خالق God of War از راز موفقیت سونی میگوید
قطعاً قبول دارید که شرکت سونی با انتشار پیوستهی عناوین انحصاری با کیفیت برای کنسول پلیاستیشن ۴ در نسل فعلی، به موفقیتهای زیادی دست پیدا کرده است. اما به نظر شما سونی چطور این کار را انجام میدهد؟ آقای دیوید جف (David Jaffe)، خالق بازی God of War، نظر خود را به اشتراک گذاشته است.
به طور خلاصه، وی میگوید که راز مخفی سونی، توانایی دریافت بهترین بازده از استودیوهای خود بوده که به کمک تیم مدیریتی با استعداد آنها ممکن است.
آنها میدانند که چگونه بازیهایی ویدئویی را مدیریت کنند.
بله تیمها مهم هستند اما موضوع مهمتر نحوهی مدیریت یک تیم خلاق برای دریافت بهترین بازده است؛ این راز مخفی شرکت سونی است. شما میتوانید یک استودیو خوب داشته باشید… اما همیشه استودیو مهم نیست؛ مهم این است که چگونه آن را مدیریت میکنید.
همچنین وی از افرادی مانند شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، اسکات رودی (Scott Rohde)، شانون استادستیل (Shannon Studstill) و آلن بکر (Alan Becker) به عنوان نمونهی عالی مدیریت استودیو نام برد. به نظر میرسد که از دید آقای جف، سونی بهترینها را برای مدیریت تیمهای خود استخدام میکند.
نظر شما چیست؟ به نظر شما دلیل اصلی موفقیت سونی در این نسل چیست؟
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
نظرات
مهم اینه که پول زیادی در دسترس استدیو خودتون قرار بدید کاری که سونی داره میکنه
به شدّت قبول دارم حرفشو…
شما نمیخواد به ناتی داگ و سانتا مونیکا و استدیوی ژاپن سونی نیگاه کنید
فقط به اینسومنیاک نیگاه کنید
ببینید نتایج کاریشون خارج از همکاری با سونی و وقتی با سونی همکاری می کنن چجوریه
زمین تا آسمون فرق داره.
و بعد به مایکرو نیگاه کنید
که از استدیوی خفنی مثل Rare که تو نسل پنج پشت هم برای نینتندو شاهکار میساخته الان چی در آورده
واقعا خیلى نگرانم که نینجا تئورى هم به عاقبت ریر دچار بشه :-(( :-((
به نظرم ریر مثال خوبی نیست. اول اینکه این موضوع مربوط میشه به اوایل عمر اکسباکس و زمانی که مایکروسافت چیز زیادی از بازیها نمیدونست (حتی یه داستان خنده دار در مورد خرید ریر و آیپی دانکی کونگ وجود داره). بعد هم اینکه ریر دیگه مثل سابق نبود. دوست ندارم اینو بگم اما چیزی که الان از ریر میبینم نهایت خلاقیت این استودیوئه. به نظرم باید صبر کنیم تا اولین بازی نینجا تئوری منتشر بشه. اون موقع میشه فهمید که آیا مایکروسافت یاد گرفته یا نه.
بدون شک توجه به هوادارا و داشتن دید باز درباره سرگرمی
سونی سلطان بی چون و چرای صنعت گیم با انحصاری های شاهکارش 😎
valve
( half life – dota )
bethesda
(dishonored – skyrim )
rockstar
(gta – red dead )
Square Enix
(Final Fantasy – deus ex )
konami
(Metal Gear -Castlevania )
Activision
(call of duty – چیز دیگه ای نمیدونم )
Blizzard
(warcraft – diablo )
Sega
(vanquish – نمیدونم )
Nintendo
(zelda – super mario )
warner bros
(batman arkham – shadow of mordor/war)
پشم هستن شما درست میگی باشه ! فن بازی و تعصب تا چه حد آخه…..
سلطان صنعت گیم ! سلطان ! هرچیزی که میخوای بگی قبل گفتنش کمی فکر کن .
مثله همیشه حقیقت تلخه و دیس لایک زیاد میدین ولی هرچی که بگین سونی سلطان صنعت گیمینگ نیست .
لطفا تایید کنید همش زحمت کشیده شده تایپ شده !
sony:
uncharted
god of war
last of us
horizone
آثار استاد اوئدا
bloodborne
spider-man
آثار دیوید کیج
death stranding
ghost of tsushima
بهترین بازی های هر نسل در انحصار سونیه تازه اگه از نظر تعداد هم بخوایم بگیریم بازم از بقیه ناشرا جلوتره
این رفیقمون وا نکرد وگرنه همون نینتندو و بتسدا بس اند
تو فعلا برو اون گند کاریتو سر پست انتخاب کنسولا پاک کن 🙂
حرف دوستمون شاید درست نباشه ولی حرف و مثال شما هم کلا غلطه چون ایشون گفتن صنعت گیم یعنی سخت افزار و نرم افزار و نه فقط نشر بازی یا ساختش . مثالهاتون همه درباره نشر بازی بوده اند
سونى بهترین ، باکیفیت ترین و متنوع ترین لاین آپ رو بین تمامى ناشرین بازى هاى ویدیویى داره 😎 تو بگو ببینم جز سونى کدوم ناشر هست که در هر سبکى براى هر سلیقه اى از شرق تا غرب بازى ( که اونم یا بهترینه یا یکى از بهتریناست ) داره ؟؟؟؟!!! همین تلو و گاد با هم به کل لاین آپ بقیه شرکت ها مى ارزن چه برسه به ده ها بازى هاى انحصارى شاهکار و ابرشاهکار دیگه سونى که بخوام لیست کنم باید سه ساعت وقت بزارم ….
دوست عزیز واقعا موافقم
این صحبت ها چیزی داخلش نیست صنعت گیم خیلی وسیعه اینجا هم ناشرا هستن هم استودیو ها و هم عناوینشون،به هر کدوم از اینها بعضی دوستان لقب سلطان صنعت رو میدن در صورتی که همش به سلیقه کاربرا بر میگرده
یه روی دیگه مسئله هم به اولین تجربه گیمر برمیگرده که خیلی موندگار میشه
این صحبت ها چیزی جز بحث توخالی نیست
نمونه بارزش استودیو ریر که تا وقتی برای نینتندو بازی میساخت همیشه اثر های به یاد ماندنی خلق میکر ولی تز وقتی برای مایکرو بازی ساخت بازی هاش افت کرد مثل همین رمدی و از این دست استودیو ها فقط امیدوارم نینجا تئوری هم به این موضوع دچار نشن
تز اونطرف اینسومنیاک هروقت برای سونی انحصاری زد شاهکار ساخت از اونطرف ناشر حتی حاضر نیست پروسه ساخت نسخه دومو استارت بزنه
اصلا جدا از عالی بودن بازی های انحصاری سونی، بازی های انحصاری این کمپانی اکثرا در حد کلاس های بازیسازی هستند. ما یه موقع به یه بازی میگیم عالی بازی که در تمام جنبه ها یعنی گرافیک.. گیمپلی.. داستان.. شخصیت پردازی.. موشن کپچر.. اتمسفر و… عالی کار میکنه و ما لدت میبریم. اما بازی های سونی اعم از گاد اف وار ۲۰۱۸٫٫ د لست اف اس.. انچارتد.. هورایزن.. اسپایدر من و.. در حد کلاس های بازیسازی ظاهر شدن. یعنی علاوه بر عالی بودن در بخش های بالا که گفتم در این بخش ها نقش یک معلم رو بازی کردن که برای مثال یک بازی سازی بخواد بره یه بازی بسازه از از این ساخته ها الهام میگیره حالا در جنبه های مختلف. واین عاملیه که یک بازی رو شاهکار…. یک استودیو بازی سازی رو سرشناس و سونی رو پر طرفدار و خواستنی میکنه…. به این میگن احترام به عقل و شعور مخاطب. مرسی سونی
الحق که سونى تو مدیریت استودیو هم در بین تمامى ناشرین بهترین هست :inlove: وقتى که به تعداد و کیفیت انحصارى هاى سونى در هر سال نگاه کنید اینو راحت میفهمید :yes: مثلا سونى در سال ۲۰۱۸ تا الان عملکرد فوقالعاده اى داشته :
God of War : متاى ۹۴ و یوزر ۹.۲
Shadow of the Colossus : متاى ۹۱ و یوزر ۸.۶
Marvel’s Spider-Man : متاى ۸۷ و یوزر ۸.۸
Detroit Becom Human : متاى ۷۸ و یوزر ۸.۸
Yakuza 6 : Song of Life : متاى ۸۳ و یوزر ۸.۴
Yakuza Kiwami 2 : متاى ۸۵ و یوزر ۸.۵
Ni No Kuni II : Revenant Kiangdom : متاى ۸۴ و یوزر ۸.۱
MLB the show 18 : متاى ۸۲ و یوزر ۶.۳
Moss : متاى ۸۵ و یوزر ۸.۳
و ….
سال هاى بعد هم شاهد ابرشاهکار هایى مثل تلو ۲ ، دف استرندینگ ، گوست اف سوشیما ، دریمز ، دیزگان ، کینسیرت جین ، وایلد و …. میشیم :inlove:
ولى امسال مایکروسافت کلا سه تا بازى انحصارى داشت که جز آخرى یعنى فورزا هورایزن ۴ ، بقیه منتشر نمیشدن بهتر بود :no:
dragon quest xi
هم اضافه کن
متا ۸۷ بود تا جاییکه یادمه
سه تا شرکتن که کنسول میدن و اگه بخوایم از لحاظ ثروت طبقه بندیشون کنیم
Microsoft>sony>nintendo
اما اگه از لحاظ مدیریت طبقه بندیشون کنیم
Sony>nintendo>microsoft
از لحاظ احترام به خواسته مشتری
Sony>nintendo>microsof
از لحاظ انحصاری
Sony>nintendo>microsoft
از لحاظ خدمات انلاین
Microsoft>sony>nintendo
از لحاظ سخت افزار
Microsoft>sony>nintendo
از لحاظ تنوع عناوین انحصاری
Sony>microsoft>nintendo
از لحاظ تعداد استودیوهای زیر مجموعه
Sony>mirosoft>nintendo
از لحاظ فروش کنسول
Sony>nintendo>microsofy
از لحاظ آزادی عمل دادن با سازنده
Sony>microsoft>nintendo
از لحاظ خلاقیت در طراحی کنسول
Nintendo>sony>microsoft
اینا چیزایی هستن که باعث میشن سونی تو نسل هشت بدرخشه
اولا بر اساس سایت های معتبر ، بخش گیمینگ سونی از مایکروسافت ثروتمند تره چه از نظر ارزش سهام چه از نظر درآمد . بحث گیمه پس ارزش کل شرکت رو حساب نمیکنیم فقط بخش گیمشو حساب میکنیم .
