ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا

ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد

سعید حلاجیان
۱۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا

بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۱۲ و حتی پیش از معرفی بازی The Witcher 3: Wild Hunt توسط استودیوی سی‌دی پراجکت معرفی شد و تا به امروز تقریبا چهارسال از عرضه‌ی بازی Witcher 3 می گذرد اما هنوز بازی Cyberpunk 2077 منتشر نشده است. اما به راستی  دلیل این وقفه‌ی طولانی چیست. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید علیرغم معرفی بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۱۲، ساخت بازی از سال ۲۰۱۵ به طور جدی آغاز شد.

مچی پیترس (Maciej Pietras)، انیماتور ارشد استودیوی سی‌دی پراجکت رد، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Jeuxactu، به این نکته اشاره کرد که در حقیقت تیم سازنده تمام این سال‌ها بر‌روی ساخت بازیThe Witcher 3: Wild Hunt و بسته‌های الحاقی آن تمرکز داشت. از همین روی، پس از اتمام ساخت و عرضه‌ی آخرین بسته‌ی الحاقی بازی با نام  Blood and Wine، ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی آغاز و از سر گرفته شد.

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان گفت که بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون به مدت سه سال است که در دست ساخت قرار دارد. این موضوع عجیب نیست زیرا حداقل ساخت دنیای وسیع و پویای بازی به زمان بسیار زیادی احتیاج دارد. با توجه به این موضوع که معمولاً بازی‌های استودیو سی‌دی پراجکت با فاصله‌ی زمانی چهار ساله عرضه می‌شوند، بنابراین سال ۲۰۱۹ را می‌توان زمانی مناسب برای عرضه‌ی این بازی به شمار آورد.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا سه سال برای ساخت چنین عنوانی کافی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا
ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • راکستار که با RDR 2 مرز های صنعت گیم رو جا به جا کرد
    خب امیدوارم سی دی پراجکت رد هم به زودی با Cyberpunk 2077 مرز های صنعت گیم رو جا به جا تر بکنه
    و کاملا لیاقت انجام چنین کاری رو داره

    • امکان عرضه بازی در سال ۲۰۱۹ هم از دید بنده امری ناممکن و محاله و به سمت صفر مطلق میل می کنه
      با توجه به جزئیات بی نظیری که سازندگان بازی در طی این سه سال راجع بهش صحبت کردند ، پس عقل حکم می کنه برای ساخت چنین عظمتی شاید ۳ سال کافی نباشه و بی شک حداقل ۶ الی ۸ سال زمان نیازه اونم تازه اگه به تاخیری بر نخوریم و کار طاقت فرسای بهینه سازی رو از سوی سازندگان در نظر نگیریم
      البته بنده با توجه به جزئیاتی که پیرامون وسعت گیم پلی و جزئیات بی نظیر بازی توسط سازنده های محترم و شرافتمند سی دی پراجکت رد به بیرون درز پیدا کرده و‌ منتشر شده چنین چیزی گفتم
      به قول خودشون اگه بخوان این پروژه مثل RDR 2 بهینه باشه ، پس نباید امید الکی به خودمون بدیم و در نظر داشته باشیم با توجه به دیدن نیمه پر لیوان ( انتشار بازی در ۲۰۱۹ ) ، نیمه خالی اون رو هم نادیده نگیریم ( انتشار بازی در چندین سال آینده )
      در کل سازنده ها هم‌ گفتن که بازی هر موقع آماده باشه ، منتشر میشه و این یعنی تا آماده شدن کامل بازی و تکمیلش زمان زیادی باقی مونده

      • Alireza0027 گفت:

        بنظر من تا اسفند سال بعد میاد و البته ممکنه بخاطر بین نسلی بودنش چند ماه تاخییرم بخوره و بعد چندماه از عرضه کنسول های نسل بعد بیاد و این البته میتونه خبر خوبی باشه واسه ما چون نوید این رو میده که سی دی پراجکت تو نسل بعد احتمالا دو عنوان عرضه میکنه

