Minecraft ماهیانه ۹۱ میلیون بازیباز فعال دارد
محبوبیت بازی Minecraft که خالق آن استودیو موجنگ (Mojang) است، مربوط به یکی دو روز نیست و مدتهاست که این عنوان، بازیبازان فعال و با اشتیاق بسیار زیادی دارد.
از این محبوبیت موجنگ و محصولش زمانی که مایکروسافت امتیاز آن را در سپتامبر ۲۰۱۴ با قیمت ۲٫۵ میلیارد دلار بدست آورد چیزی هنوز کم نشده است. هلن چیانگ (Helen Chiang) که به عنوان رئیس Minecraft در مایکروسافت شناخته میشود، در صحبتهای اخیر خود با بیزنس اینسایدر (Business Insider) اعلام کرده است که بازی آنها، ماهیانه ۹۱ میلیون بازیباز فعال دارد و تاکنون ۱۵۰ میلیون نسخه از Minecraft فروخته شده است.
استودیو موجنگ قصد دارد که تجارب جدیدی را از دنیای Minecraft ارائه کند مانند بازی Minecraft: Dungeons که به تازگی هم معرفی شده است. البته با وجود معرفی چنین عنوانی، چیانگ همچنان پافشاری میکند که خبری از یک دنباله نخواهد بود زیرا این مسئله به گفته او “برای Minecraft منطقی نیست و جامعه این بازی را از هم میشکند”.
چیانگ در ادامه صحبتهایش پیرامون جامعه هواداران و کنار هم نگاه داشتن اعضای آن اینطور میگوید:
طوری که ما تصمیم گرفتهایم کار خود را گسترش دهیم، ‘Dungeons’ مثال خوبی برای آن است که نشان میدهد ما تلاش میکنیم جامعه را در کنار هم نگاه داریم.
به همین خاطر است که بهروزرسانیهای ما رایگان هستند. ما نمیخواهیم از بازیبازان خود بخواهیم که از Minecraft 1 به Minecraft 2 حرکت کنند. ما فقط از آنها میخواهیم تا از Minecraft لذت ببرند. راههای دیگری وجود دارد که ما بتوانیم به شکلی معنیدار کار خود را گسترش دهیم تا اینکه صرفا مانند بسیاری دیگر از فرنچایزها، یک دنباله منتشر کنیم.
جنس برگنتسن (Jens Bergentsen) به عنوان مدیرنوآوری که از سال ۲۰۱۰ به عنوان برنامهنویس و طراح به موجنگ ملحق شد نیز معتقد است، که “نیازی به Minecraft 2 نیست چون میتوانید Minecraft 2 را در Minecraft بسازید”.
Minecraft: Dungeons که یک تیم مخصوص و کوچک مشغول کار بر روی آن است، در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. این عنوان فعلا برای رایانههای شخصی معرفی شده است و در رابطه با نسخههای کنسولی احتمالی باید منتظر اخبار بیشتر باشیم.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
طبیعیه اینهمه پلیر داشته باشه!
بازی به این عظمت، به این بزرگی
توی حالت Creative خلاقانه ترین سازه ها توسط این پلیر ها ساخته میشه، توی حالت Survival یک زندگی واقتی تجربه میشه و واقعا فوق العاده ـست بازیش
مایکروسافت کاسبه . دنبال حرکتاییه که ازش کلی پول در بیاره نه رقم و تعداد فروش . رفتارای مایکرو منو یاده ترامپ میندازه .
واقعا کی فکرشو میکنه چهارتا مکعب و پیکسل اینهمه طرفدار داشته باشه!
این نشون میده ظاهر و تعداد پیکسل مهم نیست ، مهم هنر جذب گیمرهاست :yes:
واقعا این بازیه کاملی هست و روز به روز کامل تر میشه ولی ایکاش مثل آدم مبل و میز و اینا رو اضافه کنن و با ریل و ماینکرفت نشینیم جلو میز های چوبی و فرشی :rotfl: :silly: :inlove: tnx
میز فرشی :inlove:
منم از اینا تو خونه ـم دارم با ماینکارت میشینم جلوش با رفقا سوپ میزنیم (مدیونی فکر کنی از بیل چوبی جای قاشق استفاده می کنیم) :rotfl:
واقعا خیلی بازی سرگرم کننده ای هست مخصوصا رو پی سی انلاین با دوستان
حرفمو پس میگیرم گفته بودم چرت ترین بازى تاریخ صنعت گیم بعد از فورتنایته … نه فورتنایت از این فرسنگ ها بهتره 😐 چرت ترین بازى تاریخ صنعت گیم
عزیزم، تو درکش نمی کنی دلیل نمیشه بیای فکت صادر کنی بگی مسخره ترین بازی تاریخه :/