رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا

رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد

truth seeker
۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا

اگرچه کنسول بعدی شرکت سونی به صورت رسمی معرفی نشده است ولی آقای مارک سرنی (Mark Cerny)، مهندس ارشد پروژه‌ی طراحی کنسول پلی‌استیشن ۵ (آقای سرنی سابقه‌ی فعالیت به عنوان مهندس ارشد پروژه‌ی طراحی و ساخت پلی‌استیشن ۴ را نیز در کارنامه دارد)، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اطلاعات جالبی از سخت‌افزار این کنسول را با هواداران به اشتراک گذاشته است.

در جریان این مصاحبه مشخص شد که کنسول بعدی بر منبای معماری پلی‌استیشن ۴ طراحی شده است. این یعنی شاهد قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل (Backward Compatibility) در این کنسول خواهیم بود. آقای سرنی تایید کردند که پلی‌استیشن ۵ یک کنسول تمام دیجیتالی نخواهد بود. علاوه بر این، آقای سرنی بیان کرده‌اند که انتقال از کنسول پلی‌استیشن ۴ به کنسول نسل بعد به آرامی صورت می‌گیرد. به عبارتی، بسیاری از عناوین منتشر شده در زمان انتشار پلی‌استیشن ۵ تا مدتی برای کنسول‌های نسل فعلی نیز عرضه خواهند شد.

به گفته‌ی آقای سرنی کنسول جدید شرکت سونی به جای این که صرفا یک کنسول ارتقا و بهبود یافته در مقایسه با نسخه‌ی قبل باشد، «تغییرات بنیادینی را در آن چه که یک بازی می‌تواند باشد» ایجاد خواهد کرد.

یکی از مواردی که نقش مهمی در رسیدن این کنسول جدید به اهداف خود خواهد داشت، پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی استفاده شده در آن است. کنسول پلی‌استیشن ۵ از یک نسخه‌ی اختصاصی از پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Navi استفاده خواهد کرد. این پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند توانایی استفاده از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) را با خود به کنسول‌ها می‌آورد. پردازنده‌ی مرکزی در نظر گرفته شده برای این کنسول از جنس پردازنده‌های نسل سوم AMD Ryzen خواهد بود. به عبارت دقیق‌تر، یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای بر مبنای معماری ۷ نانومتری سری Zen 2 مدیریت کنسول نسل آینده‌ی شرکت سونی را به عهده خواهد داشت. براساس اطلاعات منتشر شده، کنسول نسل جدید توانایی ارائه‌ی کیفیت ۸K را خواهد داشت. البته استفاده از این قابلیت به نمایشگر شما بستگی دارد.

به گفته‌ی آقای سرنی، کنسول پلی‌استیشن ۵ و بازی‌های این کنسول به خوبی از تکنولوژی رهگیری پرتو بهره خواهند برد. به گفته‌ی ایشان این تکنولوژی پرچمدار هدایت بازی‌ها برای رسیدن به یک کیفیت واقع‌گرایانه خواهد بود. آقای سرنی در این باره بیان کردند:

شما اگر بخواهید این موضوع که آیا بازی‌بازان منابع مشخصی از صدا را می‌شنوند را آزمایش‌ کنید یا بررسی کنید که آیا بازی‌بازان صدای پای دشمنان را به خوبی می‌شنوند یا خیر، تکنولوژی رهگیری پرتو می‌تواند به شما کمک کند. همه‌ی این موارد مشابه این هستند که شما بخواهید یک پرتو را در یک محیط هدایت کنید.

البته این تکنولوژی تنها چیزی نیست که به کنسول جدید در ارائه‌ی یک تجربه‌ی فوق‌العاده کمک خواهد کرد. پردازنده‌ی مرکزی اختصاصی استفاده شده در کنسول پلی‌استیشن ۵ به نحوی طراحی شده است که به صورت کامل از صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. آقای سرنی به عنوان مهندس ارشد پروژه به شدت به خاطر این ویژگی جدید هیجان‌زده است:

به عنوان یک بازی‌باز، این موضوع که کیفیت صوتی بازی‌ها در کنسول پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ تغییر نکرد بسیار آزار دهنده بود. رویای ما در کنسول بعدی این است که به همه نشان دهیم با اضافه کردن یک سخت‌افزار قدرتمند، تجربه‌ی صوتی ارائه شده تا چه حد می‌تواند متفاوت باشد.

