آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا
آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا
آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا
آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا

آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند

مرصاد قدیری
۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا

همان‌طور که خبر دارید، هفته‌ی گذشته خبر تعطیلی استودیو‌ی تل‌تیل (Telltale) منتشر شد و بسیاری از طرفداران را غافلگیر کرد. اما آمار جدید نشان می‌دهند که پس از موفقیت فصل اول سری The Walking Dead در سال ۲۰۱۲، محبوبیت و فروش عناوین این استودیو با افت زیادی مواجه شده‌اند.

خالقین وب‌سایت‌های True Trophies و True Achievements با جمع آوری آمار بیش از ۵۰۰/۰۰۰ بازی‌باز، به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

نموداری که در پائین مشاهده می‌کنید، تعداد بازی‌بازانی را نشان می‌دهد که بخش اول هر بازی را به اتمام رسانده‌اند:

آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفاالبته باید یک نکته را یادآور شویم؛ برخی از عناوین این استودیو چندین بار عرضه شده‌اند. پس این داده‌های بدست آمده تمام پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس وان، اکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ویتا را پوشش می‌دهند. این بدین معنی است که برخی از بازی‌بازان یک بازی را چندین بار خریداری کرده‌اند.

بیائید عنوان محبوب The Wolf Among Us را بررسی کنیم. این بازی پنج سال است که در دسترس قرار دارد و حتی در طی این زمان نیز چندین بار تخفیف خورده است. پس حتی با در نظر گرفتن تمام این موارد، مشخص است که طی این سال‌ها چه بلایی بر سر استودیو‌ی تل‌تیل آمده است. با یک نگاه کوتاه به نمودار می‌بینیم تعداد افرادی که بخش اول این عناوین را به پایان رسانده‌اند به سرعت کاهش یافته است و ظاهراً حتی برند بسیار بزرگ و مهمی همچون Batman نیز نتوانسته است تا تغییری در این روند ایجاد کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا
آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا
آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا
آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا
آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alucardba گفت:

    همیشه میخواستم یکی از بازیهاشو بازی کنم ولی حال نداشتم
    ولی تو یوتیوب میدیدم دوست داشتم

    • Emad-Martian گفت:

      این قضیه خیلی مبهمه. ولی من کمی اطلاعات جمع آوری کردم:
      تِل تیل به خاطر مردگان متحرک (۲۰۱۲) معروف شد. این استودیو از اطلاعات موجود برای داستان سرایی استفاده کرد تا داستان بیشتری ارائه بده. یه خوش شانسی هم که آوردن این بود که روی موج محبوبیت سریال مردگان متحرک سوار شدن و تا مدتی بازی های خوبی میساختن. ولی این روزها دیگه مردگان متحرک برای مردم جذابیت قبل رو نداره. هرچند سریال تلویزیونی داره خوب پیش میره ولی مردم دیگه مثل قبل “مردگان متحرک” رو دنبال نمیکنن. ولی این بازی طریقه خوبی بود تا بیشتر در مورد این سری بفهمیم. بعد از موفقیت این بازی کارکنان رو به ۴۰۰ نفر افزایش دادن. همین باعث شد مشکلاتی بوجود بیاد و مجبور شدن ۹۰ نفر رو اخراج کنن. مثل اینکه شرایط کار خیلی سخت بود (افزایش کارکنان و اینکه باهم ارتباط نداشتن و همدیگه رو نمیشناختن). این شرکت آمادگی این موفقیت رو نداشت و ریاست ضعیف و بی تجربگی هم از عوامل شکست بود. از طرف دیگه استفاده از سیاستهای اشتباه مثل SJW و فمینیسم، توهین به مشتری، شیوه استخدام فمینیستی (تعداد زیادی کارکن مونث بدون توجه به صلاحیت استخدام کردن تا تعداد با کارکنان مذکر برابر بشه!) و استفاده از لغات باب روز هم قضیه رو بدتر کرد. همین امسال توی توییتر نوشتن که کلمنتاین داره جای خودش رو در بین شخصیت های مونث میگیره که زیرش مطلب یوروگیمر رو ریتوییت کردن که در مورد این بود که چطوری این بازی یه فمینیست آیکون رو بوجود آورد (کلمنتاین). بعد طرفدارها اعتراض کردن که سیاست رو با بازی های ما قاطی نکنید. تِل تیل هم با لحن توهین آمیزی جواب داد. از این درگیر شدن با مشتری و طرفدارها بارها اتفاق افتاد. در کل به نظر میرسه مدیریت ضعیف تجارت، آماده نبودن برای موفقیت و اینکه خیلی سریع منبسط شدن باعث نابودی تِل تیل شد. ولی چیزی که به نابودی این استودیو سرعت بخشید توهین به مشتری، ترویج طرز فکر و روش استخدام اشتباه بود. شاید اگه از شایسته سالاری بجای شیوه SJW استفاده میکردن میتونستن افراد بهتر و با استعداد استخدام کنن تا به تل تیل مشورت بدن تا این اتفاق نیفته.

