دیوید کیج: کوانتیک دریم به دنبال تبدیل شدن به یک استودیوی جهانی و حضور برروی تمام پلتفرمها است
دیروز بود که استودیوی فرانسوی کوانتیک دریم (Quantic Dream) در خبری غیرمنتظره اعلام کرد که دیگر به ساخت بازی انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ادامه نمیدهد و قصد دارد تا به یک استودیوی مولتی پلتفرم تبدیل شود.
حال سوال اصلی این است که چرا کوانتیک دریم پس از این همه مدت تصمیم گرفت تا به استودیویی مولتی پلتفرم تبدیل شود؟
بنابر گفتهی دیوید کیج (David Cage)، رئیس استودیوی کوانتیک دریم، رویای این استودیو تبدیل شدن به یک استودیوی جهانی و کار برروی چند بازی مولتی پلتفرم است. بنابر گفتهی کیج، کوانتیک دریم ضمن حفظ استقلال خود، با کمک و همکاری NetEase میتواند به این هدف برسد.
میتوانید در قسمت زیر به مطالعه صحبتهای دیوید کیج با VentureBeat بپردازید.
ما بسیار هیجانزدهایم تا اعلام کنیم که شرکت NetEase بخش کوچکی از سهم استودیوی ما را به دست آورده است. این سرمایهگذاری به ما اجازه میدهد تا با حفظ همان جاهطلبی در خلاقیت و نوآوری، برروی بازیها و تکنولوژیهای آینده با هدف آمادهسازی پلتفرمهای نسل بعد، سرمایهگذاری کنیم.
هدف ما ضمن حفظ استقلال خود، تبدیل استودیوی [کوانتیک دریم] به یک استودیوی جهانی و داشتن چندین سری بازی است. ما میخواهیم به ساخت بازیها در سبکی که پیشتاز آن هستیم، ادامه دهیم و در عین حال با عرضهی بازی خود برروی تمام پلتفرمها، مخاطبین خود را افزایش دهیم.
بنابر گفتهی دیوید کیج، همکاری با NetEase بیش از یک سرمایهگذاری است و به استودیو اجازه میدهد تا ضمن دنبال کردن هدفهای جاهطلبانه خود، هویت مستقل خود را حفظ کند.
ما تنها به گرفتن سرمایه علاقهمند نیستیم. آیندهی یک استودیو توسط چشمانداز آن شکل میگیرد. این تنها به معنای درک موضوع نیست بلکه به معنای پیدای کردن شرکایی است که بتوانید با همکاری آنها چیزی را با هم بسازید و در عین حال در تصمیمگیری مستقل بمانید.
البته این همکاری بدان معناست که تعداد کارکنان استودیوی کوانتیک دریم نیز افزایش خواهد یافت. در حالی که حدود ۲۰۰ نفر برروی Detroit: Become Human کار کرده بودند، دیوید کیج قصد دارد تا به منظور دنبال کردن آرزوهای جاهطلبانه خود، جمعیت تیم خود را به ۳۰۰ نفر برساند.
از بخش تولیدی و برنامهنویسی گرفته تا طراحی بازی و بخشهای هنری، ما در حال جذب نیرو هستیم. ما با دنبال افرادی با استعداد برای کار برروی پروژههایی جاهطلبانه هستیم. تعداد اعضای تیم در زمان ساخت Detroit برابر ۲۰۰ نفر بود؛ بنابراین هدف ما رسیدن به عدد ۳۰۰ نفر است.
البته این بدان معنا نیست که کوانتیک دریم پی در پی برروی چند بازی کار و در بازه زمانی بسیار کوتاهی نسبت به عرضه آنها اقدام کند بلکه بنابر گفتهی دیوید کیج، با داشتن تیمی مشتاق و ساخت بخشهای طراحی شده دستساز، کوانتیک دریم پروژهای منحصر به فرد خواهد ساخت.
مطمئنا در آینده شاهد رشد هر چه بیشتر استودیوی کوانتیک دریم و افزایش محبوبیت آنها خواهیم بود. به هر حال باید منتظر جزئیاتی از پروژه جاهطلبانه دیوید کیج ماند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
منتظر شاهکارهاى آیندتون هستم :yes:من detroit رو خیلى دوست داشتم حیف که نتوستم تجربش کنم ولى خب میتونیم شاهکاراى آینده استاد رو بزنیم :inlove: درود بر دیوید کیج کبیر :yes:
حال الان تو خریدارم
موفق باشی استاد کیج. ❤️ نهایت گرافیک و نهایت داستان رو به سایر پلتفرم ها هم نشون بده. :rose:
ممنون داداش لطف داری منم امیدوارم که اقای کیج محبوبیت زیادی رو بدست بیاره من به شخصه عاشق اینجور بازی ها هستم خیلی قشنگن
هر جا هستی استاد دیوید کیج برای شما ارزوی موفقیت دارم :yes:
سبک و جسارت شما رو هیچ وقت فراموش نمیکنم چون با عناوین شما زندگی کردم و هنوز هم فراموش نکردم 😥 :yes:
هنر یعنی اثار ایشون
Heavy Rain
Beyond: Two Souls
Detroit: Become Human
همیشه در گرافیک و کارگردانی و داستان وموشن کپچر و غیر…. یک نسل جلوتر بودی مرد :yes:
با کمال احترام باید بگم تو بیجا کردی کچل مُفنگی! تو باید زیر دست سونی میموندی حالا که رفتی امیدوارم بازی های بعدیت همگی با شکست مواجه بشن :-))
سلطان منطقی ها 😐 😐
با کمال احترامتو باور کنیم یا بیجا کردیتو
موفقیت استاد در آینده, خاری به بلندای دماوند در چشمان تو خواهد بود 😐
کچل مفنگی؟!ادبیات مناسبی نیست برادر من :rotfl:
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
مردم از خنده
“کچل مُفنگی” :rotfl:
فقط ایموجی آخرش :laugh: :laugh:
.
