مصاحبه با سازندگان Devil’s Hunt | صحبت درباره داستان، درجه سختی، سیستم پیشرفت و سایر موارد
بازی Devil’s Hunt عنوانی است که شما را به اعماق جهنم خواهد برد، جایی که شخصیت اصلی آن، در نبرد بین خیر و شر گیر افتاده است. اخیراً وبسایت گیمینگبولت موفق شده تا با Michal Sadowski، کارگردان این بازی مصاحبهای انجام دهد که ما هم به رسم هر هفته، به ترجمه آن پرداختهایم و میتوانید در ادامه، این مصاحبه جذاب را دنبال کنید.
داستان بازی، شخصیت اصلی را به عنوان فردی توصیف میکند که توانایی تاثیرگذاری برروی نبرد بین خیر و شر را دارد. آیا این به این معنی است که تصمیمهای بازیباز در طول بازی مهم است؟
سادُوسکی: این بازی تجربهای کاملاً خطی است. تمرکز اصلی این عنوان برروی داستان است. هرچند همهی تصمیمها توسط دزموند (Desmond) گرفته میشوند. قوسِ شخصیتی او از فردی بیپروا شروع و به شخصی کاملاً بیرحم ختم میشود. او فاصله زیادی با مردی دارد که واقعاً نمیداند میخواهد به چه شخصی تبدیل شود… از مقطعی او به زندگیاش، دوستان، زنان، و مهمتر از آن به تصمیمهایش، اهمیت زیادی میدهد.
در مورد سیستم مبارزات این بازی چه چیزهایی میتوانید به ما بگویید؟
سادُوسکی: به طور خلاصه، مبارزات تن به تن با مهارتهایی شبیه به جادو. دزموند به مجازاتگر جهنم تبدیل میشود – تمام روحهایی که او جمعآوری میکند، آتش درون وجودش را شعلهورتر میسازد و به او قدرت بیشتری میبخشد. او حتی این توانایی را دارد تا خود را به شکلی شیطانی درآورد و حتی سختترین دشمنانش را نیز به چالش بکشد. دزموند متکی به مبارزات تن به تن است که میتواند در مواقعی از مهارتهای حمایتی دیگر خود بهره ببرد. بنابراین، ما میخواهیم تا گزینههای زیادی پیش روی بازیبازان درباره روش مقابله با دشمنان، قرار دهیم.
با توجه به اینکه این نخستین بازیای است که توسط این استودیو ساخته میشود، تاکنون چه تجربههایی بدست آوردهاید؟
سادُوسکی: چالش و باز هم چالش! اما، [ساخت این بازی] تجربهی مثبتی برای ما بوده است. همیشه شروع و آغاز به کار یک شرکت از ابتدا، کار دشواری است. ما نیاز داریم تا چیزهای اساسی را مدیریت کنیم؛ از جمله پیدا کردن افرادی که حسی مشابه با ما نسبت به بازیها دارند و در عین حال، تواناییهایشان، موارد مورد نیاز برای روند توسعه را نیز پوشش دهد. به همین دلیل است که ما زمانی از نخستین بازی خود رونمایی کردیم که مطمئن بودیم میتوانیم با آن موفق شویم.
آیا سبکهای مختلفی برای تجربه بازی برای بازیبازان در دسترس خواهد بود یا خیر؟
سادُوسکی: ما به دنبال سیستمی هستیم که با استفاده از آن، بازیباز میتواند سبک خود را خلق کند. وقتی که آنلاک شود، مهارتها و حرکات کمبو میتوانند قعال یا غیرفعال شوند – که این امکان را به بازیبازان میدهد تا سبک تجربه منحصر به فرد خود را خلق کنند. اگر به سبک بزن برو جلو علاقه دارید – امتیازات خود را به کمبوهای سختتر و قویتر تبدیل کنید. اگر شما ترجیح میدهید تا دشمنان خود را با حملات ویرانگر جادویی از پیش روی بردارید – تنها کافی است تا امتیازات خود را به مهارتهای مختلف تبدیل کرده و آنها را به آتش بکشید. البته، اگر به هر دو سبک علاقه دارید، میتوانید از اقدامات متقبالِ دیدنی و جذاب استفاده کنید.
