جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد
همانطور که میدانید تا چند ماه آینده بازیهای بزرگی عرضه خواهند شد؛ با این وجود Cyberpunk 2077 اگر چه حتی تاریخ انتشار دقیقی نیز ندارد، ولی همچنان در صدر لیست موردانتظارترین عناوین بسیاری از بازیبازان قرار دارد.
اما کسانی که از طرفداران فضای بازیها و عناوین پیشین سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED)، از جمله سهگانه The Witcher هستند، بسیار مشتاقند که اطلاعاتی هرچند ناچیز را از عنوان آینده این استودیو لهستانی کسب کنند.
در جدیدترین مصاحبهی Stanisław Święcicki، نویسنده سیدی پراجکت رد، که در مجلهی GamesMaster (سپتامبر ۲۰۱۸، شماره ۳۳۳) منتشر شده، اطلاعاتی توسط این نویسنده لهستانی در مورد بازی ارائه شده است.
در شروع او به این نکته اشاره کرده است که پیامدهای تصمیمات بازیباز در Cyberpunk 2077، تاثیراتی بسیار گسترده بر شخصیت V خواهد گذاشت (V پروتاگونیست بازی است که صرفنظر از جنسیتی که برای او انتخاب میکنید، با این نام شناخته میشود). طبق اظهارات این نویسنده، این تاثیرات بسیار بیشتر از چیزی است که در مورد شخصیت گرالت در The Witcher شاهد بودیم:
هر پروتاگونیستی که به خوبی پیادهسازی شده باشد، نیازمند یک داستان است و شخصیت ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه، تصمیماتی که بازیباز میگیرد، نقش بسیار بزرگی در شکل دادن به شخصیت V دارد. این تاثیرات چندین سطح بالاتر از چیزی است که در مورد شخصیتهای دیگر و در عناوین پیشین ما شاهد بودهاید.
گرالت یک حرفهای بود؛ یک هیولاکش کارآزموده که با زیر و روی جهان خود کاملا آشنا بود؛ در مقابل V یک آدمکش مزدور است که میخواهد به جایگاههای بزرگ دست یابد. وقتی شما از این زاویه به قضیه نگاه کنید، متوجه میشوید که دیدگاه V خیلی متفاوت با بازیباز نیست؛ چرا که او هم تازه دارد با نایتسیتی آشنا میشود و در مورد موضع خود نسبت به آن، تصمیم میگیرد.
این نویسنده همچنین اشارهای کوتاه به گزینههای ارتقا در بازی داشت که این گزینهها توسط Ripper Docs ارائه میشود؛ فروشندگانی که تجهیزاتی سایبری مانند اسکنر چشمی را به شما میفروشند:
این موضوعی است که هنوز در حال کار برروی آن هستیم و بسیار زود است که وارد جزئیات آن شویم؛ با این وجود هر تصمیمی که بگیرید، چه در زمان ساخت شخصیت و چه در حین گیمپلی، حائز اهمیت خواهد بود و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.
نویسنده سیدی پراجکت رد در ادامه از ارزشها و مفاهیم ردهبالایی که بازیبازان در طول تجربه مراحل و ماموریتهای بازی، آنها را کشف خواهند کرد، صحبت کرد:
شما نمیتوانید داستانی را سرزنش کنید که بر ارزشهای جهانی و احساسات انسانی همچون تعهد، غم و اندوه، فقدان، دوستی و یا عشق تمرکز دارد. من به شخصه اعتقاد دارم، در جهانی که بدن انسان، دیگر “مقدس” نیست و بسیاری از مفاهیمی که به “انسانیت” شکل میدادند محو شدهاند، این ارزشها بیشترین اهمیت را دارد.
همچنین او در ادامه تائید کرد که بازی آب و هوایی پویا خواهد داشت. اگر چه این روزها بسیاری از عناوین جهانباز AAA، آب و هوایی پویا دارند؛ با این وجود تعداد قابل توجهی از این عناوین نیز از خیر این ویژگی میگذرند و این موضوعی است که ظاهرا هیچگاه تغییر نخواهد کرد. عدهای دلیل این موضوع را سختیهای پیادهسازی این ویژگی در بازی و پرهزینهبودن آن میدانند و برخی نیز دلایل داستانی را به عنوان توجیهی برای این موضوع بیان میکنند.
صرفنظر از این صحبتها، Cyberpunk 2077 حاوی سیستم آب و هوای داینامیک خواهد بود و این موضوع با توجه به آخرین ساخته آنها، یعنی The Witcher 3: Wild Hunt، زیاد هم تعجبآور نیست. در ادامه توضیحات این نویسنده را در این زمینه میخوانید:
ما میخواهیم که شما از همان لحظه اول، خود را به عنوان بخشی کامل از شهر احساس کنید و همانطور که میدانید در تمام شهرها روز و شب وجود دارد… ما میخواهیم که به بازیبازان نشان دهیم که چگونه قادر به ترسیم آیندهای تاریک و متضاد حتی در روشنایی روز هستیم. البته که شرایط آب و هوایی متغیر در بازی وجود خواهد داشت.
