شرکت کرایتک از همکاری خود با شرکت Improbable در یک بازی جدید خبر داد
شرکت کرایتک (Crytech) رسما از همکاری خود با شرکت انگلیسی Improbable World Limited خبر داد. بر اساس مطلب منتشر شده، دو شرکت در ساخت یک بازی AAA به وسیلهی موتور بازیسازی کرایانجین (CryEngine) و محیط SpatialOS همکاری خواهند کرد.
شرکت کرایتک وعده داده است که اطلاعات جدیدی از این بازی را به زودی اعلام خواهد کرد. همکاری دو شرکت کرایتک و Improbable از زمان تغییرات اعمال شده در سیاستهای موتور بازیسازی یونیتی (Unity) آغاز شد. تغییرات اعمال شده در موتو یونیتی استفاده از سرویسهای فضای ابری مانند SpatialOS را غیر ممکن کرده است که این موضوع باعث گرایش شرکت کرایتک به سمت شرکت Improbable شده است. همکاری این دو شرکت در ابتدا با هدف اضافه کردن محیط SpatialOS به موتور بازیسازی کرایانجین بود تا همهی توسعهدهندگان بتوانند به سادگی از این محیط استفاده کنند.
محیط SpatialOS در حقیقت یک محیط بر مبنای فضای ابری است که در بازیهای چندنفرهی آنلاین کاربرد دارد. این محیط در حال حاضر در بازی Mavericks: Proving Ground استفاده شده است. این بازی بتل رویال توسط استودیوی Automaton و به کمک موتور بازیسازی کرایانجین در حال توسعه بوده و توانایی پشتیبانی از ۱۰۰۰ بازیبازی همزمان را خواهد داشت.
شرکت کرایتک در بیانیهی خود برروی تغییرات اعمال شده در موتور یونیتی تاکید و بیان کرده است که تمامی اطلاعات و امکانات لازم را در اختیار توسعهدهندگانی که تصمیم به جابهجایی از موتور یونیتی به کرایانجین را داشته باشند، قرار خواهد داد. استفاده از موتور کرایانجین رایگان بوده ولی ۵ درصد از سود حاصل از فروش بازیها به شرکت کرایتک پرداخت خواهد شد. این در حالی است که شما برای استفاده از نسخهی کامل موتور یونیتی باید ۵۰۰۰ دلار هزینهی اولیه پرداخت کنید.
محیط SpatialOS شرکت Improbable (یک محیط بر مبنای فضای ابری که در ساخت بازیهای چندنفرهی آنلاین کاربرد دارد)، یک راه حل برای مشکلات تکنیکی و تغییرات بخش توسعه ارائه کرده و همزمان در ساخت، بررسی و میزبانی بازیهای چندنفره کاربرد دارد. بازی Maverick تنها بازی بتل رویال پایدار در یک محیط زنده و پویا در دنیا است و این دستآورد به لطف تکنولوژی نوآورانهی شرکت Improbable یعنی SpatialOS محقق شده است. به عنوان یک محیط بر مبنای فضای ابری، SpatialOS به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا به گیمپلیی فراتر از آنچه که ساختار سرورهای کلاسیک به آنها اجازه میدهد، دست پیدا کنند. این محیط به سازندگان اجازه میدهد تا بازیهایی با تعداد بسیاری بیشتری بازیباز، NPC و گیمپلی بسیار غنیتر از بازیهای چندنفرهی کلاسیک تولید کنند.
شرکت کرایتک اولین شرکتی نیست که توسعهدهندگان را به جدایی از یونیتی دعوت کرده است. با تغییر سیاستهای موتور یونیتی و عدم پشتیبانی از SpatialOS، شرکت اپیک گیمز (Epic Games) نیز اعلام کرده بود که موتور بازیسازی Unreal Engine از محیط SpatialOS پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت همچنین ۲۵ میلیون دلار بودجه برای کمک به توسعهدهندگانی که قصد جدایی از یونیتی و استفاده از Unreal Engine را داشته باشند، در نظر گرفته است.
از زمان اعلام همکاری شرکت کرایتک و Improbable، این دو شرکت در حال توسعهی یک پلتفرم توسعهی بازی کاملا جدید هستند که در صورت به نتیجه رسیدن، ساخت بازیها به وسیلهی SpatialOS در محیط کرایانجین را بسیار ساده خواهد کرد.
این اولین باری نیست که شرکت کرایتک با یک شرکت دیگری برای بهبود عملکرد موتور بازیسازی خود همکاری میکند. در گذشته نیز این شرکت با شرکت PlayFusion برای بهبود عملکرد موتور کرایانجین در ساخت بازیهای واقعیت مجازی همکاری کرده بود. با توجه به تاکید شرکت کرایتک برروی محیط SpatialOS، به احتمال بسیار زیاد بازی جدید آنها یک بازی چندنفرهی آنلاین خواهد بود. با این حال باید تا معرفی رسمی این بازی منتظر ماند.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- بررسیهای پلی استیشن ۵ پرو منتشر شدند
نظرات
کاشکی Crysis 4 رو کرایتک یه کاریش بکنه نسل قبل با گرافیک فک برانداز ش خفن ترین pc ها رو به چالش کشید خیلی دوست دارم بدونم گرافیک نسل ۸ یا ۹ ش چطوری ه
درضمن این تبلیغ بالا صفحه دیگه تقریبا داره کل فضا رو میگیره!
نسل قبل گرافیک های بالایی داشتیم همون زمان هم crysis حرفی برای گفتن نداشت :yes:
عمق فاجعه اینجا معلوم میشه مشکلات سخت افزاری بازی crysis در هر نسخه و بهینه نبودن با تمام سخت افزار ها رو فنای pc یه مزیت میدونستن و به قول شما {خفن ترین pc ها رو به چالش کشید } :no:
Crytech شرکتی که همیشه در حال درجا زدن بوده و حرفی برای گفتن در برابر بزرگان صنعت رو نداره
فقط در کشور ما از Crytech یاد میشه اونم یادی جالب و خنده دار مثلا طرف سیستم بسته چند میلیون بعد تعریف میکنه هر کاری کردم نتوستنم ‘گرافیک medium و ۱۵ فریم بازی کنم بزور low و با فریم نا پدار تمومش کردم یاد اون سال ها بخیر :evilgrin:
“نسل قبل گرافیک های بالایی داشتیم همون زمان هم crysis حرفی برای گفتن نداشت ”
برو عمو برو زیادی دیگه داری چرت میگی تو حتی crytek هم اشتباه می نویسی
جناب پروفسور این بازی تا مدت ها جزوی از برنامه های پنج مارک بود
اگه این مشکلاتی که شما کیگی داشت اصلآ برای پنج مارک به کار نمیگرفتن شمایی که
اینقدر اطلاعات نداری الکی حرف رایگان نزن
بهتره خودش بزنه تو کار کرایسیس ۴
این بازیا زیاد مالی نیستن
بیاد بده بیرون کرایسیسو گوتی تو مشتت میاد
کرایسیس ۴ رو بساز دیگه.کرای انجین قویترین موتور گرافیکی هست البته بعد amazon lumberyard.
انشاالله روی بازی رایز کار کنن
تورو خدا کرایسیس ۴ بساز