دوما هر جوری نگاه کنی تنوع عناوین انحصاری نینتندو از مایکروسافت بیشتر هست پس مایکرو آخر قرار میگیره نه نینتندو
سوما به نظرم نینتندو باتوجه به خلاقیتی که در بازی هاش استفاده میکنه بیشتر به استودیو هاش آزادی عمل میده چه برسه به مایکرو که باعث کنسل شدن آثار متعددی مثل اسکیل باند شد و الان هم قضیه کرک داون ۳
یکی هم کسی تعداد دقیق استودیو های فرست پارتی نینتندو رو میدونه ؟
فکر کنم مایکرو ۱۱ و سونی ۱۳ بود
Vito جان اتفاقا بخش آنلاین هم سونی بهتره چرا؟
چون برای بازی های رایگان مثل پالادین و Fortnite و تو کنسول سونی مجانیه ولی تو جعبه باید گلد بخری :no: :rotfl:
حرف های درست و کاملی رو زده دیوید جف واقعا دوستان اینسومنیاک رو عالی مثال زدن شما ببین سر سانست چی شد بعد اسپایدرمن چی شد الان اسپایدر فاتح جدول های جهانی اما سانست به سادگی از گردونه بعد انتشار کنار و مورد توجه عموم قرار نگرفت دقیقا مشکل مایکروسافت هم همینه مدیر درست و درمون نداره کسایی که الان اونجا مدیریت میکنن همش حرف میزنن البته به غیر از اسپنسر که تفکرش یکم عجیبه مثلا بجای رسیدگی به وضع فعلی کنسولشون که از بی انحصاری رنج میبرده چسبیده به باندل سازی یا شخصی سازی کنسول و کنترلر یا بخش لایو فکر میکنم نینجا تئوری هم بعد از انتشار بازیش مثل استدیو ریر به فنا بره چون مایکروسافت دیدگاهش ساخت عناوین شاهکار نیست بلکه دیدگاه آنلاین محور پول سازی داره که اکثرا هم به نتیجه مثبتی نرسیدن اما برعکس سونی به صورت فول تایم و با بودجه تپل روی بازی ها و کنسول سرمایه گذاری کرده و هدف ساخت بهترین عناوین ممکن هستش
اینو گفت یاد کلش اف کلنز افتادم
اون زمان که بازی میکردم یادمه افراد کلن اکثرا اتکر نبودن
اما کولیدرها اینقدر کلن رو خوب مدیریت میکردن که با همون چند تا اتکر وارها رو میبردیم! :-))
به نظرم این نسل عالی بود تمام این لحظه های خوب باعث و بانیش شوهی یوشیدا Shuhei Yoshida هست :yes: امیدوارم همیشه خوب و پاینده باشه این بزرگوار همیشه در قلب فنای سونی جا داره :yes:
واقعا هم همینطوره تو نسل قبل هم عنوان های انحصاری سونی واقعا با کیفیت بودن و خدایش آدم از بازی کردنشون لذت می برد و ۱۰۰% با وجود مشکلات و پیچیدگی های SPE های کنسول سونی باز هم همایت و پشتیبانی سونی باعث خلق این شاهکار ها شد
مثل ،
TLOU
۳ گانه Uncharted
inFamous
Yakuza 4
God Of War,….
خوب همه نسل ها اینطور برنده بوده سونی با انحصاری هاش :inlove: :yes: :inlove: tnx
شرکت سونی مثل بقیه برندهای تاپ ژاپنی و کلا رسوم ژاپنی حرف نمیزنه بلکه عمل میکنه بر خلاف مایکروسافت که فقط بلوف و حرف هست. فلان سال انقدر عناوین داریم فلان کار رو میکنیم. داریم استودیو میخریم…….
خالق این بازی ک هیچ علاقه ایی ب نسخه جدید نداشت حالا چی شده اومده از موفقیت هاش میگه :laugh:
هی سونی سونی یا ماکرو ماکرو نکنید
اگه گیمرید باید از هردوتاشون لذت ببرید
اگی کسی گفت فلان بهتره بدونید فقط جنبه سرگرمی کنسول خریده چون یه گیمر واقعی میاد از گیم لذت میبره نه از کنسول
خب وقتی یه شرکت یا یه استودیو بهتر عمل میکنه که نمیشه چشم پوشی کرد
باید واقعیت رو گفت