      • farshadx گفت:

        شما تریلر این بازی رو ندیدی؟!
        همین چند روز پیش بود اخبار گذاشتن که هیچ ساختمونی تو بازی شبیه هم نیست
        معنی کلیش اینه که طراحیهای شخصیتها و نقشه و … تمومه
        به نظر من مراحل رو هم طراحی کردن یه جورایی تو فاز اخر هستن احتمالآ صدا گذاری و بهینه کردن بازی مونده باشه احتمال ۹۸% همین سال ۲۰۱۹ میادش
        من که خیلی منتظرش هستم پول هم یه مقداری جمع کردم(۱۰$) ببینم وقتی بیاد دلار چنده

        • postman گفت:

          این که ساختمون ها شبیه هم نیستن یعنی طراحیاشون تموم شده؟ وات؟
          منظورشون اینه که همه چی رو دستی و با زحمت طراحی کردن و چیزی به صورت اتوماتیک ساخته نشده. چون بعضی موتور ها امکانات این چنینی دارن و میتونن یه سری چیزای کلی و فله ای طراحی کنن.

          • farshadx گفت:

            شما نفهمیدی یا خودتو زدی به نفهمی؟!
            منم میدونم چی گفته داره میگه هیچ ساختمونی شبیه هم نیست
            یعنی همه رو ساختن و هیچ کدوم شبیه هم نیست اگه جز این میتونی چیزه دیکه ای برداشت کنی به خودت شک کن
            منم میدونم تو خیلی از بازیها کپی میکنن و تو خیلی سریها هم از سری قبل کپی میکنن
            کاری به دستی بودن و نبودنش ندارم میگم وقتی اینجوری میگه یعنی تمام طراحیهیارو انجام دادن خیلی واضح و ساده گفتم تعجب میکنم چرا نفهمیدی

      • shadowwarior گفت:

        SadraKermanshahi میگم تو نوبجی بن شدی یا کوچ کردی ازونجا ؟ تو که روز و شب اونجا مشغول نوشتن کامنتای فن بویانه هستی جان عزیزت برگرد به همون جا بذار این گیمفا برا ما بمونه !
        خدارو هزار مرتبه شکر پات به GM باز نشده !

        • Alireza0027 گفت:

          ایشون رو بنده از دور میشناسم و اتفاقا بر خلاف عده کثیری از افراد این سایت ترول نیستن و نظراتشون به طبع منطقی هستن و آسیبی به فضای اجتماعی دیگران وارد نمیکنند مانند خیلی از دوستان اینجا و درکل فرد قابل احترامی هستن

    • Cuphead گفت:

      چطور مرزهای صنعت گیمو جا به جا کرد درحالی که داره زیر GOW دستو پا میزنه؟
      من خودم فن xbox هستم ولی باید حقیقت دید رد دد شکست دیگری درکارنامه راکستار که به لطف اسم خود راکستار نمره کیلویی گرفته و در مجموع چیزی فراتر از یه بازی معمولی نیست و به مراتب از بازی مثل ACO هم ضعیف تره

      • KIARASHHERO گفت:

        من رد دد رو یک شکست نمیبینم ولی ارزش نمره هاشو نداره سال۲۰۱۸ بدترینسال بود برای من چون بازی هایی مثل رد دد بدون در نظر گرفتن مشکلات بازی نمره های کیلویی گرفت و از اون طرف بازی مثل دارک سایدرز۳ منتقداش پول میگیرن تا بازی رو بکوبن

        • KIARASHHERO گفت:

          رد دد نمره ی ۹۲ براش کافی بود ولی متاسفانه منتقدایی نقد میکنن ک هیچی از بازی و صنعت گیم سرشون نمیشه دور از تصور نیست که باز چند نفر به ign و game informer و امثال اینا پول بدن تا resident evil2 نمره ی پایین بگیره و اگه این اتفاق بیوفته من گیمو میبوسم میزارم کنار فقط بخاطر مافیای این صنعت(اصلا منظورم EA و ACTIVISION نیستا اصلا و ابدا)

