کریس اولان: Star Wars Jedi: Fallen Order یک بازی داستان محور است + تاریخ انتشار احتمالی
دیگر زمان زیادی تا رونمایی رسمی از بازی مورد انتظار Star Wars Jedi: Fallen Order باقی نمانده است، اما ما به تازگی اخبار جدیدی را از جدیدترین ساختهی ریسپاون (Respawn) دریافت کردهایم.
در طی مصاحبهای با وبسایت VG247، آقای کریس اولان (Chris Avellone) که وظیفهی نوشتن بخشی از داستان Star Wars Jedi: Fallen Order را برعهده داشته است، تایید کرد که ساختهی ریسپاون یک تجربهی داستان محور خواهد بود.
داستان برای ریسپاون خیلی مهم بود. فکر میکنم آنها همین حالا هم به خوبی لایههای متفاوت داستانی را در بازیهای خود وارد میکنند اما به عقیدهی آنها، داستان باید بخش مهمی از یک بازی Star Wars باشد. این یکی از دلایلی است که من ریسپاون را دوست دارم؛ چراکه وقتی این استودیو تصمیم بگیرد که میخواهد چنین چیزی را بسازد، میداند که چه مواردی اهمیت بیشتری دارند.
همانطور که میدانید، Star Wars Jedi: Fallen Order یک بازی سوم شخص اکشن ماجراجویی است که کاملاً به صورت تکنفره طراحی شده و توسط موتور آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) توسعه یافته است. با توجه به موارد ذکر شده، به نظر میرسد که ریسپاون قصد دارد تجربهای را ارائه دهد که طرفداران سالها منتظر آن بودهاند.
البته نکتهی جالب دیگر این است که ظاهراً شعبهی ایتالیای آمازون تاریخ انتشار این بازی را فاش کرده است. طبق وبسایت این فروشگاه، Star Wars Jedi: Fallen Order در تاریخ جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ (۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. علاوه بر تاریخ عرضه، شاهد برخی جزئیات ریز دیگر نظیر بازی در نقش یک Padawan Jedi، دوئل با Lightsaber و «رها کردن قدرتهای Force» نیز هستیم.
شما میتوانید تصویر صفحهی بازی در فروشگاه آمازون را در ادامه مشاهده کنید.مراسم رونمایی از بازی Star Wars Jedi: Fallen Order ساعت ۲۳ امشب به وقت تهران آغاز خواهد شد. مثل همیشه، شما میتوانید با دنبال کردن وبسایت گیمفا، از تمام اخبار مربوط به این رویداد باخبر شوید. لازم به ذکر است که شما میتوانید مراسم مذکور را به صورت زنده از اینجا مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
یه سری گیمرا بودن علاقه ای به سری Battlefront و بازی مولتی پلیر بر اساس جهان استار وارز نداشتن و از اونجایی که EA به همه سلیقه ها احترام میزاره این بازی رو براشون آماده کرده.
حقیقتاً EA یه الگوی کامل برا همه هست تو این صنعت گیم.
آره خدایی :-/ 😐
الان راکستار ، بتسدا ، CDPR و جمع کثیری از بزرگان صنعت در کمال حیرت مشغول تجزیه و تحلیل جمله آخر شما هستن!
بازگشت همه به “داستان” است
امیدوارم اکتیویژن هم کالاف رو به ریشه اش برگردونه :yes:
فک کنم ea با امی هنینگ حال نمیکرده و به بهونه ای ردش کردن :laugh: :laugh: :laugh:
ریسپاون به نظرم خیلی با روزای اوجش فاصله داره ولی فک کنم با این بترکونه
داداش ریسپاون کلا ۲۰۱۴ تاسیس شده و دوتا بازی بیشتر نداده منظورتو از دوران اوج نمیفهمم
ریسپاون تنها استودیوی کار بلدیه که برای ea مونده اون از کاری که با سازنده dead space کرد امسالم که بایوور رو ترکوند اینم نابود کنه دیگه کلکسیون تکمیله امیدوارم ea حداقل این استودیو رو با دنیای آنلاین پیوند نزنه
ببخشید ولی من منظورمو بد رسوندم
ریسپاون کلا فک کنم فقط دو نسخه تایتانفال و این apex
درسته که اینا گیمپلی خیلی باحال و سرعتی لذت بخشی دارن ولی چیزی که یه استودیو رو تو ذهن مردم موندگار میکنه بازی داستانی خوبه(تایتان فال فقط یه داستان سر هم بندی کرده بودن) مگر اینکه خیلی بخواد بترکونه و ea بهای بیشتری بهش بده تا یه بازی مثل بتلفیلد بزنه و از این طریق مردم باهاش حال کنن
منظورم رو شما از روزای اوج بر عکس گرفتی و نگفتم فاصله گرفته و نوشتم که فاصله داره یعنی مونده بهش برسه بعدشم که گفتم امیدوارم با این بترکونه
البته مشکل از من بود که درست نتونستم بنویسم ببخشید
ریسپاون که متخصص ساخت بازیای آنلاین و چند نفره هست، اولین بازیش که Titanfall 1 بود که تمام آنلاین بود، نسخه دوم هم یه داستان کوتاه داشت ولی تمرکزش رو مولتی بود سومی هم که همین Apex Legend بود.
الان تو دوره ای هستیم که بازی های انلاین محور طرفدارای زیادی داره اما یه مدتی هست داره ازشون کم میشه (اگه اخبارو دنبال کرده باشید می فهمید چی میگم) و به زودی بیشتر به بازی های داستان محور رو میارن
من خودم همیشه طرفدار بازی های داستانی هستم
شرکت هایی مثل EA بیشتر به دنبال بخش انلاین تو بازی هاشه کلا اینو میشه فهمید اگه هم ندونید کافیه مثل من سری بتلفیلد رو بازی کرده باشید تا منظورمو بفهمید بازی های بتلفیلد مخصوصا این اخری ها حدود ۳ تا ۵ ساعت فقط محتوای داستانی دارن و این نشونه این است اصلا به بازی های داستان محور اهمیتی نشون نمیده
اما یه سری شرکت ها هستن که بعضی دوستان هم نامشون رو بردن این شرکت ها مانند cd project red خیلی به بازی های داستان محور اهمیت میدن که نتیجه اش شد سری بازی های the witcher که فقط با وجود بخش داستانی و نبود بخش انلاین تونست جز پر فروش ترین بازی های تاریخ که فقط بخش داستانی دارن بشه با فروش تقریبی ۴۰ میلیون نسخه (سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ حدود ۳۶ میلیون نسخه بود مطمعنا تا حالا ۴۰ تا شده)
استاروارز بتل فرانت ۲ بخش داستانی قابل قبولی داشت بخش مولتی پلیرش هم لذت بخش بود منتهی پول چشمای EA و کور کرده بود با لوت باکس گند زد به بازی لوت باکس هاشم که بازی و تبدیل کرده بود به pay 2 win 😐 😐
همینکه با انریل انجین میسازنش امیدها بهش زیاده
حداقل مطمعنیم ea کمتر میتونه به این استدیو زور بگه
اخه یکی از قوانینشون اینه ک حتما با انجین فراست بایت باید بازی بسازن ولی ریسپان کاملا عکس حرفای ea عمل میکنه
امیدوارم کاملا موفق شه چون فقط در این صورته که ea قبول میکنه به ساخت بازیای داستان محور برگرده و این به نفع همه ما گیمراست