به گفته‌ی آقای سرنی، صدای سه‌بعدی به اندازه‌ی هر بخش دیگری در ارائه‌ی یک تجربه‌ی کامل از بازی‌های ویدئویی اهمیت دارد. نکته‌ی جالب توجه این تکنولوژی جدید این است که شما نیازی به خرید هیچ سخت‌افزار جدیدی نخواهید داشت و قابلیت صدای سه‌بعدی به سادگی برروی تلویزیون شما قابل استفاده خواهد بود. البته آقای سرنی به این موضوع اشاره کردند که استفاده از هدستی مناسب، «یک استاندارد طلایی» در زمان استفاده از تکنولوژی صدای سه‌بعدی در کنسول پلی‌استیشن ۵ خواهد بود.

یکی از مواردی که کنسول پلی‌استیشن ۵ را از نسل فعلی متمایز می‌کند، هارد دیسک استفاده شده در آن است. براساس صحبت‌های آقای سرنی، استفاده از یک هارد SSD قدرتمند برروی کنسول نسل جدید، سرعت بارگزاری بازی‌ها برروی این کنسول را به شدت افزایش خواهد داد. هاردهای SSD این روزها در اکثر لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی دیده می‌شوند ولی براساس اطلاعات منتشر شده، هارد SSD استفاده شده برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ با هدف نصب و اجرای بازی‌ها به صورت اختصاصی طراحی و ساخته شده است.

آقای سرنی اهمیت استفاده از SSDها در کنسول نسل جدید را با بیان یک مثال توضیح دادند. به گفته‌ی ایشان، سرعت بارگزاری مراحل بازی Spider-Man برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو حدود ۱۵ ثانیه است. این در حالی است که این زمان برروی کیت‌های توسعه‌ی نسل بعد به حدود ۰٫۸ ثانیه کاهش می‌یابد. آقای سرنی اضافه کردند که این موضوع تاثیر مستقیمی بر کیفیت و سرعت اجرای بازی‌ها نیز خواهد داشت. با استفاده از یک هارد SSD و سخت‌افزار قوی‌تر، سرعت حرکت شخصیت و دوربین در بازی بسیار بیشتر خواهد شد؛ چرا که کنسول توانایی پردازش داده‌ها با سرعت بیشتر را دارد. آقای سرنی ادامه دادند:

درست است که سرعت خواندن داده اهمیت بالایی دارد ولی جزییات مکانیک‌های ورودی و خروجی و نرم‌افزارهای استفاده شده نیز به همان اندازه مهم هستند. من یک پلی‌استیشن ۴ پرو دارم و یک هارد SSD که تقریبا هم قیمت کنسول بود را برروی آن قرار دادم. کنسول شاید یک سوم سریع‌تر شده باشد.

متاسفانه آقای سرنی درباره‌ی نام و قیمت نهایی کنسول و یا سرویس‌های برنامه‌ریزی شده برای نسل بعد صحبت نکردند. به علاوه هنوز مشخص نیست که کنسول پلی‌استیشن ۵ دقیقا در چه تاریخی به صورت رسمی معرفی و یا به بازار عرضه خواهد شد. البته با توجه به این که بیش از ۴ سال از انتشار کنسول پلی‌استیشن ۴ می‌گذرد، باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر از کنسول‌های نسل بعدی در آینده‌ی نزدیک باشیم. در جدیدترین شایعه‌های منتشر شده، قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵ نیز مشخص شده است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چقدر ناگهانی مصاحبه کرده
    به هر حال نسل جدید نزدیکه و دوستانی که احیانا قصد خرید کنسول های فعلی رو دارن قطعا دست نگه دارن و همون بودجه رو نگه دارن برای نسل جدید
    با این مشخصاتی که سرنی از کنسول بیان کرد به راحتی تفاوت کیفیتش با نسل فعلی چند برابری خواهد بود

    • cv1989 گفت:

      درود خوبی :heart:
      جزییات دیگه هم منتشر شده رسمی نیست اما ۹۹ درصد درست
      ۱۴ ترافلاپ و ۲۸ گیگ رم ۲۴ گیگ GDDR 6 و ۴ گیگ DDR4 برای سیستم عامل و
      تمام بازی PS4 ,3 ,2, 1 و PSP و VITA تا ۸K اجرا میکنه

