیارو بهتر از ps3 اجرا کرد
نسر ۸ هم نصف نصف ، نسل ۶ که کلا مایکرو بهتر بازیارو اجرا کرد تمامممم
هیلو هم رو نسل فعلی ران شده از لست شما گرافیکش بهتر بود ، گیمپلیشم ندیدیم
کدوم ۷۰ درصد :laugh:
PS3 بازی در حد نسل ۸ اجرا میکرد مثل God of war 3 و kill zone و last of us
۳۶۰ حتی توان رندر کردن بازی رو هم نداشت
نسل ۶ که مایکروسافت نابود شد :yes:
گرافیک پلی ۳ افتضاح بود مخصوصا اوایل من اون موقع مایکروسافتی شده بودم یادمه همه میگفتند… تو تافته جدا بافته ای حتی اخر نسلم واچ داگز و بتلفیلد هارد لاین بهتر تو ۳۶۰ اجرا شد یک سرچی بکن بعد بیا
اینم ببین بازی که سونی لید پلترفمه
https://www.youtube.com/watch?v=GZctS0myv8U
خخخ نسل ۶ مایکرو تو گرافیک نابود شد جک گفتی ؟
گرافیک پلی ۲ بهتر بود نه ؟؟؟ خخخ چندسالته ؟
کسی که خواب هست رو میتونی از خواب بیدار کنی ولی که خودشو زده به خواب هرگز نمیتونی
دوست عزیز تمام آمار ها،تمام منابع،تمام انسان ها، تمام تحلیل ها دروغه و حرف شما راست؟
لطفا منطقی باشید نسل هشت شما چه لذتی از کنسولتون بردین؟ نسل تمام شد و شما بازم زیر بار اینکه ماکروسافت ضعیف عمل کرد نمیرید…بمانید و از بی بازی بودن کنسول خود لذت ببرید بحث با شما بی فایده هست
من همش انلاین بازی میکنم سونی یک بازی مولتی پلیر خوب نداره
بعد گرافیک مولتی پلتفرم برام خیلی مهمه
حتی تو ماشین سواری هم قدرت از همه چی برام مهمتر ه حتی اپشن
سلام Cell عزیز، نظرتون قابل احترام هست و مطمئن باشید اگر نظر شما محترمانه بیان بشه، قطعا در نقد و تحلیلای من یکی میتونید به راحتی به ارائه عقیده بپردازید. با تشکر
ALI Nourbakhs@
متشکرم از شما :yes:
داره مسخره میکنه تورو تشکرم میکنی
خخخ
😮 :rotfl: جدا نظراتش قابل احترامه ؟؟؟
سلام، نه همشون
قربونت علی جون یادش بخیر هیلو یک
:rotfl: چی بهترین نمایش ?:-)
فقط چون کیانو ریوز رو اوردن شدن بهترین :yes:
میشه بگین بهترین نمایش کدوم بود اونوقت ?:-)
به نظرم 😀 دووم ایترنال و بهترین کنفرانس هم بتستا ?:-).
حالا شما میشه توضیح بدین چرا سایبرپانک (بهترین) نمایش داشت :yes:
۱:بخاطر کیانو ریوز
۲:بخاطر اینکه تریلر خفن و جالبی بود
۳:بخاطر تاریخ انتشاری که داد
البته در اینکه دووم ایترنال نمایش عالی ای داشت شکی نیست
مفهوم نمایش خوب یک بازی در بزرگترین فستیوال دنیای گیم ?:-) چیه.
علاقت به بازیگر دوست داشتنی کیانو ریوز و تاریخ انتشار فکر نکنم ربطی به نمایش خوب یک بازی داشته باشه. در ضمن تریلر رو به خاطر اون دو دلیل ( ۱ و ۳) خفن و جالب میدونی ?:-)
این یعنی توجیه ?:-)
کل دنیا منتظر تاریخ انتشار سایبرپانک بود
کل دنیا منتظر یه گیم پلی یا حتی یه تریلر ۳۰ ثانیه ایی از این شاهکار بود
این نمایش و به خاطر تاریخ عرضه ایی که داد ( مهم ترین چیز برای یه بازی ) کافیه تا به بهترین نمایش امسال تبدیلش کنه …
در ضمن این نظره هرکسه کسی نیومده به شما تحمیل کنه که ناراحتی …
ایشون و خییلیا دوست دارن بگن سایبرپانک بهترین نمایش رو داشته که اگرم نداشته باشه یکی از بهترین ها بود با اون فضا و موسیقی و گرافیک و خط داستانی هایی که میشد دید
شما هم از نظرت دووم داشت ….( که نمایش قشنگی هم بود )
به نظر هرکس احترام بزاریم
amirdt2@
چقدر سخته برداشت غلط داشت و چه محبتی نصیب مایکروسافت و بخش Xbox شده
اسم کنفرانس Microsoft Xbox بود نه کنفرانس CD Project
به خاطر نداشتن عنوانی شاخ از عمو فیل و بخش Xbox
نمایش یه شرکت دیگه به نام CD Project رو به نام Xbox و مایکروسافت تمام کردید 😎
امیر جان اولا که ناراحت نیستم و دوما احترام ویژه ای واسه اراد قائلم.
ولی وژدانن از کامنتت معلومه که ناراحت تویی 😀
@cell
من دلیلی برای جواب به ترول هات نمیبینم سلولی عزیز
منتها
دلیل کامنت شما به کامنت خودم رو متوجه نمیشم ؟
صرفا از نظر من نمایش سی دی پراجکت رد از بازی سایبرپانک یکی از بهترین ها بوده حالا چه ربطی به xbox داشت ؟ خدایی خسته نشدی از این فن بازی های مسخره ؟من شما رو میشناسم و بعید میدونم شما منو نشناسی سلولی عزیز الان خیلی وقته اینجور کامنت هارو میزاری ولی خدایی خسته نشدی ؟ که چی بشه مثلا xbox رو کوبیدی یا اصلا کنفرانس مایکرو بد چی به من و شما میرسه ؟
کنفرانس مایکرو در زمینه ی نمایش بازی های مولتی پلتفرم امسال خوب بود در زمینه ی انحصاری چیزی نشون نداد !این دلیل بر بد بودنش نیست چون باز هم اگر سونی بود یا نبود مایکرو همینارو نشون میداد !
اینم فقط به خاطر قدرت کنسول xbox one x هست که شرکت ها دوست دارن بازیشون روی این کنسول اجرا بشه منطقی هم هست!
نه سلولی جان برداشت غلط رو شماست که داری
یه سال هم نیست چند ساله که داری و شخصا دیگه برای من مهم نیست که اسم شرکتی مایکرو هست یا سونی من به اثر ساخته شده نگاه میکنم …
کاملا قبول دارم که مایکرو در زمینه ی انحصاری امسال چیزی رو نکرد و به این هم باور دارم که سیستم فوق العاده ایی مثل xbox game pass رو توسعه داده ….فقط نباید نکات ضعف یه چیز رو دید نقاط قوت هم داره
من مایکرو فن نیستم حتی یه کنسول از این شرکت رو نداشتم و دلیلی هم نداشت که بخرم چون علاقه ی من به بازی gow و انحصاری های سونی هست و این علاقه ی شخصی من هست نه اینکه بازی های این شرکت مسخره و … باشه اتفاقا خود من بارها فورزا رو خونه ی فامیلا بازی کردم و در یک کلام فوق العاده بوده
این همه نوشتم که صرفا فقط یه چیز بگم :
کسی چیزی رو به اسم شرکتی تموم نکرد ! چیزی هست که دیده شده
نمایش سایبر توی کنفرانس مایکرو بوده و مایکروسافت هم از این استفاده کرد این طبیعیه و حتما سونی هم اگر بود همین کارو میکرد
و خوب بود که مایکرو حضور داشت چون اگر مایکرو هم نبود دیگه همین نمایش های سایبر و … رو هم نمیدید
