پروژهی xCloud به نقطهی عطف جدیدی در روند توسعهی خود رسیده است
سرویس استریم ابری مایکروسافت (Microsoft) با نام xCloud در اوایل سال جاری معرفی شد و تا جاییکه ما میدانیم، بسیار تحسین برانگیز بهنظر میرسد. با اینکه زمان دقیقی برای عرضهی آزمایش عمومی این سرویس ارائه نشده است، فیل اسپنسر (Phil Spencer) اخیرا به این موضوع اشاره و زمان آن را تا پایان سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است.
آقای اسپنسر رئیس بخش ایکسباکس، در حساب شخصی توییتر خود پیشرفت مراحل توسعهی سرویس ابری را به عنوان نقطهی عطف جدیدی در این روند اعلام کرد. قابلیت “take home” باعث شده است تا بیشتر کارمندان مایکروسافت بتوانند این سرویس را قبل از عرضهی عمومی تست کنند.
هدف اصلی از ارائهی این سرویس استریم ابری، تجربهی بازیهای ویدئویی با بالاترین کیفیت موجود و کمترین بیت-ریت اینترنت است؛ در حالیکه تاخیر در برقراری ارتباط در پایینترین حد خود بوده و کیفیت خروجی ویدئو در بهترین حالت.
محتوا و کاربران
در نهایت، پروژه xCloud قرار است به بازیبازان بسته به اینکه از کنسولبازی یا رایانه شخصی استفاده میکنند یک انتخاب جدید را پیش روی آنها قراردهد. در حالیکه دارندگان تلفن همراه به دنیا، شخصیتها و داستانهایی دسترسی خواهند داشت که تاکنون هرگز آنها را تجربه نکردهاند.
برای درک بهتر این مسئله، ما میدانیم که باید کار توسعه دهندگان را برای ارائهی محتوای مورد نظر خود برروی پروژهی xCloud سادهتر کنیم. توسعه دهندگان بیش از ۳۰۰۰ بازی ایکسباکس وان امروز و آنهایی که هزاران بازی دیگر میسازند در آینده، قادر خواهند بود تا بدون کار اضافهای بازیهای خود را بر بستر پروژهی xCloud ارائه کرده و دسترسی به آنها را برروی تمامی پلتفرمها گسترش دهند.
در ارتباط با پروژهی xCloud
برای ما ساخت و توسعهی پروژهی xCloud مانند یک سفر چندین ساله بوده است. با عرضهی بتای عمومی این سرویس در سال ۲۰۱۹، میتوانیم با توجه به موقعیتها و مکانهای مختلف، سرویس خود را ارزیابی کنیم. تمرکز ما برروی ارائهی تجربهی شگفت انگیز برای کاربران فعلی ایکسباکس و توانمند سازی سایر توسعه دهندگان برای گسترش هزاران میلیون بازیباز در دستگاههای مختلف است. هدف ما در پروژهی xCloud ارائهی تجربهی بسیار با کیفیت برای تمامی بازیبازان و برروی تمامی دستگاهها با سرعت بسیار بالا است تا بازیبازان همان تجربهای را داشته باشند که برروی کنسولها و رایانههای شخصی دارند.
تاریخ راهاندازی پروژهی xCloud هنوز مشخص نیست.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات
یک دروغ بزرگ دیگه مثل پروژه های دیگه ای که الگی بادشون کرد و همشون کشک از آبدر اومد
جالبیش اینه که همش از لفظ تمام پلتفرم ها استفاده میکنه و چند وقط پیش شایعه شده بود گیم پس رو switch میخواد بیاد احتمالا این سرویس برای دارنده های سوویچ هم قابل دسترس خواهد بود و شاید سونی که البته فک نکنم خوده سونی اجازه بده