قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا
قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا
قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا
قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا

قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3

محمد آریامقدم
۰۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا

انتشار آخرین تریلر بازی Crackdown 3 حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشت! انحصاری بعدی مایکروسافت که در مقابل دیگر بازی‌های مهمی که در همین روزها منتشر شده یا در صف انتشار هستند، به نظر حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. از بازی‌ پر طرفدار و فوق العاده Resident Evil 2 Remake که بگذریم، به عناوین مورد انتظاری از جمله Anthem، Metro Exodus، Sekiro: Shadows Die Twice، Devil May Cry 5 و همچنین The Division 2 می رسیم که هر کدام به نوبه خود علاوه بر طرفداران خاص و متعصب، کاربران زیاد دیگری هم خواهند داشت. اغلب اوقات بازی‌هایی که با تاخیرهای طولانی مدت رو به رو می شوند در نهایت نمی توانند عملکرد قابل قبولی از خود بر جای بگذارند و خیلی زود فراموش می شوند. می توان برای تایید این حقیقت بازی Prey را مثال زد و البته اگر علاقه‌ به مخالفت با این جمله را دارید نیز می توانید دست به دامن The Last Guardian شوید! در مورد Crackdown 3 باید گفت این بازی حدودا ۵ سال قبل، یعنی ژوئن سال ۲۰۱۴ برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی Xbox One معرفی شد. مهم ترین نکته در مورد این بازی، ویژگی پردازش ابری آن است که شایعه شده بود که قرار است جزئی از نرم افزار کنسول Xbox One هم باشد. در مورد این که اصلا پردازش ابری در یک بازی چه معنایی دارد و چه چیزهایی را می تواند به بازی اضافه کند، بعدا صحبت خواهیم کرد. در هر صورت عنوان Crackdown 3 تا کنون کش و قوس‌های فراوانی داشته و اگرچه تاریخ انتشار ابتدایی آن به سال ۲۰۱۶ برمی گشت، اما اکنون باید ۱۵ فوریه سال ۲۰۱۹، یعنی یک هفته دیگر منتظر انتشار آن باشیم!

سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۶ تنها تاریخ انتشارهای بازی Crackdown 3 نبوده اند. انتظار می رفت که Crackdown 3 در نوامبر سال ۲۰۱۷ منتشر شود که بعدا تاخیر خورد و این تاریخ انتشار به ۱۶ آگوست همان سال موکول شد. جالب این جاست که پس از این تاخیر نیز، مایکروسافت اعلام کرد که بازی در دومین یا سومین فصل سال ۲۰۱۸ منتشر می شود. این تاریخ نیز در نهایت درست از آب درنیامد و کار به سال ۲۰۱۹ رسید، سالی پر از بازی‌های جذاب و پر طرفدار! البته نباید از یاد ببریم که داستان Crackdown 3 کمی متفاوت از بازی‌های بزرگ یا جاه طلبانه مایکروسافت است و انتظارات را نیز باید پایین تر بیاوریم. همان طور که از اسم بازی پیداست، Crackdown 3 یک آی پی جدید نیست، بلکه سومین نسخه از یک IP قدیمی است. مایکروسافت در نسل هشتم در ساختن IP‌های پر افت و خیز ظاهر شده و در بعضی اوقات نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در مورد Crackdown 3 می توان گفت که فشار کمتری روی این بازی نسبت به دیگر انحصاری‌های مایکروسافت است. اولین نسخه Crackdown در سال ۲۰۰۷ با همین نام منتشر شد. ایده اولیه این بازی، ایده جالبی بود و توانست مورد استقبال هم قرار بگیرد و از نظر فروش نیز پا فراتر از انتظارات گذاشت. بازی در یک جهان باز دنبال می‌شد و شخصیت اول بازی نیز از توانایی‌های خاصی بهره می‌برد، توانایی‌هایی که فراتر از توانایی‌های انسان‌های عادی هستند. وی می‌توانست به طرز خارق العاده‌ای بپرد و آن قدر قوی بود که می توانست ماشین‌ها را به سادگی بلند کند. البته شما در Crackdown توانایی‌های ویژه و خاص دیگری هم داشتید که توضیح آن‌ها خود نیازمند یک نقد و بررسی مفصل از بازی است. نسخه دوم این مجموعه، دنباله مستقیم نسخه اول آن بود که در نهایت با متای ۷۰ به کار خود پایان داد. عنوانی که در سال ۲۰۱۰ به صورت انحصاری برای Xbox 360 منتشر شد به خوبی نسخه اول نبود و با انتقادات بیشتری همراه شد. به صورت خیلی خلاصه، فقدان یک خط داستانی قدرتمند و همچنین ضعف در پردازش و شباهت بیش از حد به نسخه قبلی، عمده انتقاداتی بودند که از طرف وبسایت‌های مطرح به سمت بازی روانه شدند. البته از نکات مثبت بازی هم نمی توان غافل شد. بخش آنلاین جذاب، اهمیت کاوش در محیط و همچنین سیستم مبارزات از جمله نقاط قوت بازی Crackdown 2 از دید منتقدین بودند. نکته ای که در مورد Crackdown 2 باید بدانید این است که رقم فروش کلی بازی نامعلوم است و هیچ منبع رسمی یا حتی در این باره چیزی نگفته است، اما این را می دانیم که این بازی در هفته‌های اول انتشار خود را در لیست پرفروش ترین بازی‌های بریتانیا می دید. در هر صورت این بازی اولین محصول استودیو Ruffian Games بود که با نظرات ضد و نقیض زیادی رو به رو شد.

عنوان Crackdown 3 اما بر خلاف نسخه قبلی، زیر نظر یک سازنده معتبر و با تجربه در دست توسعه قرار دارد. استودیو Sumo Digital که تاسیس آن به سال ۲۰۰۳ برمی گردد در کارنامه خود بازی‌های موفق زیادی را می بیند. F1 2011، Split / Second و Race Driver از بازی‌های نسبتا معروف تر این استودیو هستند که مورد تحسین واقع شده اند. همچنین این استودیو سابقه همکاری در ساخت انحصاری‌های بزرگی چون Forza Horizon 2 و Forza Horizon 3 و همین طور Forza Motorsport 6: Apex را نیز در کارنامه خود می بیند. با این وجود، کماکان نمی توان به Sumo Digital به عنوان یک استودیوی ثابت شده نگاه کرد و از طرفی، Crackdown 3 به نظر چالشی بزرگ و بی رحمانه برای این استودیو به شمار می رود. اگرچه معمولا بازی‌های انحصاری به واسطه تبلیغات و طرفداران متعصب کنسول مقصد، بازی‌هایی هستند که تا پیش از انتشار بازی های موفقی به نظر می رسند، Crackdown 3 اما استثنا به نظر می رسد. البته همان طور که گفته شد نباید به Crackdown 3 به دید یک بازی جاه طلبانه نگاه کرد و علی رغم تبلیغات مایکروسافت، بیشتر یک بازی متوسط و سرگرم کننده محسوب می شود. تا کنون اطلاعات زیادی در مورد این بازی منتشر شده و چند روز پیش حتی لانچ تریلر بازی نیز در فضای مجازی پخش شد. در واقع با نگاه کردن به تریلرهای بازی می توانید اطلاعات زیادی در مورد هسته گیم پلی Crackdown 3 و اتمسفر و گرافیک هنری آن به دست آورید. همچنین اگر اخبار این بازی را دنبال کرده باشید، قطعا چیزهای زیادی در مورد آن می دانید و می توانید در مورد خریدن یا نخریدن انحصاری بعدی مایکروسافت تصمیم درست و عاقلانه‌ای بگیرید. ما هم در این مطلب سعی می کنیم تا تمام اطلاعات منتشر شده از بازی را در دسترس شما عزیزان قرار دهیم تا هیچ مجهولی از Crackdown 3 برایتان باقی نماند. پس در ادامه با ما و پیش نمایش بازی Crackdown 3 همراه باشید.

قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا

با پیش نمایش بازی Crackdown 3 همراه گیمفا باشید…

بررسی موشکافانه داستان یک بازی تا قبل از انتشار آن غیرممکن است! برای این که یک منتقد بتواند داستان یک بازی را نقد کند، باید ساعت‌ها پشت پلتفرم خود آن بازی را تجربه کرده باشد و از تمامی نکات و حفره‌های داستانی بازی مطلع باشید. بنابراین در یک پیش نمایش ممکن نیست که داستان بازی را به صورت دقیق بررسی کنیم اما می توانیم نگاهی به هسته داستانی بازی بیندازیم و ببینیم که اوضاع از چه قرار است. در مورد سری Crackdown باید بدانید که نسخه‌های جدید آن تا کنون در واقع دنباله نسخه قبل بوده‌اند و این بدان معناست که Crackdown 3 ادامه ای برای Crackdown 2 است. عنوان Crackdown 3 که دنباله مستقیم نسخه قبل از خود است، اتفاقات آن سال ها بعد از اتفاقات Crackdown 2 رخ می دهند. داستان بازی در مورد یک حمله تروریستی از منبعی نامشخص است و آژانس نیز در اولین حمله خود شکست می خورد. همین جا است که شما وارد داستان می شوید و ادامه ماجرا… همان طور که اشاره هم کردیم، داستان Crackdown 2 حداقل از دید بعضی از منتقدین، داستانی ضعیف بود و در برآورده کردن انتظارت ناکام ماند. اکنون Crackdown 3 باید این نقطه ضعف را بپوشاند و خود را از حمله منتقدین مصون نگه دارد. عنوان Crackdown 3 شامل هر دو بخش Single Player و Multi Player می شود و برای این که بازیکنان از بخش تک نفره آن لذت کافی را ببرند، داستان نقش مهمی دارد. در عین حال نباید فراموش کنیم که Crackdown 3 بیشتر حالت یک بازی فان را داشته و سازنده نیز قرار نیست تمرکز زیادی روی داستان بازی داشته باشد. بنابراین چنان چه Crackdown 3 بتواند حداقل استانداردها را در ارائه یک داستان قابل قبول رعایت کند، می تواند در این بخش نمره قبولی دریافت کند.

نسخه‌های قبلی بازی Crackdown بیشتر به بازی‌هایی مثل Saints Row تشبیه می شدند و این موضوع در مورد Crackdown 3 نیز صدق خواهد کرد. در چنین بازی‌هایی عملا منطق وجود ندارد و شخصیت‌های بازی، چه کاراکتر اصلی و چه NPC‌ها از توانایی‌های خاصی بهره می برند و کلا خبری از واقع گرایی نیست. البته طرفداران مایکروسافت با چنین بازی‌هایی بیگانه نیستند و عنوان مورد تحسین واقع شده Sunset Overdrive که در سال ۲۰۱۴ برای Xbox One و در سال ۲۰۱۸ برای PC منتشر شد نیز تا حدودی از این قاعده پیروی می کند. البته بین Sunset Overdrive و Crackdown 3 تفاوت‌های فاحشی هم دیده می شود و به همین خاطر بهتر است این دو اسم را با احتیاط بیشتری در کنار هم قرار دهیم! در دنیای سینما هم Deadpool را داریم که تا حدودی از بعضی از جهات نزدیک به بازی Crackdown 3 و نسخه‌های دیگر این مجموعه است. در ادامه که شروع به صحبت کردن در مورد مهارت‌ها و توانایی‌های شخصیت اصلی بازی Crackdown 3 کنیم هم بیشتر با این قضیه آشنا خواهید شد. این بازی دارای دو بخش تک نفره و چند نفره است و بخش چند نفره بازی به نظر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ابتدا صحبت در مورد قسمت Single Player بازی را آغاز می کنیم و بعد در مورد بخش چند نفره Crackdown 3 نیز نکات لازم را خدمت شما ارائه خواهیم داد. طبق اعلام رسمی از سوی مدیر نوآوری بازی، آقای Joe Staten، بخش داستانی بازی بیش از ۱۵ ساعت به طول خواهد انجامید. در واقع آقای استیتن در خلال صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرده که Crackdown 3 برای افرادی که علاقه‌ای به بازی‌های آنلاین ندارند نیز یک محتوای آفلاین قرار داده. البته ۱۵ ساعت را نه می توان آن قدر زمان طولانی دانست و نه باید آن را خیلی کوتاه به شمار آورد. فراموش نکنید که Crackdown 3 یک بازی جهان باز است و به همین خاطر هم انتظار می رود که مدت زمان لازم برای تمام کردن بخش داستانی آن بیشتر از این ها باشد. همان طور که گفته شد اما، ۱۵ ساعت هم خیلی کم نیست و اگر به خوبی روی آن کار شود می تواند برای کاربران راضی کننده باشد. به علاوه بخش تک نفره بازی می تواند حکم یک آموزش و همین طور یک محک جدی برای بازیکنانی که قصد آنلاین بازی کردن Crackdown 3 را دارند را هم داشته باشد. در واقع از هر منظری که به قضیه نگاه کنید، گنجاندن یک بخش تک نفره و آفلاین در بازی Crackdown 3 تصمیم درستی از سوی سازندگان بوده; البته به شرطی که روی این بخش نیز به خوبی کار شده باشد.

قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا

مامورهای زیادی در بازی حاضر هستند و هر کدام ویژگی‌های خاصی برای خود دارند که آن ها را منحصر به فرد می کند. در بین تمام مامورها، یک ماموریت سیاه پوست را بیش از بقیه می بینیم و او کسی نیست جز Commander Jaxon!

از اولین کارهایی که در بخش Solo Campaign باید بازیکن انجام دهد، انتخاب مامور است. بر خلاف دیگر بازی‌های روز، این جا شما انتخاب‌هایتان به ۳ یا ۴ مامور محدود نمی‌شود، بلکه چیزی در حدود ۲۰ مامور در بازی حاضر هستند که می‌توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید و وی را پیشرفت دهید. این مامورها همه توانایی‌های خاص خود را دارند و شرایطشان یکسان نیست. معروف ترین مامور بازی، فرمانده جکسون است که از قدرت بدنی بالا و همچنین قدرت انفجار بالایی برخوردار است. مثلا مامور Varma از دیگر مامورهای قابل انتخاب در بازی است که چابک تر از Jaxon و بسیاری از ماموران دیگر است. تنوع فوق العاده مامورها دست بازیکن را باز خواهد گذاشت و هیچ گونه محدودیتی را احساس نخواهید کرد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که در بعضی از بازی‌ها، هیروها روی کاغد با هم متفاوت هستند اما وقتی که وارد دنیای بازی می شوید تفاوت محسوسی را احساس نمی کنید. حال باید دید که آیا Crackdown 3 نیز از چنین مشکلی رنج خواهد برد یا می تواند این را هم مدیریت کند. در ضمن تمام مامورهای بازی هم قابل ارتقا هستند. نکته جالبی که در Crackdown 3 وجود دارد، مستقل بودن سیوهای شخصیت‌ها با دنیاهاست. شما ۵ اسلات برای ذخیره کاراکتر و ۵ اسلات برای ذخیره دنیای خود خواهید داشت و می توانید با شخصیتی که قبلا آن را ارتقا داده‌اید وارد دنیای جدیدی شوید و یا عکس این قضیه عمل کنید، یعنی با یک مامور جدید وارد بخش داستانی شوید که قبلا آن را شروع کرده اید. دشمنان شما گروه TerraNova هستند که دنیای بازی را اشغال کرده اند. یک مینی مپ دایره‌ای در گوشه صفحه برای بازیکن به نمایش در می آید تا مسیر خود را به راحتی پیدا کند. گروه TerraNova به سه بخش تقسیم می شود. بخش تدارکات، بخش صنایع و بخش امنیت یا Security. چنین تقسیم بندی را قبلا در بازی Ghost Recon Wildlands یا حتی در اعضای Cult of Kosmos در بازی Assassin’s Creed Odyssey نیز دیده ایم. این طور که به نظر می رسد، بازی برای گیمر محدودیت خاصی قائل نشده و شما می توانید هر زمان که دوست داشتید به یکی از مناطق تحت فرمان تقسیم بندی های مختلف گروه TerraNova حمله کنید. حمله به هر قسمتی تنها به کشتن نیروهای دشمن در آن محدوده ختم نمی شود. برای این که یک منطقه را امن کنید یا آن را تحت فرمان خود درآورید، باید کارهای مختلفی را انجام دهید که کشتن تمام نیروهای دشمن تنها یکی از آن کارها و احتمالا پیش پا افتاده ترینشان است. مثلا به شما گفته می شود که پردازنده کایمرا را از بین ببرید یا تجهیزات خاصی را نابود کنید. اگرچه خیلی به مطلب ما مربوط نیست، اما شاید سوال پیش بیاید که پردازنده کایمرا به چه معناست! طبیعتا بهتر است بازی را تجربه کنیم تا با معنی دقیق این مفهوم در دنیای بازی آشنا شویم ولی تعریف علمی و زیست شناسی ( ژنتیک ) کایمرا، به ما می گوید که کایمرا از نظر ژنتیکی مخلوطی از انسان و حیوان است. در تریلری که از بازی دیده‌ایم، بازیکن برای امن کردن کامل یک منطقه باید ۷ کار را انجام می داد. تشکیلات گروه TerraNova رئیس‌هایی هم دارند و اگر بتوانید به اندازه کافی این رئیس‌ها را عصبانی کنید، خود را نشان می دهند و این فرصتی فوق العاده برای شما خواهد بود تا دشمن را از جنبه‌های مختلف فلج کنید.

