کارگردان Sunset Overdrive با ترک اینسامنیاک گیمز به استودیوی The Initiative پیوست
درو ماری (Drew Murray) کارگردان بازی Sunset Overdrive در استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، در پیامی از ترک این استودیو و پیوستن به یکی از استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت به نام اینشتیو (Initiative) خبر داد.
این خبر از طریق صفحهی رسمی درو ماری در توییتر منتشر شد. ماری علاوه بر کارگردانی بازی انحصاری Sunset Overdrive، در توسعهی سری Resistance و Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction نقش داشته است.
در جریان رویداد E3 2018 بود که شرکت مایکروسافت از پیوستن استودیوی اینشتیو به جمع استودیوهای فرست پارتی خود خبر داد. این استودیو در سانتا مونیکا قرار دارد و توسط دارل گلگر (Darrel Gallagher)، رئیس سابق کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) مدیریت میشود. از زمان پیوستن این استودیو به مایکروسافت شاهد پیوستن برخی از افراد با استعداد صنعت بازیسازی به آن هستیم که از جملهی این افراد میتوان به کریستین کنتمِسا ( Christian Cantamessa)، طراح Red Dead Redemption و یکی از توسعهدهندگان GTA V به نام تام شپرد (Tom Shephard) اشاره کرد.
بنابر مصاحبهی گلگر در ماه ژوئن سال جاری، هدف او و تیم حاضر در اینشتیو ساخت عنوانی است که استانداردهای جدید بسیاری را به همراه داشته باشد.
به من اختیار و آزادی داده شده است تا با پشتیبانی [مایکروسافت] به انجام آن بپردازم. این بسیار فوقالعاده است که من میتوانم چیزی را بسازم. اگر شما به سابقهی من نگاه کنید، میبینید که من به ساخت آیپیها، استودیوها، تیمها و همچنین ساخت سرگرمی نقش داشتهام. من عاشق این هستم که توانایی ساخت چیزی را دارم. برای انجام آن و با توجه به پشتیبانی ایکسباکس و مایکروسافت از من، به دنبال ساخت عنوانی با استانداردهای جدید هستم. این فرصتی فوقالعاده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ماشالله مایکرو خوب داره کارگردان هارو جذب میکنه :yes: :inlove:
لامصب مثل چی داره نیروی با تجربه جذب می کنه.
اینشتیو منو یاد میلانِ فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ میندازه 😀
استدیو کهکشانی :laugh: 😎 :yes:
این دارل گلگر و برادرش اون گلگر و کوری بارلوگ کارگردانان TOMB RAIDER 2013 بودن . خدا میدونه مایکروسافت قراره چه پروژه رو شروع کنه
بهتره بگیم چه پروژه هایی.
چون احتمالا دو تا تیم بشن این استودیو
ممکنه این افراد بشن سوپروایزر چون با خرید استدیو کارمندانش هم استخدام شدن و کنترل اینهمه کارمند یه تیم کارکشته میخواد که فیل اسپنسر داره جورش میکنه .یادمه سال پیش هم کلی نویسنده استخدام کردن شک نکن یه طوفان بزرگ تو راهه
😀 :yes:
آآقاااا درجه هایپمون اومد رو هزااااررر
اخ اخ نسل ۹ چه شود :laugh: :inlove: :drool: :chic:
خیلی انتظارات از این استودیو بالاست 😀
یه عنوان اکشن ادونچر انقلابى که بزنه رو دست بانو لارا ازشون میخوام :inlove: :yes:
من موندم اینا چی میخوان بسازن که این تعداد از افراد مهمه سایر استودیوها رو جذب کردن
شوتر اول شخص که نیست قطعا چون مایکرو برای ۳۴۳ و هیلو رقیب قدر نمیتراشه
شوتر سوم شخص هم به همون دلیل بالا و وجود کوالیشن قطعا نخواهد بود
ریسینگ هم جایی که ترن۱۰ و پلی گراند گیمز هستن منتفی هست
میمونه
نقش افرینی
اکشن ادونچر
هک اند اسلش
احتمال هک اند اسلش پایینه چون استودیو دیگه مایکرو که نینجا تئوری باشه خودش سلطان ساخت این سبک هست ولی بازم رد نمیکنیم
نقش افرینی و اکشن ادونچر بالا ترین احتمال رو دارن که با توجه به سوابق رئیس انیشتیو احتمال اکشن ادونچر بسیار بسیار بالاست
اگرم مثل پلی گراند گیمز یک نقش افرینی در دست ساخت داشته باشن قطعا دو استودیو بسیار با تجربه در این سبک یعنی ابسیدین و انکزایل میتونن کمک حالشون باشن
فاز اولشون جذب نویسنده بود اینم فاز دومشون که جذب نیرو هستش و فاز سوم میشه بازی سازی.شاید کمتر کسی بدونه که کنسول مایکروسافت رو سگا طراحی میکن و از بابت کنسول مشکل ندارن اما از لحاظ کیفیت بازی یک شکست بزرگ داشتن و اون شد درس عبرت برای اسپنسر و حالا میخواد با یک شورای بزرگ بازی بسازه .من مطمئنم الان بالای ۱۰ تا پروژه دارن و حسابی سرشون شلوغه چون باید برای اسکارلت فرش قرمز پهن کنن اما چیزی نمیگن تا رقیب دست کم بگیرتشون.اینده مایکروسافت روشنه و روشنتر هم میشه اگه تیم بازاریابیشون دنبال سنت شکنی نره مثل وی هپی فیو.باید صبر پیشه کرد و منتظر رویدادهای اینده بود چون به همه ثابت شد که اسپنسر میخواد کفه ترازوی مایکروسافت رو خیلی سنگینتر کنه و به کم دیگه قانع نیست
:yes: :yes:
من میگم قطعا اکشن ادونچره
خیلی جای خالی یه انحصاری اکشن ادونچر توپ این نسل حس میشد
اره نظر خودمم روی اکشن ادونچره
بالاترین احتمال همین سبک اکشن ادونچر هست. و اگر بروس استرلی هم پیوستنش تایید بشه میشه با اطمینان گفت که پروژشون اکشن ادونچره. چون پلی گراوند داره نقش آفرینی میسازه. آندد لبز هم قاعدتا استیت آو دیکی ۳ که زامبی محور جهان باز هست. i343 هم که شوتر اول شخص. کوآلیشن هم که شوتر سوم شخص. ترن ۱۰ هم که داره فورتزا موتور اسپورت ۸ رو برای لانچ اسکارلت میسازه بدون کمترین شک. تنها سبکی که میمونه و قابل پیش بینی همین اکشن ادونچر هست که از قضا مایکروسافت رو از نزدیک شدن بی مورد به توم ریدر بی نیاز میکنه.
با هر دیدی. با هر عقلی. با هر طرز تفکری. نمیشه به آینده ی مایکروسافت امیدوار نبود و از هیجان ذوق مرگ نشد. من که از اول عمرم پای کنسول سونی بودم و باز هم قطعا کنسول اولم توی نسل بعد پلی استیشن خواهد بود، دارم از شدت ذوق و هیجان منفجر میشم برای شماها و در به در افتادم دنبال اینکه یه کار جدید با در آمد خوب پیدا کنم که نسل بعد بتونم هر دو کنسول رو بخرم به همراه چند بازی. دیگه خودتون که جای خود دارید.
رضا هیجان و هایپ که همه الان برای بازی های این ۱۳ استودیو به خصوص پلی گراند و انیشتیو دارن و خودمم مطمئنم بازی انیشتیو اکشن ادونچر هست
ولی الان مهم تر از هرچیزی فارغ از بحث بازی،توسعه اسکارلت هست ضربه ای که مایکروسافت سره ONE و سخت افزارش خورد دیگه نباید تکرار بشه
اصلا کنسول ONE کنسول مورد نظر اسپنسر نبود بلکه ONE X کنسولی بود که اسپنسر از این نسل میخواست و استارتش رو همون ۲۰۱۴ زد
الان مهم ترین مسئله اسکارلت هست و قدرت سخت افزارش و قیمت تمام شده کنسول و استفاده از تکنولوژی های انحصاری
این که دوباره میرن سمت AMD که احتمال بسیار بالا میرن و دلیلش بکوارد هست که اگر برن سمت انویدیا کار رو سخت میکنه از اون طرف مایکروسافت در بحث نرم افزار خبره هست و اگر بره سمت انویدیا حتما راه حلی برای بحث بکوارد پیدا میکنه
الان سال پیش شایعه امد سونی در PS5 قراره انحصارا از کارت گرافیک AMD Navi استفاده کنه اگر این خبر درست دربیاد مایکروسافت برای VS قدرت چاره ای جز رفتن سمت انویدیا نداره و کلی بحث دیگه
در حال حاضر برای من فعلا اسکارلت و توسعه هرچه بهترش در اولویت هست و از اونجایی که تیمه پشت اسکارلت همون تیم ONE X هست تقریبا خیال همه راحته اما قطعا هیچ فن مایکروسافتی دوست ندره خاطرات ۲۰۱۳ تکرار بشه
از نظر سخت افزاری نباید نگرانی خاصی داشت. قیمت وان ایکس تا زمان عرضه ی اسکارلت ممکنه حتی به ۳۰۰ دلار برسه و اینجوری با عرضه ی اسکارلت ۵۰۰ دلاری شاهد یه نسل بدون شک قدرتمند خواهیم بود. شاید اگر بگم به نظر عجیب بیاد، ولی بزرگترین ضربه ای که به ایکس باکس وان خورد، توسط اون کینکت لعنتی زده شد. یک سخت افزار اجباری، پیشرفته، اما بی فایده و گرون. که نه تنها تیم ایکس باکس رو مجبور به کاهش قدرت ایکس باکس وان کرد، بلکه باعث ۱۰۰ دلار قیمت اضافه ی کنسول هم شد، اجباری هم بود. دقت بکنی سال ۲۰۱۳ ایکس باکس وان مشکل انحصاری نداشت. دد رایزینگ ۳ ، رایز، فورتزا موتور اسپورت ۵ . عناوین خیلی هیولایی نبودن ولی سونی رقیب هم هم برای لانچ مهره ی قوی تو میدون نداشت. ضربه ی اصلی رو سر کینکت خوردن. و ضربه ی مهلک بعدی رو سر ادامه ندادن عناوین انحصاری بلاک باستر. خب دیگه واقعا مشتری عامی که فن نیستن قطعا خسته میشن و کنسول رو رها میکنن و میان سمت سونی. ولی این دفعه فرق داره. کینکتی در کار نیست و نخواهد بود (الحمد الله الذی خلق الفیل اسبنسر) و حتی اگر قیمت کنسول ۴۰۰ دلار هم باشه قطعا شاهد کنسول قوی خواهیم بود. اما بستگی داره که قیمت وان ایکس چقدر بشه. اگر قیمت وان ایکس بشه ۴۰۰ دلار. پس بدون شک اسکارلت ۵۰۰ دلار خواهد بود. اگر وان ایکس بشه ۳۰۰ دلار. با اطمینان میشه گفت اسکارلت ۴۰۰ دلار قیمت میخوره. پس به هیچ عنوان نگران سخت افزار نباید باشی. سرویس ها هم که تنوع خوبی دارن و کاربردی. میمونه یه بازاریابی صحیح. و کمی استایل تبلیغاتی کلاسیک تر. نمیدونم شیوه ی برگزاری مراسم X018 رو دوست داشتی یا نه. اما به نظر من اون مراسم از نظر محتوا خوب، و از نظر شیوه ی ارائه یک فاجعه بود. مصاحبه هایی خوب که با طرفدار(نما)های اطراف و عربده هاشون مزین شده بودن. نزدیک بودن و دادن این احساس به مردم که بهشون نزدیک هستیم خوبه. اما مقداری کلاس کاری برای داشتن پرستیژ خیلی بهتره. اون مراسم اگر یک کنفرانس ۱ ساعته ی کلاسیک بود به نظر من خیلی بهتر به چشم میومد. برای e3 2019 به نظرم بهتره کمی حالت رسمی تری به کنفرانس داده بشه. چیزی شبیه به کنفرانس های سونی توی e3 ها
کینکت درست هست که ONE رو زمین زد اما از بحث سخت افزار کم این ONE کم عذاب نکشید تبلیغات ها بررسی های دیجیتال فاندری و کیفیت پایین ترش نسبت به رقیب اینا براش بدجور گرون تموم شد
XO که افتضاح هنری بود کلا هم دورهمی بود کلا سطح مراسم E3 همیشه با این مراسم های کوچک فرق داره مثلا E3 2018 مایکروسافت به لحاظ اجرا و کلاس کاری خیلی سطح بالا بود اون جمعیت عظیم در یک کنفرانس در تاریخ بی سابقه بود
ولی XO دور همی هست طرف میاد مثلا سلفی میگیره ولی کلا نحوه اجراش صفر بود
خلاصه که خیلی باید حواسشون جمع باشه که سخت افزار ضعیف در اول نسل حکم تیر خلاص رو داره به خصوص با وجود تبلیغات و بحث های ۴K
ممدرضا این استودیو قراره روی بازیهای AAAA کار کنه.قطعا قراره شو کیس گرافیکی بشه واسه اکس باکس و مایکروسافت و همینطور یه استودیوی فوق خفن.وای کی میشه معرفیه بازیشونو دید؟
من بشخصه از تمام استودیوهای جدید خیلی بیشتر منتظر اینیشیتیو و پروژه ی جدید پلی گراوندم
به نظرم که ۲۰۲۰ اینا معرفی داشته باشن
برای منم مورد انتظار ترینن
چی میشه توی E3 امسال بیان یه تیزر بدن حال کنیم
یه AAA معمولی بالای ۸۰ که توی این نسل حتی اونم کم داشت بسازه AAAA پیشکشش :rotfl: AAAA :laugh: انگار راکستار یا ناتی داگ یا سی دی پراجکت رده :laugh:
یعنی این کارگردان، اینسامنیاک گیمز رو ترک کنه دیگه sunset overdrive 2 در کار نیست؟
خدایی حیفه این بازی رو از دست بدن، خیلی توش نوع آوری بود هنوز کلی برای کار جا داره.
نه ربطی نداره
یکی دیگه میاد کارگردانش میشه خب :-/
من نمیدونم که چه تعداد کارمند و بازیساز داره این اینیشیتیو…ولی میدونم این کله گنده هایی که گرفته هر کدوم می تونن قشنگ یه پروژه AAA گنده رو مدیریت کنن
با درصد احتمال خوبی میشه گفت که حداقل تا سال ۲۰۲۰ چیز خاصی از پروژه(ها) این استودیو نخواهیم شنید. چون اولا هنوز تو فاز نیرو گیری هستن. ثانیا ساخت یه بازی با کیفیت استاندارد و متای بالای ۸۰ کم کمش ۳ سال زمان میخواد و تیمی حدود ۲۰۰ نفر به بالا. ثالثا این استودیو قطعا هدفش تولید بازی با متای بالای ۸۰ نیست و دنبال ساختن بازی های پرچمدار صنعت گیم با متای بالای ۹۰ هستن. پس بالاترین احتمال موجود انتشار پروژشون در سال دوم یا سوم شروع نسل ۹ هست. کاری که فعلا باید کرد، چشم دوختن به سال ۲۰۱۹ و سه عنوان هیلو اینفینیت، پروژه ی پلی گراوند گیمز، گیرز آو وار ۵ و پروژه ی معرفی نشده ی استودیوی نینجا ثیوری هست. بقیه استودیو ها فعلا به زمان بیشتری نیاز دارن تا چیز قابل نمایشی داشته باشن. کمپالشن گیمز به تازگی we happy few رو داده و قطعا اون قدر بزرگ نبودن که پروژه ای موازی اون بازی توسعه داده باشن. آبسیدین هم به تازگی PoE 2 رو منتشر کرده و وضع مشابهی داره. اندد لبز احتمال داره که توسعه ی استیت آو دیکی ۳ رو شروع کرده باشه. از طرفی اینگزایل هم دو پروژه ی مالتی پلتفرم بزرگ در دست توسعه داره و واقعا بعید میدونم تا سال دوم ورود نسل نهم چیزی از پروژه انحصاری مایکروسافتشون ببینیم چون میشه سه پروژه برای استودیویی که به تازگی به مایکروسافت پیوسته از طرفی دو پروژه اولشون در اولویت توسعه قرار دارن. منطقی هم که نگاه کنیم، مایکروسافت ساده لوح نیست که بیاد و یک دفعه ای از پروژه های تمام ۱۳ استودیوش رو نمایی کنه اونم همه برای لانچ کنسول جدید. چون یهو تو لانچ کنسول ۱۳ تا بازی میاد بعدش تا ۳ سال بعدش میشه برهوت. پس صبر داشته باشید و حوصله. به موقعش. فعلا چشم بدوزید به پلی گراوند، کوآلیشن، i343 و ninja theory
@postman
واقعیتش من بشخصه اصلا دوست ندارم پلی گراوند هم بازیش معرفی بشه فعلا و مطمئنم در بهترین حالا ۲۰۲۰ معرفی میشه.حتی من مطمئنم پروژه ی نینجا تئوری هم برنامش واسه نسل بعده.قطعا سال اینده با گیرز ۵ بتل تادز کرک داون اشن و اوری به پایان میرسه و کاملا هم راضی کنندست.من بشخصه موردانتظارترین بازی سال اینده برام گیرزه.۲۰۲۰ هم که هیلو اینفینیت میاد احتمالا و بین نسلی میشه احساس میکنم و هدفشم در اصل لانچ اسکارلته.بقیه استودیو واسه نسل بعد دارن بازی میسازن حتی ترن ۱۰ هم رسما تایید کرد دیگه موتور اسپورتی فعلا عرضه نمیشه.لانچ اسکارلت با خیال اسوده مثه همیشه یه اسکارلت میاد و به مجموعه ی ۵ تا اکس باکسی که دارم اضافه میشه و کلکسیونم کاملتر میشه.
زنده باد اکس باکس
@Cole Train
اگر کمی بخوایم انصاف به خرج بدیم، باید قبول کرد مایکروسافت با تمام وجود دلش میخواد که دکمه ای وجود داشت که میزد که یا زمان به عقب برمیگشت و سیاست های درست تری در قبال ایکس وان در پیش میگرفت، یا کلا ایکس باکس وان از خاطرات مردم و صحنه ی روزگار محو میشد و میتونست یه شروع دوباره داشته باشه. در این فکر نمیکنم کسی شکی داشته باشه، حالا مایکروسافت میخواد رو به جلو حرکت کنه و خیلی هم سریع قصد این کار رو داره. اما تعهدی که “فعلا” به خانواده ی ایکس باکس وان (مخصوصا کنسول های پایه ی وان و وان اس) داره، براش شده مثل یک بار اضافی بر دوش. مثل دونده ای که از مسابقه عقبه اما پاش به یک زنجیر سنگین بسته شده و مجبوره اون رو هم فعلا با خودش بکشه. شکی نیست که وقتی نسل عوض بشه دست مایکروسافت از این که هست شدیدا بازتر خواهد بود و اگر همین چند عنوان (گیرز۵ و هیلو اینفینیت و پروژه ی نینجا ثیوری) هم برای این نسل میاد دلیلش تعهد مایکروسافت به این همه مخاطب کنسولشه. و گرنه از خداشه که حتی این چند بازی هم به صورت کامل برای نسل بعد توسعه داده بشن. بنابراین حرفی که زدی مبنی بر اینکه پروژه ی پلی گراوند معرفی نشه رو من هم موافقم و بهتره بره برای نسل بعد که توان سخت افزاری بهتری در دست پلی گراوند هست. اما از طرفی میشه گفت دو سالی هست که تیم پلی گراوند داره روی این پروژه کار میکنه و برای همین احتمالش رو میدم که توی E3 2019 معرفی کوچکی ازش بشه تا در سال ۲۰۲۰ به صورت مفصل رونمایی بشه به همراه اعلام وان ایکس و اسکارلت و ویندوز ۱۰ برای پلتفرمهای مقصدش.
به احتمال زیاد بازیشون یه بازی داستان محور سوم شخص باشه از الان به فکر یه حریف واسه انچارتد ۵ هستن که واقعا ضروری بود واسه مایکرو اینم بگم کار خیلی سختی در پیش دارن چون هر بازی حریف بازی ناتی داگ نمیشه
مایکرو ناجور تشنه نسل نه همه چی جور کرده از سرویس های فوق العاده بگیر تا سخت افزار قدرتمند فقط مونده اصل کار که اونم داره ردیف میشه یعنی بازی انحصاری واقعا نتیجه زحمات فیل اسپنسر رو میتونیم تو نسله ۹ ببینیم همون طور که نتیجه کار کردن ضعیف دان متریک رو تو نسل هشت دیدیم. حدس من اینه که استدیو ابسیدین روی فیبل جدید کار میکنه و پلی گراند هم داره یه بازی تو مایه های gta و با توجه به گفته خودشون اوپن ورد میسازن چون هنر عالی هم در زمینه ماشین دارن هم در گرافیک محیط و جزئیات پروژه inxile هم به نظرم یه بازی اکشن شوتر تاکتیکی هست با توجه به بازی wasteland ولی حالا یا به صورت سوم یا اول شخص کوالیشن هم به نظرم داره رو یه بازی اول شخص در کنار گیرز کار میکنه استدیو ۳۴۳ هم رو هیلو کار میکنه فقط چون عنوانی هست که خیلی نیرو میخواد واسه ساختش و وقت دو بازی هم زمان ساختن نمیده استدیو سازنده we happy few هم به نظرم داره یه بازی اول شخص داستانی میسازه میمونه نینجا تئوری که اونم صد در صد هک اند اسلش میزنه و اینشتیو هم که گل سر سبد اکش ادونچر داستانی ناب میسازه از اون طرف هم نباید سونی فراموش کرد از بازی جدید گوریلا گیمز بگیر که یا کیلزون یا نسخه جدید هورایزون و اینسومنیاک که خودش دو بازی رسیستینس و اسپایدر من ۲ رو تو چنته داره تا ناتی داگ که یا انچارتد ۵ یا طبق شایعات بازی اول شخص اکش داستان محور رو تو دست ساخت دارن و سازنده بازسازی شاد او کلوسوس که خودش یه پا توانایی ساخت بازی کامل و عالی رو دارن و پلی گراند گیمز و عرضه نسخه با کیفیت و شماره دار گرن توریسمو و فرام سافت ویر و بلاد بورن ۲ و ساکر پانچ و نسخه جدید اینفیموس با گرافیک ورای تصور و…
اصل کار یادم رفت تعظیم کنید بازی جدید سانتا مونیکا