مایکروسافت به تشریح اهداف خود از پروژه xCould پرداخت
شرکت مایکروسات اوایل سال جاری میلادی از سرویس استریم ابری خود تحت عنوان xCould رونمایی به عمل آورد. بازیها و سرویسهای ابری این روزها به بحث داغ صنعت بازیهای ویدئویی تبدیل شدهاند و غولهای تکنولوژی یکی پس از دیگری وارد این حوزه میشوند. غول جستجوی اینترنتی دنیا یعنی شرکت گوگل، چندی پیش وارد این حوزه شد و پشت سر آن، ردموندیها نیز از برنامههای خود برای این زمینه رونمایی کردند.
با این حال، به واسطه شکست سرویسهای استریم در گذشته، شرکتها با احتیاط بیشتری وارد این حوزه شدهاند. این سرویسها به واسطه مشکلات موجود در این حوزه و موانع فشردهسازی کیفیت ویدئوها، نتوانستهاند به وعدههای خود پایبند باشند و به همین خاطر، بازیبازان با چشمانی آکنده از شک به این صنعت نگاه میکنند.
با این وجود، اخیراً ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل مایکروسافت در گفتگو با سرمایهگذاران این شرکت اظهار داشت که هدف ردموندیها از xCould، ارائهیِ سرویسیست که بتواند بازیهای ویدئویی را با همان کیفیتی اجرا کند که به صورت محلی برروی کنسول یا رایانهیِ شخصی خود به تجربه آن میپردازید. او در این زمینه گفت:
ما… در حال ساخت پلتفرمِ ابریِ قویای هستیم که هر کسی بتواند در هر زمان و مکانی و به خصوص برروی هر دستگاهی، بازیهایی که میخواهد را با افرادی بازی کند که خود انتخاب کرده است.
نادلا ادامه داد:
اوایل امسال، ما از پروژه xCould رونمایی کردیم؛ آیندهیِ پلتفرم استریمِ گیمینگِ ما که هدفش ارائهیِ تجربهیِ باکیفیت برای همهیِ بازیبازان برروی همهیِ دستگاههاست. ما در حال ساخت سرویسی هستیم که همان سرعت و کیفیتی که آنها از رایانهیِ شخصی یا کنسول خود انتظار دارند را ارائه دهد.
البته باید اشاره کنیم که حداقل با توجه به چیزهایی که تاکنون دیدهایم، تحقق این هدف کمی مشکل است. اما شرکت مایکروسافت از تجربهیِ بالایی در زمینه رفع مشکلات نرمافزاری و سختافزاری برخوردار است و همین موضوع ما را به تحقق آن امیدوار میسازد. باید دید که آیا مایکروسافت میتواند استریمِ باکیفیت از بازیها برروی دستگاههای مختلف در هر زمان و مکانی را مهیا کند یا این شرکت نیز به سرنوشت دیگر شرکتهای فعالِ این صنعت دچار میشود.
پر بحثترینها
- گزارش: شرکت تنسنت در حال بررسی خرید یوبیسافت است
- نقدها و نمرات Starfield: Shattered Space منتشر شدند
- نقدها و نمرات Silent Hill 2 Remake منتشر شدند
- چرا GTA 6 میتواند یک ناامیدی بزرگ باشد؟
- ۵۳ درصد گیمرها بازیهای تکنفره را ترجیح میدهند
- مدیران رده بالای سونی از واکنشهای منفی به رونمایی Ghost Of Yōtei راضی نیستند
- مایکروسافت میخواهد بداند که چرا توسعهدهندگان PS5 را به Xbox Series ترجیح میدهند
- مدیر طراحی Starfield: از بسیاری جهات این بهترین اثری است که تا به حال ساختهایم
- ۱۵ شخصیت مکمل برتر در بازی های ویدیویی
- گزارش: یوبیسافت قصد دارد ۱۰ بازی Assassin’s Creed را طی ۵ سال آینده عرضه کند
نظرات
” اما شرکت مایکروسافت از تجربهیِ بالایی در زمینه خلق مشکلات نرمافزاری و سختافزاری برخوردار است”
خلق مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری؟ اینجای متنو اشتباه کردید فک کنم.
این کار یه پروژه انقلابی محسوب میشه و خیلی کارائی داره اما چند مشکل داره طرف اگه بخواد با اکانتش رو یه سیستم دیگه بازی کنه باید ۷ خان رستم رو طی کنه که واقعا حال گیریه و نیاز به کار بیشتر داره
این کار خوبه
وای با اینترنت ایران جواب نمیده
معلوم هم نیس چقدر پول باید برا عضویت بدی یا برای انجام هر بازی
من که فقط امیدم به بازی کرکی یا کرایه دیسک برایps4 هس