      قیمت کنسول ۴۹۹ در زمان عرضه سونی سر هر کنسول ۱۰۰ دلار ضرر میکنه 

      زمان عرضه به نسل بعدی XBOX وابسته

      اگه مایکروسافت کنسول خودش اوایل ۲۰۲۰ عرضه کنه PS5 اسفند ۹۸ March 2020

      و گرنه ابان ۹۹ November 2020

      PSVR2 in 2020 also,reveal with ps5,big resolution boost probably 2560×1440,120hz,220 field of view,eye tracking,wireless,battery life 4-5 hours,headphones integrated,less motion
      ته

      • به به داش CV عزیز :heart:
        مشخصا که ضرر میدن سره هر کنسول چون این جزئیات سخت افزاری که بیان شده حتی با در نظر گرفتن تولید انبوه بازم از ۵۰۰ دلار بیشتر درمیاد و اره با ضرر میفروشن
        من میترسم مایکرو انتشار رو بندازه سره تعطیلات کریسمس امسال
        بعید نیست بخوان زودتر از PS5 عرضه کنن با توجه به محبوبیت PS4 شاید مایکروسافت زود تر عرضه کنه هرچند بازم فقط چند ماه ممکنه اختلاف عرضه داشته باشن
        PS5 که به شدت قویه تا ببینیم XBOX چه سخت افزاری داره

      • AL1K1NG گفت:

        حتی اگه فول اچ دی باشه ولی ۶۰ فریم باشن بازیا خیلی بهتره
        ۶۰ اصن ی دنیای دیگس

      • Supreme گفت:

        Cv رمی ک گفتی احتمالا ps6 باشه، همچین کپسیتی نمیدن، هیچکدوم از شرکتا، و ps5 دارای ۱۶gb رم اون DDR5 و اینکه ایندفه GDDR نیست چون هم اینکه GDDR لتنسیه بالایی داره و چون نسل بعدی از navi استفاده میکنن نیازی به اون رم نیست، بعبارت دیگه اتنسیه GDDR حدود ۳۵ هست در صورتی که واسه DDR حدود ۲۳ هست.
        و اینکه ری تریسینگ توی کارت گرافیکی گفتن ک حدود دوبرابره اخرین کارت گرافیکیه انویدیا هست ک این چیزه عجیبیه واسه همین نمیدونم دقیقا چن ترافلا قدرت داشته باشه ولی مسلما بالای ۱۰ ترا هست.
        و سی پی یو دارای ۸ هسته و ۱۶ ترد هست که با توجه به نسل سوم لاین zen میشه سریه zen 3 ک از میکرو آرچیتکچر ۷ نانو استفاده میکنه وخیلی قدرتمنده میتونی بری بنچ مارکای zen 2 رو ببینی ک تا چه حد قویه.
        و SSD استفاده شده مثله هیچ کدوم از SSD های موجود نیست و گفته شده از سریعترین m.2 حتی سریعتره و بندویچ بالایی داره و همه اینا بخاطر اوپتیمایز های بسیار خفنیه ک سِرِنی انجام داده،. حتی سی پی یو و چی پی یو هم علاوه ب مشخصات اوپتیمایز خاص شده و بازنویسی شدن و اینکه هیچ کدوم از اینا هنوز نیومدن و احتملا ی مدت انحصاری بمونن یا بعد از ps5 بیان
        و از بلو ری درایور با پشتیبانی تا ۱۱۰ گیگ استفاده میکنه و ۱ ترا SSD و اینا هنوز توی Devkit هستن و کنسول نهایی قطعا اوپتیمایز بهتری داره و کامل تره

        • cv1989 گفت:

          سونی روی هر ps4 شصت دلار ضرر داد از gddr5 استفاده کرد در حالی اون زمان همه از ddr4 استفاده می کردن مثل xbox one
          حالا از gddr 5 استفاده کنه :rotfl:
          one x الان ۱۲ گیگ رم داره

          • Supreme گفت:

            خب داشته باشه، مگه ۱۶ گیگ کمه؟
            کنسول با پی سی فرق داره، مخصوصا قیمتش، اسمش با خودشه کنسول، باید توان خریدش باشه، پی اس ۳ وقتی اومد ۶۰۰ دلار بود ک این قیمت باعث شد دو سال اول بازارو از دست بده بخاطر تکنولوژی سِل، هنوزم ک هنوزه قویه ولی باید بشه مارکتینگ کرد یا نه؟
            اینکه منو تو دوس داریمد و اعداد ارقام چجوری باشن یه بحثه اینکه هر شرکت مدیریت بازاریابیشو چجوری تخمین میزنه بر اساس نمودارهاشون ی بحث.
            و اینکه سرعت پردازش قطعا بالاتره تو رم. و از همه مهمتر هر کنسول اپگریدهای خودشو داره تنها اعداد نیست، اگه یادت باشه مارک سرنی درباره ps4 چی میگفت لحظه رونمایش… در کل حرف شما هم درسته چون حق نظر و کامنت گذاشتن دارید ولی توی ریپلای کردن خنده کار قشنگی نیست، به هر حال، دلت شاد، لبت خندون

      • 2K.Firaxis گفت:

        البته ۸K که گفته برای خوندن دیسک هست همونطوری که وان اس و اسلیم ۴K پشتیبانی میکنن.
        به منظور اجرای بازی های روی ۸K نیست.
        دو چیز متفاوت هستن اینها.
        بعید میدونم همون کنسول های زمان لانچ بتونن ۸K ران کنن حالا چه سونی چه مایکروسافت.
        همون چیزی که اخر نظرت هست به نظرم منطقیه ۱۲۰Hz – 1440
        یا ۴K 60
        امیدوارم این کنسول هم لانچ موفقی داشته باشه

    • Goodtimes52 گفت:

      MICROSOFT.xbox one@
      بله حق با شماست مخصوصا برای شما چقدر خوبه :rotfl:
      ببینم موقع شروع نسل ۹ باز هم غول و هیولا و ترافلاپس یادت میمونه
      یا مثل خیلی های دیگه رنگ عوض میکنی 😎

      • وقتی یه فیلتر سنی برای ثبت نام در سایت در نظر نمیگیرن نتیجه میشه کامنت این دوستمون

        • 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
          خیلی حال کردم با این جمله :rotfl:
          خواستم کامنت بنویسم ولی فعلا خندم نمیزاره 😀
          بعدا صحبت میکنیم محمدرضا 😀

          • اخه ببین امیر یه کاربر چقدر باید شعورش کم باشه که در پستی که همه دارن درباره نسل جدید صحبت میکنن بیاد همچین ترول بچگانه ای کنه و پست رو به حاشیه ببره یعنی کلمات در وصفش کم میارن

            • واقعا نمیدونم چی بگم
              بگم اقتضای سن طرفه !
              بگم تفکرش مشکل داره !
              روی صحبتم کاملا با این افراد و امثال اون هاست
              رفتار عجیبیه که تازگی هم نداره که چی اخه ؟مثلا چون طرف کاربر پلتفرمX و Y هست حق نداره در مورد پلتفرم Z نظر بده و این در صورتیه که همین شخص مثل خودت خیلی از انحصاری های کنسول رقیب رو زودتر از بقیه ی فن های اون داره بازی میکنه !
              این ترول کردنا به شدت مسخره و زنندس و یه گیمر توی هرکجای دنیا ازاده در مورده هر پلتفرمی نظر بده
              چون من سونی فن هستم آیا حق ندارم در مورد مسائل گوناگون درمورد XBOXیا نینتندو صحبت کنم ؟و بلعکس
              خود من عاشق عنوان FORZA هستم
              عاشق عنوان LEGEND OF ZELDA و SUPER MARIO BRO هستم حالا چون کنسول PS4 دارم حق نظر در مورد این عناوین رو ندارم ؟
              تازه این پست در مورد نسل بعدی هست و روی صحبت اکثر دوستان همینه نه فن بازی های مسخره و کودکانه
              متاسفانه ما عادت داریم حقایق رو نبینیم
              عادت کردیم که همیشه اعتراض کنیم به همه چیز و همه کس و همه زمان
              و خانواده ها که هیچ نظارتی ندارن
              اقا دست یه بچه که هنوز نمیدونه در فضای مجازی چطور باید رفتار کنه نباید موبایل و … بدید …
              اول بهش یاد بدید آموزش بدید بهش بفهمونید که این فضا اگه ازش درست استفاده بشه جذاب تر از این حرفاس بعد بهش یه موبایل و امثال اون بدید که از این فضا استفاده کنه …
              نمیدونم چی بگم ما چیمون مشکل نداره که قرار باشه روابطمون خوب باشه …
              چیمون مشکل نداره که نباید شاهد این گفتار ها باشیم ؟
              حقیقتش من دیگه گله ایی از گیمفا ندارم در مورد تایید همیچین کامنت هایی
              توی جامعه ی خودمون دارم میبینم که چقدر افراد کوته فکر زیاده و اگه قبلا این رفتار هارو به اقتضای سن یه نفر نسبت میدادم الان اصلا نمیدونم چی بگم
              خیلی هارو دیدم با سن بالا رفتارشون از این بدتر بوده …
              در اخر محمدرضا من و شما که میدونیم و تقریبا هم بعد این همه سال دیگه عادت کردیم باید یسری هارو توی سایت نادیده گرفت
              اینم روش 🙂
              خیلی میخواستم در مورد نسل بعد صحبت کنم اما کامنت این دوستمون و شما باعث این کامنت من شد و طبیعتا همین الان هم به شدت کامنتم طولانی شده
              عذر میخوام بابت طولانی بودن 🙂
              ——–
              حاجی راستی GOT رو دیدی ؟ 😀

