طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا

طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد

سعید حلاجیان
۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا

شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 بسیار واقعی به نظر می‌رسند و این موضوع تنها یک دلیل دارد زیرا کپکام بهترین تکنیک‌ها را برای طراحی آن‌ها به کار برده و بنابراین چهره‌ی آن‌ها بسیار واقع گرایانه طراحی شده است. میچیترو اوکایب (Michiteru Okabe)، طراح ارشد بازی Devil May Cry 5، طی مصاحبه‌ای در ارتباط با طراحی شخصیت‌های بازی، اطلاعات و جزئیات بیشتری را به اشتراک گذاشته است.

تقریبا ده سال از انتشار آخرین نسخه‌ی سری Devil May Cry (سری شماره‌دار) می‌گذرد و حال پس از ده سال، شاهد انتشار نسخه‌ی جدیدی با نام Devil May Cry 5 هستیم. با توجه به تریلرهایی که از بازی Devil May Cry 5 منتشر شد، این بازی کیفیت بسیار بالایی دارد و کپکام برای رسیدن به این مهم علاوه بر اسکن چهره‌ها، به اسکن لباس‌های بازی نیز پرداخته است. به بیان ساده‌تر ابتدا لباس‌ها به صورت واقعی طراحی می‌شوند، اسکن شده و سپس به درون بازی منتقل می‌شوند. فرایندی که باعث شده طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 بسیار واقع گرایانه به نظر رسیده و البته فرایند ساخت بازی را طولانی‌تر کنند.

میچیترو اوکایب (Michiteru Okabe)، طراح ارشد بازی Devil May Cry 5، طی مصاحبه‌ای در ارتباط با این موضوع که فرایند طراحی شخصیت‌های بازی چه زمانی را به خود اختصاص داد اشاره کرد که زمان صرف شده برای ساخت و طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از ساخت یک فیلم لایو اکشن طولانی‌تر بوده است:

جمع آوری بهترین متریال‌ها و شبیه‌سازی چهره‌، صدا و حرکات شخصیت‌های بازی از ساخت یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد. به طور مثال برای ثبت حرکات شخصیت‌های بازی که باید شبیه به حرکات مردم ژاپنی باشد، نیاز بود بازیگران ژاپنی را استخدام کنیم تا این بخش از کار را به عهده گیرند. برای صداگذاری ما به گوینده‌ی انگلیسی زبان احتیاج داشتیم تا دیالوگ‌های بازی تلفظ مناسبی داشته باشند. این‌ها همه جزئیاتی هستند که بازی‌بازان در هنگام تجربه‌ی بازی شاید خیلی به آن اهمیتی ندهند اما ما این را در نظر گرفتیم که بازی‌بازان در دنیای بازی غرق می‌شوند و از این روی ما برای اینکه‌ بهترین تجربه را برای آن‌ها رقم بزنیم، نمی‌توانستیم با فکر کردن به اینکه شاید آن‌ها اهمیتی برای این موضوع قائل نشوند، کار خود را به طور کامل و حرفه‌ای انجام ندهیم.

همان‌طور که آقای اوکایب اشاره کرد، تیم سازنده برای ساخت بازی از تکنولوژی، بازیگران و صداپیشگان زیادی از سرتاسر جهان استفاده کرده است. در این زمینه به نظر می‌رسد کار بخش فنی بازی به استودیوی ۳Lateral سپرده شده زیرا این استودیو سابقه و تجربه‌ی بسیار خوبی در ساخت و شبیه‌سازی حالت چهره‌ی شخصیت‌های حاضر در بازی‌های ویدئویی دارد.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که جلوه‌های بصری و تکنیک‌هایی که سازندگان استفاده می‌کنند، چه میزان در فروش بازی‌های ویدئویی تاثیر گذار است و این‌که رزلوشن بالاتر به معنی طولانی‌تر شدن فرایند پردازش است که می‌تواند بر‌روی کنترل بازی تاثیر منفی بگذارد. اگرچه آقای اوکایب در مصاحبه‌ی خود بر این نکته تاکید داشت که چنین اتفاقی در بازی  Devil May Cry 5 نخواهد افتاد زیرا یک انیمیشن پرداز با‌سابقه و حرفه‌ای بر‌روی این پروژه فعالیت می‌کند و استفاده از این تکنیک برای سایر استودیوهای سازنده بسیار سخت و تا حدودی غیر ممکن خواهد بود.

