نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا
نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا
نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا
نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا

نقد و بررسی عنوان AMY

دانیال نوروزی
۱۸:۱۴ ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا

بازی های زیادی بوده اند که بدون تبلیغات زیاد عرضه شده و از نظر فروش و موفقیت در گیشه چیزی به دست نیاورده اند. AMY نیز از آن دسته بازی هایی است که بدون تبلیغات زیاد عرضه شد و بدون توجه خاصی فراموش می شود. این بازی در سبک ترس ساخته شده و ویژگی های خوبی دارد؛ ولی عدم استفاده صحیح از این ویژگی ها باعث می شود که AMY موفقیت زیادی به دست نیاورد. داستان بازی در مورد زنی به نام لانا و دختر بچه ای به نام امی است که در اثر آلودگی ویروسی سعی دارند از دست زامبی ها فرار کنند. داستان بازی بسیار سطحی شروع می شود و همان طور هم تمام می شود؛ بدون آن که به سؤالات بیشمار گیمر جواب دهد.

 

سازنده : Vector Cell
ناشر : Lexis Numerque
سبک بازی : Action-Adventure-Survival Horror
پلتفرم ها : -PC-PS3-X360

 

 

AMY از نظر گیم پلی یکی از بد ترین و شاید کسل کننده ترین بازی های حاضر است. با وجود این که انتظار گیمر از وجود زامبی ها، درگیری های نفس گیر و هیجانی است، در این بازی المان درگیری های وحشیانه جای خود را به مخفی کاری و عدم درگیری داده است. در AMY بازیکن تا حد ممکن سعی می کند از زامبی ها و موجودات دیگر بازی دور بماند و درگیری خاصی با آن ها نداشته باشد، تمایل به چنین چیزی تنها می تواند به دلیل عدم کنترل صحیح بر روی شخصیت باشد. یکی از بدترین بخش های گیم پلی بازی زمان درگیری با دشمنان است؛ در این هنگام و زمانی که گیمر با زامبی ها درگیر می شود تنها راه نجات از دست آنها شانس خواهد بود. به دلیل این که سیستم گیم پلی بازی به خوبی و در زمان تعیین شده عمل نمی کند و اکثر اوقات کند عمل می کند و این موضوع باعث می شود وقتی لانا با زامبی ها درگیر می شود به شدت صدمه ببیند و صدماتی که به او وارد می شود باعث ایجاد تغییراتی در او خواهد شد که این تغییرات باعث می شود گیمر همواره از درگیری دوری کند. زمانی که لانا بیشتر از حد تعیین شده به زامبی ها نزدیک شود و نتواند سریع از دست آنها فرار کند به زامبی تبدیل می شود و زمانی که به زامبی تبدیل شد باید به سمت Amy حرکت کند یا اینکه قرص های خاصی را پیدا نماید، این عمل اگر چه در ابتدای بازی باعث سرگرم شدن گیمر می شود ولی در مراحل بعدی و بعد از مدتی که بازیکن با جو و مضمون بازی آشنا شد این اقدامات برای وی کسل کننده می شود و زیبایی چنین اقدامی رنگ می بازد. همان طور که اشاره شد بیشتر تمرکز بازی بر روی AMY است. AMYدختری ۸ ساله که بنا به دلایل نامعلوم (که حتی در داستان سرایی بازی هم به آن کمترین اشاره ای می شود) از آلوده شدن به ویروس ایمن است و تنها اوست که می تواند در مقابل چنین ویروسی مقاومت کند. حال محوریت بازی بر روی عدم آلودگی وی متمرکز شده است. لانا در اکثر مراحل بازی با Amy همکاری می کند.
یکی از تنها بخش های خوب و زیبای بازی گرافیک و طراحی هنری آن است که در سطح بالاتری از بخش داستانی و گیم پلی بازی قرار می گیرد. این بازی به دلیل داشتن داستان و سبک ترسناک دارای تم و محیطی تیره و تاریک است که حس ترس را در مواقع مختلف به بازیکن منتقل می کند. طراحی مراحل و مکان های مختلف بازی به خوبی انجام شده است و می توان گفت این بخش تنها بخش سطح بالای بازی است. بازی از نظر موسیقی و صداگذاری حرف های زیادی برای گفتن ندارد ولی این بدین معنی نیست که این بازی از نظر صداگذاری مشکل دارد. بحث صداگذاری تا حدودی خوب انجام شده است البته این موضوع در مورد موسیقی کلی بازی صادق نیست. در صداگذاری شخصیت های بازی مشکلات زیادی وجود دارد و بیشتر اوقات صدای آنها تفاوت زیادی با صدای زامبی ها مرده ندارد. البته یکی از نکات جالب AMY در بحث صداگذاری زمانی است که لانا دست امی را می گیرد و فرار می کنند! در این بخش گیمر با صدای ضربان قبلی رو به رو می شود که خوب کار شده است.
در مجموع بازی AMY برای آن دسته از افرادی که خواهان عنوانی جنجالی و عالی هستند مناسب نیست و این بازی را می توان برای افرادی مناسب دانست که به هر نحو می خواهند عناونی در سبک ترس را تجربه کنند.AMY از نظر گیم پلی و داستان سرایی ضعیف است ولی بخش گرافیک و طراحی هنری بازی در سطح خوبی قرار دارد.

نکات مثبت: گرافیک
نکات منفی : گیم پلی، لود های طولانی، صداگذاری ضعیف، داستان سطحی، عدم معرفی صحیح شخصیت ها
داستان بازی:  ۱
گیم پلی: ۱
صداگذاری: ۱
گرافیک: ۷
امتیاز کلی : ۲.۵

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا
نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا
نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا
نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا
نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد و بررسی عنوان AMY - گیمفا