              • فوق العاده بود صحبتت :yes: :yes: ولی افسوس که یک کودک توانایی درک این موضوعات رو نداره و تمام فکرش همون کنسولی هست که پدرش برای تولدش براش خریده
                …………………………………………………………………..
                نه ولا کلا سریال زیاد نمیبینم این GOT رو هم تا حالا فرصت نکردم ببینم
                کلا ۱ سریال توی سیستم دارم که هر وقت میبینم روحم باز میشه و اون کالیفرنیکیشن هست که در ۷ فصلش خنده بر لب ها میاره 😀 😀

      • Hala madrid گفت:

        برادرمن درست صحبت کن لطفا.ایشون(MICROSOFT.xbox one) یکی از بی طرف ترین و بهترین کاربرای سایته.لطقا ایشون رو با امثال جنرال رام یکی نکنید
        باتشکر از شما :heart: :rose: 😉

      • Godofwar0385 گفت:

        این طرز صحبت کردن شما با یکی از بهترینها و قدیمی ترین عضو سایت واقعا اشتباهه قرار نیست همه پلی استیشن یا ایکس باکس یا هر چیزی داشته باشن
        بازیها مشخص میکنند که فلان شخص سمت فلان کنسول بره که محمد رضا عاشق هیلو هست و بایدم واسه تجربه ی بهترین بازی عمرش ایکس باکس بخره مثل من که واسه تجربه ی بهترین بازی عمرم باید پلی بخرم
        خلاصه کارتون اشتباهه :no:

      • AL1K1NG گفت:

        یقینا حق با توعه
        حالا بیا برو ابروی جامعه گیمر رو نبر
        مرسی

  • Im Joel گفت:

    :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • sarfaraz گفت:

    واو خوندن تک تک جملات این مطلب فوق العاده هیجان انگیز و فانتزی بود مرسی از برگردان زیبای حمید :yes:

  • Hala madrid گفت:

    اوه اوه از همه نظر قراره تغییر کنه.پشتبانی از نسل قبل رو هم که داره.انحصاری هاش هم که تو نوبت عرضه هستن.پس قراره بترکونه :inlove: :yes: :drool:

  • ezio1503 گفت:

    خب کاملا مشخص بود که قابلیت ray tracing به کنسول ها هم میاد چون همین الانم وارد پیسی شده و با تبلیغات گسترده انویدیا، این توهم تو ذهن هرکس که قصد خرید سیستم یا ارتقاء داره افتاده که قابلیت رهگیری پرتو یه استاندارده.
    اگه قرار بود این قابلیت تو کنسول ها نیاد مسلما عده زیادی از مشتری ها از دست میرفتن چون به هرحال قراره این کنسول ۷-۸ سال بمونه.
    بنظرم این حرکت انویدیا به نفع ما ایرانیا بود چون این کارش یه مقداری تاخیر تو عرضه کنسول ها میندازه چون به هرحال تا این قابلیت بخواد از نظر اقتصادی معقول بشه کمی زمان نیازه.