سیستم پیشرفت در این بازی چگونه خواهد بود؟
سادُوسکی: دزموند میتواند روح دشمنان خود را بدست آورد. با جمعآوری آنها، او میتواند کمبوهای جدیدی را آنلاک کند و مهارتهای جدید و ویرانگری یاد بگیرد. پیشرفت [در این بازی] غیرخطی است – این به بازیباز بستگی دارد که چگونه میخواهد امتیازات سخت را بدست آورد. برخلاف دیگر بازیها، پیشرفت در این بازی بیشتر به معنی «تغییر» خواهد بود تا «رشد» کردن – بازیباز، خود باید تصمیم بگیرد که برای استفاده از تواناییِ دیگری، کدام یک از تواناییهای فعلی خود را خط بزند. ما قصد داریم تا به کیفیت مهارتها بپردازیم نه مقدار آنها، تا این گونه تصمیمها برای بازیبازان مهم باشند.
با توجه به آن چیزهایی که تاکنون از این بازی دیدهایم، به نظر میرسد که دشمنان مرگبار زیادی در این بازی وجود دارد که بازیباز باید با آنها مبارزه کند. آیا این بازی قصد به چالش کشیدن بازیبازان حرفهای را دارید؟
سادُوسکی: بله و نه! این بازی داستان سنگینی دارد و ما میخواهیم تنظیمات سطح دشواری متفاوتی را ارائه دهیم – خط داستانی بازی یا بخش «The Story» مناسب برای بازیبازانی است که به روایت داستان علاقه دارند. به طور کلی، ما میخواهیم بیشتر به جای چالشهای سخت، لذت و سرگرمی در اختیار بازیبازان قرار دهیم – اما البته که بیشتر مهارتهای بازی به کار بازیبازان میآیند و برای آزمایش مهارت آنها، دشمنان زیادی در بازی وجود دارند.
در خصوص بستر این بازی چه چیزی میتوانید به ما بگوئید؟
سادُوسکی: بازیباز در مجموع شاهد سه ناحیه مختلف خواهد بود. یکی از آنها شهرهای جنوبی و دومی، جهنم است – جایی که شیاطین زندگی میکنند و یک نقطه پایان به حساب میآید – [سومین ناحیه] را دوست دارم به عنوان یک راز نگه دارم و تنها میتوانم بگویم که این ناحیه در اصل یک شهر باستانی است که نمیتوانید تشخیص دهید که واقعیست یا یک رویا است.
[اتمام] این بازی تقریباً چقدر طول میکشد؟
سادُوسکی: تمام کردن بازی نباید کمتر از ۶ تا ۸ ساعت طول بکشد.
این بازی برروی کنسول ایکسباکس وان ایکس از ویژگیهای خاصی برخوردار است. در صورتی که بازیبازان [Devil’s Hunt] را برروی ایکسباکس وان ایکس تجربه کنند، میتوانند انتظار چه چیزهایی داشته باشند؟ آیا کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه جزو این موارد هست؟
سادُوسکی: ما تازه توسعه این نسخه را آغاز کردهایم بنابراین نمیتوانم در خصوص جزئیات آن صحبت کنم. اما با توجه به قدرت گرافیکی بالای [این کنسول]، من فکر میکنم که میتوانیم بازیبازان را به نحوی خوشحال کنیم.
و نسخه پلیاستیشن ۴ پرو از لحاظ کیفیت و نرخ فریم چگونه خواهد بود؟
سادُوسکی: همانطور که پیشتر گفتم، خیلی زود است که در خصوص جزئیات صحبت کنیم اما ما تا اینجا به هیچ مشکلی در زمینه کیفیت اجرایی این بازی برنخوردهایم.
از دیدگاه توسعه یک بازی، کنسول ایکسباکس وان ایکس را چطور میبینید؟ با قدرت GPU بیشتر، ما مطمئن هستیم که شما کارهای شگفتانگیزی انجام خواهید داد.
سادُوسکی: بله. همانطور که به آن اشاره کردم، برنامهنویسان ما بسیار مشتاق هستند تا از قدرت حداکثری این سیستم استفاده کنند اما در این لحظه خیلی زود است که در خصوص جزئیات آن صحبت کنیم.
این بازی برروی دو کنسول ایکسباکس وان و پلیاستیشن چگونه و با چه نرخ فریم و رزولوشنی اجرا میگردد؟
سادُوسکی: ما تازه ساخت نسخههای کنسولی این بازی را آغاز کردهایم؛ هنوز زود است که جزئیات بیشتری از آن ارائه دهیم.
آیا شما برنامهای مبنی بر عرضه این بازی برروی کنسول نینتندو سوییچ دارید؟ اگر خیر، چرا؟
سادُوسکی: ما نخست میخواهیم که برروی نسخههای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان تمرکز کنیم. پس از اینکه این نسخهها آماده شدند، میتوانیم به بررسی نینتندو سوییچ بپردازیم – قابلیتهای این پلتفرم توسط بازیهای عرضه شده توسط شرکتهای شخص ثالث بسیاری به اثبات رسیده است و ما نمیخواهیم این احتمال را رد کنیم.
نسل بعدی دیر یا زود از راه میرسد. از دیدگاه یک توسعهدهنده، بزرگترین انتظار شما از پلیاستیشن و ایکسباکس بعدی چیست؟
سادُوسکی: حافظهی RAM بیشتر، قدرت CPU و GPU بالاتر و [در عین حال] گیمپدهای مناسب – کنترلرهای استاندارد چیزی است که اکثر بازیبازان انتظار آن را دارند. تنها نگرانی ما این هست که نسل بعد به صورت کامل از ۴K پشتیبانی نکند – که من فکر میکنم این مهم، استاندارد مناسبی برای رزولوشنهای نسل بعدی خواهد بود…
بازی Devil’s Hunt در سال آینده میلادی برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه و منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- برتری قاطع فروش PS5 Pro نسبت به دیگر کنسولها در آمازون
- نقد و بررسی بازی Silent Hill 2 Remake
- یک روز پس از عرضه Silent Hill 2 Remake طرفداران با ماد CJ از San Andreas را به بازی آوردند
- معرفی ۱۰۰ بازی جذاب ایرانی (قسمت سوم)؛ مروری بر صنعت بازی در ایران
- استیم: شما مالک بازی های خریداری شده نیستید
- توسعهدهنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است در سال ۲۰۲۷ برای PC منتشر شود
- مدیرعامل Sweet Baby: منتقدان تنوع، برابری و شمول (DEI) ما را آزار میدهند
- شایعه: مایکروسافت فروش Xbox را در عربستان متوقف میکند [بهروزرسانی شد]
- منابع داخلی: مراسم جدیدی از سوی ایکس باکس برای هفته بعد برنامهریزی شده است
- گزارش: Concord به عنوان یک بازی رایگان باز میگردد
نظرات
بازی جالبیه درکل خوشم اومد :snicker: :yes:
متاسفم من نظر دادم پاک کردن از عنوانش گفتم مدیران سایت اصلا رسیدگی نمیکنن
هشت ساعت فک نکنم واس یه بازی تو این نسل کافی باشه . سازنده هم ک میگه داستان سنگینی داره . از اون بازیاس که اخرش شله و تا میای با بازی جور بشی تموم میشه . عنوانی با این پتانسیل و داستان به نظرم باید حداقل اگ اوپن ورلد نباشه یه محیط بزرگ و باز و گیم پلی طولانی داشته باشه . اینجور ک تو عکسا معلومه محیطاش خفس . ولی به هر حال تا بازی منتشر نشه نمیشع قضاوت کرد
خسته نباشید اقای میرشاهی ممنون دست شما درد نکنه :rose: :heart:
جهنم میخواید یکی از بهترین و سنگین ترین اتمسفرای که برای جهنم ساخته شده تو بازی agony هست، نسخه unrated هم به تازگی عرضه شد که دیگه از س.انسور توش خبری نیست و خیلی از مشکلات و باگ هایی که بازی داشته برطرف شده، ظاهرا بازی هفت تا پایان داره، فعلا چپتر دومم، تجربه متفاوتیه.
امیدوارم بازی موفقی بشه منو کمی یاد هلبلید میندازه ولی ساعت گیم پلی بازی به نظر کمه
دوستان سلام
یک کاور پیانو برای بازی Skyrim آماده کردم خوشحال میشم دیدن کنید و نظر بدین (آهنگ اصلی مال گیتار هست ولی من با پیانو درستش کردم)
The bannered mare
https://www.aparat.com/v/WrflV
https://www.instagram.com/p/Bp9vL0vn7-B
:rose: :rose: