مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا

مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر

مهرداد میرشاهی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا

بازی Path of Exile توانسته در چند سال اخیر، مخاطب زیادی بدست آورد و به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اکشن و نقش‌آفرینی تبدیل شود. سازنده این بازی یعنی استودیوی گریندینگ گیر گیمز (Grinding Gear Games) به سختی در حال کار برروی این عنوان است تا با به‌روزرسانی مدام آن و روش‌های کسب درآمد منصفانه، نظر علاقه‌مندان بیشتری را به این بازی رایگان (Free to Play) جذب کند. اخیراً اعلام شده است که بازی Path of Exile در ماه فوریه سال آینده میلادی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. به همین جهت، وب‌سایت گیمینگ بولت با کریس ویلسون (Chris Wilson)، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی گریندینگ گیر گیمز مصاحبه‌ای ترتیب داده و در این باره سوالاتی از او پرسیده است. ما در گیمفا و به رسم هر هفته، این مصاحبه جذاب را برای شما آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید.

مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا

ما می‌خواهیم که بازی‌بازان Path of Exile برروی هر پلتفرمی، تجربه‌ای کامل داشته باشند؛ فارغ از اینکه آن را برروی رایانه شخصی، پلی‌اسیتشن ۴ یا ایکس‌باکس وان بازی می‌کنید.

شما قبلاً اعلام کردید که تصمیمی مبنی بر عرضه بازی Path of Exile برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ ندارید، در حالی که پورت آن را برای کنسول ایکس‌باکس وان که شباهت‌هایی هم به ویندوز دارد، عرضه ساختید. چه چیزی باعث شد تا تصمیم خود را عوض کنید؟

ویلسون: ایکس‌باکس وان، انتخاب اول ما برای دو پلتفرم نخستی بود که قرار بود این بازی برروی آن‌ها عرضه شود چراکه شباهت‌های بسیاری به رایانه‌های شخصی دارد. این باعث شد تا کار پورت کردن سریعتر شود و خیلی سریع [این نسخه] را ساخته و به اجرا درآوریم. ما همیشه قصد داشتیم تا این بازی را برای کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز عرضه کنیم اما تصمیم گرفتیم تا زمانی این خبر را اعلام کنیم که به عرضه آن نزدیک باشیم.

آیا کاربران پلی‌استیشن ۴ می‌توانند انتظار داشته باشند که این بازی در زمان عرضه برروی این سیستم حاوی محتوای انحصاری باشد؟

ویلسون: خیر، اما این چیز خوبی است. ما می‌خواهیم که بازی‌بازان Path of Exile برروی هر پلتفرمی، تجربه‌ای کامل داشته باشند؛ فارغ از اینکه آن را برروی رایانه شخصی، پلی‌اسیتشن ۴ یا ایکس‌باکس وان بازی می‌کنید.

از دیدگاه بسیاری، Path of Exile یکی از بهترین بازی‌هایِ پشتیبانی شده در چند سال اخیر در بازار است؛ به خصوص اینکه در چند سال گذشته، پشتیبانی از عناوینی نظیر Diablo 3 کم‌رنگ‌تر از قبل شده است. به نظر شما، پشتیبانی از این نوع بازی‌ها یا به طور کلی همه‌یِ بازی‌ها با عرضه محتوای قدرتمند، چقدر مهم است و اینکه فکر می‌کنید تا قبل از اینکه توسعه دهنده به دنباله [یک بازی] فکر کند، تا چه زمانی پشتیبانی از آن، ایده‌آل خواهد بود؟

ویلسون: مدل کسب و کار ما، که به این صورت هست که بازی‌بازان در زمان تجربه بازی اقدام به خریدهای درون‌برنامه‌ای (Microtransactions) کنند، ما را تشویق می‌کند تا محتوایِ جدید و معناداری تا جایی که می‌توانیم و منجر به درگیری هرچه بیشتر آن‌ها با بازی شود، عرضه سازیم. ما معتقدیم که پشتیبانی از بازی پس از عرضه آن، بسیار مهم است. ما فکر نمی‌کنیم که چنین بازی‌هایی نیاز به دنباله داشته باشند؛ بهتر است تا بازی اصلی در طول زمان بهبود یابد و به تدریج به شکل ایده‌آل خود برسد.

مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا

تکنولوژی Global Illumination ما (که باعث می‌شود همه‌یِ اشیاء بر اساس رنگی که دارند، اشیایِ کناری خود را روشن کنند) برای کاربران پلی‌استیشن ۴ پرو فعال باشد.

صحبت از پشتیبانی پس از عرضه [بازی] شد، پس از عرضه Betrayal در ماه دسامبر، آیا شما برنامه‌های دیگری پس از انتشار آن دارید؟

ویلسون: برنامه‌یِ ما در سال ۲۰۱۹ شامل چهار بسته گسترش دهنده است که هر ۱۳ هفته یک بار عرضه می‌شوند. این باعث می‌شود که کنفرانس طرفداران ExileCon در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی در اوکلند نیوزلند برگزار شود. در این رویداد، ما از پروژه‌هایی رونمایی خواهیم کرد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شوند.

آیا این بازی حاوی بهبودها و ارتقاهایی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو خواهد بود؟

ویلسون: بله، تکنولوژی Global Illumination ما (که باعث می‌شود همه‌یِ اشیاء بر اساس رنگی که دارند، اشیایِ کناری خود را روشن کنند) برای کاربران پلی‌استیشن ۴ پرو فعال باشد.

و [این بازی] با چه کیفیتی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ اجرا می‌شود؟

ویلسون: این بازی با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه برروی پلی‌استیشن ۴ اجرا خواهد شد.

آیا این بازی با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه برروی پلی‌استیشن ۴ پرو اجرا خواهد شد؟

ویلسون: خیر.

آیا برنامه‌ای مبنی بر عرضه Path of Exile برروی کنسول نینتندو سوییچ دارید؟

ویلسون: ما در حال حاضر چنین برنامه‌ای نداریم.

آیا امکان دارد که Path of Exile یا هر نوع تجربه‌یِ دیگری از Path of Exile، در آینده به دستگاه‌های موبایل راه یابد؟ شبیه آنچه که برای بازی Diablo رخ داد؟ آیا فکر می‌کنید که بر اساس نوعِ این بازی‌ها، بازار مناسبی در تلفن‌های همراه برای آن‌ها وجود دارد؟

ویلسون: ما در حال حاضر چنین برنامه‌ای نداریم.

با این حال، بازار مناسبی برای بازی‌های نقش‌آفرینی موبایلی وجود دارد که چین یکی از آن‌هاست.

مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا

مدل خریدهای درون‌برنامه‌ایِ ما (تنها فروشِ چیزهایی که برروی گیم‌پلی تاثیرگذار نیستند) کاملاً باعث می‌شوذ که در قیاس با رقیبانمان که اقدام به فروش مزیت‌هایی از گیم‌پلی می‌کنند، سود کمتری از هر بازی‌باز داشته باشیم.

به نظر می‌رسد که بازی Path of Exile یکی از نمونه‌های کمیاب بازی‌هایِ رایگان هست که به درستی از خریدهای درون‌برنامه‌ای استفاده می‌کند. با توجه به موفقیت‌هایی که بدست آورده‌اید و در حال دستیابی به آن هستید، فکر می‌کنید چرا سازندگان و ناشران بیشتری چنین مدلی را برای بازی‌های خود استفاده نمی‌کنند؟ آیا فکر می‌کنید که نوعِ دیگری از بازی‌ها یا سبک‌ها هستند که چنین مدلی باعث سوددهی آن‌ها خواهد شد؟

ویلسون: مدل خریدهای درون‌برنامه‌ایِ ما (تنها فروشِ چیزهایی که برروی گیم‌پلی تاثیرگذار نیستند) کاملاً باعث می‌شوذ که در قیاس با رقیبانمان که اقدام به فروش مزیت‌هایی از گیم‌پلی می‌کنند، سود کمتری از هر بازی‌باز داشته باشیم. با این حال، کاربران ما کاملاً از این قضیه خوشحال هستند و روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود که همین مهم هم برای ما اهمیت زیادی دارد. هر بازیِ رقابتی‌ای باید تجربه‌ای منصفانه ارائه دهد و تنها چیزهایی را به فروش برساند که به زیباسازیِ ظاهری آن کمک کند [نه که برروی گیم‌پلی تاثیر بگذارید].

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با سازندگان Path of Exile | صحبت درباره نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، خریدهای درون‌برنامه‌ای و بیشتر - گیمفا