دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا

دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند

هادی اسماعیل‌زاده
۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا

المار فیشر (Elmar Fischer)، مدیر فروش دنوو (Denuvo)،  در مصاحبه‌ای با GamesIndustry در جریان رویداد Gamescom 2018 اذعان داشت که هدف نهایی نرم‌افزار امنیتی DRM تضمین و نگهداری از فروش اولیه بازی است زیرا نمی‌توان تضمین کرد که هیچ عنوانی تا مدت نامحدودی کرک‌نشده باقی بماند.

در ادامه صحبت‌های او را در این خصوص می‌خوانید:

این یک رقابت و برای آن‌ها [کرکرها] شبیه به یک ورزش است و بازی‌بازان آن‌ها را می‌پرستند. [کرک عناوینی بدون قفل دنوو] برای آن‌ها ساده است و نیاز به تلاش زیادی ندارد. روش‌هایی کلی برای کرک این نوع بازی‌ها وجود دارد.

هدف ما این است که فروش اولیه بازی را تضمین کنیم. البته که ما خواهان عناوینی هستیم که تا ابد کرک‌نشده باقی بمانند؛ با این وجود این اتفاق در صنعت بازیسازی نشدنی است.

در عین حال فیشر نتوانست برآوردی دقیق از میزان تاثیر مثبت قفل امنیتی DRM برروی میزان درآمد ناشرین و توسعه‌دهندگان ارائه دهد:

واقعا برای ما سخت است که پاسخی سرراست به این سوال بدهیم. من فکر می‌کنم که ما تاثیری قابل توجه برروی عناوینی که از آن‌ها محافظت می‌کنیم داریم به خصوص اگر بتوانیم این محافظت را در بازه زمانی فروش اولیه بازی تامین کنیم؛ در این صورت، در مقایسه با سایر عناوینی که بلافاصله کرک می‌شوند، شاهد تاثیری دراماتیک برروی بازی و میزان درآمد از آن هستیم. اما اگر به دنبال تاثیر کلی برروی صنعت بازی‌سازی باشید، یافتن جوابی برای آن بسیار سخت است.

شما در مورد بازی‌ها شاهد سرقت هستید با این وجود بسیار سخت است که بگوییم چه تعداد از این افراد، بازی را خریداری می‌کنند. می‌توانیم تخمین بزنیم و حتی اگر درصد ناچیزی از این افراد را حساب کنیم، شاهد افزایشی قابل ملاحظه در میزان درآمد خواهیم بود.

در نهایت، فیشر اعلام کرد که دنوو به بخشی از شرکت Irdeto تبدیل خواهد شد. طبق اظهارات فیشر، این موضوع باعث خواهد شد که آن‌ها دانش و منابع بیشتری در اختیار داشته باشند. در ادامه صحبت‌های او را در این زمینه می‌خوانید:

درست است؛ ما پاییز سال گذشته، به خاطر برخی از کرک‌های سریع شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. من فکر می‌کنم این همان زمانی بود که ایده کار با Irdeto را در سر داشتیم. ما برای تقویت تکنولوژی خود با آن‌ها همکار خواهیم داشت؛ آن‌ها در بخش فنی کمک بسیاری به ما کرده‌اند و نسبت به تیم ۴۵ نفره‌ی ما، منابعی نامحدود در اختیار دارند.

ماه گذشته بود که دنوو، وکسی (Voksi)، کرکر معروف را تحت پیگرد قانونی قرار داد که این اقدام باعث توقف فعالیت‌های این هکر و گروه REVOLT شد. به نظر می‌رسد که دنوو قصد دارد تا در زمینه فعالیت خود اقداماتی پیشگامانه را انجام دهد، با این وجود گروه‌هایی همچون CODEX و CPY، همچنان تهدیدی بزرگ برای DRM به شمار می‌روند. جدای از این گروه‌ها، سایت GOG.com و سی‌دی پراجکت رد نیز مبارزه خود با DRM را به سطحی بالاتر برده‌اند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا
دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دنوو اعتراف کرد: تمام بازی‌ها قابل کرک شدن هستند - گیمفا