نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا
نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا
نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا
نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا

نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است

نیما شعبانی
۲۳:۳۰ ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا

به نظر می‌رسد که فناوری ابری شرکت مایکروسافت (Microsoft)، موسوم به Azure تبدیل به ستون فقرات حوزه‌ی استریم بازی‌های ویدئویی شده و حال طی گزارشی، پس از شرکت سونی (Sony)، نینتندو (Nintendo) نیز به دنبال بهره‌برداری از این سرویس قدرتمند است.

هفته‌ی گذشته، اتحادی میان دو شرکت سونی و مایکروسافت در حوزه‌ی فضای‌ابری، استریم و هوش مصنوعی به وجود آمد که شگفتی بسیاری از افراد به خصوص اعضای تیم توسعه‌ی پلی‌استیشن را برانگیخت.

به نظر می‌رسد با درک این موضوع که بسیاری از شرکت‌ها از جمله گوگل‌ (Google)، به حوزه‌ی استریم بازی‌های ویدئویی وارد شده‌اند، سونی و مایکروسافت نیز با پایه ریزی بستری مناسب، وارد این بازار شده و سود سرشار آن را به سمت خود جذب کنند. حال نینتندو نیز وارد مذاکراتی با شرکت مایکروسافت شده است تا بتواند با در اختیار گرفتن فضای ابری Azure و xCloud، خود را به حوزه‌ی استریم بازی‌های ویدئویی وارد کند.

دیوید گیبسون (David Gibson)، تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدئویی، توضیحاتی را در رابطه با این حرکت نینتندو ارائه داد:

نینتندو در حال پایه‌ریزی سیستم استریم مخصوص به خود بر پایه‌ی فضای ابری متعلق به شرکت مایکروسافت هست. همچنین آن‌ها قصد دارند تا ارائه‌ی این سرویس را در شرق آسیا و مخصوصا ژاپن به انحصار خود بیاورند.

همچنین گیبسون به این مورد اشاره کرد که اگر قرارداد نینتندو و سونی با مایکروسافت نهایی نگردد، سرویس استریم شرکت آمازون (Amazon) به عنوان گزینه‌ی بعدی در پیش‌روی آن‌ها قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که دو شرکت سونی و نینتندو علاقه‌ای به ارتقاء و توسعه‌ی شبکه‌ی ابری اختصاصی خود نداشته و سعی دارند تا با هزینه‌ی کمتر و اشتراک گذاری دست آورد‌های خود با شرکت‌های حوزه‌ی استریم، به سرویس‌ آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

این موضوع کاملا مشهود است که آینده‌ی بازی‌های ویدئویی در حوزه‌ی استریم قرار دارد. این سرویس‌ها، امکان دسترسی به بازی‌های ویدئویی با کمترین هزینه‌ی ممکن را می‌دهند. همچنین با حذف هزینه‌ی پورت محصولات برروی پلتفرم‌های مختلف، این قدرت را به تیم‌های توسعه دهنده می‌دهد تا با هزینه‌ای کمتر، به تولید عناوین خود بپردازند و همچنین زمان بیشتری را برای بهینه‌سازی محصولات خود در اختیار می‌گیرند.

در حال حاضر، شرکت گوگل با پلتفرم استدیا (Stadia)، پیشتاز این حوزه بوده و سرویس خود را تا انتهای سال جاری در کشورهای ایالات متحده، کانادا، اروپا و بریتانیا ارائه خواهد داد. یکی از مزیت‌های این سرویس، عدم وابستگی به یک سخت‌افزار خاص و یا قدرتمند بوده و تنها از طریق مرورگر اینترنت کروم و همچنین یک اتصال اینترنت عالی و با کیفیت، می‌توان به این سرویس دسترسی پیدا کرد.

همچنین هیدئو کوجیما، کارگردان عنوان Death Stranding و سری محبوب Metal Gear، طی مصاحبه‌ای از تاثیرات حوزه‌ی استریم برروی صنعت بازی‌های ویدئویی سخن گفت که شما را دعوت می‌کنیم تا این مطلب را مطالعه بفرمائید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا
نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا
نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا
نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا
نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نینتندو به دنبال تکیه بر سرویس ابری مایکروسافت است - گیمفا