بازی Devil May Cry 5 در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ (۸ مارس ۲۰۱۹) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس خواهد بود. شما می‌توانید سایر اخبار بازی را از اینجا مطالعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا
طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • aliusa گفت:

    اره خوش ساخت شده واقعا هک اسلش هست
    خدا کنه غول مول زیاد نداشته باشه

  • gow dmc ps4 گفت:

    این بازی پتانسیل تبدیل شدن به بهترین نسخه رو داره من که خیلی بهش امیدوارم :chic: :chic:

  • Tlou Part 2 گفت:

    این بازیه نه رد دد

  • Be_haan گفت:

    اینکه از اول مشخص بود که تو طراحی شخصیتا حرفی برای گفتن نیست کپکام ترکونده واقعا تیم این بازی خیلی زحمت کشیدن مطمئنم کپکام امسال میترکونه 😎 :shy: بهترین هدیه ی که امسال گرفتم نمایش تریلر این بازی تو e3بود :inlove: فقط امیدوارم بتونم تجریش کنم خدایا 😥 :-((

  • NAJI گفت:

    بعد از فاجعه خدای جنگ که از بازی سرعتی و هیجان انگیز به نقش آفرینی تنبل رو آورده بود.devil may cry هنوزم همون اعجوبه همیشگی مونده.
    واقعا خوبه که مسیر بی ربط خدای جنگ رو dmc نخواسته طی کنه.
    بالاخره یه هک اند اسلش تو این نسل پیدا شد.
    چرند هم باشه باز غنیمته هر چند خیلی بعیده بد از آب دربیاد.

  • PERSIAN NAZI گفت:

    اقا حقیقتا که دارن سنگ تمام میذارن و میخوان برای بهترین بازی سال شدن تلاش کنن.تمام چیزهای که گفتن انتظارات یک گیمر حرفه ای از هنر گیم هستش و درنهایت یک کیفیت عالی و یک تجربه و خاطرات خوش رو برامون رقم میزنه.من که منتظرشم و مطمئن هستم خاطرات خوش گذشته با این عنوان بازم برام زنده میشه

  • MAX3D گفت:

    عالی به نظر میرسه متای بالای ۸۵ در نظر دارم براش

  • EMILY23 گفت:

    کپکام کلا عشقه بهترین خاطره هارو واسه گیمرا ساختی :beer: :yes:

  • M.C گفت:

    اوه، مای گاد چه تیپی داره این پسر!!! نرو رو می گم. :hypnotized:
    واقعاً طراحی کارکترا عالی از آب درامده.

  • mehrdad65 گفت:

    اینام که فقط رو ظاهر بازی ظاهرا کار میکنن

  • marilyn گفت:

    کاپکام جونم تو که تو ساخت شخصیت های به یاد ماندنی بهترینی جیل ولنتاین لئون کلیر ردفیلد ربکا سری استریت فایتر دینو کریسیس و هرچی که ساختی بهترینه

  • G@me is Life گفت:

    فقط میتونم بگم طرفداران این بازی دشمن من هستند خاینان صنعت گیم سازندگان امثال همین بازی و خدای جنگ ها هستند خزعبلات تخیلی فانتزی و بی معنی

    • TERIXA گفت:

      پیشنهاد من به شما کلش او کلنز هست.

    • Max.level گفت:

      خائن تویی که به همین راحتی به دیگران توهین میکنی تو اگه از این بازی خوشت نمیاد اصلا سمتش نرو مگه مجبورت کردن آخه؟ 😕 تو پست رد دد هم داشت اونو مسخره میکردی و میکوبیدی اونوقت برام عجیبه از رد دد که بدت میاد از هک اند اسلش dmc و گاد هم که بدت میاد 😐 😐 😐 باشه آقا اگه اینا خائن بودن رو میرسونه من یکی ترجیح میدم خائن باشم.این بازی طرفدارای خودشو داره.کسایی که خیلی دوستش دارن و از اون به عنوان بهترین بازی های عمرشون یاد میکنن اونوقت تو با این کامنتت میخواستی چیو ثابت کنی؟ :pain: :pain:

      • AXEL STONE گفت:

        من عاشق و روانیه فنچایز عتیقه ی SOR1 2 3 یعنی شورش در شهر و SOR4 که در حال ساخته هستم بهترین فرنچایز کودکیم و زندگیم هست باش بزرگ شدم و جزئی از زندگیمه خوب. و تنها فرنچایزی که به قد و هم سان SOR تونستم عاشقش بشم اول DMC بود و بعدش GOW هستو بعد سالهای سال ویچر TW : این زندگی یک گیمر قدیمی هست الکی نیست که عاشق اینها هستم در میون این فرنچایزهای اصیل بازم فرنچایزهایی هست اما اینا بهترین های خودم هستن و از بودنشون خیلی چیزارو یاد گرفتم و روحیمو فراهم کردن که در برابر همه چیز و همه زمینها روحیم فول بود دیگه بهتر از این میخام؟ :rose: :heart:
        اما دقیقا نمیدونم این فرد چه فکری کرده که چنین کامنتی رو واسه ما نوشته

    • این حرفارو از کجا میاری؟ 😐 😐 😐 چرا این فکرو میکنی!؟ 😐 😐 😐 دلیلش چیه!؟ فقط تو کممون بودی. ما با کسی دشمنی نداریم 😐 اگرم میخای خودت دشمن بازی در بیاری بدون که خودت مشکل داری نه ما! 😐 و اخرشم باخته! گلم

    • AXEL STONE گفت:

      دوست عزیز اصلا دوستا فنون DMC با کسی دشمنی ندارن :rose: خائنین صنعت چیه دیگه DMC اولین هک اند اسلش در دنیای مدرن هست دیگه این حرفارو از کجا اوردی دوست عزیزم هک اند اسلش DMC با تمام فنسینگ های دنیا فرق میکنه چه ژانر H&S چه ژانر مشابه

    • AXEL STONE گفت:

      اینو هم بگم که در واقع چیزی از کامنتت نفهمیدم فقط اینو فهمیدم که گفتی ما “دشمنت هستیم” !ما با کسی دشمنی نداریم و نخاهیم داشت :rose: DMC داستان و فن کبیرشو داره که ادم چشم بسته عاشقش میشه به داستان دانته بکبیر توجه کن برو مطالعه کن در بارش بعد میفهمی که دانته و DMC چرا عشقه و همچنین کریتوس کبیر.
      دانته برادرش دشمن خونینشه و کریتوس پدرش دشمن خونینشه دوتا حقیقت تـــــــلخ

  • Capcom زورتو بزن که داری برمیگردی به اوج ❤️

  • AXEL STONE گفت:

    همان‌طور که آقای اوکایب اشاره کرد، تیم سازنده برای ساخت بازی از تکنولوژی، بازیگران و صداپیشگان زیادی از سرتاسر جهان استفاده کرده است. در این زمینه به نظر می‌رسد کار بخش فنی بازی به استودیوی ۳Lateral سپرده شده زیرا این استودیو سابقه و تجربه‌ی بسیار خوبی در ساخت و شبیه‌سازی حالت چهره‌ی شخصیت‌های حاضر در بازی‌های ویدئویی دارد. — یعنی چی؟ ۳Lateral تا حالا اسمشو نشنیدم ! یعنی قسمتی از کپکام هست؟

    • الیاس جان کلاً طراحی چهره بدون دردسر و سالم و طبیعی کار این ۳Lateral استودیو هست و این استودیو بخشی از کپکام و بخشی از ناتی داگ و فکر کنم بخشی از کونامی باشه

    • Oracle گفت:

      نه ۳lateral یه استدیو ثانویه هستش که تخصصش طراحی چهره و کاراکتر و اصطلاحا reality کاراکتر هستش اول دمو لوگوش میاد کنار لوگوی REengine.
      خیلی از استدیو ها برای رسیدن به کیفیت مورد نظر و تخصصی کارکردن و درنهایت کیفیت بالاتر ازین استدیو ها و نرم افزار های ثانویه علاوه بر موتور داخلی استفاده میکنن.
      چند نمونه مثلا speedtree که تخصصش طراحی درخت دینامیکی واسه بازیه
      یا WwiseAudio kinetic که به صورت تخصصی واسه صداگذاری استفاده میشه.
      و ازین قبیل برنامه های اختصاصی واسه کیفیت بالاتر.که احتمالا لوگوشون توی اول بازی که اجرا میکنین قابل مشاهدس.

      • AXEL STONE گفت:

        اره فهمیدم :heart: :yes: ماشالله داری. راستش موتور RE Engineم خیلی کارش عالیه من وقتی به گرافیک DMC نگاه میکنم خدایی نور پردازی و رنگ پردازی خیلی خیلی عالیه خدایی خود به خود منو عاشق جَو DMC میکنه. مرسی از اطلاع رسانی

  • این بار Devil May Cry بهتر از همیشه داره به خوبی پیش میره به جلو و خیلی منتظرم که اونو از پر فروشترین های تاریخ ببینمش. با این گرافیک مهیجی که داره وارد نسل ۹ میشم و خاهم شد این بار واقعاً DMC کملترین و بهترین و برترین هست.

  • چند وقت پیش یه ویدیو یوتیوب دیدم.یکی بازیو چندوقت پیش تا ۹۰ درصد بازیو بازی کرده بوده کله بازیو اسپویل کرده بود.البته الان حذف شده پست ولی ازش فیلم گرفتن و تو یوتیوب هست.اخه چجوری میشه اینقدر امنیت اطلاعاتیه شرکت ضعیف باشه که اطلاعاته یکی از قویترین بازی هاشون چند ماه قبل معرفی لو بره.من احساس میکنم الکی باشه.چون بسری که شایعه پخش کرده بودن پایانه بازی رو هم دیده بودن و گفته بود در صورتی که این فردب که بالاتر ازش گفتم میگفت بهش اجازه ندادن اخره بازیو ببینه. به شخصه احساس میکنم همش شایعس و یه عده میخواستن خوشمزه بازی در بیارن.نظراته دوشتان هم خوشحال میشیم ببینیم.

    • اینجوری نیست فعلا ۷۰/۱۰۰ بازی کامل شده چیزی که میدونیم. و اون فیلمی که در موردش میگی دیدیم تو خود گیمفا هم پستشو گذاشتیم اون یک کاتیسنه فقط خوب کاتسین یک کاتسینی هست که اول در میاد از تمام بازی یک صحنهایی در میاره تو اون کاتسین. اصلا زیاد مهم نیست یبار این اتفاق افتاد کسی هم واسش محل نذاشت. داش دیگه رفت تو لونشون :shy: :rose:

      • AXEL STONE گفت:

        اره داش گلم تقریبا قبل ۳ماهی گفتن %۷۰ الا کمی بیشتر شده فکر کنم %۷۸ شده

      • نه عزیز اون کلیپو نمیگم.کلا یکی بازیو کامل تموم کرده بود تقریبا بعدشم کامل بازیو شرح داده بود.
        یکی قبل از اینکه اون مطالب حذف بشه ازشون فیلم میگریه(یعنی از صفحه ی ردیت فیلم میگریه)میزاره یوتیوب. منم حدس میزنم الکی باشه.افرادیو هم که میبرن واسه تسته بازی ادمایه مطمعنین.اون کاتسین هم چیزه خاصی نبود تقریبا همه اونارو حدس میزدن

        • سلام الکیه داش اینا ترولی هستن بیخیالشون باش ترولیا همه جا هستن اصلا مگه الکیه؟ مگه داریم؟ یکی میاد بازی کنه؟ یا کپکام بذاره بازی کنه 😐 :rotfl: یبار یک کاتسین پخش شد اینا رفتن دروغکی از همون کاتسین داستان ساختن!
          باید بدونی ملت مرض ناهمواری دارن داش همش هی اونو بهتر از اون و اون میدونن و چیزی تو سرشون جز این چیزا خطور نمیکنه.
          خیالت تخت داش داستان DMC محفوضه جدیدترین خبر اسپولیریم که بیاد دستم میفهته چون ساکن یتیوبم کسی نمیتونه بازیرو تموم کنه چون بازی هنوز تیکه تیکه دمویی هست و تموم کردن ان ممکن نمیباشد کپکام یبار که اسپویل کرد اون کاتسینو خودش اسپویل کرد اون تیکه کاتسین اسپویلرم نبودش برای هیجان بوده پس در این زمینه هواس جم هست و کسی نمیتونه به اونورا دستی داشته باشه! شب بخیر

    • AXEL STONE گفت:

      فقط یک کاتسینی بود که اول بازی در میومد(وقتی بازیرو فعال کنی و دست نزنی به گیمپد یا کیبرد بعد یک دقیقه اون فیلم در میاد بیشتر بازیا این این تمهای کاتسینی رو دارن). تا گیمر با دید اون کاتسین هایپ و هیجان زده میشه برای بازی کردن. که ما اونو از وقت دیدیم اصلا اسپویل کننده هم نبودش چیزی دیدیم که ما از قبل از اون اولشم اطلاع داشتیم اما بصری ندیده بودیم و دیدم. همین
      نکته *مهم: تموم کردن DMC5 به این اسونی نیست! وقت زیادی میطلبه تقریبا ۵ . ۶ شخصیتی داره و هر کدوم از این شخصیتهای عمیق یک فن و دنیایی داره برای خودش بازی معمولی و ساده ای نیست که بخاد به این سرعت تمومش کنه شاید بتونه نرو یا دانته رو پلات کنه اما DMC نه اصلا غییر قابل شدنه.
      https://gamefa.com/497805/devil-may-cry-5-opening-scenes-leaked/
      بفرما موفق باشی دوست عزیزم :rose: :heart:

  • Oracle گفت:

    برای موشن کپچر از ژاپنی ها استفاده کردن چون انعطاف پذیر ترن.
    ایکابی کارش درسته و من فکر کنم تهیه کنندگی این بخش های بازی اعم از طراحی و موشن کپچر و صدا گذاری به عهده ایکابیه.

  • خدایی چهرها خیلی طبیعی در اومده :inlove: با این موتور گرافیمی :heart: غول کپکام بیدار شده از خاب ورجیل کبیر رو هم با خودش بیدار کرد جهنم میشه جهنم. بعد روز انتشار کپکام در پست خبریش میذاره که DMC و RE بهترین و با ارزشترین فرنچایزهای CAPCOM هستن :vampire: :zombiekiller: روان منو در اوردی :inlove: :rose: :heart: عشق کبیرم :inlove: :inlove: :inlove: عشق کبیر اینجوری رمانتیکتره عشق کبیرم :shy:

  • aiHan گفت:

    شب:moon:شیرین: اره درسته برای بعضی از استودیوها بسیار کار سختی و ناممکنی هست! طبق فرمایش اوکابی
    ===============Devil May Cry 5===============
    همان‌طور که آقای اوکابی اشاره کرد، تیم سازنده برای ساخت بازی از تکنولوژی، بازیگران و صداپیشگان زیادی از سرتاسر جهان استفاده کرده است. در این زمینه به نظر می‌رسد کار بخش فنی بازی به استودیوی ۳Lateral سپرده شده زیرا این استودیو سابقه و تجربه‌ی بسیار خوبی در ساخت و شبیه‌سازی حالت چهره‌ی شخصیت‌های حاضر در بازی‌های ویدئویی دارد.
    وی همچنین به این نکته اشاره کرد که جلوه‌های بصری و تکنیک‌هایی که سازندگان استفاده می‌کنند، چه میزان در فروش بازی‌های ویدئویی تاثیر گذار است و این‌که رزلوشن بالاتر به معنی طولانی‌تر شدن فرایند پردازش است که می‌تواند بر‌روی کنترل بازی تاثیر منفی بگذارد. اگرچه آقای اوکابی در مصاحبه‌ی خود بر این نکته تاکید داشت که چنین اتفاقی در بازی Devil May Cry 5 نخواهد افتاد زیرا یک انیمیشن پرداز با‌سابقه و حرفه‌ای بر‌روی این پروژه فعالیت می‌کند و استفاده از این تکنیک برای سایر استودیوهای سازنده بسیار سخت و تا حدودی غیر ممکن خواهد بود.
    ===============Devil May Cry 5===============
    انشالله موفق باشید کپکام Capcom تیم. پس این بار منتظر شحصیت هایی با چهره هایی فرا حقیقی میمونم مرسی کپکام مرسی DMC تیم اینم یکی از ارزوهام برای DMC بود و RE که بر کپکام کبیر اتکال کردم و میدونستم در این زمینه موفق میشه. واقعا این بار زحمت کشیدین البته بایدم اینطوری باشه بلخره گوشش یعنی موفقیت و قهرمانی هست.

  • امیدوارم این یکی دیگه قفل Denuvo نداشته باشه 🙁

  • aiHan گفت:

    https://gamefa.com/512135/designing-devil-may-cry-5-characters-took-more-time-than-a-live-action-film/comment-page-1/#comment-1362529

طراحی شخصیت‌های بازی Devil May Cry 5 از یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برد - گیمفا