خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا

خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید

امیرحسین نصرتی
۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا

اگر از هواداران اصل هنر در بازی‌های ویدئویی باشید، بدون شک نام فامیتو اوئدا (Fumito Ueda) و آثار او را شنیده‌اید. بازی‌سازی که با ساخت عناوین Ico و Shadow of the Colossus الهام‌بخش افراد تاثیرگذاری چون هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، دیوید جفی (David Jaffe)، دیوید کیج (David Cage) و نیل دراکمن (Neil Druckmann) شد. 

باوجود این‌که اوئدا از اواخر قرن ۲۰ میلادی وارد عرصه‌ی بازی‌سازی شده اما تاکنون تنها سه بازی توسط او به انتشار رسیده است. یکی از دلایل عمده‌ی تعداد کمِ بازی‌های ساخته شده توسط او، بدون شک طولانی شدن روند ساخت عنوان The Last Guardian است که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ به طول انجامید. جدا از اختلافاتی که میان استودیو تیم ایکو (Team Ico) سابق و شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) به وجود آمد، یکی از دلایل زمان‌بر شدن این بازی و منتقل شدن پلتفرم آن به پلی‌استیشن ۴، محدودیت‌های فنی کنسول پلی‌استیشن ۳ اعلام شد.

در حال حاضر آقای اوئدا به همراه استودیو genDESIGN با پشتیبانی مالی شرکت Kowloon Nights – که در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری برروی بازی‌های ویدئویی فعالیت می‌کند – مشغول به کار برروی بازی جدیدی است. به تازگی مصاحبه‌ای از ایشان در آخرین شماره‌ی مجله‌ی Edge به ثبت رسیده که وی در آن، پروژه‌ی جدید و هنوز معرفی نشده‌ی استودیو genDESIGN را بلندپروازانه و در حد عناوین قبلی خود توصیف کرده است. باتوجه به ماجرای طولانی شدن روند ساخت بازی The Last Guardian، اوئدا به این نکته اشاره کرد که محدودیت‌های فنی که پیش‌تر بر سر راه توسعه‌ی بازی‌های قبلی وجود داشتند، اکنون از میان برداشته شده‌اند:

در گذشته، تحقق بخشیدن و پیاده‌سازی ایده‌هایی که برای یک بازی در سر داشتم، یک یا دو هفته به طول می‌انجامید. با این حال، اکنون ابزارهای مدرن‌تری در اختیار داریم و می‌توانیم ایده‌های‌ جدیدمان را در مدت چند روز یا چند ساعت، به‌طور کامل بررسی کنیم. روشی که اکنون برای ساخت بازی بعدی در پیش گرفته‌ایم، در سال‌های قبل و طی روند توسعه‌ی بازی‌های The Last Guardian و Shadow of the Colossus امکان‌پذیر نبود.

اگر به عناوین ساخته شده توسط فامیتو اوئدا علاقه‌مند هستید، می‌توانید نقد و بررسی بازی‌های The Last Guardian و Shadow of the Colossus Remake به قلم سعید آقابابایی را از طریق وب‌سایت گیمفا مطالعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا
خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خالق Shadow of the Colossus از روش ساخت بازی جدید خود می‌گوید - گیمفا