عنوان مستقل Stay in the Light برای اجرا نیاز به فناوری رهگیری پرتو دارد
به لطف موتور بازیسازی Unreal Engine ریچارد کوگیل (Richard Cowgill) که در زمینه ساخت بازی در شرکتهای بزرگ بازیسازی مانند گیرباکس (Gearbox) فعالیت داشته است، توانست تا بازی مستقل جدید خود را تنها در طول سه ماه به مرحلهی دسترسی زودهنگام در سیستم استیم برساند.
همانطور که میدانید فناوری رهگیری پرتو بحث داغ این روزهای صنعت بازیسازی است که در همین راستا، شرکت انویدیا این فناوری را برای کارتهای گرافیک RTX خود مهیا کرده است چرا که آنها این فناوری را آیندهی صنعت بازی میدانند. ولی در طرف مقابل شرکت AMD تمایل زیادی برای اضافه کردن این ویژگی به کارتهای گرافیک خود نداشته است. با این حال آقای کوگیل برای بازی جدید خود تحت عنوان Stay in the Light به صورت تمام و کمال از این ویژگی استفاده کرده است و این عنوان امروز برای کاربران سیستم استیم به صورت دسترسی زودهنگام در دسترس قرار گرفته است.
ریچارد کوگیل از سال ۲۰۰۰ میلادی در صنعت بازیسازی فعالیت داشته و اولین فعالیت او اضافه کردن حالت Desert Combat برای بازی Battlefield 1942 بوده است در ادامه نیز وی در کنار کار بر روی ساخت Battlefield 2، در شرکت گیرباکس (Gearbox) در ساخت و توسعهی سری اول و دوم مجموعه Borderlands نیز دست داشته است. وی سپس تصمیم گرفت تا در پی اقدامی شرکتهای بزرگ را رها کرده و به صورت مستقل دست به ساخت بازی بزند، از این رو بازی Stay in the Light دریچهی امید او برای فعالیت به صورت مستقل در صنعت بازیسازی است.
در واقع زمانی که آقای کوگیل کار خود را شروع کرده بود از کارت گرافیک GTX 1080 Ti استفاده میکرد که به او اجازهی دسترسی به حالت رهگیری پرتو را میداد. او مخصوصا دست به تولید بازی در سبک ترس و وحشت زد چرا که در آن نقش رعدوبرق و انعکاسها بسیار برجسته است. او پس از پیشبرد بازی آن را در سایت ردیت به اشتراک گذاشت و درخواست کرد که کاربران بازخوردهای خود را از بازی بیان کنند تا او بتواند به نحو احسن این عنوان را توسعه دهد. دز بخش توضیحات این عنوان نیز بیان شده است که برای انجام بازی به کارتهای گرافیک RTX و یا GTX سریهای ۱۰ الی ۱۶ نیاز دارید. به هر حال با پیشرفت روزافزون صنعت بازی، دیر یا زود شما به یکی از این کارتهای گرافیک نیاز پیدا خواهید کرد. در کمتر از دو ماه ریچارد کوگیل توانست تا کار خود را از صفر به پایه و اساسی که هماکنون مشاهده میکنید برساند، گرچه موتور بازیسازی Unreal Engine در این راستا کمک شایانی به او کرد. با اینکه هنوز بازی در دست توسعه است ولی در بخش زیر میتوانید ویدئوی اجرای بازی با کارت گرافیک RTX 2080 Ti را مشاهده کنید:
دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P
همانطور که میبینید بازی هنوز دارای ایرادات و باگهای جزئی است ولی با این حال در این ویدئو، شما در حال جستجو در فضایی بزرگ، استفاده از آیتمها و تلاش برای یافتن راه خروج هستید، تا قبل از اینکه آنتاگونیست بازی شما را اسیر کند که نشان دهندهی پیشرفت زیاد توسعه بازی است. ولی با این حال این تریلر بیشتر شبیه به ویدئویی از نسخهی دموی بازی است و نکتهی جالب توجه این است که در صورت اجرای بازی برروی یک کارت گرافیک AMD، به راحتی خطای عدم توانایی اجرای برنامه را به شما نشان میشود. طی صحبتی با شرکت AMD در رابطه با فناوری رهگیری پرتو آن ها بیان کردند که:
ما به صورت جدی در حال همکاری با شرکت مایکروسافت برای فعال سازی این ویژگی بر کارتهای گرافیک جدید خود هستیم. اخبار جزئیتر و دقیقتر را پس از حل مشکل و نزدیک شدن به تولید محصول جدید با شما به اشتراک میگذاریم.
