مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا

مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر

مهرداد میرشاهی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا

بازی Forza Horizon 4، جدیدترین نسخه از سری بازی‌های اتومبیل‌رانی Forza Horizon است که این بار، بازی‌بازان را در محیط شبیه‌سازی شده بریتانیا قرار می‌دهد تا به مسابقه با یکدیگر بپردازند. این بازی، بهبودهای فراوانی نسبت به نسخه‌های قبلی خود خواهد داشت و از جمله ویژگی‌های جدید آن می‌توان به سیستم آب و هوای کاملاً پویا و تغییر فصل‌ها اشاره کرد. Forza Horizon 4 در دنیایی آنلاین جریان دارد اما امکان تجربه آن به صورت آفلاین نیز وجود دارد.

اخیراً وب‌سایت گیمینگ بولت موفق شده تا گفتگویی با رالف فولتون (Ralph Fulton)، کارگردان بخش خلاقیت استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games)، سازنده بازی Forza Horizon 4 داشته باشد که به رسم هر هفته، می‌توانید در ادامه این مصاحبه خواندنی را مطالعه کنید.

مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا

ما قصد داریم تا جهانی خلق کنیم که کاملاً زنده به نظر برسد و بازی‌بازان را به صورت هفتگی مشتاق نگه دارد و همچنین تغییرات فصل‌های سال را به وضوح حس کنیم.

فصل‌های پویا، سطحی اضافی را به غرق شدن بازی‌بازان در این عنوان اضافه می‌کند. آیا این تحول را به صورت بدون وقفه شاهد خواهیم بود یا روندی تدریجی و یا ناگهانی خواهد داشت؟

فولتون: زمانی که شما برای نخستین بار Forza Horizon 4 را آغاز می‌کنید، پیش‌درآمدی را تجربه خواهید کرد که در آن، همه‌ی فصل‌ها را در بریتانیای Horizon شاهد هستید. پس از آن، بازی‌بازان به سرور اشتراکیِ جهانی خواهند پیوست که هر هفته، فصل‌های آن تغییر می‌کند. این انتقال از فصلی به فصل دیگر، فرآیندی بدون وقفه خواهد بود.

هر فصل چه مدت طول خواهید کشید؟

فولتون: به عنوان بخشی از جهان اشتراکی Forza Horizon 4، هر فصل یک هفته طول خواهد کشید و به صورت همزمان برای همه بازی‌بازان تغییر خواهد کرد. ما قصد داریم تا جهانی خلق کنیم که کاملاً زنده به نظر برسد و بازی‌بازان را به صورت هفتگی مشتاق نگه دارد و همچنین تغییرات فصل‌های سال را به وضوح حس کنیم.

آیا هر کدام از فصل‌ها، رویدادهای منحصر به فرد خود را خواهند داشت که در باقی فصل‌ها در دسترس نخواهند بود؟

فولتون: بله، زمانی که هر فصل تغییر کند، چالش‌ها و پاداش‌های مخصوص آن در اختیار بازی‌بازان قرار خواهد گرفت.

برخی از اهداف جدیدی که بازی‌بازان در این عنوان باید آن‌ها را به اتمام برسانند، چیست؟

فولتون: بازی Forza Horizon 4 چیزهای زیادی برای زمانی که در حال رانندگی نیستید، دارد. از جمله بدست آوردن کلکسیون‌ها مانند تخته‌های جایزه و Barn Finds یا مانع‌هایی مانند Danger Sign Jumps، Speed Cameras و Drift Zones. علاوه بر این، شما می‌توانید لباس‌ها، لوازم جانبی و احساسات شخصیت اصلی خود را شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید در Horizon Stories شرکت کنید که ماموریت‌هایی با مضمون ماشین‌های کلاسیک دارد. و برای نخستین بار در این سری، می‌توانید ملک‌هایی از یک کلبه ساده تا قلعه‌هایی مجلل داشته باشید که بخش‌های جدیدی در گیم‌پلی بازی باز خواهند کرد و شاهد محل‌های بیشتری برای رنگ کردن اتومبیل خود خواهید بود.

