فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا

فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم

truth seeker
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا

به نظر می‌رسد با توجه به موفقیت روزافزون سرویس‌های آنلاین شرکت مایکروسافت، این شرکت و به خصوص آقای فیل اسپنسر علاقه دارند سرویس ایکس‌باکس گیم پس را برروی همه‌ی پلتفرم‌های عرضه کنند.

در ماه‌های گذشته شایعه‌هایی منتشر شد که بیان می‌کردند شرکت مایکروسافت تلاش دارد حوزه‌ی خدمات‌دهی خود را بیش از پیش افزایش دهد. اولین شایعه‌های منتشر شده به این موضوع پرداخته بودند که شرکت مایکروسافت قصد دارد از سرویس‌های آنلاین خود برروی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ و گوشی‌های هوشمند رونمایی کند. در ابتدا همه بر این باور بودند که این سرویس‌ها به شما اجازه خواهد داد پیشرفت و اچیومنت‌های خود برروی بازی‌هایی مانند Minecraft را بین تمامی پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید. با این حال، کمی بعد شایعه‌هایی مطرح شدند که بیان می‌کردند شرکت مایکروسافت قصد دارد با تکیه بر پروژه‌ی استریم بازی‌ها یعنی XCloud سرویس ایکس‌باکس گیم پس را برروی کنسول نینتندو سوییچ عرضه کند. اگرچه تا به امروز، مطالب منتشر شده پیرامون این موضوع همگی شایعه بودند ولی صحبت‌های مدیر ارشد شرکت مایکروسافت به این شایعه‌ها جانی تازه بخشیده است.

براساس اخبار منتشر شده و صحبت‌های آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، شرکت مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای توسعه‌ی سرویس‌های آنلاین خود در نظر گرفته است. آقای اسپنسر اخیرا بیان کرده است که:

ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی هر دستگاهی که کاربران از آن برای بازی کردن استفاده می‌کنند، عرضه کنیم. این حرف به خاطر ارتباط آن با تجارت ما نیست. بلکه به این خاطر است که این مدل از تجارت به مردم اجازه می‌دهد به بازی‌هایی در این فضا دسترسی داشته باشند که در هیچ محیط دیگری امکان یافتن آن‌ها را نداشتند.

آقای اسپنسر به نکته‌ی بسیار خوبی در این زمینه اشاره کرده‌اند. به گفته‌ی ایشان خرید یک کنسول مشخص با هدف تجربه‌ی تعداد محدودی از عناوین موجود در بازار، بخش بزرگی از کاربران و مخاطبین را محدود کرده است. در ادامه آقای اسپنسر به اختصار به بحث تاثیر آزاد شدن بازی‌ها برروی همه‌ی پلتفرم‌ها در فروش کنسول‌ها پرداختند:

این جایی نیست که شما از آن درآمد کسب می‌کنید. پایه‌ی و اساس تجارت در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی به فروش بازی‌ها و ارائه‌ی عناوین مختلف و محتوای موجود مربوط می‌شود. پس اگر شما زمینه را فراهم کنید، افراد بیشتری یک بازی را تهیه و تجربه می‌کنند و از این شکل از هنر بیشترین لذت را خواهند برد. در کنار این موضوع، این کار ابعاد بازار را نیز برای شما گسترش خواهد داد.

آقای اسپنسر در جریان این مصاحبه به بحث تفاوت سودآوری سخت‌افزار کنسول ایکس‌باکس در مقایسه با نرم‌افزارها و سرویس‌های آنلاین نپرداختند ولی اگر سری به آخرین گزارش مالی این شرکت بزنید متوجه می‌شوید که در مقایسه با تعطیلات سال گذشته، فروش کنسول ایکس‌باکس وان ۱۹ درصد کاهش یافته است. با این حال و با وجود کاهش فروش سخت‌افزار و کنسول، میزان درآمد حاصل از فروش نرم‌افزار و سرویس‌های آنلاین در مقایسه با مدت مشابه سال گشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

تمام این صحبت‌ها و اخبار منتشر شده هیجان مربوط به کنفرانس شرکت مایکروسافت در مراسم GDC و E3 امسال را به حداکثر می‌رساند. پیش از این اعلام شده بود که این شرکت قصد دارد از یک پلتفرم توسعه‌ی بازی میان‌پلتفرمی جدید که تمامی پلتفرم‌های موجود را در بر می‌گیرد، رونمایی کند. به هر حال باید منتظر ماند و دید شرکت مایکروسافت از غیبت رقیب دیرینه یعنی شرکت سونی در مراسم امسال چگونه بهره خواهد برد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا
فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    بزار حدس بزنم،اولین کامنت رو جنرال رام گذاشته و داره بازم قربون صدقه آقاش(اسپنسر)میره

  • Atlas cloud گفت:

    حیف متوسط نت هایی که مردم استفاده میکنن از نظر کیفیت تو کشورمون جواب گویه این مدل از سرویسای پردازش ابری نیست

  • اصلا نمی‌فهمم کسی تو مایکروسافت نیست که با این بابا
    مخالف باشه ?:-)
    .
    کسی اهمیت نمی‌دهند که فروش ایکس باکس این قدر کاهش داشته ?:-)
    .
    به چی فکر میکنن ?:-)

    • PERSIAN NAZI گفت:

      دوست عزیز ساخت کنسول سود نداره و فروش بازی سود اور تره
      اونم میخواد بجای ساخت کنسول بیاد تمامی بازیهاش رو برای همه عرضه کنه که از نظر من میتونه حرکت انقلابی باشه و بجای فرو در ۲ سرویس بیاد تو تمامی فروشگاها محصول عرضه کنه و خودش رو وارد بازار سونی و نینتندو و حتی استیم بکنه
      من که با این حرکتش موافقم و در کنار کاش هزینه میتونه خدمات بیشتر و بهتر رو داشته باشه

      • TzzzT23 گفت:

        والا منم اگه بازی درست درمون نداشتم و همش مولتی پلتفرم بود، دوست داشتم بازی های انحصاری بقیه کنسول ها برای من هم منتشر بشه، من که بدم نمیاد از انحصاری های مایکروسافت یه ۲ یا ۳ بازی رو داشته باشم در کنار ps4 ولی بازم برای من نمیارزه چون نه نت قابل استفادشو ندارم و نه برای game pass پول میدم با این وضعیت دلار. اینقدر سونی بازی انحصاری داره که نمیرسم مولتی پلتفرم هارو بازی کنم حالا بیام….
        اینم بگم قصد توهین به هیچ فن کنسول و pc رو ندارم ولی واقعا آدم خندش میگیره که برای این حرکت مضحک مایکروسافت میاید ازش تعریف میکنید در صورتی که اصل انحصاری و کنسول متفاوت در این هست که شما تجربه متفاوتی داشته باشی با بقیه، اگه سونی اینکار رو میکرد (که به اینکار نیازی نداره) همه میمومدن تیکه مینداختن و منم اصلا با این حرکت موافق نیستم حالا میخواد مایکروسافت باشه یا سونی یا نینتندو.

  • mahdi.r گفت:

    به امید هیلو رو ps5 :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • هروقت یه خبر از فیل اسپنسر میبینم یاد چهرش میفتم لبخند میزنم مرسی عمو فیل
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    به نظر من حالا که سونی در e3 حضور نداره ۱۰۰ مردم نگاهشون به مایکروسافت هست و شک ندارم عمو فیل برنامه های خفنی داره برای e3 و نسل بعد این آخر نسلیا هم دیگه مثل سونی بیخیال بازی شدن برا همین فعلا آرامش قبل از طوفان رو میبینیم 🙂

  • Poriyarad گفت:

    مشخصه که از این سرویس درآمد بسیار بالایی داشته

  • Vahid333 گفت:

    بی خیال ای بابا دیوونه شده اصلا این بچه ها رددد۲ کی برا پی سی میاد لطفا بگید

  • aet گفت:

    قشنگ xbox رو بیخیال شو، تمرکزت رو بذار روی نرم افزار و pc.
    چون با وجود عرضه انحصاری ها و سرویس های xbox روی pc و مزایای بیشتر pc مثل مادینگ،‌ آنلاین بازی کردن مجانی، انحصاری های خود pc، امولاتور ها، گرافیک بهتر و fps بیشتر و لینوکس و ماوس و کیبورد و gog و steam و backward comptability کامل و انتخاب بیشتر در قطعات و … هیچ دلیلی برای خرید xbox وجود نداره. هیچ دلیلی!

    ps4 رقیب pc محسوب میشه به خاطر انحصاری ها و راحتی استفاده و طول عمر بیشتر کنسول نسبت pc. ولی xbox چیزی نیست بجز نسخه مسخره تر pc

  • اخه یکی نیست بگه بی عقل حداقل داری سرویس میدی یه چیزی در ازاش بگیر
    ….. ها هم خیلی چیزا میدن ولی در ازاش یه چیزی میگیرن 😀
    این اقدام به سود مایکروسافت هست ولی اگر بازی ای از طرف سایر شرکت ها به XBOX نیاد کاملا به ضرر XBOX تمام میشه

    • XBOX FAN MAN گفت:

      اگرم سرویس بده بعد میدونم انحصارى هارو قرار بدن فقط مولتى هاست مگر اینکه دیوانه شده باشن بیان دونه دونه انحصاریارو پورت کنن وگرنه چه دلیلى داره اینهمه استودیو خریدن :-/

      • بعید نیست همون ها هم به مرور زمان به سرویس اضافه بشه با شروع به کار سرویس از سانست و مثلا ori شروع میکنن و به مرور زمان بازی ها در دسترس قراره میگیره ولی گفتم اگر از سایرین بازی ای برای xbox نیاد کلک کنده هست چون خریدار نسبت به کنسولی که بازی هاش به مرور زمان روی سایر پلتفرم ها حتی به صورت استریم بیاد دلسرد میشه

        • XBOX FAN MAN گفت:

          مسئله بین سود بیشتر مایکرو از صنعت گیم یا حفظ برند xbox هست با اون نمایشى که تو E3 پارسال داشتن و حرفاى خود اسپنسر که گفت قراره همیشه بهترین تجربه رو از گیم روى xbox داشته باشین اصلا این کار با عقل جور در نمیاد :-((با اینکار یه جورایى به فنایى که همیشه حتى تو شرایط بحرانى با این برند بودن توهین میشه :-/فقط میدونم اگه خداى نکرده واقعیت داشته قطعا در E3 امسال فنا اسپنسر رو هو خواهند کرد :shout: :no:

    • Mikasa گفت:

      درواقع سودش اینه که خریدار بیشتر میشه
      وقتی بلفرض forza بیاد رو سایر کنسولا منتشر بشه قطعا فروشش دوبل میشه
      ازین نظر کلی سود میکنه مایکروسافت
      همینطور بخش گیمینگش
      ضررش فقط به یه قسمته اونم‌کنسول xbox که ظاهرا برای مایکروسافت انحصارگرایی معنا نداره همونطور که عملکردش‌رو در مورد ویندوز موبایل دیدیم که برنامه های انحصاریش بعدا حتی با کیفیت عالی روی باقی پلتفرما اجرا شدن

    • MoReKa گفت:

      شاید با این کار psnow رو روی ایکس باکس بیاره ، یا شاید گیم پس فقط بازی های مولتی پلتفرم و انحصاری اون کنسول رو داشته باشه ، اینجور منطقی تره ، البته هیچ کدوم تو ایران جواب نمیده : :-((

    • 2B گفت:

      “اخه یکی نیست بگه بی عقل حداقل داری سرویس میدی یه چیزی در ازاش بگیر”
      میگیره دیگه ! بابت سرویسی که ارائه میده پول میگیره ،جامعه کاربری بیشتری نصیبش میشه…نشر کار اصلی مایکرو هست…

    • mahdi.r گفت:

      محمد رضا خوده قیل گقته میخواد تبدیل به نت فلیکس بشه
      یعنی عملا داره میگه نسل بعد آخرین نسلی خواهد بود که سخت افزار عرضه میکنن و به کمک استریم رو تمام نمایشگر ها انجام میشنو البته مایکرو پول زبادی به جیب خواهد زد ولی دیگه شاهد رقابت سونی و مایکرو نخواهیم بود و از اینن به بعد مایکرو حکم یک ناشر رو بازی خواهد کرد که با این همه استویویی که تازه خریده تبدیل به ناشر موفقی میشن پس شاید اینکه در ازای این سرویس چیزی نگیرن اصلا برای مایکرو مهم نباشه چون دیگه فروش سخت افزار براش مهم نیست و کنسول بعدی رو بسیار قوی خواهد ساخت تا گیمر های هاردکور رو جذب کنه و بعدش بیخیال بازار کنسول میشه

  • Vahid333 گفت:

    پس باید خرید اناکودا رو با این شرایط که پیش داره میاد بیخیال شد یه پلتفرم میگیریم همه بازیها رو روش بازی میکنیم

  • postman گفت:

    سر در نمیارم. یعنی اگه سونی اجازه بده، میتونی یه اشتراک گیم پس بگیری و هیلو رو روی ps4 بازی کنی؟ قاعدتا باید روی دستگاه های دیگه فقط بشه از طریق استریم بازی کرد و نشه دانلود کرد.

  • maravess گفت:

    واقعاً سیاست های ماکروسافت رو درک نمی کنم.
    پس برا چی میخواد کنسول بده و نسل عوض کنه؟!
    یه جورایی داره کلاً سیاست هاش را عوض میکنه و میره سمت نرم افزار. خصوصا که شایعه شده نسل بعد هم کنسولش تقریبا قدرتش به اندازه وان ایکسه.
    به صورت نا محسوس داره از رقابت کنسولی میره کنار.

  • اگه انحصاری های ماکروسافت ارزرش داشتن شاید خوشحال میشدم ولی کی حاضره بخاطر عناوین متا شصتی از این سرویس استفاده کنه.

  • Cell گفت:

    خوش حال نیستم و ناراحتم بیشتر فقط نشستم نابودی Xbox رو میبینم و گاهی هم به مراسم معرفی ۳۶۰ نگاهی می‌اندازم و افسوس میخورم اون همه برنامه ریزی تلاش کجا رفتن
    به یاد دارم دوستانی میگفتن که عمو فیل بخش Xbox رو دگرگون میکنه واقعا بخش Xbox رو به نابودی کشوند از وقتی که Windows رو به Xbox ترجیع دادن نسل ۶ و ۷ از بدترین دوران Pc و Windows برای صنعت گیم بود از اونجایی که نسل ۶ همه دوست داشتن یه PS2 داشته باشن و سازندگان هیچ توجعی به pc نمیکردن تا اوضاع وخیم تر شد با فروش ۱۵۰ میلیونی ps2 و که خود ویندوز ساز با کنسول ۳۶۰ ویراج می‌داد و پیتر مور هم هیچ علاقه ای به pc نداشت :yes:
    کامنتی از دوستان بود که می‌گفت افت باز pc به خاطر تبلت و موبایل بوده البته حق داره سن کمی داره و از گوگل بجای جستجو و تحقیق در موارد دیگری استفاده میکنه سال ۲۰۰۰ کنسول PS2 آخه اون موقع گوشی جاوا هم نبود چه برسه به تبلت و نسل ۷ هم کنسول دستی ds نینتندو کل بازار کنسول دستی رو قرار گرفته بود و خرید به ds در کشورهای پیشرفته مثل تلویزیون تو هر خونه ای بود بگذریم که رو هوا صحبت نکنیم :yes:
    نسل ۸ عمو فیل وارد شد و گفت انحصاری های microsoft عرضه میشه برای pc و Xbox one و از اینجا بود که ماجرای نابودی برند Xbox شکل گرفت :yes:
    https://gamefa.com/537239/25-of-xbox-one-owners-will-buy-nintendo-switch-if-game-pass-is-made-available-on-it-says-poll/

  • Roman گفت:

    فیل اسپنسر منو یاد مسئولین خودمون میندازه، همون طور که اینا دارن ایران رو آرام آرام نابود میکنن، اسپنسر هم بخش اکس باکس رو آرام آرام نابود میکنه!

    • mahdi.r گفت:

      داداش یادمه خبر اومده بود که فیل با سران مایکرو جلسه تشکیل داده و گفته در جهان ۲ میلیارد بازی باز وجود داره از همئن جا به بعد مایکرو شروع کرد رو سرمایه گذاری رو گیم و هدف مایکرو تبدیل شد رسیدن به اون ۲ میلیارد کاربر که مسلما این اتقاث به کمک کنسول هرگز نخواهد افتاد ولی با استریم وتبدیل برند xbox به چیزی شبیه به نتفلیکس شاید به این مقصد نزدیک بشن و برای این هدف بیشتر از همه به استودیو احتیاج دارن همون جا بود که شروع کردن به خرید استودیو همونجور که میبینیم مایکرو داره همش خبر خرید استودیو جدید میده ولی دریغ از معرفی یک بازی و همین الان استودیو آبسیدیون تو مصاحبه جدیدشون با گیم اینفورمر گفتن شاید the outer world تبدیل به یک فرنچایز بشه و گفتن مایکرو اگه اجازه بده برای پلتفرم های دیگه هم پورت خواهد شد همین که این حرفو زدن یعنی مایکرو داره به این موضوع فکر میکنه و همینطور شایعه شده مایکرو درحال ساخت دو کنسوله که یکیش خیلی از ps5 قدرتمند تره و یکی اندازه x قدرت داره شاید یکم بیشتر این یعنی مایکرو میخواد هارد کور گیمر هارو بکشونه سمت کنسوله گرون قیمتش و گیمر های جدیدی که فقط عشق فورتناین هستن و انحصاری براشن مهم نیست بکشونه سمت کنسول ارزون قیمتش و شاید دو سال بعد از عرضه این کنسوول ها بازی هاشو برای پلتفرم های دیگه هم پورت کنه چون نسل بعد هر اتفاقی بیفته سونی ۸۰ میلیون حداقل باز میفروشه این یعنی یه بازار ۸۰ میلیونی برای بازی های مایکرو روی ps وجود داره و ۱۰۰ درصد مایکرو از این پول نخواهد گذشت این چیزیه که خودشون گفتن
      گفتن ما میخواهیم نتفلیکس دنیای گیم باشم
      ما میخواهیم همه بازی هامون رو تجربه کنن
      ما میخواهیم رو تمام device ها تاکید میکنم تمام device ها که شامل ps و switch و mad box و …. خواهد شد
      بخواید یا نخواید قبول کنید مایکرو دیر یا زود گیم پس رو همه چیز اجرا خواهد کرد اگر ps اجرا نشه به این معناست که سونی خودش اجازه نداده همونطوری که اجازه کراس پلی رو نداد ولی نه نینتندو نه سونی این کار رو نخواهند کرد چون سونی و نینتندو مخصوصا نینتندو اگر انحصاری هاشون رو از دست بدن مردم دلیلشون رو برای خرید کنسول این دو برند از دست خواهند داد
      نسل بعد مایکرو سخت افزار قوی تری خواهد داشت ولی دیگه انحصاری نخوتهد داشت و این سخت افزار از کنسوال سونی کم کم ۱۰۰ دلار گرون تره و شاید هر ۲ سال شاهد یه کنسول جدید از مایکرو باشیم چون چندوقت پیش گفتند که ما عرضه کنسولمون رو میخواهیم شبیه به عرضه موبایل ها بکنیم و مایکرو برتری سخت افزارو با سونی حفظ خواهد کرد تا با این کارش بازار خودشو رو از دست نده نسل بعد مایکرو تو فروش کنسول باز شکست میخوره ولی همونقدری که میفروشه سودش اونقدر هست که به اینکار ادامه بده

  • دیگه کم کم حالم از این فیل اسپنسر به هم می خوره داره اسم xbox رو خدشه دار می کنه فقط به به فکر سود خودش و مایکروسافته اگر این گیم پس که بهترین ویژگی xbox بود رو ps4 و نینتندو و… بیاد دیگه هیچی برای xbox نمی مونه
    نه انحصاری!نه گیم پس!

  • rezaretki1 گفت:

    مایکروسافت میخواد قبل از همه سرویس کلود گیمینگو تو مشتش بگیره یجورایی داره آینده نگری میکنه ?:-) ?:-) 😐

  • crash گفت:

    بنظرم مایکروسافت بخش گیم بزاره کنار بهترشه چون از سابقش مشخصه که تو صنعت گیم کاره ای نبود

  • Doom Metal گفت:

    مایکروسافت می خواد نتفلیکس صنعت بازی های ویدیویی بشه. کاملا داره راه نتفلیکس رو میره. البته از اونجایی که بازی های فیلم نیستند که به راحتی بشه استریم کرد و مشکلات و چالش های فنی بسیاری وجود داره تا مثل نتفلیکس بشه.

  • MJ89 گفت:

    جالیه این خبر بودن بسیار فعال فنهای پلی هستش!! عهنی موندم مگه شما بازی مازی ندارین برین سرگرم باشین؟ بابا ماکروسافت میخواد نابود کنه بخش سرگرمی شو شما چرا درحال سوخت و سازین :rotfl: :rotfl:
    بزارین اتیش بزنه به مالش. منم خودم خوشم نیودمد ولی فکر اینکه به انحصار طلبی بیام خودمو ازیت کنم دیوونه بازیه
    بزار بقیه ام حال کنن اصلا به من چ :giggle:

فیل اسپنسر: ما قصد داریم سرویس گیم پس را برروی همه‌ی دستگاه‌ها عرضه کنیم - گیمفا