چیزی که این نویسنده به آن اشاره نکرده است این است که چه جور شرایط آب و هوایی متغیری را در بازی شاهد خواهیم بود. آیا فقط شاهد باد و باران خواهیم بودیم یا بارش برف نیز در بازی وجود خواهد داشت؟ به هر حال چیزی که مهم است وجود آب و هوایی پویا در حد و اندازهی The Witcher 3: Wild Hunts و حتی بهتر از آن است.
Cyberpunk 2077 در ماه جاری و در جریان رویداد Gamescom 2018، نمایشی دیگر خواهد داشت اما متاسفانه اینبار نیز فقط اهالی رسانه قادر به تماشای گیمپلی بازی پشت درهای بسته خواهند بود؛ با این وجود امیدواریم که در جریان این رویداد، حداقل اطلاعاتی بیشتر از این عنوان موردانتظار به دستمان برسد.
متاسفانه هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای Cyberpunk 2077 اعلام نشده است؛ با این وجود شنیدهها حاکی از آن است که بازی تا سال ۲۰۲۰ میلادی برروی پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان آماده عرضه و انتشار خواهد شد و احتمال میان نسلی بودن بازی و انتشار آن برروی کنسولهای نسل بعد نیز وجود دارد. شما میتوانید جهت آشنایی بیشتر با این بازی، مقالهی ۳۲ نکته از گیمپلی Cyberpunk 2077 را به قلم سعید آقابابایی مطالعه نمایید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
چقد بزرگ میشه این بازی ماشالله به نظرم فراتر از تصورمه یعنی هرچی تصور کنم بعد باز در بارش بخونم اخبار جدیدشو میخونم میبینم بازم عمق داره :yes: شخصیت (V) یعنی:
(V پروتاگونیست بازی است که صرفنظر از جنسیتی که برای او انتخاب میکنید، با این نام شناخته میشود)
که اینطوره:-|برای فرنچایز DMC5 گفتن شخصیت (V) یعنی ویتالی! یعنی مارو سر کار گذاشتن
شاهکاری بی همتا :inlove: فقط ای کاش شخصیت اصلی رو خودشون میساختن چون معمولا شخصیت هایی که خومون میسازیم خیلی شخصیت به یاد موندنی ای نمیشن
به جز فرمانده شپرد
اگه مثل mass effect بشه که عالیه
همیشه دلم میخواست ای بازی به یه شاهکار بدل بشه ولی با این بازیایی که در آوردن نمایشهای پشت در بسته دلم میخواد در حد یه بازیه معمولی باشه بهشون بخندم دلم خنک بشه یه کم.
دلیل اصلی نمایش های پشت در بسته اینه که تو بازی قبلیشون (ویچر ۳) تو نسخه های pre alpha گیم پلی رو که نشون دادن گرافیک خیلی بالایی داشت اما موقع انتشار بازی اصلی مجبور شدن گرافیک بازی رو downgrade کنن که خیلی ها رو ناراضی کرد . الان میخوان جلوی این نارضایتی رو بگیرن برا همین تا از گرافیک بازی مطمئن نشن گیم پلی نمیدن
حس میکنم این بازی داره کم کم به توهم هایپ شدن دچار میشه :/
بیاید زیاد ازش تعریف نکنیم تا موقع انتشار 😐
نزاریم وقتی تجربش کردیم انتظاراتمون بیشتر از الان باشه و از بازی لذت نتونیم ببریم
دقیقا منم موافقم
ویچر ۳ و مخصوصا بلادبورن که تا این حد موفق شدن یه دلیلش این بود که نیومدن از ۴ ۵ سال قبل هایپ کنن مخصوصا بلادبورن
“آیا فقط شاهد باد و باران خواهیم بودیم یا بارش برف نیز در بازی وجود خواهد داشت؟”
اصلا تریلر بازی رو دیدین شما؟
به نظرتون تو این شهر برف میتونه بیاد؟
شهر بازی یه چیزی تو مایه های لس آنجلس هستش
از رو اون درختای نخل هم معلومه منطقه گرم سیری هستش
از دید یک گیمر نگاه کنین به همه چیز و به جزعیات توجه کنین 😀
😐
فک کنم تا این بخواد بیاد با بچم باید بشینم بازی کنم.
بهترین بازی تاریخ
منتظر دمو تکنیکیش رو وان ایکس هستم
:rotfl:
اینایی که میگن بهترین بازی تاریخه همونیاین که می گفتن بلژیک قهرمان جهان میشه و psg قهرمان UCL
این که شاهکار میشه اما اون موقع چطور بازی رو بخریم و اگه زنده موندیم و پول داشتیم کی میاد؟tnx
فک کنم تا این بخواد بیاد با بچم باید بشینم بازی کنم.
بازی witcher که عالی بود از هر نظر ولی خوب هر بازی مشکلاتی داشت اما بهترین بازی تو سبک خودش شد و بازی cyberpunk هم باو این جزئئات دست و پا شکسته ای که داد خبر از یک بازی واقعا محشر رو میده و cd project red هم قبلا اثبات کرده که سازنده دو اتیش در بازی های اکشنه ولی نمی دونم چرا انقدر تیزر هارو پشت درهای بسته نشون میده شاید سیاست سازندس که بازی باز هارو بیش از پیش بکشون سمت بازی و جنبه مادی داشته باوشه