سیستم خلق مسیر (Route Creator) چگونه کار می‌کند؟ آیا این ویژگی‌ای است که به راحتی قابل استفاده خواهد بود؟

فولتون: برای نخستین بار در سری بازی‌های Forza Horizon، بازی Forza Horizon 4 حاوی یکی از مورد درخواست‌ترین ویژگی‌هایی است که طرفدارن خواهان آن بودند. Route Creator به شما اجازه خواهد داد تا مسیر شخصی خود را در هر کجای این جهان باز، خلق کرده و با یکدیگر به اشتراک بگذارید. نقطه‌‌ی آغازین مسیر باید از یکی از راه‌های موجود در نقشه بازی باشد اما اینکه این مسیر به کجا ختم خواهد شد و آیا به جای خاصی می‌رسد یا مسیری نقطه به نقطه است، کاملاً به خود شما بستگی دارد. تمام کاری که باید بکنید این است که در مسیر مشخصی که می‌خواهید در آن برانید و چک پوینت‌های مشخص دارد، رانندگی کنید. این روشی قدرتمند و سرگرم‌کننده جهت خلق گیم‌پلی سفارشی شما است. Route Creator به ابزارهای سفارشی‌سازی Blueprint خواهد پیوست و Forza Horizon 4 را به سفارشی‌سازی‌ترین بازی مجموعه Horizon تبدیل خواهد کرد.

مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا

برای اولین بار در این سری، و به عنوان چیزی که طرفداران این مجموعه واقعاً خواهان آن بودند، در بازی Forza Horizon 4، بازی‌بازان می‌توانند از اعتبارهای درون بازی برای خرید ملک نظیر خانه یا کسب و کارها استفاده کنند.

نقش خانه‌ها و کسب و کارها در این بازی چیست؟

فولتون: برای اولین بار در این سری، و به عنوان چیزی که طرفداران این مجموعه واقعاً خواهان آن بودند، در بازی Forza Horizon 4، بازی‌بازان می‌توانند از اعتبارهای درون بازی برای خرید ملک نظیر خانه یا کسب و کارها استفاده کنند. از کلبه‌های کوچک گرفته تا قلعه‌های بزرگ، هر ملکی که داشته باشید ویژگی‌هایی نظیر Vanity Items، Perks و Horizon Stories را باز خواهد کرد. از آنجایی که تنها یک فستیوال Horizon (که واقعاً هم بزرگ است) وجود دارد، این خانه‌ها به عنوان سیستم سفر سریع (Fast Travel) در نقشه عمل خواهند کرد.

ما متوجه شده‌ایم که این بازی حاوی سیستم سفارشی‌سازی شخصیت اصلی است. چگونه می‌توانید این ویژگی را در بازی Forza Horizon 4 به سطح جدیدی برسانید؟

فولتون: شما می‌توانید در زمان عرضه این بازی، بیش از ۴۵۰ اتومبیل را جمع‌آوری و مدیریت کرده و با آن‌ها به رانندگی بپردازید. البته همراه با همه‌ی سفارشی‌سازی‌ها و ارتقاها و تقویت موتورها که بازی‌بازان Forza عاشق آن هستند. از جمله این موارد می‌توان به ارتقاهای جدید Drift Suspension، صندلی‌های عریض، میله‌های خیابانی و کیت‌های off-road اشاره کرد که به عنوان گزینه‌های اضافی صدها ماشین در دسترس قرار خواهند داشت. ما اخیراً این سیستم سفارشی‌سازی را با شخصی‌سازی لباس‌ها، لوازم جانبی و احساسات شخصی اصلی بازی بسط داده‌ایم. و همچنین شما می‌توانید برای نخستین بار در این سری، ملک‌های خود را داشته باشید: از کلبه‌ها گرفته تا قلعه‌های بزرگ، خانه‌های برتری را باز کنید (آنلاک کنید) که آیتم‌ها و بخش‌های جدیدی را به گیم‌پلی اضافه کنند. به اضافه‌ی ارتقا و تقویت موتور ماشین‌ها به منظور بهبود عملکرد کلی، بازی‌بازان می‌توانند با خلق لباس‌های سفارشی‌سازی شده خود، سفارشی‌سازی ماشین‌ها را به سطح جدیدی پیش ببرند. بازی‌بازان قدیمی هم می‌توانند طراحی‌ها و گروه‌های وینیل خود را از بازی‌های Forza Horizon 3، بازی Forza Horizon 2، بازی Forza Motorsport 7، بازی Forza Motorsport 6 و بازی Forza Motorsport 5 به این عنوان انتقال دهند.