          • NFrealmusic گفت:

            مافیا چیه برادر :-/
            مراسم TGA امسال مافیا و لابیو رد کرد به دو دلیل به دو دلیل :
            ۱_گوتی شدن گاد نشون داد حق هیچ بازیو به خاطر انحصاری بودن یا نبودن نمیخورن
            ۲_اینکه راکستار پول میده , منتقدین و جوایز رو میخره توهمی بیش نیست
            ____________________
            اما درمورد نمرات RDR2…….
            کاملا استحقاق یه همچین نمره ای رو داره,دلایلشم خیلی زیاده!
            تو کدوم بازی NPC ها حافظه دارن؟این مورد رو راکستار تو همون اوایل بازی به رخ ما میکشه بعد اون بار فایت
            تو کدوم بازی NPC ها از رفتار و دیالوگ های پویا بهره میبرن؟مثال بارزش اتفاقات و دیالوگ هایی هست که بعد هر بار سر زدن به کمپ شاهدشون هستیم
            تو کمتر بازی شاهد تلفیق گیمپلی و روایت داستان به صورت RDR2 هستیم به طوری که گیمپلی حتی روی شکل سنگ قبر آرتور هم تاثیر میذاره!
            گرافیک و طراحی هنری رو فقط میشه با لفظ “فک بر انداز”توصیف کرد
            گیمپلی هم که نزدیکترین تجربه به واقعیت رو در بازیای ویدیویی ارائه میده+به تصویر کشیدن غرب وحشی به بهترین شکل ممکن
            دیالوگ ها و موسیقی های بازی در بالاترین سطح درجه کیفی قرار دارن
            رد دد۲ فقط یه بازی نیست, الگوی ساخت بازیای جهان باز بعد خودشه!بیشترین تاثیر رو روی بازیای هم سبک خودش گذاشته و سطح بازیای جهان باز رو یه پله بالاتر برده
            “یک خط زمانی جدید وجود خواهد داشت، قبل از Red Dead و بعد از Red Dead.”
            این حرف بنده نیست, حرف کوری بارلوگیه که ساختش هم گوتی شده و هم بیگ وینر!
            و در آینده ای نزدیک متوجه این تاثیر خواهید شد
            پس نفرمایید که حق رد دد همچین نمره ای نیست

            پس نفرمایید که حق رد دد نمره ۹۷ نبود

            • KIARASHHERO گفت:

              ببینید من نمیگم که حقش نبوده یا بازی بدیه من خودم میگم رد دد شاهکاره و درش شکی نیست اما مشکل اینجاس ک بازی مشکلاتی داره که ذکر نشده ولی اونطرف دارک سایدرز ۳ تو نقداش مشکلاتی رو گفتن که اصلا تو بازی نبود دوست عزیز مشکل من اینه که بعضیا پول میگیرن که نمره ی ضعیف به بازی ها بدن

              • NFrealmusic گفت:

                داداش مشکلات رد دد ۲ مثل قطره ای در برابر دریا که چه عرض کنم اقیانوسه!
                درمورد نمرات دارکسایدرز سه کاملا باهاتون موافقم منتقدا با اون نمره دادن خودشونو زیر سوال بردن بازی به غیر از مشکلات گیمپلی پلتفرمر هیچ مشکل قابل توجه دیگه ای نداشت که مجموع نمراتش بشه ۶۵
                اما یک سوال اینجا مطرح میشه چه کسی و به چه دلیلی باید پول بده تا منتقدا دارکسایدرز ۳ رو زمین بزنند؟

            • Max.level گفت:

              داداش از خوندن نظرت لذت بردم دمت گرم واقعا چقد خوبه که میبینم افرادی مثل شما به باور این موضوع یعنی شاهکار بودن رد دد رسیدن و ازش در برابر این افرادی که میکوبنش دفاع میکنن
              واقعا دمت گرم