  • هیچ چیز تو گیمینگ به اندازه ی ساخته نشدن فصل دوم Tales from the Borderlands ناراحتم نکرده. امیدوارم گیرباکس ریس و فیونا رو به نسخه ی سوم اضافه کنه.

  • تنها بازی که از تل تیل به شدت منتظرش بودم فصل دوم wolf amoung us بود که اونم مالید!
    اگه بخوام دلیلی که تل تیل رو به این روز انداخت تو یه جمله بگم میشه : عرضه عناوین زیاد با فرمول تکراری
    تل تیل باید تمرکزش رو میذاشت فقط روی والکینگ دد و wolf amoung us و در کنارش موتورش رو هم تقویت میکرد و یه رویکرد جدیدی در قبال بازخورد تصمیمات گیمر هم میگرفت چون عملا شما هر تصمیمی تو بازی بگیرید در پایان هیچ فرقی نمیکنه به نظرم اینجوری بازی هاش فروش بیشتری میکردن نه اینکه از هر عنوان یا سریالی یه بازی بدی بیرون با همون فرمول همیشگی

  • Smoking Alien گفت:

    لایسنس میخری بازی رو میسازی منتشر میکنی اخرشم ورشکست میکنی واقعا خبر ناراحت کننده ایه.تابحال بازی رو ازشون تموم نکردم ولی کلا خبر ورشکستگی خیلی ناراحت کنندس

  • Witcher گفت:

    نمیدونم شاید احساس میکردن اسم walking dead به خودی خود امتیاز بزرگی محسوب میشه اما واقعا الکی این بازی رو کش دادن در حالی که game of throne و The Wolf among Us داستان های خیلی بهتری داشتن

  • 313maxpayne گفت:

    افسوس و صد افسوس….. این شرکت بی نظیر بود بشدت منتظر got s2 wolf s2 بودم IRON FROM ICE

  • Cell گفت:

    Telltale شرکتی عالی در عناوین در سبک ماجراجویی بود واقعا ناراحت کننده هست خبر تعطیلی Telltale
    نسخه های walking dead و the wolf among us روی PS3 و اندروید تمام کردم بهینه سازی این موتور روی کنسول PS3 عالی بود بازی The wolf among us خروجی ۱۰۸۰p داشت در کنسول PS3
    واقعا دلم برای bigby تنگ شده بهترین عنوان Telltale به نظرم The wolf among us هست داستانی جذاب و کاراکتری به یاد موندنی و خشونت زیاد در کل عالی بود
    یکی از نقاط قوت موتور بازیسازی Telltale بهینه سازی عالی در تلفن همراه بود اگه الان عناوین این استودیو رو روی تلفن همراه نصب کنید با گرافیکی کنسولی رو تلفن خود مواجه میشوید و و تا ساعت ها در مورد گرافیک اون دوست دارین صحبت کنید از تمام سازندگان Telltale تشکر میکنید :yes:

    • Cell گفت:

      سعی میکنم تمام عناوین Telltale روی PS4 تجربه کنم به غیر Minecraft که نمی‌دونم چی بگم تا بازی رو Minecraft نصب می‌کنی اون پیکسل های گنده رو میبینی ناخداگاه از تجربه بازی همون چند دقیقه اول پشیمون میشی :no:

  • lordhossein گفت:

    آقا من که تاحالا نه بازیاشو بازی کردم نه منتظر هیچ بازییش بودم پس واسم مهم نیست ولی حداقل پول اون کارمندای بدبختو بدن

آمار جدید، سقوط استودیوی تل‌تیل را نشان می‌دهند - گیمفا