جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا

جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد

truth seeker
۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا

طراح ارشد انیمیشن عنوان Cyberpunk 2077 در آخرین مصاحبه‌ی خود درباره‌ی نحوه‌ی روایت داستان در بازی به شکلی سینمکاتیک، صحبت کرده است.

هر زمان که نام استودیوی محبوب و شناخته‌ی شده‌ی CD Project RED به عنوان سازنده‌ی یک عنوان مطرح می‌شود، سطح توقعات جامعه از آن بازی به یک باره بسیار بالا می‌رود. این استودیوی لهستانی با ساخت سه‌گانه‌ی موفق The Witcher به شهرت و محبوبیت بالایی به خصوص در زمینه‌ی روایت داستان رسید و حالا همه‌ی هواداران این استودیوی امیدوار هستند که شاهد همان سطح از کیفیت در زمینه‌ی داستان‌سرایی در جدیدترین ساخته‌ی این استودیو یعنی Cyberpunk 2077 نیز باشند.

ولی سوال اینجا است که این استودیو چه برنامه‌ای برای رسیدن به همان سطح از کیفیت در زمینه‌ی روایت داستان به سبک سینماتیک در عنوانی این‌چنین متفاوت از سری The Witcher دارد؟ در جدیدترین مصاحبه‌ی انجام شده با تیم سازنده‌ی Cyberpunk 2077، این سوال از طراح ارشد انیمیشن بازی، ماکیژ پیتراس (Maciej Pietras) پرسیده شده است. آقای پیتراس در پاسخ به این سوال گفته است که استودیوی CD Project RED برای رسیدن به این هدف تغییراتی را در کار خود ایجاد کرده است.

من فکر می‌کنم همه چیز به این موضوع بستگی دارد که شما چه تعریفی از مفهوم “تجربه‌ی سینماتیک” در ذهن داشته باشید چرا که ما داستان را در یک جهان گسترده آن هم در یک عنوان نقش‌آفرینی روایت می‌کنیم. در نهایت ما با عنوانی طرف هستیم که تمرکز ویژه‌ای برروی داستان و روایت آن دارد و به همین دلیل ما دیدگاهمان نسبت به “سینماتیک بودن” را تغییر داده‌ایم. در عنوان Witcher، ما بیشتر برروی استفاده از دوربین تمرکز داشتیم. ما از ویرایش، مکالمه‌ها و قرار گیری و مکان شخصیت‌ها به عنوان پایه و اساس روایت داستان استفاده کردیم. در عنوان Cyberpunk کاری که ما کرده‌ایم این است که از تجربه‌ی نقش‌آفرینی و سیستم جهان گسترده‌ی بازی استفاده کرده‌ایم و با کنار هم قرار دادن و مخلوط کردن آن‌ها یک سیستم کاملا پویا به وجود آورده‌ایم.

در ادامه آقای پیتراس ادامه دادند:

به همین دلیل به خاطر این سیستم مرکب چیزی که ما درباره‌ی خود داستان و نحوه‌ی روایت داستان به آن فکر می‌کنیم این است که بازی‌باز چگونه داستان را از زاویه‌ی اول‌شخص تجربه می‌کند. یکی از راه‌هایی که برای طراحی بازی به آن فکر کرده‌ایم، انتقال تجربه بر پایه‌ی لحظات سینماتیک بوده است.

این در حقیقت همان روشی است که ما برای روایت داستان به سبک سینماتیک استفاده کرده‌ایم و از آن برای ایجاد تغییر در تجربه‌ی بازی بهره برده‌ایم. ما جهان بازی را به عنوان یک موجود زنده و در حال تنفس فرض کرده‌ایم. تمامی NPCهای بازی با جزییات کامل طراحی شده‌اند و تنها یک قالب ساده نخواهند بود. در مکالمه‌ها و تقابل بازی‌بازان با NPCها، نتیجه کاملا به انتخاب بازی‌باز بستگی دارد. شما می‌توانید اسلحه‌ی خود را بیرون بیاورید و این کار نتیجه‌ی بحث را به صورت کامل تغییر می‌دهد. این مثال کاملا نشان می‌دهد که ما نسبت به طراحی سینماتیک بازی و روایت داستان چه دیدگاهی داریم. پس واضح است که ساخت این عنوان در مقایسه با عنوان Witcher یک چالش بسیار بزرگ‌تر است.

اگر بخواهیم صحبت‌های آقای پیتراس را در یک جمله خلاصه کنیم، به نظر می‌رسد برخلاف بازی Witcher که در آن از شخصیت‌ها و دیالوگ‌ها برای روایت داستان استفاده شده بود، در عنوان Cyberpunk 2077 شاهد جهانی زنده و پویا هستیم که در آن بازی‌باز داستان را با تقابل با این جهان و ساکنانش پیش می‌برد و همه چیز به تصمیمات شما بستگی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد استودیوی CD Project RED سخت در تلاش است تا عنوانی را خلق کند که درخور حمایت‌های هواداران و انتظار بی‌پایان آن‌ها باشد. با این وجود باید منتظر ماند و دید آیا این عنوان همان گونه که آن‌ها ادعا کرده‌اند موفق به ایجاد تغییرات بنیادی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای می‌شود یا نه. براساس شایعات منتشر شده، ممکن است این عنوان در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های نسل فعلی عرضه شود و اگر این شایعه صحت داشته باشد زمان زیادی تا تجربه‌ی یکی از مورد انتظارترین عناوین این نسل باقی نمانده است.

اگر هنوز ویدئوی منتشر شده از گیم‌پلی این عنوان را مشاهده نکرده‌اید می‌توانید از طریق این لینک به تماشای آن بپردازید. همچنین می‌توانید مقاله‌ی بررسی گیم‌پلی این عنوان را اینجا مطالعه کنید. دیگر اخبار مرتبط با این عنوان را می‌توانید از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جزییات تازه‌ای از نحوه‌ی روایت داستان در عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا