سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا

سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند

هادی اسماعیل‌زاده
۱۴:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا

Dragon Quest XI نخستین عنوان از سری است که برروی رایانه‌های شخصی عرضه شد. حال یوجی هوری (Yuji Horii)، خالق سری Dragon Quest XI، در مصاحبه‌ای با PC Gamer از تمایل خود به پورت عناوین قدیمی‌تر برروی رایانه‌های شخصی می‌گوید.

در ادامه بخشی از صحبت‌های او را در این زمینه می‌خوانید:

اگر Dragon Quest XI فروش خوبی در رایانه‌های شخصی داشته باشد، این امید وجود دارد که بتوانیم تعدادی از عناوین قدیمی‌تر را انتخاب کرده و آن‌ها را برروی رایانه‌های شخصی پورت کنیم. این روزها وقتی به بزرگترین بازار فکر می‌کنیم، حداقل در آمریکای شمالی می‌توانیم بگوییم که این بازار متعلق به پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی است. همین موضوع نیز دلیل ما برای عرضه‌ی عناوین برروی این پلتفرم‌ها است.

هوری در ادامه توضیح داد که چرا در اصل Dragon Quest برای سیستم Famicom نینتندو شناخته می‌شود تا رایانه‌های شخصی:

نمی‌توان گفت که در صورت عرضه بر روی پلتفرمی دیگر، چه اتفاقی رخ می‌داد. از همان اوایل توسعه Dragon Quest، من فقط سیستم Famicom را در ذهن داشتم زیرا پلتفرمی بود که بسیاری برروی آن بازی می‌کردند.

اگر واقع‌بینانه به وضعیت رایانه‌های شخصی در آن زمان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که سخت‌افزار آن بسیار گران بود. آن زمان من مقالاتی را برای مجله‌ی Lode Runner در مورد عناوین رایانه‌های شخصی همچون Lode Runner می‌نوشتم و گاهی اوقات دیدگاه‌ها و کامنت‌هایی از خوانندگان دریافت می‌کردم که می‌گفتند ” این بازی سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد، دوست دارم آن را تجربه کنم”؛ اما رایانه‌های شخصی بسیار گران بودند و کودکان نمی‌توانستند چنین عناوینی را تجربه کنند. یک سال بعد Famicom عرضه شد که بیشتر در دسترس بود و بسیاری از کودکان صاحب آن شدند؛ بنابراین این موضوع تبدیل به انگیزه‌ای شد که بازی را برای آن پلتفرم توسعه دهم.

یو میاکه (Yuu Miyake)، تهیه‌کننده اجرایی بازی، به این موضوع اشاره کرد که در واقع پورت‌هایی از دو عنوان نخست سری برروی پلتفرم MSX که شبیه به رایانه‌های شخصی است، وجود دارد:

اگر به آن زمان برگردید و به شرایطی که رایانه‌های شخصی در زمان عرضه‌ی Dragon Quest 1 و Dragon Quest 2 سپری می‌کرد نگاه کنید، متوجه می‌شوید که رایانه‌های شخصی هنوز هم فروش کاملا خوبی داشتند. به همین دلیل آن‌ها تصمیم گرفتند که پورت MSX را عملی کنند. اما بعد از آن حداقل در ژاپن، Famicom تبدیل به چیزی بیشتر از یک کنسول اصلی برای تجربه بازی شد و صنعت پی‌سی کمی عقب‌نشینی کرد و احتمالا به همین دلیل در ادامه پورتی برای آن عرضه نشد.

Dragon Quest XI اوایل ماه جاری میلادی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شد. جهت آشنایی بیشتر با بازی می‌توانید نقد و بررسی آن را به قلم امیرمهدی نامجو مطالعه کنید. برای پیگیری سایر اخبار مربوط به بازی نیز به این لینک مراجعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا
سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازندگان از تمایل خود به پورت عناوین Dragon Quest برروی رایانه‌های شخصی می‌گویند - گیمفا