کنفرانس های e3 فقط برای نمایش بازی های انحصاری نیست شاید مایکرو در زمینه ی انحصاری چیزی نشون نداده باشه اما در زمینه ی بازی و یک کنفرانس سرگرم کننده چیزی کم نداشت، انحصار طلب نباشیم
تشکر از شما
amirdtc2@
نظر شما کاملا قابل احترام به شخصه احترام میزارم به چنین نظراتی :yes:
Cell@
ممنون از شما
خب شما نظرت رو گفتی،منم نظرم رو گفتم.اشکالی داره؟ ?:-) 😕
موفق باشی داداش :rose:
:yes:
@Ele
نه حاجی نگفتم چرا ناراحتی میگم کسی تحمیل نکرده که ناراحت باشی چرا نظر خودتونو به من تحمیل میکنید ! منظورم اینه
ناراحت چی باشم ؟ نه والا
نمیدونم چه برداشتی از کامنتم کردی والا 🙂 منظورم این بود نظر هرکس متفاوته شاید از نظر یکی اصلا یوبی سافت بهترین کنفرانس رو داشته باشه :))
بهترین نمایش نمایش سایبرپانکه! کیانو ریوز فقط یک قسمت از هایپ من هست برو تریلر رو ببین بازم ببین چشماتو وا کن جوئل جان و بعد ببین –دقت کن دو سه باری ببینش– اون وقت متوجه میشی که بازی شاهکاریه که وقتی بهش بگی شاهکار فرق میکنه به قول بزگوار اقای سعید اقابابایی ۱۰۰/۱۰۰ TW با دیگر ۱۰۰/۱۰۰ خیلی فرق میکنه
الان هم میگمت وقتی که میگیم سایبرپانک شاهکاره اون کلمه شاهکار فرق میکنه از دیگر کلمه ها واقعا تریلر زیبایی بود و بعد کیانو ریوز روش پلاس شد که عقل خیلی از ماهارو کلا از کله پروند! واقعا هم اگه میخای حساب کنی کیانو ریوز با نقش جانویک در بازی سایبرپانک با یک اسمی دیگه این یک شاهکاریه که هیچ مثالی نداره!.
اتفاقا دووم عالی بود اما بخش عالیترش اینه که گفتن دارن دنیای جدیدی برای دووم میسازن اینجاش م رنو هایپ کرد! وقتی که الدر اسکرولز رو نشون دادن هایپ شدم و ارزش هایپ داشت!
من خودم چیزی که تو ذهنم از این کنفرانس مونده فقط حضور کیانو ریوز و معرفی اسکارلت اونم اونجایی که گفت قدرت ۴ برابری نسبت به وان ایکس هست و اینکه یه گونی بازی کارتونی که معلوم نبود کدومش به قول مایکرو انحصاریه… و نمایش هیلو از نظر گرافیکی واقعا افتضاح به تمام معنا بود که تو پس زمینه ذهنم اون قدرت ۴ برابری نسبت به وان ایکس رو به فنا داد…
من خودم نزدیک ۱۲ ساله گیمره اکس باکس و ۲۰ سالم گیمر پی اس بودم و همیشه میگم و گفتم که با اکس باکس هیچ مشکلی نداشتم ولی واقعا برای یه کمپانی به این عظمت این سطح از محتوای انحصاری که من بهش محتوای درجه یک میگم خیلی خیلی کمه!!!
دوستان، سایت رسمی مایکروسافت واسه Cyberpunk 2077 روی Xbox One X، گزینه های ۴K و HDR رو N/A گذاشته، یعنی نه ۴K و نه HDR، عجیبه که چرا از HDR استفاده نکردن ?:-) :
https://www.xbox.com/en-us/games/xbox-one/xbox-one-x-enhanced-list
ممنون از اطلاعات
تحلیل کردن نداشت ها :/ همه چیز آشکار بود. همه چیز متوسط. مسترچیف کالکشنم میاد واس پی سی که خبر خیلی خوبیه…امیدوارم سال های بعد کنفرانس بهتر بشه… سونی هم میاد سال بعد رقابت شدیدتر میشه.
خسته نباشید آقای نوربخش
کنفرانس مایکرو به نظرم متوسط بود
دلیلش هم عدم نمایش گیمپلی به خصوص از دو بازی Halo و Gears هستش
قبل کنفرانس خیلی هایپ کردن و از نمایش ۱۴ انحصاری و خرید استودیوهای جدید گفتن ولی اصلا در حد انتظار نبودن!
اگر به لطف CDPR نمایش سایبرپانک و حضور کیانو ریوز نبود این کنفرانس میتونست لقب بدترین تو تاریخ E3 رو بدست بیاره!
