انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا

انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد

مرصاد قدیری
۱۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا

به تازگی در طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Ars Technica، یکی توسعه دهندگان سابق استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) اطلاعات بسیار جالبی را از روند توسعه‌ی اولین نسخه‌ی Uncharted به اشتراک گذاشته است.

لوکاس پوپ (Lucas Pope) با ساخت چندین بازی مستقل جذاب، نام خود را در صنعت بازی‌های ویدئویی مطرح کرده است. وی در سال گذشته بازی تحسین شده‌ی Return of the Obra Dinn را منتشر کرد. اما باید بدانید که پوپ پیش‌تر در توسعه‌ی بازی‌های مهم AAA نیز فعالیت داشته و برروی دو عنوان Uncharted و Uncharted 2 هم کار کرده است.

همان‌طور که می‌دانید، هم‌اکنون Uncharted به عنوان یکی از باثبات‌ترین مجموعه‌های ده سال اخیر محسوب می‌شود. اما اولین نسخه‌ی بازی به جای اضافه کردن استاندارد‌های جدید، در حال دنبال کردن ایده‌های قدیمی بود. از نظر لحن و گیم‌پلی، بازی بشدت یادآور عناوین کلاسیک Tomb Rider بود. همچنین مبارزات و تیراندازی بازی نیز به مکانیک‌‌های کاور گیری انقلابی بازی Gears of War شباهت زیادی داشت.

حال طبق توضیحات آقای پوپ، مکانیک کاور گیری Gears of War تاثیر بسیار زیادی را برروی Uncharted داشته است. ظاهراً در ابتدا، بازی Uncharted با هدف استفاده از مکانیک‌های هدف گیری و غلت زدن خودکار عناوین کلاسیک Tomb Raider در حال ساخت بود. اما پس از انتشار بازی Gears of War برای اکس‌باکس ۳۶۰، ناتی داگ روند گیم‌پلی را تنها چند ماه پیش از عرضه به کلی تغییر داد.

یکی از جالب‌ترین نکات Uncharted 1 این بود که ما اصلاً نمی‌دانستیم در حال انجام چه کاری هستیم. Uncharted 1 معرفی و سپس Gears of War عرضه شد. Gears سبک تیراندازی سوم شخص را ابداع کرد. به طور ناگهانی، Gears منتشر شد و به همه نشان داد که چگونه باید این کار را انجام دهند. پس ما هم همه چیز را تغییر دادیم؛ تنها شش ما قبل از عرضه‌ی بازی.

ظاهراً علاوه بر اضافه شدن مکانیک‌های مربوط به کاور گیری و شلیک بازی Gears of War، دوربین قرار گرفته‌ برروی شانه‌ی شخصیت اصلی نیز یکی از مهم‌ترین تغییرات بود.

با این‌که قطعاً تاثیرات ساخته‌ی انقلابی اپیک گیمز (Epic Games) برروی بازی Uncharted و بسیاری عناوین دیگر قابل رویت بود. اما حالا می‌دانیم که این موضوع چه قدر مهم بوده است. البته ممکن است مدت زمان شش ماه کاملاً دقیق نباشد. اما این نشان می‌دهد که ما با انتشار یک بازی Uncharted متفاوت فاصله‌ی چندانی نداشتیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا
انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mohammadreza7 گفت:

    جدا از هر گونه تعصب میگم، همونطور که سبک هک اند اسلش بعد از گاد سمت و سوی جدیدی گرفت واقعا شوترای اول شخص و سوم شخص امروزی هم مدیون هیلو و گیرز هستن حالا هرچقد میخواید منفی بدید یا بیاید زیر این نظر فروش وان و فور رو باهم مقایسه کنید :laugh: ولی واقعیتو هیچوقت نمیشه پوشوند :yes:
    و البته که استاندادهای ریسینگ هم با اومدن فورزا دچار تغییر شد:yes:

    Hitasep
      • Godofwar0385 گفت:

        متاهای گیرزهای قبلی به ترتیب ۹۴ و ۹۳ و ۹۱

        Hitasep
        • Xbox fanboy گفت:

          متاهای انچارتد به ترتیب ۸۹_۹۶_۹۲_۹۳
          متاهای گیرز به ترتیب ۹۴_۹۳_۹۱_۸۴
          گوتی های انچارتد:انچارتد ۲ دارنده ی گوتی مراسم vga هم چنین بیگ وینر ۲۰۰۹ انچارتد ۴ بیگ وینر ۲۰۱۶ انچارتد ۳ هم حدود ۵۰ تا گوتی داره مجموعا بیش از ۴۰۰ تا جایزه گوتی. کل گوتی های نینتندو و مایکروسافت رو جمع بزنی اندازه این نمیشه :rotfl:
          به قول نقی معمولی شب بخیییر :laugh:
          فقط اون جمله آخرت :rotfl: فورزا استانداردهای ریسینگ رو متحول کرد :rotfl: قبل از این که حتی ایکس باکسی وجود داشته باشه(فورزا بماند)پدر و نماد ریسینگ شبیه ساز یعنی گرن توریسمو با متای ۹۶ که فورزا تو خوابم نمیبینه این ژانر رو متحول کرد.این مصاحبه هم مال یه آدم نه چندان مهم هست که سریع خبرنگار کارش کرد و هیچ یک از اعضای رده بالای ناتی داگ اینطوری نگفته.قبل از اینکه گیرظ اف واری وجود داشته باشه شینجی میکامی با resident evil 4 این انقلاب رو کرد و خود گیرظ هم از اون الهام گرفته

          Hitasep
          • ataawesome گفت:

            به عنوان یه سونی فن دارم میگم که داری فن بوی بازی درمیاری سری گیرز اگه شاهکار نیست چیه؟ شکی تو شاهکار بودن سری آنچارتد نیست ولی این باعث بد بودن گیرز نمیشه…….در ضمن دیگه همه میدونن که سری فورزا بهترین سری ریسینگه……

            Hitasep
          • Avelone گفت:

            شب توهم بخیر 😐
            می بینم که عکس خودتو گذاشتی رو پروفایلت(یا هرچیزی که اسمش هست:/)

          • Godofwar0385 گفت:

            اون انچارتدی که میگی من باهاش زندگی کردم نسخه ی دومش سومین بازی محبوب عمرمه بخاطر انچارتد گلدن ابیس هم پی اس ویتا خریدم تا تجربش کرده باشم
            اسم متا اورد گفت متا مهمه گفتم متاهای گیرز سه گانش بالا ۹۰ بنده با هر دو عنوان خاطره دارم اصلا هم این ارقام واسم مهم نیس

          • Max.level گفت:

            تو دیگه کی هستی‌باو دلایل چرندتو نگه دار برا خودت اگه با همین استدلال جنابعالی بخوام جوابتو بدم کل عناوین انحصاری سونی میره زیر سوال!!!
            ولی بیخیال چون من عادت ندارم مثل تو فن‌بازی در بیارم و مزخرف بگم از طرفی هم نمیخوام سوء تفاهمی پیش بیاد که باعث بشه کاربران خوب و منطقی سایت رنجیده بشن
            پس فقط در یک کلام بهت میگم حرفات فقط از روی تعصب و بی منطقیه و اصلا با این حرفات نمیتونی چیزیو تغییر بدی نه افکار مارو و نه حقایق صنعت گیم رو که نشون میده هم فرنچایز آنچارتد و گیرز و هر عنوان دیگه ای مثل همینا شاهکار مطلقن و اصلا محدود به عناوین انحصاری سونی نمیشه بلکه محدوده بسیار گسترده تری رو در بر میگیره تعداد این شاهکار ها

          • @SatanasNightmare گفت:

            داداش یک نکته که لازمه بگم اینه که بازی Gun.smoke کپکام که سال ۱۹۸۵ منتشر شد پایه گذار سیستم کاورگیری بود و گیرز حداقل این سیستم رو از این بازی الهام گرفته

          • allfreegamer گفت:

            سیستم نشانه گیری گیرز همرا با کاور گرفتن وشلیک بدون اینکه نشانه بگیری با رزیدنت ۴ خیلی متفاوته اینو بفهم xbox fb دقیقا آنچارتد هم مثل گیرز ساخته شده این قابلیتش

      • Max.level گفت:

        متای بالا مهم هست پس با این حساب محض اطلاعت متای رد دد ۹۷ پس چرا همش امثال تو یا شایدم اون دوستات میکوبنش؟؟ :laugh: :laugh:
        آخه چقد دنبال جلب توجهی فقط تو یه لحظه هر چی به ذهنتون میاد میگید بدون اینکه فکر کنید دارید بساط خنده دیگرانو فراهم میکنید :laugh: :laugh:

      • اره اگه مهم بود وضع دیترویت و دارکسایدر این نبود :-* :-))

    • کسی به حرف منطقی منفی نمیده.
      گرز و هیلو شاهکار و انقلابی بودن ولی توی نسل پیش نه الان
      کسی که میگه هیلو گرز تموم شدن بیرا نگفته چون واقعا تموم شدن تا کی کاورگیری و شلیک آخه .
      متای هر دو عنوان هم از پایان کارشون خبر میده.
      گذشت زمانی که آنلاین هیلو بی رقیب بود حالا هر چقدر میخوای تو و دوستات منفی بدین ولی چیزی عوض نمیشه .

      • Avelone گفت:

        یکی از متعصبانه ترینو چرت ترین کامنت هایی که دیدم. کلی سری گیم هستش که شاهکار بودن و بعدش حتی متاهای بازی هاشون تا ۴۰ رفت مثل سری رزیدنت اویل ولی بعدا دوباره خودشونو کشیدن بالا و تا جایی که یادم میاد متای ۸۴ پایان کار نیست و باید بدونی که استودیو های سازندشون فرق کردن و باید نسخه های خود استودیو رو باهم مقایسه کرد نه اینکه مثلا سه گانه اپیک رو با قسمت ۴ که ساخت کوالیشن بود مقایسه کرد بعدش اگه به متای پایین ۹۰ بود کار رزیدنت اویل و دویل می کرای یا گرن توریسمو یا …. بازی دیگه خیلی وقت پیش تموم شده بود. پس حرف الکی نزن یدونه منفیم دادم نوش جونت و بعدش الان مثلا کاور نگیرنو شلیک نکنن چیکار کنن تو بازی به وصیله پشتک زدن دشمنارو بکشن ؟؟ 😐

        Hitasep
        • Avelone گفت:

          اقا بخاطر غلط های املایی متاسفم تند تایپ کردم بخاطر همون بود.

        • Max.level گفت:

          داداش همین الان سری ایول با این ریمیک جدید داره دوباره به اوج برمیگرده هر چند که نسخه های قبلشم‌خوب بودن ولی به اندازه نسخه ریمیک‌ نه
          اینا همه دلایلی هستند که نشون میدن هیچوقت همه چیز یه جور نمیمونه پس این خودش میتونه باعث بشه که نسخه بعدی گیرز یا شایدم نسخه های بعدش بازم اونو به اوج ببره و حتی چیزی از این سری خلق بشه که از قبلم بهتر بشه سه گانه گیرز که واقعا شاهکار خالص بود و پایه گذار خیلی از بازی های شوتر سوم شخص بود
          در کل اینکه میخوام بگم نظر شما کاملا صحیحه و باهاتون موافقم :yes: :yes:
          موفق باشید 😉 😉

    • AXEL STONE گفت:

      داش چی میگی خدایی جمله اول غییر قابله درکه فکر کنم خودم نمیدونی چی تایپ کردی درست تایپ کن ببینم منظورت چیه GOW هنوز هم مبارزاتش هک انداسلشه

    • Godofwar0385 گفت:

      داداش حرف حق زدی چرا باید منفی بخوری همه میدونن گیرز نقش مهمی تو پیشرفت شوتر سوم شخص داره خودمم عاشقشم مخصوصا نسخه ی سوم

    • ataawesome گفت:

      من خودم سونی فنم ولی واقعا هیلو و فورزا رو بهترینای سبک خودشون میدونم (تو بقیه سبکا به نظرم سونی برتره) کاملا هم موافقم که سری گیرز استانداردای tps رو جابجا کرد

    • @SatanasNightmare گفت:

      داداش اصل هک اند اسلش دی ام سی هست چجوری گاد باعث شد این سبک عوض شه؟

  • Xbox fanboy گفت:

    اونایی که میگفتن من بی جهت از این خبرنگار ایراد میگیرم بفرما.هر جا خبر منفی از سونی پیدا کنه میذاره.البته اینا مهم نیست مهم اینه متاسفانه (به عنوان فن ایکس باکس)انچارتد بهترین بازی اکشن ماجرایی شوتر سوم شخصه با متاهای خارق العاده و جوایز گوتی بی شمار که کل جوایز گوتی نینتندو و مایکروسافت رو جمع بزنی اندازه سری انچارتد نمیشه :-((

  • Y PS گفت:

    سری gears of war یکی از بهترین های تاریخه و بازی های زیادی ازش الهام گرفتن ولی نکته مهم درست الهام گرفتن از ایده های خوبه :yes:
    وقتی یکی از بهترین ip های صنعت گیم یعنی متال گیر سالید از یه فیلم سینمایی ایده و الهام گرفته پس نمیشه گفت بازی ها با هم ارتباطی ندارن

  • postman گفت:

    این از اون پستای جنجال برانگیز گیمفا میشه. منتظر کاربر بتل۵، التیماتوم، چمپیون آو اسپارتا و بقیه ی دوستان هستیم : ))))))))))))

  • PERSIAN NAZI گفت:

    همش در رابطه با یادگیریه که میشه خیلی راحت با یه اموزش کوچک روند بازی رو تغیر داد و براحتی دلنشینش کرد
    یه تغیر کوچک که خیلی راحت براشون گرفت

  • XBOX FAN MAN گفت:

    دروغ نگفتیم اگه بگیم انقلابى ترین عنوان نسل هفتم Gears بود :inlove:مکانیک هاى گیمپلیش در تمام نسخه هاى انچارتد و حتى لست ۲ استفاده شده :-)) اون انقلابى رو که تو جلوه هاى بصرى ایجاد کرد فراموش نمیشه :inlove:تو همه زمینه ها چندین قدم جلوتر از زمان خودش بود الحق که پدر شوتر سوم شخصه :inlove: :heart:

  • XBOX FAN MAN گفت:

    چندروز پیش دیدم یکى دوستان ترول میگفت مایکرو ۲۰ سال تو این صنعت بوده هیچ کار مفیدى نکرده و استودیو هاى سونى رو بالا میبرد :-)) حالا این خبر سیلى خوبى هست براش :-Dگریه نکن عزیزم بیا بوس کنم خوب شه :-*

  • Hala madrid گفت:

    یه خواهش عاجزانه دارم.دوستان گیرز شاهکاره.آنچارتد هم شاهکاره تورو خدا یه سریاتون اینقدر متعصبانه نظر ندین و ارزش بازی هارو پایین نیارین :deadrose: :brokenheart:

  • Star1 گفت:

    سری Gears of War غیر از اینکه خودش مجموعه موفق و تاثیرگذاری بود، الگو و الهام بخش بسیاری از بازی های دیگه شد و چیزی جز این از مایکروسافت انتظار نمیره.

  • Be taraf گفت:

    گیرز واقعا بازی انقلابی بود طبیعی هست که سازندگان آنچارتد از اون چیزهایی کپی کرده باشن
    با انصاف و بی طرفی مایکروسافت و انحصاری های ایکس باکس در اسمان صنعت گیم میدرخشند و ستارگان کم سو از تابش نور این ستاره استفاده میکنن :inlove: :inlove:

  • Cell گفت:

    وقتی خبری از انچارتد منتشر میشه خوشحال میشم یه حس رضایتی از قدیم دارم
    دیروز نسخه uncharted 2 game of the years رو دان کردم بازم ارزش زیادی داره
    میراث کنسول ps3 واقعا ارزشمند هست میراثی که کن کوتاراگی پدر پلی استیشن رقم زد
    کنسول ps3 فقط سخت افزار قدرتمند نداشت عناوین قدرتمندی داشت هر دو مزیت باعث میشه که با قویترین کنسول نسل خودش در صنعت گیم یا قویترین کنسول تاریخ صنعت گیم طرف باشیم
    البته ps3 در نهایت اون چیزی که کن کوتاراگی میخواست نشد شاید باید یک سال یا دو سال دیگه باتاخیر منشر میشد
    اون زمان اون دموهای e32005 به حقیقت میپیوست
    استفاده از ۲ :yes: پردازنده cell یکی به عنوان پردازش مرکزی و دیگری برای پردازش گرافیگ واقعا رویایی میشد :yes:
    epic games یکتنه کنسول ۳۶۰ رو بالا برد عنوانی که باعث تحولاتی زیادی در صنعت گیم شد
    واقعا یک ip قدرتمند کل بار کنسول رو به دوش میکشه gears of war همیشه جایگاه بالایی در صنعت گیم و فنای مایکروسافت و سونی داره به شخصه همیشه عاشق این عنوان بودم

    • Cole Train گفت:

      @Cell
      اپیک گیمز یک تنه ۳۶۰ رو بالا کشید؟
      من فن شیش ستاره گیرزم ولی کل فروش سری گیرز تو نسل قبل اندازه هیلو ۳ بود.فیبل ۲-۳ خیلی تاثیر داشتن.left 4 dead 1-2 بماند.۳۶۰ خیلی انحصاری خفن داشت ولی تو ایران تااین نسل حتی خیلیا هیلو رو هم نمیشناختن و فقط میگن گیرز.مترو ۲۰۳۳ انحصاریه کنسولی بود پراجکت گاتهام ریسینگ ووووو که همه متاهای بالایی داشتن ولی تو ایران میگن ۳۶۰ یه گیرز و هیلو داشت بعد رسیستنش رو شاخ میدونن در صورتی که از هرنظر از left 4 dead پایین تر بود.نسل قبل سبک نقش افرینی رو با ۳۶۰ به اوج اوردن انحصاریای این سبکش ویچر ۲ هم انحصاری بود پلی استین فقط یه دیمن سولز داشت که اونم تو ایران کسی نمیشناخت تقریبا.ولی این نسل واقعا ۲۰۱۷-۱۸ خیلی بد بود از مظر انحصاری قبلش خیلی بهتر بود

  • Max.level گفت:

    Uncharted و gears… و خیلی بازی های دیگه تماما نتیجه یک الهام گیری دقیق و هوشمندانه هستند و اینجاست که پی میبریم‌ بازی ها هیچ یک رقیب دیگری نیستند بلکه مکمل هستن و همین امر هست که موجب پیشرفت این صنعت و به وجود اومدن سبک ها و زیرشاخه های گوناگون برای اونها میشه
    آنچارتد یک شاهکار به تمام معناست
    گیرز یک شاهکار به تمام معناست
    و…
    گیم و گیمر بودن هم یک لذت به تمام معناست
    باید برای تمام توسعه دهنده ها آرزوی موفقیت کنیم چون این مستقیما به نفع خود ماست و تنها چیزیه که میتونه هنر رو با این صنعت و قلب گیمرا پیوند بزنه :yes: :yes:

  • pc and ps4 گفت:

    فقط و فقط وفقط میخوام یه چیز بگم:
    در فوق العاده بودن نلتی داگ شکی نیست و برای خیلی ها مثل خودم بهترین استودیو هست اماااا ببینید که این استودیو فوق العاده سری انچارتد رو با الهام گیری از گیرز میسازه.عنوانی که کنسول ایکس باکس ۳۶۰ رو سر قدرت مند کرد اما الان میبینیم که شرکتی که همچین ابر شاهکاری رو ساخت که ناتی داگ ازش الهام گرفت و انقلابی توی شوتر سوم شخص کرد الان عنوانی مثل فورتنایت میسازه که اگر بخوایم فقط در مورد سیستم شوتینگشم حرف بزنیم باید گفت ….

    • NFrealmusic گفت:

      خالق اصلیه فرنچایز گیرز کلیف بلیزینسکی هست که با ترک اپیک گیمز به نوعی گیرز رو بی پدر کرد-__-(دارای ایهام )
      آخرین گیرز ساخته شده توسط اپیک گیمز با همکاری استدیو People can fly مالی نبود و با متای ۷۹ به کار خودش پایان داد, از لحاظ فروش هم نتونست رضایت اپیک رو کسب کنه
      در نهایت هم مایکروسافت حق ساخت فرنچایز گیرز رو از اپیک خرید,در حال حاضر هم توسط The coalition ساخته میشه و با توجه به نوپا بودن استدیو میشه گفت عملکرد قابل قبولی داشتن
      در نتیجه اپیک تو موفقیت فرنچایز گیرز عملا هیچ کاره هست و این کلیف بلیزینسکی بود که انقلابی در سبک شوتر سوم شخص به پا کرد و یکی از بهترین ip هایی تاریخ صنعت بازیای ویدیویی رو ساخت

  • Crash گفت:

    بهترین بازی زندگیم تا قبل از اینکه ۳۶۰ بخرم قطعا گرز۱ بود.چی بود این بازی.واقعا دیدن همچین کیفیتی اونم سال ۲۰۰۶ واقعا عجیب بود.الان که ps4 دارم. اما اگر یک روز وان خریدم تنها دلیلش گرز آو واره.بهترین سری انحصاری مایکروسافت برای بنده با اختلاف

  • mbox گفت:

    سلاطین شوتر کنسولی
    هیلو و گیرز اف وار هستن بودن و خواهند بود

    Hitasep
  • تنها نسخه ای که از سری gears بازی کردم نسخه دومش و حیف شد که نتونستم تمومش باس فایت های جذاب،کاور گیری محشر،فریم ریت ثابت،هوش مصنوعی خوب همه اینها باعث شاهکار شدنش شده بود ولی بخاطر سیاست های بد مایکروسافت این سری افت کرد و باعث شد uncharted ازش جلو بزنه و از نسخه دوم تا الآن هر نسخه بهتر از اون یکی بوده امیدوارم gears 5 موفق بشه تا سری دوباره به اوجش برگرده

  • mehrdadPS گفت:

    من از هر دوتا بازی لذت می برم و خوب هر گل یه بوی داره

  • واقعا من هم تحسین میکنم انحصاری های xbox رو اما نمیدونم چرا این چند سال اخیر انقدر بی برنامه ظاهر شدن . Sony بدون شک وقتی رقیب قدرتمند تری پیش روش ببینه با توان بیشتری روی انحصاری هاش کار میکنه و این به صنعت گیم هم کمک میکنه

  • vaan 2 گفت:

    اینو که همه میدونستیم سیستم کاور گیری انچارتد از گیرز گرفته شده. نیاز به خاله زنک بازی عضو سابق نبود دیگه.

انتشار بازی Gears of War، روند گیم‌پلی Uncharted را به کلی تغییر داد - گیمفا