      • Xbox fanboy گفت:

        دقیقا همین طوره هم فن عزیز.هم این بازی نه رددد در مقابل شاهکارهای سونی شکست خورده مطلق هستن.این فردی هم که آواتار بازی سونی رو گذاشته مطمئنا سونی فن نیست و گرنه هیچ وقت چنین چیزی نمیگفت.همون طور که ما عاشق مایکروسافتیم و ازش تعریف میکنیم و مثلا میدونیم سایپرپانک از کرک داون ما الگوبرداری کرده و از اون پایین تر خواهد بود

      • Only-Sony گفت:

        تا دیر نشده بفروش یک سونی بخر شاهکار بازی کن 😉

      • فک کنم همه فهمیدید ایشون کیه دیگه؟؟ :laugh: :laugh:
        افتخار میکنم هموطن منی

      • NFrealmusic گفت:

        شکست؟ 😐 متای ۹۷ شکسته؟فروش فضایی شکسته؟وقتی بارلوگ میاد میگه رد دد یه خط زمانی ایجاد کرده یعنی جا به جایی! ببین قبلا دوستان گفتنیا رو در مورد رد دد گفتن اگه تا الان ملتفت نشدی مشکل از راکستار نیست,مشکل از اون ایکیو و مغز فندقیته!خسته نشدی لوزر بدبخت ?:-) :-/ الان شیش ساله کارت تو گیمفا همینه یه بار پاچه مایکروسافتو گیری یه بار به فنای اکس باکس میپری یه بارم به خودی میزنی الانم ول کن پاچه راکستار نیستی با این کارات فقط داری خودتو مسخره میکنی و عقده ای بودنتو ثابت میکنی و داری نشون میدی راکستار قبلا یه کار ناگواری باهات کرده که اینطوری ازش کینه به دل گرفتی. “من خودم فن xbox ام” این جملتم مثل اون جمله معروف طرفدار نماهای پرسپولیسه که میگن “با اینکه پرسپولیسیم ولی…..”

      • Max.level گفت:

        رد دد هیچم نمره هاش کیلویی نیست دوست عزیز رد دد هر چی‌ گرفته به حق بود و بهترین بازی راکستار تا همین جای کار و برای راکستار اصلا متا و نمره مهم نیست چون این بازی حتی اگر متای زیر ۹۰ هم میگرفت بازم همینقدر فروش داشت
        حتی همین الانم که گوتی و بیگ وینر نشده بازم تاثیری تو رون فروش بازی نداشته
        شما هم سعی کن در تحت تاثیر چرت و پرتای این اکانت فیکای سایت نباش رد دد یک بازی نیست یک زندگیه رد دد ار بهترین بازی های تاریخ هر کیم اینو قبول نکنه خیلی عذر میخوام ولی به سبب سوزشه که اینطور فکر میکنه،البته با عرض معذرت
        باورم نمیشه رد دد تنها بازی هست که با اینکه انقدر شاهکار هیتراش هم قد فناشن
        و ماشالا هزار ماشالا تو همین سایت اکثرا ازش بیزارن :no: :no:
        .
        .
        .
        .
        .
        منفیای فیکتون فراموش نشه 😉 😉
        حقیقت به حق راکستار،۹۷
        چیزی که باعث شده خیلیا بهشون فشار بیاد :yes: :yes:

        • KIARASHHERO گفت:

          نه من ازش بیزار نیستم من خودم واقعا تحسینش میکنم مشکل من نمراتی هستن که به بازی هایی مثل دارک سایدرز میدن یعنی با رد دد یجور رفتار کردن منتقدا و حقشو بش دادن و حق دارک سایدرز رو گرفتن یعنی رد دد به حقش رسید ولی دارک سایدرز نه
          مشکل من اینه

    • majidam گفت:

      بله راک استار بازی RDR 2 رو خیلی خوب ساخت و کارشو خوب بلده و مسلما شرکت سی دی پروجکت هم از سابربانک یه شاهکار میسازه چون این شرکتها تو ساخت بازیاشون به جزئیات و کیفیت و گیم پلی و داستان خیلی اهمیت میدن و راز موفقیتهای این شرکت در همینها هست داستان در بازی خیلی تاثیر مستقیمی بر روی گیمر داره که اگه اون داستان خوب باشه هم لحظات شاد و هم غمگینی توش باشه توی احساسات گیمر بسیار تاثیر گذاره که بازی رو برای گیمر لذتبخش و دوست داشتنی میکنه به شرط اینکه طولانی باشه

    • AXEL STONE گفت:

      دوست عزیزم بازی RDR بازی خیلی خوبیه خوب. اما از دید خودم فقط گرافیک و داستانش زیبا بود همین.

  • Dioxe گفت:

    ویچر ۳ هم نزدیک سه سال و نیم ساختش طول کشیده. اگه از ۲۰۱۵ شروع کرده باشند امکان داره اواسط ۲۰۱۹ بیاد ?:-)

    • PERSIAN NAZI گفت:

      بعید بدونم که شما اصلا بدونی بازی یعنی چی :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
      برو کلش اف کلنز و سلتیک واریور رو بازی کن جیگر 😉 😛 :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • AXEL STONE گفت:

      شماها از گیم چی میدونین خدایی؟ شماها حتا فکر میکنید فقط RPG و بازی با جهان باز شاهکارن حتا نمیدونید یک بازی دو بعدی هم ممکنه فرا ابر شاهکار بشه برای تاریخ. نمونش هم همین بازی Dead Cells که امسال جایزه ی بهترین اکشن سال رو برد!
      من با فرنچایز ویچر TW زندگی کردم و از روی تجربه ویچر کبیر دارم بهت میگم حالا
      ببین بهت گفته باشم این بازی اگه بخاد شکست هم بخوره بازم قهرمان میشه چون غولیه که تا حالا کسی ندیده تو عمرش. لطفا از اینو اون نشنو که میگن سایبر پانک این چنین و چنینه اونا حتا نمیدونن راجب چه غولی حرف میزنن فقط رنگو هوای این شاهکار رو در نظر بگیر میبینی یک دنیاست که وقتی نگاه میکنی منظره ی دل باز کنیه. پس گول حرفای کسیرو نخور من که شدیده منتظرشم

  • PERSIAN NAZI گفت:

    ساخت یک بازی با کیفیت و وابسته به تکنولوژی روز زمان زیادی میبره و قطعا ارزشش هم داره
    هستن بازیهای که زمان زیادی صرفشون شده و ارزش داشتن و نمونش رد دد و گاد اف وار که هردو روندی طولانی رو طی کردن و ثابت کردن که کیفیت چه چیز خیلی خاصیه و الان هم بازی مورد انتظار زیاده که چند سالیه ساختشون شروع شده و حالا بعضیها تا عرضه فاصله چندانی ندارن و بعضیها هنوز اماده نیستن

  • تا حالا هرچی ازین بازی گفتن با سلیقه ی من جور بوده و رویایی، البته خب پیشینه‌ای که تو ساخت ویچر داشتن باعث میشه حرفهای سازنده ها برام قابل پذیرش باشه وگرنه ادعای الکی رو که خیلی از استودیوها دارن.

  • این بازی هرچقدرهم شاهکار باشه ب دلیل اول شخص بودن بازی و مقایسش با بازهای راک استار که تخصص و سابقه و صد البته امکانات بیشتری نسبت به سی دی پراجت داره در حالی که سازنده سایپر پانک اولین تجربه همچین بازی عظیمی رو داره . بعدشم آقا وقتی تو ۲۰۱۵ میخوای شرو کنی بیخود میکنی ۱۰۱۲ میای نشونش میدی اینم خودش غیر حرف ای بودن سی دی پراجکت رو نشون میده و مطمئنن توقع بازی بازها رو بی اندازه بالا برده

ساخت بازی Cyberpunk 2077 به طور جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد - گیمفا