  • Godofwar0385 گفت:

    و قطعا باید همگی یه تلوزیون درجه یک ۴kداشته باشن تا با قدرتی که پی اس پنج در اختیارمون میذاره شکستن استوخونهای ثور را بهتر ببینیم :yes: 😎 :laugh:

  • mehrdadPS گفت:

    هاردSSD ، قیمت کنسول رو می بره بالا خدا کنه خیلی گرون نباشه ولی از قسمت انتقال نرم از این نسل به نسل بعد خیلی خوشحال شدم و یعنی ۱۰۰% این چنتا انحصاری باقی موند رو هم می تونیم تو همین نسل تجربه کنیم
    واقعا Loading بازی ها تو این نسل خصوصا بازی های جهان باز مثل GOW و HZD و Spider Man خسته کننده بودا

  • ای خدا
    با اینکه بعضی چیزاش اگه عملی بشه قیمت کنسولو میکشه بالا ولی به احتمال زیاد فقط نرفه اخه ۸k؟؟؟
    بگذریم وقتی به قیمتش تو ایران فک میکنم اشکم در میاد
    باید حسابی تو این قرعه کشیا شرکت کنیم مبادا چیزی برنده شدیم

  • pc and ps4 گفت:

    من شادی بی مورد دوستان رو درک نمیکنم.همه توی قیمت بازیاتون موندید بعد دم از نسل بعد میزنید واقعا نظرات ادم میبینه متعجب میشه.

  • PlayDead گفت:

    باشه تو خیلی خوبی ولی خواهشا حالا نیا! بذار ببینیم این خراب شده وضعیتش بهتر میشه…دیگه ویدئو گیم هم شد سرگرمی پولدارا تفففففففففف!

  • بعد از مطالعه این پست شدیداً هایپ شدم برای پلی استیشن ۵ و در حال تصورم که گاد او وار ۵ و الدر اسکرولز ۶ با همچین ابر سخت افزاری چه کیفیتی رو ارائه خواهند داد…..

  • sobhan 1535 گفت:

    قربون پردازندت بشم من :inlove: بیا سریع بیا سریع جونم چه جیگری :inlove: :-*

  • Y PS گفت:

    شدیدا شوکه و هایپ شدم!
    امیدوارم همه پلتفرم ها نسل ۹ رو با قدرت شروع کنن و ما هم بتونیم پلتفرم مورد علاقمون رو تهیه کنیم

  • به نظرم ۸ k یه نمه زیادیه اصلا نمیشه
    قابلیتای خوبی داره
    باید ببینیم ایکس باکس چیکار میکنه :inlove:

  • Be taraf گفت:

    اینجاست که باید با قدرت گفت الحق و الانصاف ps و sony سلاطین صنعت گیمند
    از همین الان باید به فکر جمع کردن پول برا تلوزیون ۸k باشم میخوام با تمام قدرتی که داره ps5 رو اجرا کنم :inlove:

  • تا زمانی که همچین نابغه‌ای تو سونی باشه
    سونی غمی نداره
    ببینیم به جز کنسول چه تغییراتی تو شبکه psn اتفاق میفته

  • برام مهم نیست که وضوح تصویر ۸k یا ۴k باشه فقط می خوام بازی ها رو ۶۰ فریم اجرا کنه. نسل بعدی اگه خودمون رو جر بدیم هم شاید به زور خود ps5 رو بخریم بعدش دانلود بازی های مجانی انلاین. بعضی ها هنوز این نسل رو تجربه نکردن چه برسه به نسل بعدی، کسانی که این نسل کنسول داشتن بیشتر بازیا رو تجربه نکردن.خدا به دادمون برسه.

  • kurd گفت:

    فک کنم قیمت ssd از هارد عادی هم خیلیییییی گرونتره.این میتونه نکته منفی هم باشه

  • mohamad 47 گفت:

    این سرعت حرکت شخصیت و دوربین واقعا چند نسلیه که به شخصه دوست داشتم بهبود پیدا کنه.مثلا بازی رد دد ۲ با این که همه چیزش شاهکار بود،ولی حرکات انیمیشن ها انگار اسلوموشن بود.تو حرکت های سریع و اکشن ها همیشه احساس چابکی که دوست داشتم داشته باشه رو نداشت بازی.یعنی عملا راک استار نمیتونست با محدودیت سخت افزاری چنین چیزی رو اعمال کنه!این موردیه که میتونه خیلی تو بهبود واقع گرایانه بودن بازی کمک کنه.مرسی سونی.فقط امیدوارم از ۵۰۰ دلار دیگه بالا نزنه بدبختمون کنه

    • Love japan گفت:

      من رد دد ردمشن ۲ بازی نکردم اما اگر مثل GTA V اینپوت لگ تخیلی داشته باشه که شنیدم داره ، احتمالا یه بخشیش بر میگرده به این موضوع. یه بخش دیگشم اینه که سعی کردن انیمیشن ها کاملا واقعی باشه که خود همین باعث میشه عمل و عکس العمل طولانی تر بشه و حس بدی بده موقع بازی کردن.