.
برادر/خواهر گرامی برداشتن دیوار های محصور و محدود کننده در صنعت گیم و رهایی از انحصار ، شادی و لذت عمومی رو به ارمغان میاره .. نمونش همین دوستمون که کامنت اول رو گذاشته (در پوست خودش نمی گنجه 😉 )
منو میگى؟ :-|عجب 😐 کارى نکنید که باز بزنم تو کار تخریباى ویرانگر :cute: :-))
😐 😐 شما؟میشه معرفی کنید خودتونو؟agent 47 نیستی؟
من همون ژنرال رام افسانه اى هستم دیگه 😐 :-)) نمیدونم چرا اکانتم بن شد البته مثل اینکه اکانت بعضى از دوستان هم مثل من اشتباها بن شده :-/
:sarcasm: 😐 :smug: :dazed: :quiet:
فکر نکنم اشباهی شده باشه
ببخشید، به عنوان کسی که مدتها تو سایت هست و تقریبا هیچ وقت کامنت نمیده و همه چیزو از دور میبینه، جا داره بگم: «ها؟!!» 😮
واقعا نمیدونم چرا بن شدی؟!! خوبه خودت به تخریبای ویرانگر اشاره کردی!!! البته مرسی که تغییر رویکرد دادی جدیدا. (فکر کنم!)
ولی خداییش انقدر با اعصاب هم بازی نکنین.
زنگ بزن به ۱۲۵
بازیاش واقعا جالبن البته هوی رین واقعا فوق العاده بود اما اگر این بازی بتونه در بخش هایی از بازی گیم پلی و سیستم شوتینگو و .. بزاره قطعا بازیاش بسیار بیشتر موفق میشن
اگه اینکار رو بکنه که دیگه سبک خاص خودشون نیست برای همین این بازی با بقیه بازیا فرق میکنه.
فقط کیفیت رو فدا فروش بیشتر نکنن همه راضی ن من واقعا نگرانم الان سونی ناشر نیست بازی هرچی هم بیاد بیرون با هر کیفیتی دیگه نظارتی مثل قبل روش نمیشه درکل قطعا کوانتیک دریم میدونه داره چیکار میکنه….
شخصا حس میکنم خود سونی از فروش و کیفیت دیترویت بعد از اینهمه مدت طولانی ساخت و هزینه های بالا راضی نبوده. ولی خب ممکن هم هست که تصمیم خود استودیو بوده باشه
داش رضا به نظر من کیفیت detroit خیلی بالا هست
بالا تر از بالا هست
بله قطعا درصد زیادی با این بازی حال کردن و معتقدن کیفیتش بالاس. ولی اگر واقع بین باشیم دیوید کیج سه بازی منتشر کرده برای پلی استیشن که یکیشون روی کاغذ(متا و نظر منتقدین) کیفیت بالایی داره که اون هوی رینه. دوتا بازی هم با متای زیر ۸۰ منتشر کرده که هر کدوم زمان ساخت و هزینه ی تولید بالایی داشتن و توی جدول فروش هم نتونستن انتظار یه عنوان AAA رو برآورده کنن. طبیعیه که اگر این عناوین مالتی پلتفرم بودن فروش حداقل دو برابری داشتن و هم بازگشت سرمایه ی بهتری داشتن و هم شرایط ادامه ی همکاری بود. چیزی که مشخصه اینه که هم خود دیوید کیج و هم خود سونی چندان تمایلی به ادامه ی این همکاری طولانی مدت ندارن و به نفع هر دو طرفه. هزینه های بازی های دیوید کیج میتونه توسط یه شرکت ترد پارتی تامین بشه و با مالتی پلتفرم شدنش فروش بهتری رو تجربه بکنه و این که باز هم برای پلتفرم سونی منتشر میشه. از طرف دیگه سونی میتونه اون هزینه هایی که برای عناوین کیج میکرده رو برای عناوین انحصاری در آینده بکنه که هم از نظر منتقدین مطلوب تر هستن و هم از نظر فروش قطعا موفق تر عمل خواهند کرد. این معامله دو سر برد هست. درسته که با رفتن کوآنتیک دریمز سونی یه سبک خاص از انحصاری رو از دست میده. ولی میتونه بیاد و همون هزینه ها رو روی همکاری های جدید بکنه و انحصاری های جدید رقم بزنه. فی المثل اگر خود بانجی هم موافق باشه تصور ساخته شدن یه کیلزون به دست بانجی با نظارت گوریلا گیمز برای حفظ اصالت بازی دیوانه کننده میشه.
حرف شما کاملا متین عزیزم ولی تکلیف منی که عاشق این استودیو بودم چی؟ شاید غیر منطقی باشه ولی من این آثار رو به صدتا انحصاری دیگه ترجیح میدم چون عاشق کیج و آثار ش بودم حالا تکلیف من چیه اگه بازی بعدیش انتظارات منو مثل سه نسخه قبل برطرف نکنه چی؟ داداش وقتی یه نام بزرگی مث سونی یا مایکروسافت پشت یه محصول باشه آدم دلش قرص میشه الان فروش بیشتر بکنه به نفع سازنده س نه من! من فقط میخوام همون راه رو ادامه بدن نه اینکه یه چیز همه پسند بسازند من این دو نسل واقعا به این آثار عادت کرده بودم دیترویت رو ۴ بار تموم کردم آیا اثر بعدی هم میتونه چنین تاثیری رو من بزاره؟
هرچی که باشه توافقیه (-) نه اینور ونه اونور . در کل کوانتیک قرار مثبتی گرفته میخاد بازی تمام پلت فرم بزنه اینطوری اگه راستی عمل کنه از محبوبترین ها میشه
اگه پیودپای نبود هرگز به ۲ میلیون فروش نمیرسیدن و تو همون ضرر بزرگ میموندن
یجورای براشون فرشته نجات شد چون بیش از ۱/۲ میلیون نسخه رو اون فروخت با استریمش
من نمیدونم چه گیری دادی زیر پست های مربوط به این بازی و شرکت هی این حرف رو تکرار میکنی!؟؟
باور کن اون ۲ میلیون نسخه رو به خاطر pewdiepie نخریدن اونا طرفدار های این سبک بودن، دلیل نمیشه چون از این سبک خوشت نمیاد بقیه هم خوششون نیاد.
من خودم همه بازی های دیوید کیج رو چشم بسته pre order کردم و پشیمون نیستم چون واقعاً هم به این سبک خاصشون علاقه دارم هم داستان های درگیر کننده و شاهکاری داره و برای من از هر چیزی مهمتر تو بخش گیم داستان هست و بعد گیمپلی.
خب خب خب : ))))))))))))))))))))))
میبینم که سونی فنا دارن دیوید کیج رو میکوبن و مایکروسافت فنا هم از الان ماسک مهربونی به چهره زدن و به همون شخصی که تا چند وقت پیش بازیاشو مسخره میکردن ابراز علاقه میکنن : )))))))))))))
واقعا تباه تر از شماها خودتون هستید
خود من تا الان بازی های این استودیو رو بازی نکردم هم به خاطر سبک بازی هاش و هم به خاطر اینکه روی XBOX نیامدن ولی الان که قراره برای XBOX بیاد حتما تجربه میکنم :yes: :yes:
اقای محمد رضا عاشقشون میشید خیلی محشرن مخصوصا اگر داستان جذاب و حاویه نواوری باشن
:yes: :yes:
😐 😐 والا دو ماه پیش همش میگفتید بازیای دیوید کیج دکمه زنیه فقط.حالا همه ایکس باکس فنا قربون صدقه کله کچلش میرید
بترکون :waving:
واقعا لیاقت کوانتیک دریم خیلی زیاده و امیدوارم بازی های خاص تر و با داستان های پیچیده تر از دیوید کیج ببینیم …
به این آدم میگن روشنفکرو آینده نگر باریکلا و احسنت بهش که فهمید نباید زیر سایه بعضیا بمونه وگرنه عقب میمونه از غافله به امید روزای بهتر واسه این شرکت :yes:
فرصت تجربه دیترویت و بیاند نبود
ولی فارنهایت و هوی رین هنوزم از ماندگار ترین کارهای نسل شیش و هفت اند
به امید موفقیت داوود قفس در آینده
بسیار خبر خوشحال کننده ای بود برای من
امیدوارم موفق بشن که میشن
خیلی تاسف میخورم که به آثار استاد توجه زیادی نمیشه. با هر کدوم از بازی هاش این قدر به من لذت بخشید که نظیرش رو توی کمتر بازی ای داشتم.
“” تا روزی که یک نفر به این سبک علاقه داشته باشه برای همون یک نفر بازی میسازم””
امیدوارم همیشه و با قدرت به کارتون ادامه بدید