جهان Forza Horizon 4 در مقایسه با جهان Forza Horizon 3 چقدر بزرگ است؟

فولتون: اندازه‌ی بریتانیای اختصاصی بازی Forza Horizon 4، تقریباً معادل جهان بازی Forza Horizon 3 است اما ویژگی چهار فصول پویا، گیم‌پلی این بازی را تغییر داده است و تجربه‌ای غنی‌تر از تاثیرات آب و هوای بازی‌های قبلی این مجموعه ارائه می‌دهد. فصل‌ها، جهان اطراف شما را تغییر می‌دهند و هر کدام زیبایی قابل توجه خود را خواهد داشت و همچنین برروی گیم‌پلی تاثیر خواهند داشت که تجربه‌های جدید، رویدادها، چالش‌ها و پاداش‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورند.

آیا می‌توانید در خصوص زاویه‌ی روایت در بازی Forza Horizon 4 به ما بگویید؟ آیا این مورد شبیه به بازی Forza Horizon 3 خواهد بود؟

فولتون: روایت‌ها در بخش Horizon Stories وجود دارند که حاوی ماموریت‌هایی است که به عنوان شغل در کمپین Horizon Life جای داشته و جایگزین چالش‌های Horizon Bucket List در عناوین قبلی Horizon شده‌اند. Horizon Stories حاوی چالش‌هایی با محوریت روایت مبتنی بر رانندگی با تمرکز بر موضوع خاصی است که برای روایت آن از صدای گوینده‌ای استفاده شده است. از جمله نمونه‌های این ماموریت‌ها می‌توان به کار برای گروه‌های تولید فیلم برای انجام بدل‌کاری‌های ماشین‌سواری، و انجام چالش‌هایی با ماشین‌های مدرن و کلاسیک نظیر آستون مارتین (Aston Martin) اشاره کرد. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا بازی‌بازان این نحوه روایت جدید را با بخش Horizon Stories تجربه کنند.

آیا نسخه ایکس‌باکس وان ایکس با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه اجرا خواهد شد؟

فولتون: Forza Horizon 4 نشان‌دهنده قدرت گرافیکی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس است و این فرصت را در اختیار بازی‌بازان قرار خواهد داد تا قدرت این کنسول را از طریق گزینه‌های ۴K و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه و همچنین ۱۰۸۰P و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه ببینند.

مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا

بازی‌بازان برروی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و رایانه‌های شخصی قدرتمند با سیستم عامل ویندوز ۱۰، از طریق رزولوشن ۴K واقعی، بافت‌های بهبودیافته، قابلیت HDR و نورپردازی بهبودیافته و …. از وضوح گرافیکی بالاتری لذت خواهند برد.

و نسخه ایکس‌باکس وان با کیفیت ۱۰۸۰P و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا خواهد شد؟

فولتون: نسخه ایکس‌باکس وان استاندارد با کیفیت ۱۰۸۰P و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا خواهد شد و بیانگر چشم‌انداز ما از گستردگی و زیبایی جهانِ باز بریتانیا با فصل‌های پویاست.

نظر شما درباره کار کردن برروی ایکس‌باکس وان ایکس و قدرتی که این کنسول ارائه می‌دهد چیست؟

فولتون: هدف ما با بازی Forza Horizon 4 این هست که صرف نظر از پلتفرم، ماجراجویی سرگرم‌کننده‌ای با جهانی اشتراکی و باز با آب و هوای پویا و تغییرات فصول، برای بازی‌بازان به ارمغان آوریم. بازی‌بازان برروی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و رایانه‌های شخصی قدرتمند با سیستم عامل ویندوز ۱۰، از طریق رزولوشن ۴K واقعی، بافت‌های بهبودیافته، قابلیت HDR و نورپردازی بهبودیافته و …. از وضوح گرافیکی بالاتری لذت خواهند برد. با قدرت اضافی که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در اختیار ما می‌گذارد، می‌خواهیم این فرصت را در اختیار بازی‌بازان قرار دهیم تا این بازی را با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه با رزولوشنی پایین‌تر تجربه کنند.

بازی مورد انتظار Forza Horizon 4 در تاریخ سه شنبه ۱۰ مهر ماه (۲ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ عرضه و منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با سازندگان Forza Horizon 4 | صحبت درباره فصل‌های پویا، سفارشی‌سازی، حالت‌ها و بیشتر - گیمفا