کنفرانس با توجه به اینکه آخرین E3 نسل بود کاملا بنده رو راضی کرد :yes:انشالله E3 2020 نمایش بازیای لانچ اسکارلت :yes: بهترین بخش مراسم برای خودم بازیایی بودن که به game pass اضافه شدن و game pass ultimate واسه ماه اولم فقط یه دلار دادم دوستان تا تخفیف خورده بجنبین :yes: همچنین خرید استودیو جدید واقعا استودیو کار بلدی هستن شاهکار broken age رو ساختن :inlove: :yes:در کل کنفرانس عالی بود آینده xbox رو واسه فناش روشن کرد :yes:البته گفتن در XO19 اطلاعات بیشتری میدن :yes:
داداش برو کنفرانس سونی سال ۲۰۱۲ رو ببین که آخرین سال نسل ۷ بود هم beyound رو نشون داد به همراه گیمپلی هم god of war ascension به همراه گیمپلی هم tlou به همراه گیمپلی پس ربطی نداره
اونایی هم که میان میگن مایکرو کلی استودیو خریده یکم به اسم استودیو ها نگاه کنین چند تاشون که قبل از خریده شدن داشتن انحصاری میساختن پس فرقی ایجاد نمیکنه تو تعداد انحصاری ها اونایی هم که جدیدن ۸۰ درصدشون استودیو هایین که فقط بازی AA میسازن اونایی هم که شاید بتونن بازی AAA بسازن درحال ساخت بازی های مولتی پلتفرم هستن پس تا ۳یا ۴ سال ازشون بازی انحصاری نمیبینین
یه بحث دیگه که نمیدونم چرا گیمفا پوشش تمیده توییت یکی از نویسنده های گیم اینفورمره که گفته با توجه به حرف سازنده ها ps5 از xbox بعدی قوی تره
مایکروسافت که این نسل رو به سونی باخت…و بنظرم داره تونش رو جمع میکنه برای نسل اینده..البته فقط امیدوارم…
این نمایش امسال نسبت به یه نمایش پایان نسلی بد نبود فقط کاش عوض نمایش یه عالمه بازی میومد گیم پلی از گیرز ۵ و هیلو میداد و یه گیم پلی از کراس فایر اکس و بلیر ویچ
امیدوارم همه شرکتای بازی سازی مسیر درستشونو پیش بگیرن نسل نه نسل حتی بهتری ازین نسل باشه
……………………………………
دوستان عزیز گیمفا کاربرای قدیمی جدید خوبی بدی در این چند ساله از ما دیدین حلال کنین..دوران خوب وخوشی بود با گیمفا …بحثی پیش اومده کل کلی
دلخوری چیزی امیدوارم ببخشید
و امیدوارم همگی از بتونین تک تک بازیای اینده رو تجربه کنین و از تک تکشون لذت ببرین…و همیشه و همه جا هم موفق باشید دوستان… :heart: :heart: :heart:
اینم اخرین کامنتم توی سایت..
یا علی
خب این e3 هم تموم شد و براحتی میشه گفت بدترین e3 تو دو سه ساله اخیر بود
از یوبی سافت که سری واچ داگز و داره نابود میکنه ایدن پیرس کجایی که بازیتو به گند کشیدن و بتسدایی که از چیز خاصی رونمایی نکرد و ea که مراسمش مثه قرص خواب آور بود تنها ناشری که تونست منو راضی کنه اسکوئر انیکس بود با نمایش اونجر و فاینال فانتزی و بازی جدیدی که توسط سازنده گیرز جاجمنت داره ساخته میشه
ولی از همه بدتر مایکرو بود هیچی نشون نداد بعضیا موقعی که دان متریکو گزاشتن کنار فیل اومد سر کار میگفتن متریک داشت خراب میکرد و تنها راه نجات xbox فیل اسپنسره و از این حرفا خب این مسل تموم شد و به راحتی میتونیم کار های متریکو با فیل مقایسه کنیم بیاین اول به بازی ها نگاه کنیم اکثر بازی های انحصاری که این نسل برای مایکرو اومد که ارزش بازی کردن داشت زمان دان متریک استارتش زده شد یعنی سانست کوانتوم بریک رایز تایتان فال ۱ و ریکور و حتی اسکیل باند(واقعا کنسل شدنش جای تاسف داره) همشون استارت کارش زمان دان متریک بود ولی از موقعی که فیل اومد به جای اینکه بیاد بازی های انحصاری برند رو قوی کنه اومد سرویس xbox play anywhere رو تاسیس کرد و عملا بخش انحصاری کنسول رو از بین برد و بازی های جعبرو رو pc آورد ولی این پایان کار آقای اسپنسر نبود بعدش اومد اسکیل باند رو کنسل کرد تنها بازی انحصاری که خوب به نظر میومد و میتووست فروش جعبه رو تو ژاپن به شدت تحت تاثیر قرار بده ولی اینجا باز هم پایان کار فیل اسپنسری که بعضیا تو این سایت میپرستنش نبود اون اومد کار روی پروژه ای رو شروع کرد که اگر به موفقیت برسه دیگه شاهد کنسولی از مایکرو نخواهسم بود یعنی xcloud و این باز هم پایان کار آقای اسپنسر نبود اون اومد گیم پس رو راه اندازی کرد بعضیا میان میگن سرویس به این خوبی چشه مگه بله سرویس خوبی در نگاه اول به نظر میاد ولی یکم دقت کنین از موقعی که گیم پس اومده هیچکدوم از بازی های مایکرو به جز فورزا البته متاشون بالای ۷۰ نیومده و این افتضاح محضه بعضیا میان میگن اتفاقیه ولی نبست چون وقتی مایکرو بدونه همه بازی های انحصاری شوعلی رقم بی محتوا و پر باگ بودن با ۱۰ دلار ذوی کنسولشون تجربه میکنن چون هر چقدر هم بد باشن ۱۰ دلار میارزن دیگه نمیاد خرج کنه که مشکلاتشو رفع کنه چون حتی اگر متا بر فرض گیرز ۵ بشه ۷۰ باز هم همه گیم پس میگیرن چون ۱۰ دلار ارزشو داره و رو گیم پس تجربش میکنن پس باید قبول کنیم که از موقعی که گیم پس اومده همه بازی های مایکرو کیفیت پایینی پیدا کردن و تازه باز هم کار فیل اینجا تموم نشده اون امسال تو e3 اومد گیم پس رو رو pc هم عرضه کرد با ۱۰۰ بازی انحصاری pc پس اگه فردا مایکرو اومد گفت ما دیگه از کنسول پشتیبانی نمیکنیم بیاین رو pc در خدمتیت تعجب نکنین
تا نسل ۱۰ با فیل
این حجم از تحلیل بی ربط و چرت و پرت رو مدت ها بود ندیده بودم
“”از موقعی که گیم پس اومده هیچکدوم از بازی های مایکرو به جز فورزا البته متاشون بالای ۷۰ نیومده و این افتضاح محضه بعضیا میان میگن اتفاقیه ولی نبست چون وقتی مایکرو بدونه همه بازی های انحصاری شوعلی رقم بی محتوا و پر باگ بودن با ۱۰ دلار ذوی کنسولشون تجربه میکنن چون هر چقدر هم بد باشن ۱۰ دلار میارزن دیگه نمیاد خرج کنه که مشکلاتشو رفع کنه چون حتی اگر متا بر فرض گیرز ۵ بشه ۷۰ باز هم همه گیم پس میگیرن چون ۱۰ دلار ارزشو داره و رو گیم پس تجربش میکنن پس باید قبول کنیم که از موقعی که گیم پس اومده همه بازی های مایکرو کیفیت پایینی پیدا کردن””
ینی الان داره سونی با ps now بعضی از انحصاری هاشو (تا الان نسل ۷) رو pc میاره کیفیت بازی ها میاد پایین چون میدونه ارزش حداقل ۱۰ دلار دارن ؟
ینی میخوای بگی مایکروسافت از عمد بازی هاشو ضعیف میسازه چون میدونه در هر صورت پول میاد ؟
الان این حرف مثل اینه که بگی یوبیسافت الان دیگه uplay + گذاشته میاد بازی ضعیف میسازه چون حداقل ارزش ۱۵ دلار رو دارن ؟
داداش تعصب رو ایستگاه تورو کور کرده خیلی هم کور کرده خلاصه تحلیل هاتو یکم با عقل و منطق بسنج بعد گوهر افشانی کن.