بازی Stay in the Light به عنوان جدیدترین بازی اضافه شده به لیست عناوینی که از رهگیری پرتو پشتیبانی میکنند است، که در این لیست بازیهایی همچون Battlefield 5, Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, Justice, Quake 2 RTX وجود دارند و عنوان Wolfenstein: Youngblood نیز در تاریخ ۴ مرداد ماه سال جاری (۲۶ جولای سال ۲۰۱۹ میلادی) در کنار این عناوین قرار خواهد گرفت. با این حال هرچه در این راستا پیشروی میکنیم، مشاهده میشود که بازیها روز به روز بیشتر به این فناوری متمایل میشوند و شاید تا زمانی که این بازی از نسخه دسترسی زودهنگام خارج و به نسخهی اصلی نزدیکتر شده باشد، AMD نیز کارتهای گرافیک جدید خود با قابلیت پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو را عرضه کرده باشد. نظر شما در رابطه با این فناوری و سرعت رشد آن چیست؟ با گیمفا همراه باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
خود بازیش خیلی بی مزه و کسالت آور بود! من وسط گمپلی داشت خوابم میبرد!!
بعدشم وقتی گرافیک هنری خوب نباشه، حالا محیط هر چقدرم که میخواد طبیعی رندر بشه، باز به چشم نمیاد!
خوبه دیگه
قدیم تو بازی آینه ها تا این حد قابل استفاده نبودن
امیدوارم بازی خوبی …
صبر کن ببینم گفت “نیاز دارد”؟ واقعا؟ اختیاری نیست؟!
یک عنوان “مستقل” برای اجرا به فناوری رهگیری پرتو “نیاز” دارد؟!!! 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
فکر میکنم به خاطر نوع گیم پلیش هست که یه جورایی درگیر این تکنولوژی شده. مثل همون آینه که استفاده میکنه. البته قبل از RTX هم آینه داشتیم. حداقل با روشهایی دیگه.
کلا مسخرس به نظر منم. بازی ای که همین جوری هم زیاد نخواهد فروخت خودشو اینجوری محدود تر کنه!
بازارگرمی نسل ۹ به چیزی بچسبن مگه ول میکنن
سلام دوستان عزیز معذرت بابت اسپم
این تخفیفات days of play سونی که چند روز دیگه شروع میشه رو استور پلی استیشن ینی همون دیجیتالی هم هست یا فقط مخصوص خرده فروش ها و فروشندگان محصولات فیزیکی هست؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید با تشکر
دلیل اصلی اینکه انقدر ساختش با سرعت پیش میره همین ری تریسینگه که بصورت الگوریتمیک نورپردازی بازی تو دستشه و توسعه دهنده نیازی نداره خودش المان های نورپردازیو مثل گیمای سنتی توسعه بده
به عبارتی چون حوصله نداره به زور داره میکنه تو پاچمون به بهونه ترسناک تر بودن رعد و برق در حالی که با وقت گذاشتن میشه کاملا ترسناک و زیبا ساختش
گیم ترسناک و عالی بدون ری تریسینگ کم داریم مگه؟
یعنی دیگه بازی های اینده که از این فناوری استفاده کنن روی کارت گرافیک هایی که این فناوری رو پشتیبانی نمیکنن اجرا نمیشن یا فقط همین یه به اون دلیل هایی که اورده اجرا نمیشه؟