سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا

سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد

truth seeker
۱۰:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا

توسعه‌دهنده‌ی بازی Hellpoint معتقد است که استریم بازی‌ها باعث افزایش بازه‌ی کاربران می‌شود ولی به طور حتم، این سیستم جایگزین سیستم سنتی انتشار بازی‌ها نخواهد شد.

اگر سیاست‌های شرکت‌های بزرگ مانند الکترونیک آرتس (Electronic Arts)، مایکروسافت، گوگل (Google) و حتی سونی را در سال‌های اخیر بررسی کرده باشید قطعا به این نتیجه رسیده‌اید که استریم کردن بازی‌ها آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی را تعیین خواهد کرد. در کنار سرمایه‌گذاری شرکت‌ها برروی این تکنولوژی، به نظر می‌رسد در برخی از نقاط دنیا بازی‌بازان نیز از استریم بازی‌ها به جای خرید کنسول استقبال کرده‌اند و روز به روز شاهد افزایش تعداد کاربران این تکنولوژی هستیم. در این شرایط این سوال به وجود می‌آید که آیا استریم بازی‌ها در آینده به راه اصلی عرضه و تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی تبدیل خواهد شد؟

اخیرا وب‌سایت Gamingbolt موفق شده است با آقای مارک آندره جوتراس (Marc Andre Jurtras)، توسعه‌دهنده‌ی بازی نقش‌آفرینی Hellpoint مصاحبه‌ای انجام دهد. در این مصاحبه از آقای جورتاس که سابقه‌ی همکاری با شرکت‌های بزرگی مانند الکترونیک آرتس و اکتویویژن (Activision) را نیز در کارنامه دارد، درباره‌ی آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی و تاثیر استریم بازی‌ها برروی این صنعت سوال شده است. آقای جورتاس در پاسخ به این سوال بیان کرده‌اند:

من از این موضوع که در برخی کشورها میزان محبوبیت استریم بازی‌ها در حال افزایش است، مطلع هستم. من می‌دانم که در کشوری مانند برزیل یک شرکت استریم بازی‌ وجود دارد که از محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم برخوردار است؛ چراکه بسیاری از مردم توان خرید یک کنسول را ندارند و ترجیح می‌دهند ماهیانه ۱۰ دلار برای تجربه‌ی بازی‌ها پرداخت کنند. من فکر می‌کنم در آینده محبوبیت این تکنولوژی بیشتر نیز خواهد شد ولی به طور حتم این تکنولوژی جایگزین سخت‌افزارهای مخصوص بازی نخواهند شد. دلیل این موضوع این است که تجربه‌ی برخی بازی‌ها مانند Call of Duty آن هم به صورت چندنفره از طریق استریم ممکن نیست. زمانی که شما زیرساخت‌های مربوط به اینترنت را در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که زمانی که یک دکمه را فشار دهید، بین ارسال داده تا دریافت پاسخ از سرور یک فاصله‌ی زمانی وجود خواهد داشت. فرض کنید ۱۰۰ میلی ثانیه برای ارسال داده و ۱۰۰ میلی ثانیه برای دریافت پاسخ از سرور نیاز باشد. حال مدت زمان پردازش داده توسط سرور را نیز به آن اضافه کنید. تجربه‌ی یک بازی مانند Call of Duty با چنین Latency بالایی ممکن نیست.

من فکر می‌کنم استریم بازی‌های آفلاین امکان‌پذیر باشد. ولی زمانی که شما به سراغ یک بازی آنلاین مثل یک بازی شوتر که در آن عکس‌العمل و صدم‌های ثانیه نتیجه را مشخص خواهد کرد، می‌روید، من فکر نمی‌کنم که استریم بازی‌ها جواب‌گو باشد و بین کاربران محبوب شود.

اخیرا اخباری مبنی بر اینکه شرکت‌ها بزرگ در حال تلاش برای رفع مشکلات یاد شده هستند، منتشر شده بود. زمانی که از آقای جوتراس درباره‌ی این موضوع که آیا شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت امکان حل این مشکل را دارند سوال شد، ایشان بیان کردند که چنین مشکلاتی را نمی‌توانن فقط با پول حل کرد.

مشکل این‌جا است که شما نمی‌توانید پول خرج کنید و توقع داشته باشید که این ایرادها در یک شب رفع شوند. میزان Latency شبکه در طول ۲۰ سال گذشته پیشرفت چندانی نداشته است. به هر حال زمانی که بحث از میزان Latency می‌شود، سرعت نور ما را محدود خواهد کرد. دیتا باید از کنسول شما به مودم و سپس به ISP محلی شما ارسال و پس از گذشتن از چندین و چند گره واسطه در نهایت به سرور مورد نظر برسد. شما به طور حتم Lag خواهید داشت و هیچ کاری در مورد آن نمی‌توان انجام داد.

آقای جوتراس معتقد است که این تکنولوژی در آینده بازی‌ها را در دسترس بازی‌بازان بیشتری قرار خواهد داد. به خصوص کسانی که توانایی خرید کنسول‌ها و سخت‌افزارها را ندارند از این تکنولوژی استقبال خواهند کرد. با این حال به گفته‌ی آقای جورتاس این تکنولوژی آینده‌ی بازی‌ها را مشخص نخواهد کرد.

این تکنولوژی بازی‌ها را در بازارهای جدیدی مانند چین و هند که در آن همه توان خرید کنسول را ندارند، عرضه خواهد کرد.  اگر آن‌ها بتوانند با پرداخت تنها ۱۰ دلار در ماه بیش از ۱۰ درصد بازی‌های موجود را تجربه کنند، این موضوع قطعا فوق‌العاده خواهد بود و درآمد زیادی نصیب شرکت‌ها خواهد کرد. منطقی است که در نسل بعد شرکتی مانند سونی به دنبال قابلیت Backward Compatibility باشد؛ چراکه این قابلیت امکان استریم بازی‌های بی‌شماری را فراهم خواهد کرد.

صحبت‌های آقای جورتاس درباره‌ی آینده‌ی بازی‌های ویدئویی و نقش استریم منطقی به نظر می‌رسد. با توجه به زیرساخت‌های ضعیف شبکه در برخی کشورها و مشکل افزایش Latency در زمان تجربه‌ی بازی به صورت آنلاین در صورت استریم بازی‌ها، به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک شاهد کنار رفتن کنسول‌ها و همه‌گیر شدن تکنولوژی استریم نخواهیم بود. قطعا در آینده شاهد توسعه‌ی این تکنولوژی و افزایش کاربران آن خواهیم بود ولی باید منتظر ماند و دید آیا تکنولوژی روزی به حدی پیشرفت خواهد کرد که چرخه‌ی سنتی کنسول‌ها را برای همیشه کنار بگذارد یا خیر.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا
سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازنده‌ی Hellpoint: استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای فعلی نخواهد شد - گیمفا