جهشیافتههای پر انرژی! | نقد و بررسی بازی Sunset Overdrive
قطعا عنوان Sunset Overdrive یکی از برترین بازیهای این نسل مایکروسافت بود. عنوانی که در سال ۲۰۱۴ به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی Xbox One منتشر شد و اکنون بعد از ۴ سال در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ نیز قرار گرفته است، اتفاقی که شاید خیلی خوشایند کاربران Xbox One نباشد اما فراموش نکنیم که ویندوز ۱۰ نیز محصول مایکروسافت است، سیستم عاملی که مایکروسافت این روزها بهای زیادی به آن میدهد. روشن است که اینسامنیاک گیمز ( Insomniac Games ) پتانسیل بالایی برای ساخت بازیهای قوی و مطرح دارد. این موضوع پس از توسعه Sunset Overdrive برای Xbox One به خیلیها ثابت شد. در سال ۲۰۱۸ نیز یکی از نامزدهای گوتی در واقع محصول اینسامنیاک گیمز بوده منتهی محصولی که این بار به صورت انحصاری برای PS4 روانه بازار شده است، Spider Man! این استودیو تاکنون بازیهای پرشماری را توسعه داده که البته در این میان بازیهای ضعیفی را هم میتوان یافت! به هر شکل، اخیرا این استودیو توانسته بازیهای موفقی را هم برای سونی و هم برای مایکروسافت توسعه دهد و امروز با نقد و بررسی یکی از محصولات آن، یعنی Sunset Overdrive همراه شما خواهیم بود. البته همان طور که اشاره شد این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۴ برای Xbox One منتشر شد اما به تازگی نسخه PC آن نیز در اختیار کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۰ قرار گرفته است.
بد نیست در کنار بازیهای داستانی و بتل رویالی که این روزها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفتهاند، بازیهای فان را هم تجربه کنیم. البته Sunset Overdrive را در واقع میتوان یک بازی داستانی فان دانست که فضایی متفاوت با دیگر بازیهای بازار دارد و میتواند اوقات خوشی را برای کاربر خود رقم بزند. Sunset Overdrive از بازیهای موفق این نسل مایکروسافت بود ولی از لحاظ فروش نتوانست انتظارات را برآورده کند. اینسامنیاک به ساخت Sunset Overdrive 2 علاقه نشان داده ولی هنوز خبر رسمی مبنی بر ساخت این بازی به گوش نمیرسد و بعید است که حداقل در نسل هشتم، شاهد دومین نسخه Sunset Overdrive باشیم. به هر شکل دنیای Sunset Overdrive دنیای جالب و خاصی است که شاید بازیکن بعد از چند سال دلتنگ آن شود. انتشار نسخه PC این بازی، نه تنها فرصتی فوق العاده برای کاربران رایانههای شخصی فراهم میکند تا یکی از خوبهای نسل هشتم مایکروسافت را از دست ندهند، بلکه آن دست از کاربران Xbox Oneای که میتوانند از PC هم برای اجرای بازیهای روز استفاده کنند نیز شانس تجدید خاطره با Sunset Overdrive را خواهند داشت. تقریبا همه چیز این بازی متفاوت از بازیهای معمول است و این یکی از بارزترین دلایلی است که ارزش تجربه بازی را افزایش میدهد. نسخه Xbox One این بازی قبلا در گیمفا نقد شده اما متاسفانه نقد اختصاصی نبوده و امروز با نقد و بررسی اختصاصی عنوان Sunset Overdrive در خدمت شما هستیم. توجه داشته باشید که این نقد و بررسی با توجه به نسخه PC نوشته شده است.
به طور کلی در Sunset Overdrive همه چیز مثل یک شوخی است. از طراحی محیط و اتمسفر بازی گرفته تا طراحی شخصیتها، مبارزات و قابلیتهای خاص بازیکن و سلاحهای موجود در بازی و حتی داستان. البته داستان بازی، روایت جالبی دارد و متفاوت از بازیهای دیگر است. شما به طور کلی باید با موجوداتی زامبی مانند به پیکار بپردازید و از خود در مقابل آنها محافظت کنید. بازی را آغاز میکنید و خود را در یک متروی خالی از مسافر پیدا میکنید و موجوداتی عجیب و غریب به شما حمله ور میشوند. کمی با آنها دست و پنجه نرم میکنید تا نیروی کمکی شما که مردی قلدر و نسبتا مسن است از راه میرسد و زندگیتان را نجات میدهد. اما اصلا قضیه این شهر پر از زامبی و موجودات کریه المنظری که دوان دوان به دنبال شما میآیند چیست؟ بازی با یک فلش بک به چند ساعت قبل، این سوال را پاسخ میدهد. در سال ۲۰۲۷ شرکتی به نام FizzCo به مناسبت عرضه نوشیدنیهای انرژی زایی موسوم به OverCharge Delirium XT جشنی برپا میکند. این نوشیدنیها بعدا در بازی به اختصار OverCharge مورد خطاب قرار میگیرند. خلاصه شخصیت اصلی بازی که اسم خاصی هم ندارد از معدود افرادی است که این نوشیدنی را مصرف نمیکند و سالم میماند. شخصیت اصلی بازی که یک سرایدار شرکت FizzCo است اکنون باید با یک مشت جهش یافته به مبارزه بپردازد و خود و دیگر بازماندگان را نجات دهد.
طبق توضیحات Walter، شرکت FizzCo از قصد چنین بلایی را سر مردم نیاورده اما به هر حال این اتفاق افتاده است. دشمنان شما در واقع زامبی نیستند، بلکه جهش یافته هستند و از قیافه آنها نیز پیداست که شباهتی به زامبیها ندارند. در Sunset Overdrive این خود شما هستید که کاراکتر خود را شخصی سازی میکنید و در ادامه با همان کاراکتری که توسط خودتان ساخته شده است، به بازی کردن میپردازید. متاسفانه منوی شخصی سازی شما چندان گسترده نیست و انتخابهای زیادی در خلق یک شخصیت منحصر به فرد نخواهید داشت. در عین حال، این انتخابها آنقدر هم محدود نیستند که آنها را به عنوان یک نقطه ضعف تلقی کرد. از همان لحظهای که بازی را ران میکنید، خودتان تشخیص میدهید که Sunset Overdrive از آن دست بازیهایی نیست که بتواند با یک داستان خاص و چند کاراکتر به یاد ماندنی سبب رضایتمندی مخاطبش شود. از ریخت و قیافه این بازی پیداست که هیچ تمرکزی روی داستان و روایت آن صورت نگرفته و بیشتر روی ابعاد دیگر بازی وقت گذاشتهاند. داستان بازی در کل، چیزی نیست که بخواهیم آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم چون واقعا محتوای خاصی ندارد. بهتر است قبل از تهیه Sunset Overdrive به ارکان دیگر بازی دل ببندید و از آنها لذت ببرید.
محصول اینسامنیاک گیمز در ابتدا شاید کمی گیج کننده باشد اما به تدریج به روند بازی عادت کرده و یاد میگیرید که چطور از آن لذت ببرید. کلا بازی بر این پایه استوار است که همواره در حال حرکت روی میلهها باشید و هرگز، حتی چند ثانیه روی زمین در حالت ساکن قرار نگیرید. Sunset Overdrive بازی سریعی است! توصیف این سرعت حقیقتا کار دشواریست! همیشه باید در حال دویدن، پریدن و شلیک کردن باشید و حتی یک لحظه هم به شخصیت اصلی بازی که Player نام دارد استراحت ندهید، چیزی که کاملا در تضاد بازیهایی است که بر اساس کاورگیری طراحی شدهاند. اساسا Sunset Overdrive بازی متفاوتی است و پیدا کردن یک بازی که آن را شبیه به Sunset Overdrive بدانیم کار سختی است. با این که Sunset Overdrive یک شوتر سوم شخص است، اما شباهت زیادی به دیگر شوترهای سوم شخص ندارد! در Sunset Overdrive همه چیز به هم ریخته است و اصلا چیزی به نام نظم وجود ندارد. همان طور که گفته شد شما همواره باید در حال دویدن و پریدن باشید. بازی به شما سلاحهای مختلفی خواهد داد که به کمک آنها میتوانید از خود در برابر جهشیافتهها محافظت کنید. البته این کار تنها زمانی ممکن است که یاد بگیرید همیشه در حال حرکت باشید! جهش یافتهها تنها دشمنان شما و گروهتان نخواهند بود. گروه ضربت نیز در بعضی مراحل وارد میشود و برای بازیکن دردسر درست خواهد کرد. بر خلاف جهش یافتهها، پلیس ها از تفنگ استفاده میکنند و به همین خاطر مقابله با آنها از بعضی جهات کمی سخت تر است. شاید Sunset Overdrive از آن دست بازیهایی باشد که در نگاه اول، یک بازی بچه گانه به نظر برسد اما این طور نیست! به طور کلی Sunset Overdrive بازی سختی نیست، به شرطی که قواعد آن را بلد باشید. SO صرفا یک “بازی” است و برای خود قوانینی دارد، قوانینی که اگر رعایت شوند بازیکن میتواند به راحتی به مرحله پایانی بازی برسد. در Sunset Overdrive همه چیزها با هم تطابق دارند و در نهایت هدف ساخت یک بازی مسرت بخش بوده که اینسامنیاک در این زمینه پیروز است.
در ابتدای کار، شما نمیتوانید لباس Player را عوض کنید و حدودا یک ساعت ابتدایی بازی را باید با همان لباس سرایداری FizzCo سر کنید اما پس از ملاقات با Sam، میتوانید لباس خود را هم عوض کنید و لباس جدید خریداری کنید. لباسهای بازی هرگز رایگان نیستند و باید در ازای آنها پول پرداخت کنید. روند دریافت پول هم به نوبه خود جالب است، عموما ماموریتهای اصلی بازی خیلی از نظر مالی به شما کمک نمیکنند بنابراین مجبور هستید که بیشتر در محیط بازی دور بخورید و با شلیک کردن و از بین بردن جعبههای مختلف امیدوار باشید که پولی به دست بیاورید. جعبههای بازی البته تنها به شما پول نمیدهند، از آنها میتوانید برای به دست آوردن سلامتی و مهمات هم استفاده کنید. در Sunset Overdrive گردش در محیط اهمیت زیادی دارد و تنها پیش بردن مراحل خط اصلی داستانی کافی نخواهند بود. شخصیتهای مختلفی مثل Floyd در بازی به شما مراحل جانبی هم واگذار میکنند که انجام این مراحل جانبی هم پاداشهای مناسبی برای شما به ارمغان خواهد آورد. بعد از این که هر فعالیت جانبی را با موفقیت پشت سر بگذارید، صفحهای با بک گراند سیاه به شما نمایش داده میشود و آنجا، جوایزی که فعالیت انجام شده برای شما داشته است را مشاهده میکنید. برای یک بازی مثل Sunset Overdrive مهم است که گشت و گذار در محیط بعد از مدتی تکراری نشود، اتفاقی که خوشبختانه در Sunset Overdrive نیز افتاده است و خبری از یکنواخت بودن نخواهد بود. البته مراحل بازی شاید بتوانند کمی بازیکن را دلسرد کنند اما مستقل از مراحل اصلی بازی، مطمئن باشید که به این سادگیها از Sunset Overdrive خسته نخواهید شد. به این خاطر که بازی از اتمسفری خاص بهره میبرد که کمتر در بازیهای ویدئویی دیدهایم. همچنین تمرکز سازندگان بر روی کار روی حرکات پارکور جواب داده و با عنوانی طرف هستیم که در آن استفاده از مهارتهای پارکور حرف اول را میزند. برای این که روی دیوارها بپرید یا خود را به میلهای برسانید، باید از مهارتهای این ورزش محبوب استفاده کنید. در واقع استفاده از اسلحههای مختلف و استفاده از حرکات پارکور در Sunset Overdrive مکمل هم هستند و فقط زمانی میتوانید در این بازی به موفقیت دست پیدا کنید که از این دو مورد به درستی و با هم استفاده کنید. در همان مراحل اول بازی، زمانی که تحت نظر Walter یاد میگیرید که چگونه با جهشیافتهها مبارزه کنید، به این نکته نیز پی خواهید برد.
در تمام طول بازی باید در حال پریدن از یک نقطه به نقطه دیگر باشید. پرشهای Sunset Overdrive مرا یاد پرشهای Prototype میاندازند! با این تفاوت که در Prototype الکس مرسر یا جیمز هلر خود به تنهایی قادر به پرشهای بلند بودند اما در Sunset Overdrive، شخصیت Player این کار را به کمک ماشینهای رها شده در خیابانهای شهر انجام میدهد. کافیست روی یک ماشین بپرید تا ماشین مثل یک فنر عمل کرده و شما را به بالاترین ساختمان شهر برساند. به همین علت Sunset Overdrive اصلا یک بازی جدی نیست، چیزی است مثل Saints Row! همه چیز را فراموش کنید و تنها سعی کنید از این مسخره بازی نهایت لذت را ببرید! به غیر از ماشینها، موارد دیگری هم در بازی دیده میشوند که میتوانند شما را در انجام پرشهای بلند یاری دهند. اگرچه گزینه Fast Travel در بازی دیده میشود اما برای رسیدن به خیلی از نقاط بازی باید خودتان با پای پیاده به محل مورد نظر برسید و در این راه جست و خیزهای Player باعث میشوند که هم سریعتر به مقصد برسید و هم به جهشیافتهها برخورد نکنید. تازه بعد از این که به آسمانها رسیدید (!) باید بقیه مسیر را با استفاده از کابلها و ریل ها طی کنید. تمام این موارد در مبارزات بازی نیز تاثیر مثبت میگذارند. وقتی کار به جاهای باریک کشیده شود و مجبور باشید با یک مشت جهش یافته زشت و کریه المنظر درگیر شوید، باید همواره در حال جست و خیز زدن باشید، روی کابلها حرکت کنید، بدوید و با تفنگ خود جهشیافتهها را از بین ببرید. البته در این راه سیستم نشانه گیری بیشتر با دشمنان شما یار است و در اوایل بازی، کمی اذیت کننده است. موضوعی که البته طولی نمیکشد که بدان عادت کنید و از این مورد چشم پوشی کنید. همچنین اگر روی زمین هستید، با فشردن کلید F میتوانید از قابلیت dodge کردن استفاده کنید و تا حد زیادی ضربات دشمنان را جاخالی دهید. جهش یافته ها از یک جایی به بعد پیشرفتهتر میشوند و به سمت شما شلیک هم میکنند! البته نه با تفنگ، بلکه با دست خود و نه گلوله بلکه موادی سبز رنگ که شبیه به سم هستند. نقاطی که این مواد روی آنها فرود میآیند مشخص میشود و شما چند ثانیه فرصت دارید که از این نقاط دور شوید. حال میتوانید با پریدن این کار را انجام دهید یا با فشردن کلید F و جاخالی دادن و یا حتی دویدن. چیزی که مشخص است، این است که برای جان سالم به در بردن از مهلکه باید همواره در حال انجام حرکات آکروباتیک باشید و حتی یک لحظه هم آرام ننشینید. حملات شما به دشمنان یا از طریق سلاح سرد انجام میگیرند یا گرم. در مورد سلاحهای گرم که بحثی نمانده، همان طور که ذکر شد باید بتوانید همواره در حال جنب و جوش باشید و روی کابلها و ریلها و محافظها حرکت کرده و به جهش یافته ها شلیک کنید. در مورد سلاحهای سرد اما بحث کمی متفاوت است و باید به دشمنان نزدیک باشید تا بتوانید ضربهای را وارد کنید. همچنین اگر قصد دارید ضربهای قویتر از حالت عادی به دشمن وارد کنید، میتوانید اول بپرید و سپس اینکار را انجام دهید.
یکی از نکات دیگری که نباید از آن غافل شویم، تنوع قابل قبول دشمنان شما به طور کلی است. پیش از این، اشاره شد که گاهی اوقات باید با پلیسها نیز درگیر شوید اما عمده مبارزات شما در مقابل جهش یافتهها خواهند بود. خود جهش یافتهها نیز تماما یکسان نیستند و تیپهای مختلفی دارند. در واقع جهش یافتهها، همان مردم بیچارهای هستند که از همه جا بی خبر نوشابههای انرژی زا شرکت FizzCo را مصرف کردند و به این روز افتادند. به غیر از این دو گروه، گاهی اوقات باید با رباتهای FizzCo نیز دست و پنجه نرم کنید، رباتهایی که چالش برانگیزتر از جهش یافتهها هستند. به طور کلی ODها جزو دشمنان ضعیف Player هستند و از بین بردن آنها ساده تر از انواع دیگر دشمنان است. اگرچه نمیتوان گفت که تنوع دشمنان شما در Sunset Overdrive فوق العاده است، اما همان طور که گفته شد نمره قبولی را میگیرد. شاید بعد از مدتی از بازی خسته شوید اما مطمئنا دلیل آن عدم وجود تنوع بین دشمنان نخواهد بود. خود رباتها و ODها نیز انواع مختلفی دارند که برای مبارزه با آنها باید همیشه آماده باشید. سلاحهای شما نیز متفاوت هستند و هم میتوانید آن ها را ارتقا دهید و هم آنها را تعویض کنید. در پایگاه خود و در کنار فلوید، شخصیتی وجود دارد که میتواند به شما سلاح بفروشد. بدیهی است که برای خرید هر سلاح باید ابتدا هزینه آن را پرداخت کنید، اینجاست که اهمیت مراحل فرعی مشخص میشود. در بازیهای دیگر، برای خرید اسلحه باید به فروشنده پول بدهید اما در Sunset Overdrive او از شما به جای پول، نوشیدنی انرژی زا طلب میکند. بهترین راه به دست آوردن این نوشیدنیها، انجام مراحل اصلی و فرعی بازی است. در کنار این موارد، با کشتن ODها نیز میتوانید مقداری نوشیدنی به دست بیاورید. همچنین در جعبههایی که در محیط بازی پیدا میشوند نیز گاهی اوقات، نوشیدنی گیر میآورید. با وجود اهمیت فراوان این نوشیدنیها، کماکان نمیتوان به آن ها به چشم یک واحد پولی نگاه کرد! شاید ابتدا فکر کنید که واحد پول Sunset Overdrive نوشیدنی است اما در اشتباه هستید، واحد پول بازی دلار است! در واقع شما برای خرید لباس دیگر به نوشیدنی نیاز نخواهید داشت و باید بتوانید پول به دست آورید. پیدا کردن پول کمی مشکلتر است و باز هم باید از طریق انجام فعالیتهای جانبی به آن دست پیدا کنید. پس از به پایان رساندن مراحل فرعی در قسمت Rewards مقدار پولی که به دست آوردهاید را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که اجناس بازی خیلی گران نیستند و با کمی تلاش میتوانید پول خرید چیزی که میخواهید را به دست آورید. این در حالی است که برای خرید سلاح مورد نظر خود باید زحمت بیشتری کشیده و چالشهای بزرگتری را پشت سر بگذارید.
عنوان Sunset Overdrive یک نکته مثبت دارد و آن هم اتمسفر بازی است. نه این که بازی فقط همین یک نکته مثبت دارد، اما این نقطه قوت به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست. از زمانی که بازی آغاز میشود همه چیز برای شما عیان خواهد بود. یک دنیای به هم ریخته با پر از هیولاهای بد ریخت و شما نیز باید با حرکت روی کابلها و جست و خیز روی ماشینها اول جان خود را سالم نگه دارید و سپس با سلاحهای گرمی مثل شات گان یا هفت تیر دشمنان را از بین ببرید. در همان ابتدای این نقد و بررسی هم عرض کردیم که به طور کلی همه چیز بازی با فضاسازی آن مطابقت دارد. معمولا وقتی واژه “هیولا” را استفاده میکنیم منظور موجودات ترسناک و مرگباری هستند که عموما در بازی یا فیلمهای ترسناک دیده میشوند. این در حالی است که در Sunset Overdrive هیولاها با هیولاهای جاهای دیگر تفاوت دارند و شاید زشت و خطرناک باشند اما اصلا ترسناک نیستند. حتی باس فایتها نیز قرار نیست بازیکن را بترسانند. این هیولاها زمانی افراد معمولی بودند که شرکت FizzCo با نوشیدنیهایش آن ها را به این روز انداخته. تم بازی شبیه به تم بازیهای آخرالزمانی است و شهری را به تصویر کشیده که خالی از سکنه است و همه مردمش تبدیل به موجودات زشت و هیولا مانندی شدهاند. این محیط آخرالزمانی در دنیایی رنگارنگ به تصویر کشیده شده است و از این رو Sunset Overdrive یک بازی منحصر به فرد است. به لطف محیطهای پرزرق و برق بازی، همیشه تجربه Sunset Overdrive مسرت بخش خواهد بود. البته نمیتوان منکر ضعفهای اندک بازی شد ولی در مجموع Sunset Overdrive عنوانی نیست که آن را از دست بدهید.
با توجه به این که در Sunset Overdrive خبری از محیطهای شلوغ و پررفت و آمد نیست، بنابراین نباید شاهد مشکلات فنی مثل افت فریم باشیم. البته بازی کماکان مشکلات فنی کوچک اما قابل چشم پوشی دارد که حداقل در نسخه PC بازی دیده میشوند ولی در کل، خوشبختانه نسخه رایانههای شخصی بازی Sunset Overdrive از بهینه سازی قابل قبولی برخوردار است. SO در واقع نان طراحی شاد و مفرح محیط خود را میخورد و اگر آن را از این بازی جذاب بگیرید، همه جای بازی خواهد لنگید. در بخش صداگذاری و موسیقی نیز Sunset Overdrive خوب کار کرده است. به خصوص صداگذاری بعضی از شخصیتها مثل فلوید سیاه پوست که با لهجه دلنشین و غلیظ آمریکایی صحبت میکند. زمانی که چیزی منفجر میشود نیز افکتهای صوتی انفجار بی نقص هستند، همچنین از دیگر روشهای تست شرایط صداگذاری بازی میتوان به شکستن شیشهها اشاره کرد.
بدون شک Sunset Overdrive یکی از بهترین بازیهای این نسل مایکروسافت است که به مدت ۴ سال در انحصار کنسول نسل هشتمی این شرکت و اکنون در دسترس کاربران PC است. شاید از دور و با دیدن فقط چند عکس و کاور بازی فکر کنید که Sunset Overdrive یک بازی کارتونی است که برای قشر کودک ساخته شده و به درد شما که بازیکن حرفهای هستید نمیخورد! سخت در اشتباهید. Sunset Overdrive ظاهر گولزنکی دارد اما در باطن، اصلا یک بازی کودکانه نیست. شاید به اندازه دیگر بازیهای این روزها جدی نباشد و واژه “عصبانیت” اصلا در آن تعریف نشده باشد ولی بنا بر دلایلی که در این نقد و بررسی گفته شد، از جمله بازیهایی است که کاربران PC در هر سنی و با هر سلیقهای حتما باید آن را تجربه کنند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
ازین بازیای شیر تو شیر، بزن بکوب، بکش برو جلو خیلی خوشم میاد. مث Cuphead یا DOOM یا حتی Need for Speed. برعکس از بازیای جدی (البته بجز COD) و سینمایی که کاتسین زیاد دارن خوشم نمیاد. یعنی اصلا بازی نمیکنم.
مشکل فنی درست شد! ممنون، بخاطر یاد آوری ادمین. :yes: نقدم عالی بود. سانست اوردرایو معرکس.
این عکس رو کلا دیگه نذارید به هیچ وجه روی پروفایل
ببخشیدد یخوره کنجکاو شدم, مگه عکس تیلور سوئیفت چه مشکلی داره از نظر شما؟
اگر cod جدی هست پس بازیی مثل رددد۲ چیه 😐
ردمپشن ۲ جدی هس ولی بلاخره وسترن بازیه. برعکس COD که داستان چند لایهایی داره مخصوصا نسخه مدرن وارفر ۲ که دربارش میشه چندین صفحه تحلیل نوشت.
منظور ایشون نسخه هایی مثل سه گانه مدرن وارفار و بلک آپس یک و دو هست
این اواخر که کالاف جوک زشتی بیش نبوده از نظر داستان
آبجی فدات خوبه نوشتم مدرن وارفر ۲ وگرنه خودم میدونم کال دیگه داستان خوبی نداره.
خیلی بازی خوبی بود . فریم دهیش هم روی rtx 2080 ti عالی بود .
COD که خیلی وقته شوخیشم قشنگ نیست حتی :))) جدیتش کجا بود بابا
بتل رویالی که این بازی پتانسیلش رو داره. اگر خوب ساخت و پرداخت و پشتیبانی بشه بدون شک فورتنایت رو به حاشیه خواهد برد
گیمپلی بازی پر از نو آوریه و هر گیمری رو به خودش جذب میکنه
طراحی شهر هم جذابه و با اتمسفر بازی کاملا هماهنگه
بزرگترین مشکلش به نظر من اینه که بعد از یه مدت در دام تکرار میفته و اون جاذبه اولیه رو برای گیمر نداره
در کل عنوان کاملا موفقیه و جنبه فان بودنش رو در جای جای بازی میبینیم و کاملا پتانسیل اینکه نسخه های بعدی ازش ساخته بشه رو داره
ازون بازیای ناب :inlove:
این بازی هم کرک شده هم با گیم پس کاملا مجانی هستش حالا اگه کسی بازیرو تموم کرده بگه که واقعا ارزش ۳۰گیگ دانلود کردن رو داره یا خیر؟
thank you for criticism this is really a great game i was glad that it was released for steam
فکر نمیکردم اولین کامنتم کاملا برخلاف اسمم انرژی منفی داشته باشه.ولی داداش بهتر نبود انصافا فارسی بنویسی؟؟
اونم با اسم میلاد :/
i was glad????????
it was released?? :/
ولی انصافا به خاطر تلاشش بش لایکو بدین 🙂
تمامی گیمرا تو دنیا دازن از RD2 لذت میبرن ولی ما pcgamer هل باید sunset بازی سال ۲۰۱۴ رو بازی کنیم!!
خواهشا این نظرمو ثبت کنید مثل قبلیا نکنید خواهشا
حقیقت اینه برادر …بخاطر سیاست های مالی کثیف راکستار میلیون ها گیمر محروم هستن واقعا چرا؟؟؟یعنی هیچ سازمانی نیست که از حق ماها دفاع کنه؟
اقا حالشو ببرید ما که داریم فقط اداشو درمیاریم از این بازیهای مضخرف هم ابی گرم نمیشه