کسی که بخواد کنسول بخره قطعا تو فکر خرید pc نیست و نگاه میکنه ببینه کدوم بازی رو این پلتفرم هست که رو اون یکی نیست نمیاد نگاه بکنه بگه: عه این که رو pc هم هست پس من برم یه پلتفرم دیگه بخرم.
xbox هم این موضوع رو متوجه شده در واقع سونی هم متوجه شده برا همین ps now اورده رو pc.
درواقع حدود ۲۰۰ مملیون pc گیمر هست که فقط از اپیک و استیم استفاده میکنن این افراد چه بخوان و چه نخوان استور مایکروسافت دارن رو سیستمشون بخاطر استفاده از ویندوز و این که مایکروسافت این بازار بزرگ رو نادیده بگیره واقعا احمقانست وازسن لحاظ اط سونی میتونه جلو بزنه.
داداش psnow بازی های انحصاری رو روز اول نمیاره دوما اصن سونی به ps now اهمیت نمیده وگرنه تعداد کاربراش الان کمتر از ۱ میلیون هم نبود یکم فکر قبل حرف زدن صواب داره
درباره گیم پس هم باید برات نتفلیکس رو مثال بزنم کخ با اینکه از لحاظ درامد برای سرمایه داراش خوب بوده ولی از نظر محتوا روز به روز داره ضعیف تر میشه و به جز دوتا سریال خوب دیگه هیچی نداره
کسی که میخواد کنسول بخره نگاه نمیکنه
بازی رو pc هست یا نیست؟ این حرف بی نهایت غلطه اتفاقا خریدار نگاه میکنه برای همین پی سی گیمرایی که کنسول دارن اکثرا یا سوییچ دارن یا ps4
چرا فکر میکنین هرکی کنسول داره pcندارهD: یا بلعکس هرکی pc داره کنسول نداره
قشر بزرگی از خریدارایکنسول pc دارن خوبشم دارن
مایکروسافت اگه میبینی بازیاشو برای pc میاره دلیلش اینه ک سودش بیشتر ازونه که صرفا برای ایکس باکس فروش برن
ولی به این معنی نیست که درآمدش از بخش کنسول میره بالا
کاری که مایکروسافت میکنه به درامد خودش کمک میکنه به درآمد بخش کنسول نه که اتفاقا فرق مهمیه و تو این سایت هم بحث بین کنسول هاست نه درامد کل گیمینگ ( که بازم در اونصورت سونی جلوعه طبق آمار اونم با اختلاف زیاد نزدیک ۱.۷ برابری با اینکه مایکروسافت علاوه بر درآمد ایکس باکس درامد ماینکرفت درامد استور pc خودشم داشت ولی حتی نزدیک نشد)
درمورد psnow مقایسه ش با گیم پس کاملا غلطه برای اینکه psnow انحصاری های جدید رو شامل نمیشه ولی گیم پس میشه
اتفاقا گیم پس دلیل این بود که مایکروسافت sea of thieves رو اونطور خالی عرضه کرد تا شاید با قیمت کم بتونه پلیر بگیره
در مورد crackdown هم همینطور وگرنه میدونیم این بازیا با برچسب ۶۰ دلاری عمرا فروش برن !! پس اتفاقا گیم پس میتونه باعث این بشه مایکروسافت یه بازی رو ناقص عرضه کنه ولی از پلیر بیسش مطمئن بشه
در مورد یوبیسافت هم سرویسش بی نهایت مسخره س و همینطوریشم تو بازیاش مشکل داشت اینم میاد روش گند تر از گذشته میشه:)
درمورد جمله اخرتم
حتی توخوابم چنینچیزی اتفاقنمیفته چه برسه واقعیت
راستی برو مصاحبه مت بوتی رییس استودیو های مایکرو رو نگاه کن میگه ما هدفمون اینه که هر سه ما(هر فصل) یه بازی از استودیو های فرست پارتی عرضه کنیم میشه سالی ۴ تا
این یعنی اگر بازی به وقت بیشتر احتیاج داشته بتشه مایکرو تاخیر نمیزنش چون اگر تاخیر بزنه به بازی اون یکی استودیوش ضربه میخوره از همه اینا بگذریم سال دیگه هم میاد و وقتی هموتون فهمیدین این دقیقا همون اتفاقیه که داره میوفته باورتون میشه درست مثل پیش بینی من از e3 مایکرو که همه مسخره کردن ولی بعد فهمیدین که درست بوده
مایکرو داره همون کاریو با ایکس باکس میکنه که با بازار موبایلش کرد اگر چند وقت دیگه همتون ذو ارجاع دادن به xcloud تعجب نکنین
دوستان من نمایشو زنده دیدم
اگه اشتباه نکنم گف cpu اسکارلت ۴ برابر قوی تر از cpu وان ایکس هس نه خود کنسول.درست شنیدم یا طرف گف قدرت پردازش گرافیکیش ۴ برابره؟در هر صورت انگار کنسولای نسل بعد به معنای واقعی وحشین.میمونه قیمت فقط.
نظرا چرا انقد دیر تایید میشه
همونطور که گفتید این یه کنفرانس عالی برای pc گیمرها بود. حقیقتا درکنار معرفی رویایی cyberpunk 2077 این فکت که تمام این انحصاری های شاهکار xbox برای pc هم میاد حداقل باعث شد مراسم برای من خیلی لذت بخش باشه.البته عدم نمایش درست از گیرز و هیلو واقعا لطمه زد به هوادارا و انتظاراتشون.
بعد کلی از توسعه دهنده های فرست پارتی مایکروسافت امسال نمایش نداشتن و قطعا سال دیگه یک نمایش طوفانی میشه اگه شرکت بکنن با توجه با افرادی که دارن جذب میکنن.
این سیاست xbox play anywhere شاید الان خیلیا بیان مسخره بکنن و بگن دیگه انحصاری نیست و اینا ولی در طولانی مدت باعث سود بسیار بسیار زیادی برای مایکرو سافت میشه.
درواقع حدود ۲۰۰ مملیون pc گیمر هست که فقط از اپیک و استیم استفاده میکنن این افراد چه بخوان و چه نخوان استور مایکروسافت دارن رو سیستمشون بخاطر استفاده از ویندوز و این که مایکروسافت این بازار بزرگ رو نادیده بگیره واقعا اشتباهه.
سال دیگه مایکرو با هیلو و فیبل و فورزا و بازی جدید اینیشتیو و sate of decay 3 میاد
ولی سونی با اسپایدر من و هورایزون و گرن توریسمو و ساخته جدید استودیو سن دیگو و the order 2 و احتمالا ip جدید سانتامونیکا
دیگه خودت قضاوت کن فقط یه گاد و اسپایدی کافین تا مراسمو منفجر کنن
ایکس باکس ای پی های انحصاری بسیار خوبی داره ولی درست ازشون استفاده نمیکنه برعکس سونی که بازی ای مثل گاد اف وار که ۶ تا نسخه ازش منتشر شده رو تبدیل کرد به یه اثر تازه و موفق تر از همیشه
مثلا انتخاب کیت به عنوان شخصیت اصلی گیرز ۵ انتخاب کاملا اشتباهی هست چونکه شخصیت قبلی خیلی جای پرداخت بیشتری داشت و میشد ازش .یه شخصیت ماندگار ساخت ولی کیت دوتا ارکانی که باعث شخصیت های زن با مرد فرق کنن رو نداره یعنی جذابیت ظاهری و سبک مبارزه و انیمیشن مخصوص زنان
الان اگه کیت مذکر بود چه فرقی با الانش میکرد؟
یا هیلو که متای نسخه قبلش فقط بخاطر بخش داستانی ضعیفش کم شد و همه میگفتن توی بقیه ی موارد شاهکاره
یعنی استودیو جدید میتونه یه بازی تمام انلاین بسازه که هم با استقبال مردم مواجعه میشه(براساس نظر سنجی های ردیت )هم داستان فوق العاده نسخه های بانجی رو خراب نمیکنه
کامنت خوبی دادی دوست عزیز من به شخصه هیلو ها بانجی رو بیشتر دوست داشتم و حتم دارم اگه هنوز بانجی هیلو رو میساخت الان هیلو جایگاه بهتری داشت