عصبانی کردن رئیس ها در بازی Crackdown 3 چندان سخت نیست، باید چیزهایی که دوست دارند را از بین ببرید. به بیان خیلی ساده تر، هر چقدر که مناطق بیشتری را فتح کنید، به رسیدن به رئیس نزدیک تر می شوید. باس‌ها در Crackdown 3 نیز دردسر خود را دارند و شکست دادنشان به نظر چالش برانگیز می رسد. کمی هم بد نیست در مورد گیم پلی بازی صحبت کنیم. زمانی که اسم از بازی‌هایی چون Saints Row و Sunset Overdrive آوردیم، احتمالا برایتان روشن شد که Crackdown 3 چطور بازی است و چه ویژگی‌هایی دارد. دقیقا مثل Sunset Overdrive، در Crackdown 3 نیز هیچ چیزی مهم تر از پرش‌های به موقع نیست! اصلا یکی از مبانی سیستم مبارزات بازی همین است. شما باید به خوبی بپرید تا خود را به دشمن نزدیک کرده و در عین حال، زنده بمانید. مهم ترین نکته بازی که به سیستم Combat آن مربوط می شود، دائما در حال حرکت بودن و همچنین ماندن در ارتفاعات است. بازی سلاح‎‌های مختلفی در اختیار شما قرار می دهد و هر کاراکتر نیز توانایی‌‎های خاصی دارد. بدین ترتیب می توانید سبک مبارزه دلخواه خود را در میادین نبرد پیاده سازی کنید. به عنوان مثال، فرمانده جکسون به خاطر قدرت بدنی بالایی که دارد، می تواند با قدرت فراوان روی زمین فرود آمده و خسارت زیادی را به سلامتی دشمنان وارد کند. او همچنین این قابلیت را دارد که به صورت انفجاری سقوط کند و ضربه مهلک تری را به دشمنان آن نزدیکی ها وارد کند. علاوه بر سلاح‌هایی که بازی در اختیار شما قرار می دهد، می توانید از ضربات مشت خود نیز استفاده کنید. این ضربات نیز از قدرت بالایی برخوردار هستند و کمک زیادی به بازیکن خواهند کرد. مامور تحت کنترل شما در بازی همچنین می تواند اجسام را از روی زمین بلند کند و به سمت دشمنان پرتاب کند; این اجسام حتی شامل جسدها نیز می شوند. البته این طور که پیداست همه چیز در مورد بازی Crackdown 3 تعریف ندارد و کسانی که نسخه دموی آن را تجربه کرده‌اند، ناامید به خانه بازگشته‌اند! یکی از افرادی که نسخه دموی Crackdown 3 در رویداد XO18 بازی کرده است، به نظر خیلی خوشحال نمی رسد. وی معتقد است که Crackdown 3 فقط سایه‌ای از آن چیزی است که مایکروسافت سعی داشته به ما نشان دهد. گاهی اوقات Crackdown 3 به شدت بازی جذابی است و می توانید از آن لذت ببرید. پرش‌های بلند و شخصیتی که دائما باید در حال حرکت کردن و بالا و پایین پریدن باشد. اما نکته‌ای که هم بازیکن دمو به آن اشاره کرده و هم در تریلرها محسوس است، پیروی کردن Crackdown 3 از فرمول بازی‌های یوبی سافت است. جهان باز بازی می توانست بهتر از این‌ها طراحی شود و به عنوان یک بازی انحصاری، Crackdown 3 جای پیشرفت زیادی دارد. کارهایی که شما در دنیای بازی انجام می دهید اغلب به حمله به مناطق مختلف، از بین بردن تشکیلات دشمن و در نهایت کشتن باس فایت‌ها خلاصه می شود و جز این چیز زیادی در بازی دیده نمی شود. با وجود چنین چیزی، طبیعی است که ماموریت‌های بازی نیز بعد از مدتی تکراری شوند و بازی رو به یکنواختی برود. اصلا عجیب نیست که شما از خراب کردن مناطق مختلف دشمن و نابود کردن تجهیزات آن‌ها خسته شوید و رغبتی به تکرار این کارها نداشته باشید، حال هر چند هم که سیستم مبارزات بازی کم عیب و پر هیجان باشد. دیگر ماموریت‌های شما در بازی شامل کارهایی مثل دزدیدن ماشین، مسابقه دادن با ماشین، نابود کردن پایگاه‌های دشمن و چند مورد دیگر هستند که هیچ کدام جدید نیست و بلا استثنا، تمام این موارد را قبلا در Saints Row IV هم دیده‌ایم، عنوانی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد! در واقع به نظر می رسد که Crackdown 3 بین همان سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ منتشر می شد می توانست طرفداران بیشتری پیدا کند و بیش از حالا مورد رضایت کاربران و حتی منتقدین قرار بگیرد.

قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا

سیستم مبارزات بازی می تواند از نقاط قوت آن باشد. علاوه بر در دسترس بودن سلاح‌های گرم متفاوت، شما می توانید از روش های دیگری هم برای از بین بردن دشمنان خود استفاده کنید.

از نکات مثبتی که تا کنون از Crackdown 3 کشف شده هم می توان به تنوع عالی تفنگ‌های بازی اشاره کرد. گفته می شود که محیط بازی به گونه‌ای طراحی شده که شما از جست و جو کردن در آن لذت خواهید برد. با توجه به این که گفته می شود که بازی شما را به Explore کردن در دنیای خود تشویق می کند، می‌توان حدس زد که سیستم پیشرفت بازی هم به همین مورد وابسته بوده و احتمالا کاربر پسند خواهد بود. سیستم مبارزات بازی همان طور که گفته شد، به شما اجازه می دهند که متنوع کار کنید. برای آزاد کردن یک منطقه می توان از تاکتیک‌های مختلفی استفاده کرد و زمانی که تمام این تاکتیک‌ها را با هم مخلوط کنید، معجونی جذاب به دست خواهد آمد که سبب پرهیجان تر شدن بازی و بالا رفتن ارزش تکرار آن می شود. همچنین گفته می شود که باس فایت‌های بازی متنوع تر از گذشته هستند و رو به رو شدن با هر کدام تجربه ای منحصر به فرد خواهد بود. به طور کلی منطق بازی بدین گونه است که هر چیزی که سر راهتان باشد را باید ویران کنید، چنین بازی‌هایی کاربران خاصی هم برای خود دارند و جدای از بحث کیفیت، معمولا قشر خاصی از بازیکنان هستند که اوقات فراغت خود را با این تیپ بازی‌ها پر می کنند و از آن لذت هم می برند. عناوینی مثل Sunset Overdrive، Saints Row و حتی Prototype و از این پس Crackdown 3! با وجود این که Crackdown 3 بیشتر شبیه فیلم‌های هندی است، اما هنوز هم سلاح‌های بازی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید در استفاده از آن ها کمی دقت نظر داشته باشید. سیستم پیشرفت بازی بدین ترتیب است که شما در ازای رانندگی کردن، کشتن و منفجر کردن چیزهای مختلف و همچنین جمع آوری آیتم‌های پراکنده در محیط بازی امتیاز XP دریافت می کنید و از اینجا به بعد را هم قطعا خودتان می‌دانید! به کمک این امتیازهای XP سطح کاراکتر خود را بالا می برید و مهارت‌های جدیدی به وی اضافه می کنید. سیستم پیشرفت از شخصیت اول بازی می تواند یک غول بسازد، چیزی فراتر از یک سوپر قهرمان! مهارت‌های فوق العاده‌ای در بازی گنجانده شده که هیجان و لذت بازی را چند برابر می کنند و بازیکن را نیز به پیشرفت کردن قطعا تشویق خواهند کرد. مکان‌های ناشناخته‌ای هم روی نقشه بازی هستند که می توانید آن‌ها را کشف کرده و از این طریق هم شخصیت خود را آپگرید کنید. این را هم مد نظر داشته باشید که نقشه دنیای Crackdown 3 خیلی بزرگ نیست.

قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا

تصویری که می بینید، دقیقا نمایان گر اتمسفر بازی Crackdown 3 است! پر از انفجار و هیجان و شخصیت‌هایی که توانایی‌هایشان فراتر از افراد عادی است.

کمی از قسمت تک نفره و Single Player بازی فاصله بگیریم و به صحبت کردن در مورد بخش جذاب تر Crackdown 3 یعنی بخش چند نفره آن بپردازیم، همان بخشی که از تکنولوژی جالبی استفاده کرده است. در ابتدا بگذارید این نکته را متذکر شویم که در این بازی تنها ۲ بازیکن می توانند با هم تیم شوند و امپراطوری دشمن را تا ورطه نابودی بکشانند. این در حالی است که ابتدا قرار بود که هر تیم بتواند تا ۴ عضو، نیرو داشته باشد که بعدا برنامه تغییر کرد و اکنون با تیم‌های دو نفری می توانید به بازی کردن Crackdown 3 بپردازید. طبق اطلاعات تایید شده، زمان لانچ بازی، بازیکنان به سه نقشه و دو مد برای PvP دسترسی خواهند داشت. با توجه به این که مایکروسافت سابقه خوبی در پشتیبانی کردن بازی‌های خود از جمله State of Decay 2 و Sea of Thieves دارد، انتظار می رود که Crackdown 3 نیز پس از انتشار محتویات بیشتری را از سوی سازنده دریافت کند. در بخش آنلاین بازی، مثلا می توانید مسابقه ای را راه اندازی کنید که دو تیم با هم به مبارزه می پردازند و تیمی که زودتر ۲۵ عدد نشان را جمع کند، تیم برنده خواهد بود. اما به طور کلی در مورد بخش مالتی پلیر بازی Crackdown 3 نیز گفته می شود که اگرچه جذابیت بیشتری دارد اما هنوز هم می توانست بهتر باشد. منتقد نسخه دموی بازی، انحصاری مایکروسافت را به بازی موفق و جذاب Red Faction : Guerrilla که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، تشبیه کرده و باز هم اعتقاد دارد که Crackdown 3 ضعیف تر از حد انتظارات ظاهر شده است. به نقل از سازندگان بازی Crackdown 3، تکنولوژی تخریب‌پذیری بر پایه‌ی فضای ابری دلیل تاخیرهای نگران کننده این بازی بوده اند. خبر خوب برای کاربران Xbox One و PC این است که به لطف این تکنولوژی، شما با محیطی صد در صد تخریب پذیر رو به رو هستید و می توانید همه چیز را نابود کنید. کاربران ایرانی البته باید در نظر بگیرند که به احتمال فراوان برای تجربه عنوانی که از چنین تکنولوژی استفاده می کند باید یک اینترنت قدرتمند داشته باشید. یکی از بخش‌های به احتمال فراوان پر طرفدار Crackdown 3، بخش The Wrecking Zone آن خواهد بود که این بار بازیکنان در تیم‌های پنج نفری و در یک محیط کاملا تخریب پذیر می توانند به مبارزه با یکدیگر بپردازند. تا کنون برای این بخش دو نقشه و دو مد تایید شده است. همچنین بخش آنلاین بازی شامل بتل رویال نخواهد شد و خوشبختانه هیچ خبری از لوت باکس هم نیست.

شاید سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسند! آن هم برای یک بازی انحصاری مایکروسافت! قبلا سیستم‌های پیشنهادی بازی‌هایی مثل Forza Horizon 3 و Forza Horizon 4، Quantum Break و Gears of War 4 را دیده ایم! البته قطعا مقایسه بازی Crackdown 3 با بازی‌های نام برده شده مثل یک شوخی می‌ماند. با این وجود، انداختن یک نگاه ساده به سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Crackdown 3 روی رایانه‌های شخصی، هر چند که می توان از طرفی خوشحال کننده باشد، اما بعد نگران کننده‌ای هم دارد! شما می توانید Crackdown 3 را با یک کارت گرافیک  ۲ گیگابایت Nvidia Geforce 750 Ti یا AMD Radeon R7 260X و یک رم ۸ گیگابایت به سادگی اجرا کنید. خبری از ویندوز ۱۰ اینترپرایز هم نیست و با یک ویندوز ۱۰ شصت و چهار بیتی کارتان راه خواهد افتاد. حالا سوال این جاست که بهینه سازی بازی خیلی خوب انجام شده، یا کیفیت آن واقعا پایین است؟ شاید هم تکنولوژی فضای ابری در این موضوع نقش دارد؟ برای رسیدن به پاسخ نهایی باید تا انتشار بازی صبر کنیم. در نسخه‌های قبلی معمولا ایرادی به گرافیک بازی چه به لحاظ هنری و چه به لحاظ فنی گرفته نشده است. معمولا بازی‌هایی که با تاخیرهای زیاد و طولانی مدت مواجه می شوند به لحاظ فنی مشکلات زیادی دارند و این قضیه می تواند طرفداران و کاربران مایکروسافت را نگران کند. به لحاظ هنری هم، از روی تریلرها نمی توان نظر مثبتی داد. شهر به نظر خشک و پژمرده می رسد و به غیر از نیروهای دشمن، NPC‌های کم تعدادی را در محیط بازی پیدا خواهید کرد. به بیان خودمانی تر، دنیای Crackdown 3 تهی به نظر می رسد و به احتمال زیاد، این نقطه ضعف به بازی ضربه خواهد زد.  از طرفی دیگر، کسانی که قبلا نسخه دموی بازی را روی Xbox One X تست کرده‌اند، کیفیت بالای بافت‌ها و تکسچرها را تضمین می کنند. گفته می شود که جزئیات گرافیکی به طرز دقیق و زیبایی در بازی رعایت شده و توان رقابت با بازی‌های بزرگ را از این نظر دارد.

قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا

یکی از بخش‌های به احتمال فراوان پر طرفدار Crackdown 3، بخش The Wrecking Zone آن خواهد بود که این بار بازیکنان در تیم‌های پنج نفری و در یک محیط کاملا تخریب پذیر می توانند به مبارزه با یکدیگر بپردازند.

در هر صورت کاربران مایکروسافت باید با این قضیه کنار بیایند که Crackdown 3 یکی از انحصاری‌های آن ها بوده و به احتمال زیاد هم آن را تهیه خواهند کرد. خوشبختانه این بازی را از طریق سرویس Xbox Game Pass هم می توانید دانلود کنید، عنوانی که قطعا طرفداران خاص خودش را خواهد داشت. بازی به احتمال زیاد، یک بازی پر هیجان و سرگرم کننده است که پتانسیل یکنواخت شدن را هم دارد. همان طور که بارها در این مقاله هم ذکر شد، نمی توان با اطمینان کامل در مورد موفقیت یا شکست خوردن Crackdown 3 صحبت کرد اما چیزی که عیان است، بدبین شدن بازیکنان نسبت به این بازیست. قطعا Crackdown 3 نقاط قوت زیادی خواهد داشت و در عین حال، یک بازی بدون اشکال هم نخواهد بود. حال فقط می توان منتظر ماند و دید که آیا نقاط قوت بازی به نقاط ضعف آن چربش خواهند داشت یا خیر، سوالی که پاسخ آن را ۶ روز دیگر خواهیم دانست، هر چند که پاسخ هر چه که باشد، قطعا ۳ Crackdown از آن دست انحصاری‌هایی نخواهد بود که بتواند خود را در حد و اندازه‌های انحصاری های بزرگ و پر زرق و برق کنسول رقیب نشان دهد و در مقابل بزرگان سال ۲۰۱۹ قد علم کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا
قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا
قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا
قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا
قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Red Faction و saints row جزو معدود بازیهایی هستن که نتونستم تا پایان بازی تحملشون کنم. واقعا سر از سلیقه ی عزیزان Xbox فن در نمیارم که چجوری میان ازین بازی حمایت میکنن!؟! :-/

    البته جو فن بازی هست و کاریشم نمیشه کرد. ولی دوست داشتم یکی که واقعا این بازی و هم سبک هاش رو دوست داره بیاد توضیح بده شاید منم علاقمند شدم.
    این سبک بعضا متاهای خوبی هم آورده ولی مخصوصا به عنوان انحصاری از نظر من غیر قابل تحمله.

    • هر کسی سلیقه خودشو داره و قابل احترامه برای خودش
      من هم عناوین زامبی محور رو نمی تونم تحمل کنم ولی دلیل نمی شه به طرفداران این بازی ها توهین کنم
      این بازی هم بازی سرگرم کننده ای به نظر می رسه

      • اینکه من سلیقه‌ی خودم رو بگم کجاش توهینه؟
        بهتر نیست یکم آستانه ی تحملمون رو بالا ببریم که بجای تعریف الکی از تمام بازیها و توهین به شعور خودمون، نظرات واقعی گفته بشن؟
        بعدم میبینی که من حساب فن های واقعی این سبک رو کنار گذاشتم از کسایی که فقط به صرف اینکه Xbox دارن میان میگن بازی خوبه. چون انصافا این سبک انقدر دیگه محبوب نیست که هر xbox فنی میرسه حتی یه انتقادم به بازی نداره!!
        البته بازم میگم که جو فن بازی هست و نمیشه کاریش کرد.

        • این که شما می گی که من از سلیقه ی این افراد سر در نمی آرم یا درکشون نمی کنم یه جور توهین هست شایدم من اشتباه می کنم
          یه سو تفاهمی هم که پیش اومده اینه که شما فکر می کنی نظر واقعی ینی به رخ کشیدن تمام بدی های یک بازی بدون گفتن خوبی هاش
          همه می گن این بازی گرافیکش پایینه و همش اینو می گن ولی هیشکی نمی گه هی… اینا به مخاطبانشون احترام گذاشتن و بعد چندین سال بازی رو کنسل نکردن.
          بازی سازی کار ساده ای نیست و این که پنج سال رو یه بازی کار کنی با کوله باری از نقد های منفی زجر آوره…. کوری بارلوگ که داشت گاد آف وار رو می ساخت بعد دیدن نمره های بازی گریه کرد ببین چه فشاری هست رو این بندگان خدا.
          ولی خب حق با شماست تحمل شنیدن نظر مخالف رو همه باید داشته باشیم

          • من نگفتم سر از سلیقه ی “این افراد” در نمیارم. گفتم سر از سلیقه ی “عزیزان Xbox فن” در نمیارم.
            صد در صد هر بازیی یه تعداد طرفدار داره، حالا کم یا زیاد. ولی این سبک و اونم با این کیفیت که تو crackdown 3 میبینیم، برای من که جای تعجب داره انقدر در بین Xbox فن ها حمایت بشه!
            اینیم که به این بهانه ها که یه سبک طرفدار خاص خودش رو داره یا سازندگان زحمت کشیدن بیایم نظرمون رو راجع به یک بازی سانسور کنیم کار درستی نیست.
            الآن شما فن بازی زامبی محور نیستی ولی من هستم. منتها دلیل نمیشه که با توجه به چیزی که تجربه کردم نگم که رزیدنت اویل راکون سیتی یه بازی واقعا ضعیف و حتی مضخرف بود ولی این ریمیک رزیدنت اویل ۲ واقعا شاهکاره.
            چیزی که هست باید نظر واقعیمون رو بنویسم و خب اگه مثلا من راجع به راکون سیتی اشتباه کرده باشم، قطعا بجای نظر من ده تا کاربر دیگه میان از خوبیای بازی میگن و وقتی صداقت باشه مطمئنا حق هیچ بازیی ضایع نمیشه.

            • سلام و درود بر شما یک نکته بگم که فک میکنم خیلی مهمه :rose:
              همین که سر در نمیاری از سلیقه و علاقهای 😀 هر ادمی دیگه ای که باشه این یعنی سلیقست همین اینجا (سلیقه) تشکیل میشه و اسم میگیره :yes:
              ۱-بعضی وقتا میبینم یچیزی دوست دارم که هیچ کسی دوست نداره!
              و در ادامه برعکسشم هست
              ۲-بعضی وقتا میبینم یچیزی همه دوستش دارن که من دوست ندارم!
              و در ادامه شبیهشم هست
              ۳-و بعضی وقتام همرنگ جماعتم با همه موافق هستم!
              ببین سلیقه در روح و باطن انسان خیلی عجیبه :cute: برای همین مجبور میشیم به علاقها و خاستهای دیگران احترام بذاریم تاکه هیچ وقت احساس ناراحتی نکنن :yes:

              • Max.level گفت:

                دقیقا درست میگی داداش منم باهات موافقم واقعا احترام شرط اول هر چیزیه و اینکه خودمون رو بذاریم جای کسی که دلش نمیخواد به سلیقه و نظرشو توهین بشه اونوقت خیلی راحت به این نتیجه میرسیم که نباید به سلیقه کسی به دید تمسخر یا هر چیز شبیه به اینا نگاه کنیم واقعا چقدر خوب میشد اگر همه بجای اینکه دنبال نکات منفی گرچه کوچیک بازی بگردن دنبال نکات مثبت اون داشته باشن لذت ببرن و بذارن بقیه هم لذت ببرن حالا هر کی با یه چی حال میکنه دیگه این نظرشه تا وقتی که به کسی توهین نکنه ایرادی نداره که از یه بازی ضعیف خوشش بیاد یا اینکه حتی از یه بازی قوی بدش بیاد اینا طبیعیه و منطقی و اما بی احترامی و ایراد های الکی واقعا غیرمنطقیه داداش رفاقت و دوستی از همه چیز ارزشش بیشتره ما هم به عنوان چند تا گیمر وقتی پا تو سایت میذایرم و میایم به بخش نظرات دلمون میخواد از خوندن نظرات بقیه لذت ببریم نمیگم هیچ انتقادی نباید به هیچ بازی وارد باشه ولی خوب چند بار و در چند پست باید شاهد این ایرادات بی دلیل باشیم ؟؟ میخوایم از خوندن نظرات یه نتیجه ای بگیریم برای اینکه به بازی هایی که تا الان چیزی دربارشون نمیدونیم جذب بشیم نه این که باعث شیم دیگران هم از یه بازی زده بشن :yes: :yes:
                موفق باشی داداش :rose: :rose:

                • اره احترام گذاشتن درهر زمینه ای مربوط به تمامی زمینها میشه. همین که احترام به یک بازی بزرگی بذاری بهش علاقه نداری اما میدونی یک بازی بزرگیه درک میکنه که خودت باهاش میکل داری و نه خود بازی مشکل داره این احترام حسابه و از همینجاش احترام به هوادارانش حسابه. اره قطعا ایراد ساختن برای یک بازی یا هرچیزی ناراحت کنندس اما اگه ایراد واقعی باشه اون دیگه مضوعش فرق میکنه :loser: :rose:

              • 2B گفت:

                @navid
                کلیت حرفت درسته ، هر عنوانی که مایکرو با هر کیفیت و خروجی و تمی منتشر کنه عینا به سلیقه شون میخوره!اما در واقعیت حداقل بین دوستانم کمتر موردی رو دیدم که از خرید وان (فت) راضی بوده باشه ،نسل تمام شد و ماحصل چندین سال حمایت و هواداری ریکور و لاکی تیل و کرکدان ۳ و دزدان دریایی بود!واقعیت اینه که تو مجازی سر کل کل و فن بازی این قبیل مسائل دیده میشه حال اینکه مثلا خوده من اسپایدی رو نپسندیدم متاش ۹۰ هم میشد فرق نمی کرد ،.. البته تو پردیس شرایط کمی بهتره شرایط ..این عنوانم چند روز پیش تریلر گیم پلیش رو دیدم به شخصا نظرم چیزی فرای افتضاح هست اونهم بعد این همه سال و چندین بار تاخییر گیم پلی در حد نسل ۶…

                • تو فضایی که فن بازی بدجور قالب شده، دیگه حتی اگه طرف بدونه من راست میگم که فلان مدل از یه کنسول بده یا فلان بازی بی کیفیته، با وجود اینکه اینو میدونه میاد از بازی یا دستگاه بد طرفداری میکنه.

              • اول اینکه میون این همه کل کل و گاهی توهین الکی، اونم سر هیچ و پوچ؛ خوشحالم که شما انقدر تاکید روی احترام و احترام گذاشتن دارید.

                دوم اینکه کاملاً موافقم تمام نظرات به تنهایی فقط و فقط سلیقه ی شخصی هست. ولی یکی از چیرهایی که ارزش یه بازی رو تایین میکنه، قرار گرفتن و مقایسه ی تعداد زیادی از همین نظرات شخصی کنار هم هست.
                اگه کامنتامون با صداقت باشه (نه الکی واسه فن بازی و…) دیگه فرقی نمیکنه بد یه بازی رو بگیم یا خوبشو. تعداد نظرات خوب و بد عیار یه بازی رو نشون میده. ولی نه اگه حتی اگه از یه بازی هم خوشمون نمیاد، یا بدتر از اون، بازی کردیم و بد بوده‌؛ بیایم اینجا تعریف الکی کنیم که دل یه عده نشکنه، بعد از یه مدت این ظلم میشه به حق بازیهای بهتر.

                • خاهش دوست من. بلی میفهمم چی میگی
                  ولی هر پستی و کامنتای خودش
                  یپستی ۱۰ کامنت مثبت میخوره یپستیم ۱۰۰ کامنت مثبت یپستیم ۰ از اینجاش میشه تشخیص داد که چقدر بازی محبوبیت داره.
                  یک بازیایی هستن که اصلا خنده دارن اما زیاد گیمر دارن که اونارو بازی میکنن چون انلاینو جمع اوریه دوستانه اما به گیمراش اگه بگی: بهترین بازیته؟ بهت میخنده سوالت تبدیل به جوک میشه
                  و بعضی از بازیا زیاد گیمر ندارن اما میبینی یک گیمرای خاصی داره که یچیز منفی بگی کلی منفی میخوری یا توهین بارون میشی.
                  (دیروز استیم پابجی رو بهترین بازی سال کرد چون که زیاد گیمر داره! شاید خیلیا اینجا گیمر این بازی پابجی هستن اما مطمعن باش که اصلا بهش علاقه ای ندارن)
                  ((این_هم_قسمتی_از_سلیقت_که_قانونو_قوانین_سلیقرو_کامل_زیرو_رو_میکنه)) مثل
                  من این واسم مهم که با شخصیت یک بازی زندگی گنم حالا بغیر از DMC من با گرالت در دنیای ویچر زندگی کردم با داستان و موضوع گرالت زندگی کردم. اینطوری متونم عاشق یک بازی بشم بقیرو نمیدونم کاش همه اینجوری باشن برای همین نمیتونم عاشق بازی های انلاین باشم بجز WOW کبیر که اون داستان خیلی بزرگی داره 😀 توم ناراحت نباش موفق باشی داش

          • Max.level گفت:

            داداش مشکل دقیقا همینجاست که خیلی ها فقط به نکات منفی یک بازی نگاه میکنن و خودشونو منتقد فرض میکنن الان رد دد یه بازی که میشه گفت قد یه کوه نکات مثبت داره ولی به خاطر چند تا نکته منفی خیییییلی ریز و کوچیک مورد تمسخر و نقد های موشکافانه ترول های گرامی سایت قرار میگیره و همشونم فکر میکنن که چقدر چیزایی که میگن درسته و بقیه هم باید حتما حرفاشونو تایید کنن در غیر این صورت نوب خطاب میشن
            من تا زمان عرضه هیچ بازی نمیتونم در موردش نظری بدم‌تازشم اگر اون بازی چیزی باشه که از نظر من بد باشه یعنی با سلیقه من جور نیست شاید واقعا بقیه ازش لذت میبرن حالا به هر دلیل این دیگه هرکس به خودش مربوطه نه افراده دیگه
            پس تنها کار ممکن اینه که به سلیقه هم احترام بذاریم تا به قول معروف نه سیخ بسوزه نه کباب اینطوری نه لازمه کسی فن بوی بازی در بیاره نه قراره به کسی توهین بشه
            منم با شما موافقم داداش ولی این جو سایت دیگه عادی شده کاریشم نمیشه کرد اگه تو هر پستی هم بشینیم اینارو بنویسیم و توضیح بدیم بازم چیزی تغییر نمیکنه :yes: :yes:
            موفق باشید

            • ردد که شاهکاره، عالیم ازش استقبال شده، دیگه چیکار کسایی که نکات منفیشو میگن یا بدتر از اون مقرضانه حرف میزنن داری؟؟
              بازی یه پکیج کامل هست که هر کاری کنی نکات منفی داره، یا میشه ازش در آورد. منتها باید دید یه بازی چه چیزایی بهت داده و چه ضعف هایی داشته و کلی راجع بهش نظر داد.
              الآن اسکایریم یه بازی هست که هزاران آیتم داره، با توضیحات و جزئیات کامل. چندین و چند برابر خیلی از بازیهای دیگه، بعد اگه تو این همه آیتم چندتاش یه اشکال وزنی یا شکلی داشته باشه باید گفت باگ و نمره کم کرد، ولی از بازیی که کلا ده تا آیتم داره ولی سالم نه؟؟؟ آیا این عدالته؟؟؟
              شدیدا از وسعت و کیفیت گرافیکی و عمق بیشتر شده ی گیم پلی ردد دفاع میکنم در برابر باگ هایی که در اضای این پیشرفت ها تو بازی ایجاد شده.
              در مورد نظرات هم اگه دشمنی و فن بازی توش نباشه، حتی از گفتن نکات منفی هم ناراحت نمیشیم چون با صداقت گفته شده و از دیدن کامنت های خوب درباره ی بازی مورد علاقمون هم لذت چند برابر میبریم.
              شاید بقول شما الآن نمیشه، ولی وقتی صداقت باشه، احترام میون کاربرا بطور کامل رعایت میشه، چه نظرات موافق چه نظرات مخالف…

              • Max.level گفت:

                داداش رد دد یه بازی که اگر بگم به سبب نکات مثبت فراوونش نکات منفی ریز و جزئی اون اصلا به حساب نمیاد دروغ نگفتم به علاوه اینکه شاید مایکرو فنا از هر نظر فکر کنن که انحصاری هاشون عالین و اونا رو مورد پسند خودشون قرار میدن و دائم ازشون تعریف میکنن اما آیا درباره سونی فن ها هم چیزی غیر از اینه؟؟ نه اونا هم دقیقا همینطورن(امیدوارم سوء تفاهم نشه یه وقت) و از نظر بیشتر سونی فنا اگر بهشون بگی بازی اوردر رو چطور میبینی میگه فوق العادس و یکی از بهترین بازی های تاریخ نسل بشر 😐 😐 !!
                خوب به نظر شما این منطقیه؟؟اصلا اینطور نیست داداش بار ها گفتم بعضی ها اینجا یه ذره بین گرفتن دستشون افتادن به جون بازی های فن حریف و بدتر از اون بازی های مولتی پلتفرم؟؟ آخه چرا رد دد باید توسط یه عده فن بوی متعصب و ترول کوبیده بشه؟؟ وقتی من یا این همه آدم که فن رد دد هستیم برای خودمون شخصیت داریم و به نکات مثبت بازی به خوبی آگاهی داریم شاهد این توهین ها باشیم بله من تا الان باز ها سر رد دد با همه بحث کردم نه به خاطر بازی یا فن بودنش بلکه برای توهینی که به شخصیتم شده اگه هزار بار دیگه هم کسی بخواد رد دد رو بکوبه بنده خیلی راحت از خجالتش در میام :yes: :yes:
                داداش یه بازی وقتی از هر جهت فوق العادست برای چی باید به سبب چند تا نکته منفی ریز و بی اهمیت ازش نمره کم بشه؟؟ آیا حق رد دد نمره ۱۰ نبود؟؟ ایول ۲ ریمیک چطور؟؟ ولی من میگم هر دو به اندازه ای لیاقت داشتن که از ۱۰ کمتر براشون یه جور چیز بی معنیه
                همین الان چی باعث میشه که کپکام به فکر ساخت ریمیک نسخه سوم بیفته؟؟قطعا بازخورد هواداران و استقبال اونها و تعریف و تمجید کردن از بازی حالا یک فرد هم اینجا همین نقش رو داره وقتی میخواد یه بازی رو انتخاب کنه ممکنه بیاد یه سری به کامنتای همین سایت و پست های مد نظرش بزنه و در جایی که انتظار داره از خوبی های یک بازی مطلع بشه میبینه یه عده هستن که دارن نکات منفی بازی رو همش به رخ میکشن خوب ممکنه این فرد دچار این بشه که تحت تاثیر نظرات دیگران از بازی که میتونه یکی از بهترین تجربه های زندگی خودشو رقم بزنه محروم بشه خوب آیا درسته؟؟
                پس چقدر بهتر میشه اگر با ذکر نکات مثبت یک بازی کاری کرد که طرفداران اون سبک جذب اون بازی بشن نه اینکه بیخیالش بشن وقتی تو بیشتر پستا یه عده اومدن و جوری مشکلات جزئی رد دد رو بزرگ جلوه دادن ممکنه کسی که قصد تهیه بازی رو داشته به واسطه دروغ ها و فن بازی های این افراد از بازی مد نظرش منصرف بشه و قطعا تا الان این اتفاق رخ داده متاسفانه
                امیدوارم وضعیت روز به روز بهتر بشه و کسی واقعا چیزی رو از سر فن بازی و تعصب نگه و فقط رو حساب منطقش حرف بزنه به همراه احترام کامل :yes: :yes:
                داداش اینا نصف بیشترش درد ‌و دل بودش یکم خودم ازین موضوع این اواخر عصبی شدم و اینا چیزایی هست که من از نحوه برخورد یه عده متوجه شدم و امیدوارم یه وقتی سوء تفاهم نشه داداش :-)) :-))
                اگر بخوایم از بازی ها لذت ببریم باید محو نکات مثبت اون بشیم و تا حد امکان از نکات منفی اگر کوچیک و جزئی هستند چشم پوشی کنیم در غیر این صورت از هیچ بازی ای نمیشه لذت برد حتی اونایی که بهشون میگیم ابرشاهکار :yes: :yes:
                موفق باشی داداش :rose: :rose:

                • این بحث مقرضانه کوبیدن بازیها از روی فن بازی که یه مسئله تکراری و سریالی تو سایت هست. مثلا شاید طرف از رد دد بدش هم نمیاد ولی چون قبلا gow رو کوبیدن و ترول کردن، حالا میاد تلافی میکنه و این شده معضل.
                  قطعا بعضی سونی فن ها هم نظرات افراطی دارن. ولی در مورد بازی the order باید بگم که بازی خوبی بود ولی کوتاه بود، که خب باید قبول کرد که کوتاه بودن نسبت به اون قیمت یه عیب محسوب میشد.
                  در ضمن در کمال احترام :heart: :rose: با نکته ی آخرت که گفتی برای لذت بردن از بازیها باید محو نکات مثبت بشیم و نکات منفی رو بیخیال شیم موافق نیستم.
                  بنظر من باید بپذیریم یه بازی هر چقدر هم که شاهکار باشه، امکان وجود یسری نکات منفی توش هست. و باید بازی رو با تمام نکات مثبت و منفیش بپذیریم و اگه لیاقت داشت، دوست داشته باشیم و ازش لذت ببریم.
                  ولی تو جایی که مثلا طرف فقط داره باگ های رد دد رو نشون میده و هر چی میگه فقط کامنت منفی در مورد بازی هست، اون داره بخشی از واقعیت که کیفیت بی نظیر بازی هست رو نگفته باقی میذاره که این خودش عدم صداقته و منم این منفی گرایی رو قبول ندارم.

                • Max.level گفت:

                  داداش navid1899milan من کاملا با این نظرت موافقم و به نظرم‌ این چیزی که شما گفتی یه جورایی کامل کننده کامنت خودم بود ازتون ممنونم :yes: :yes:
                  قطعا اوردر اگر بهش نگیم شاهکار، بازی بدی هم نمیشه بهش گفت و اوردر قدرت این رو داشت که به یک بازی سطح بالا در ابعاد دیگر انحصاری های سونی تبدیل بشه اما خوب با همون ضعف هایی از جمله کوتاه بودن تایم به پایان رسوندن بازی و نداشتن یک گیم پلی منسجم و جذاب در حد عناوین مطرح باعث شد اون عنوان در برابر دیگر انحصاری های سونی ضعیف تر ظاهر بشه دلیل اینکه من اوردر رو مثال زدم به دو علت بود اول اینکه این بازی تو انحصاری های سونی بود(که برای مثال مقابل مایکرو مثل همین فرضا کرکداون) مناسب بود و دوم اینکه این بازی ها ایراداتی دارن که بیشتر به چشم میان تا یک بازی مثل رد دد یا لست و گاد و ایول ۲ ریمیک این چهار تا تا جزو اون دسته ای هستن که کمترین ضعف و ایراد رو در خود جای دادن که قطعا قابل چشم پوشی هستن این که من گفتم برای لذت بردن از بازی ها باید نکات منفی اونها رو نادیده بگیریم منظورم بازی هایی مثل این چهار تا بود ولی بازی های مثل اوردر یا هر عنوانی شبیه به اونا با توجه به اینکه ایرادات و نکات منفی بیشتری نسبت به نکات مثبتشون دارن قطعا باید لحاظ بشن و مورد بررسی و گویش قرار بگیرن تا دیگران از مشکلات عمده بازی مطلع بشن اما بازی های بزرگ و پرمحتوا این اجازه رو به ما میده تا اون اندک ایراد قابل چشم پوشی رو نادیده بگیریم ولی من خودم اوردر رو بازی کردم و قبول دارم بازی متوسطی بود در حالی که شاید یکی براش این بازی خیلی لذت بخش تر از چیزی بوده که من تجربه کردم پس برای همینم باید به نظر اون فرد احترام گذاشت :yes: :yes:
                  بله درست میگی داداش فن بازی ها و ترول کردنا هر کدوم به یک دلیله ولی من بیشترشو در یک کلمه میتونم توصیف کنم اونم اینه که این افراد دچار کمبود های شدید هستن و از توهین کردن و توهین شنیدن لذت میبرن(دیگه زیردیپلم از از این نمیشد گفت 😀 :laugh: )ولی واقعا گناه ما این وسط چیه که باید بهمون توهین بشه این خیلی آزار دهندس واقعا به هرحال :yes: :yes:
                  خوشحالم که لااقل شما جزو دسته کسانی هستید که آدم از بحث کردن باهاش لذت میبره و نتیجه میگیره کاش همه اینطور باشن داداش :-)) :-))
                  موفق باشید

                • داداش کامنتامون دیگه انقدر زیاد شده که اون کامنت آخرت گزینه ی پاسخ نداشت، ناچارا اینجا جوابتو میدم . :laugh:
                  ‌‌حرفات در مورد the order و بازیهای شاهکار که برجسته کردن اندک ضعف هاشون خوب نیست رو قبول دارم.
                  در مورد اینم که میگی یه عده که با هم مشکل دارن، از روی فن بازی کامنتایی در مورد بازیهای مورد علاقمون میذارن که باعث ناراحتی ما میشه هم نمیدونم چی بگم. ولی بنظر من اگه وارد این بازی نشیم بهتره، چون قطعا ممکنه ما هم چیزایی بگیم که دیگران ناراحت بشن. ولی اگه حس میکنی جایی باید جواب کسی رو بدی تا دلت خالی دیگه خودت میدونی.
                  در ضمن ممنون داداش در مورد من لطف داری :heart: :rose:

            • TzzzT23 گفت:

              اگه شما فقط کامنت های مردم راجب بازی های دیگه رو میبینی ما هم والا کامنت فن های متعصب xbox رو برای بازی های sony میبینم، طرف میومد gow رو میکوبید و فقط بد میگفت در صورتی که از rdr2 بالا میرفت چون بازی انحصاری درست حسابی نداشتن مقایسه کنن. اگه اون رفتار در مورد rdr اشتباه هست پس اینم اشتباه ولی همه فقط نظر چندتا فن بوی متعصب سونی (۲ یا ۳ نفر بیشتر نیستن) رو میبینن و خیال میکنن همه سونی فن ها اینطوری هستن.
              راجب به rdr هم بگم وقتی میبینی همه چشم بسته از بازی تعریف میکنن و نمره ۹۷ میگیره با اون همه مشکل که کم تاثیر نیست تو بازی بعد یه بازی که همون شرایط رو داره (مثل witcher 3 که مشکلات افت فریم و گیمپلی از نمره بازی کم کردن) نمره ۹۳ میگیره خب نمیشه اینجا نظر نداد. الان یه وضعیت شده مثلا اگه سونی یه بازی متوسط رو به پایین منتشر کنه همه میان میگن شاهکار (مثال میگم) و حقیقت رو نمیبینن، همین کار رو با بازی های rockstar هم میکنن.در مورد احترام گذاشتن هم موافقم، دلیل نمیشه من از همه سبک بازی خوشم بیاد ولی نباید به دیگران و نظراتشون توهین کرد.

              • Max.level گفت:

                داداش من تمام حرفم رو این حساب احترامه اصلا برام فرقی نداره باور کن من عاشق گادم مخصوصا این نسخه چهارم خیلی برام لذت بخش بود و یک بازی سراسر هیجان و نوآوری رو شاهد بودم من rdr رو مثال میزنم به این خاطر که تو این اواخر بیشتر بحث ها سر این بوده که یه عده میومدن رد دد رو میکوبیدن، بله قبول دارم بعضیا هم به واسطه رد دد اومدن گاد رو کوبیدن نمیدونم شما کامنت های گذشته بنده رو دیدید یا نه اما من از اولم میگفتم هیچ کدوم از این دو بازی نباید به واسطه دیگری و فن بازی های ما مورد تمسخر و ایراد های بی مورد قرار بگیرن والا من خودم چند جا از گادم دفاع کردم و قبول دارم که مایکرو فن ها هم از یه مسائلی سوء استفاده میکنن و این محدود به یک طرف نمیشه سونی فن ها هم گاهی ازین رفتار ها بروز میدن :yes: :yes:
                داداش مقایسه ویچر و رد دد از پایه غلطه هیچوقت حتی نباید لحظه ای دو بازی که سبک اصلی اونا با هم متفاوته مورد قیاس قرار بگیره ولی واقعا من خودم درباره ویچر موافقم تو مورد متا به به چیزی که باید نرسید هرچند که ۹۳ هم کم نمره ای نیست اما رد دد متای ۹۷ رو گرفت ولی نه گوتی شد و نه بیگ وینر در حالی گه ویچر هم گوتی شد و هم بیگ وینر و در عین حال به لحاظ تعداد جوایز پرافتخار ترین بازی تاریخ لقب گرفت همیشه نمیشه همه چیز با هم جور در بیاد من زمانی میتونستم باور کنم مشکلات رد دد به حساب نیومده و اونو بی مورد بزرگ کردن که در کنار این متای خارق العاده گوتی و بیگ وینر هم میشد پس در غیر اینصورت رد دد فقط میشه گفت به چیزی که حقش بود رسید یک متای عالی ۹۷ و فروش فوق العاده برای این بازی واقعا حقشه و این بازی خداوکیلی من نه اصلا به عنوان به فن بلکه به عنوان فقط یگ گیمر میگم رد دد تا همیجا هم چیزایی رو به صنعت گیم و المان های اپن ورد اضافه کرده که یه جورایی پایه گذار برخی بازی ها برای آینده هست و انقدر نکات مثبتش زیاده که اون چند مورد مثل باگ های جزئی و کندی بازی(که ناشی از واقعی نشون دادن بازی هستش و یک ایراد به حساب نمیاد) اصلا لطمه ای به تجربه واقعی و لذت بردن از اون وارد نمیکنه :yes: :yes:
                من خودم سونی فنم و مخلص تمام فن های منطقی سونی و مایکرو و نینتندو و pc فن های عزیز هم هستم مهم احترام متقابل هستش و دوری از هر گونه رفتار توهین آمیز به قصد ناراحت کردن دیگران :-)) :-))
                موفق باشید :rose: :rose:

    • Darkmax204 گفت:

      راستش رو بگم تا الان هیچ کدوم از نسخه های این گیم رو بازی نکردم، اما همیشه بازی های اینطوری رو دوست داشتم، Saints Row بهترینشون بود، از تم فانتزی بازی خیلی خوشم میاد، یه لذت خاصی توشون هست برام، البته میگم این نظر شخصیه و هرکی هم نظر خودشو داره.

      • تم فانتزی رو که طبعا خیلی از بازیها دارن، ولی این بازیا دیگه گند فانتزی بازی رو در میارن :laugh:
        ولی اینو درک میکنم که saints row واسه کسایی که خیلی فانتزی دوست دارن یه سورپرایز بزرگ بود؛ دیگه اصن فانتزی تر از اون بازی نمیشه ساخت. اون نسخه اش که همون اول رئیس جمهور آمریکا هستی واقعا سورپرایز عجیبی بود.

    • oliana گفت:

      من عاشق این سبکم از سری سینتس روو بگیر تا سانست اوردرایو و اینفیمس هرچیزی که به شلوغ کاری ربط داشته باسه دوست دارم لباسای تنم همیشه طراحی شلوغ دارن این در مورد سبک بازی نیست در مورد انرژی درونی و شخصیت انسانه که دوست داره چه چیزاییو داشته باشه یا تجربه کنه امیدوارم فهمیده باشی
      راستی اینکه گفتی این سبک پرطرفدار نیس باهات موافقم در عوض بازیای اول شخص پر طرفدارن چون یه چیز معمولیو سادن شد جریان فیفا که هرکی پی اس یا ایکس باکس داره حتما یه فوتبالو داره اینجور بازیا علایق خاص میخواد که فکر کنم شما نداری

  • Mohammadreza7 گفت:

    نسخه اول بازی، واقعا خوش ساخت و سرگرم کننده بود
    فکر نمیکنم این سری بتونه موفقیت های نسخه اولو تکرار کنه ولی احتمالا بهتر از نسخه دوم در میاد

  • XBOX FAN MAN گفت:

    منکه خیلى منتظر بازیم :inlove: از مدت ها پیش دانلودش کردم فقط باید ۶ روز دیگه تا انتشارش صبر کنم 🙂 از چندتا تریلر آخرى معلومه عالى در اومده و قطعا ازش لذت میبرم :inlove:تو این سبک یادمه نسل قبل prototype خیلى عالى بود حیف شد دیگه جدیدش نساختن :-((

  • بنظرم جدا از گرافیک پایینش ، گیم پلی جالب و درگیر کننده ای داشته باشه

  • مضخرف ترین بازی تاریخ نسل بشر :-))

  • خیلی ممنون از پیش نمایش زیباتون :rose: اقای اریامقدم :heart: راست با این که من منتظر این بازی نیستم یعنی از طرفدار و هوادارانش نیستم اما متن شما خیلی عالی بود 😀 :yes:

  • daddy گفت:

    یادمه نسل هفتم بازیه خوبی بود و خیلی ها از مولتی اون تعریف می کردن، فکر میکنم بتونه پاسخگوی انتظارات بخش چند نفره اش باشه، به خاطر تخریب پذیری بالاش فکر کنم بتونه سر و صدا هم بکنه، اما به شخصه انتظار زیادی از بخش تک نفره اش ندارم، و فکرم نمی کنم طرفداراش هم خیلی به اون بخشش اهمیت بدن، امیدوارم موفق بشه بعد از این همه انتظار

قدرت‌های ماورایی و دنیای فانتزی | پیش نمایش بازی Crackdown 3 - گیمفا