  • Legion2 گفت:

    ۸k تو خواب ……
    pc با دوتا rtx 2080ti Sli به زور اجرا می کنه!!!!!

  • دوستا لطفا نظرمو جوری نگیرید که فکر کنید من دارم مسخره میکنم شمارو
    تو این گرونی
    خرید ps5 و بازی هاش که هر کدوم خدا تومنه
    خدا رو شکر من همچین دغدغه ای ندارم چون هیچ وقت سراغ کنسول ها نمیرم

  • فرشاد گفت:

    هرچه از دوست رسد خوش است من که تلویزیونم همون ۱۰۸۰ پس ۸کا به کارم نمیاد الان دغدغه اصلیم سر قدرت کنسول نیست چون از سونی مطمئنم و میدونم چیز بد نمیسازه الان مشکل اصلیم فروشندگان با انصاف کشور خودمون هستن با توجه به مشخصاتی که الان ارائه شدن این بزرگواران حلال خور زیر ۱۰ میلیون عمرا کنسول رو بفروشن یعنی رسما نسل بعدی یه نسل لاکچری تو ایران محسوب میشه که هر کسی توان خریدشو نداره من نسخه اسلیم رو قبل اینکه یهو گرون بشه ۱ میلیون ۷۰۰ خریدم باز میکفتم گرون خریدم خدا خودش بخیر کنه

  • دوستان همون که گفتم، کنسول جدید سونی سال ۲۰۲۰ احتمالآ منتشر میشه به همراه بازی استاد کوجیما و tlou 2, و احتمالا هورایزن ۲ و Ghost of Tsushima. و شاید هم Nioh 2.
    ولی دوتای اول قطعا هستن و ممکنه فاصله کوتاهی باهم داشته باشن.
    حالا اصل ماجرا گرافیک و صدا هست که انگار از این که هست متفاوت و واقعی تر خواهد بود.

  • Senatorbigy گفت:

    کنسول یعنی این :inlove: یه پا خداست برا خودش 😉 حالا هم یه شعر تکراری بگیم راجع بهش:حوشا بحال آنا که Playstation را خدای خود میپندارند،کفرش به کنار ولی عجب خدایی دارن :inlove: tnxXxxx

  • head of demon گفت:

    ۴ سال ؟
    من یادمه دی ٩٢ خریدم
    امسال رفته تو ۶ سال
    ب نظرم اواخر نسل بعد هم یه بازی میاد که لودینگش بالای ١٠ ثانیه روی ps5 طول بکشه
    ولی فک کردن به جزییات اون بازی وحشتناکه
    در ضمن ، فک کنم خرید نمایشگر ۴k واجب شده
    دوستان میتونن مانیتور ۴k زیر ۴،۵تومان معرفی کنن؟

  • shayanchayjan گفت:

    اگه مایکرو سافت هر چه زودتر یه تکونی به خودش نده و چیز جدیدی به طرفداراش نشون نده خیلی شونو از دست میده

  • dwod rajaby گفت:

    قیمتی که این خواهد داشت در داخل تنه همرو خواهد لرزاند ((یه بنده خدایی رو انتره انتره صدا میزدید بهترین کنسول و قطعات رو در دوره ش میشد با یک ملیون تومن تهیه کرد)).
    این دلال های کیان که سیر مونی ندارند ایا دهه شصتیان ایا………..!!!!!!!!!
    به شخصه نمیتونم تهیه کنم ps5 رو البته من پلی چهارم سفید رنگه و دوال شوکرم ناکان رولاتیشن پرو که ۲۵۰ تومن خریده بودم شاید بتونم سر بدم رو اینا بخرم. :'( 🙁

رسمی؛ نخستین جزئیات رسمی از کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا