جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا

جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد

هادی اسماعیل‌زاده
۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا

همان‌طور که می‌دانید تا چند ماه آینده بازی‌های بزرگی عرضه خواهند شد؛ با این وجود Cyberpunk 2077 اگر چه حتی تاریخ انتشار دقیقی نیز ندارد، ولی هم‌چنان در صدر لیست موردانتظارترین عناوین بسیاری از بازی‌بازان قرار دارد.

اما کسانی که از طرفداران فضای بازی‌ها و عناوین پیشین سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، از جمله سه‌گانه The Witcher هستند، بسیار مشتاقند که اطلاعاتی هرچند ناچیز را از عنوان آینده این استودیو لهستانی کسب کنند.

در جدیدترین مصاحبه‌ی Stanisław Święcicki، نویسنده سی‌دی پراجکت رد، که در مجله‌ی GamesMaster (سپتامبر ۲۰۱۸، شماره ۳۳۳) منتشر شده، اطلاعاتی توسط این نویسنده لهستانی در مورد بازی ارائه شده است.

در شروع او به این نکته اشاره کرده است که پیامدهای تصمیمات بازی‌باز در Cyberpunk 2077، تاثیراتی بسیار گسترده بر شخصیت V خواهد گذاشت (V پروتاگونیست بازی است که صرف‌نظر از جنسیتی که برای او انتخاب می‌کنید، با این نام شناخته می‌شود). طبق اظهارات این نویسنده، این تاثیرات بسیار بیشتر از چیزی است که در مورد شخصیت گرالت در The Witcher شاهد بودیم:

هر پروتاگونیستی که به خوبی پیاده‌سازی شده باشد، نیازمند یک داستان است و شخصیت ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه، تصمیماتی که باز‌ی‌باز می‌گیرد، نقش بسیار بزرگی در شکل دادن به شخصیت V دارد. این تاثیرات چندین سطح بالاتر از چیزی است که در مورد شخصیت‌های دیگر و در عناوین پیشین ما شاهد بوده‌اید.

گرالت یک حرفه‌ای بود؛ یک هیولاکش کارآزموده که با زیر و روی جهان خود کاملا آشنا بود؛ در مقابل V یک آدم‌کش مزدور است که می‌خواهد به جایگاه‌های بزرگ دست یابد. وقتی شما از این زاویه به قضیه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که دیدگاه V خیلی متفاوت با بازی‌باز نیست؛ چرا که او هم تازه دارد با نایت‌سیتی آشنا می‌شود و در مورد موضع خود نسبت به آن، تصمیم می‌گیرد.

این نویسنده همچنین اشاره‌ای کوتاه به گزینه‌های ارتقا در بازی داشت که این گزینه‌ها توسط Ripper Docs ارائه می‌شود؛ فروشندگانی که تجهیزاتی سایبری مانند اسکنر چشمی را به شما می‌فروشند:

این موضوعی است که هنوز در حال کار برروی آن هستیم و بسیار زود است که وارد جزئیات آن شویم؛ با این وجود هر تصمیمی که بگیرید، چه در زمان ساخت شخصیت و چه در حین گیم‌پلی، حائز اهمیت خواهد بود و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

نویسنده سی‌دی پراجکت رد در ادامه از ارزش‌ها و مفاهیم رده‌بالایی که بازی‌بازان در طول تجربه مراحل و ماموریت‌های بازی، آن‌ها را کشف خواهند کرد، صحبت کرد:

شما نمی‌توانید داستانی را سرزنش کنید که بر ارزش‌های جهانی و احساسات انسانی همچون تعهد، غم و اندوه، فقدان، دوستی و یا عشق تمرکز دارد. من به شخصه اعتقاد دارم، در جهانی که بدن انسان، دیگر “مقدس” نیست و بسیاری از مفاهیمی که به “انسانیت” شکل می‌دادند محو شده‌اند، این ارزش‌ها بیشترین اهمیت را دارد.

همچنین او در ادامه تائید کرد که بازی آب و هوایی پویا خواهد داشت. اگر چه این روزها بسیاری از عناوین جهان‌باز AAA، آب و هوایی پویا دارند؛ با این وجود تعداد قابل توجهی از این عناوین نیز از خیر این ویژگی می‌گذرند و این موضوعی است که ظاهرا هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد. عده‌ای دلیل این موضوع را سختی‌های پیاده‌سازی این ویژگی در بازی و پرهزینه‌بودن آن می‌دانند و برخی نیز دلایل داستانی را به عنوان توجیهی برای این موضوع بیان می‌کنند.

صرف‌نظر از این صحبت‌ها، Cyberpunk 2077 حاوی سیستم آب و هوای داینامیک خواهد بود و این موضوع با توجه به آخرین ساخته آن‌ها، یعنی The Witcher 3: Wild Hunt، زیاد هم تعجب‌آور نیست. در ادامه توضیحات این نویسنده را در این زمینه می‌خوانید:

ما می‌خواهیم که شما از همان لحظه اول، خود را به عنوان بخشی کامل از شهر احساس کنید و همانطور که می‌دانید در تمام شهرها روز و شب وجود دارد… ما می‌خواهیم که به بازی‌بازان نشان دهیم که چگونه قادر به ترسیم آینده‌ای تاریک و متضاد حتی در روشنایی روز هستیم. البته که شرایط آب و هوایی متغیر در بازی وجود خواهد داشت.

چیزی که این نویسنده به آن اشاره نکرده است این است که چه جور شرایط آب و هوایی متغیری را در بازی شاهد خواهیم بود. آیا فقط شاهد باد و باران خواهیم بودیم یا بارش برف نیز در بازی وجود خواهد داشت؟  به هر حال چیزی که مهم است وجود آب و هوایی پویا در حد و اندازه‌ی The Witcher 3: Wild Hunts و حتی بهتر از آن است.

Cyberpunk 2077 در ماه جاری و در جریان رویداد Gamescom 2018، نمایشی دیگر خواهد داشت اما متاسفانه این‌بار نیز فقط اهالی رسانه قادر به تماشای گیم‌پلی بازی پشت درهای بسته خواهند بود؛ با این وجود امیدواریم که در جریان این رویداد، حداقل اطلاعاتی بیشتر از این عنوان موردانتظار به دستمان برسد.

متاسفانه هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای Cyberpunk 2077 اعلام نشده است؛ با این وجود شنیده‌ها حاکی از آن است که بازی تا سال ۲۰۲۰ میلادی برروی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان آماده عرضه و انتشار خواهد شد و احتمال میان نسلی بودن بازی و انتشار آن برروی کنسول‌های نسل بعد نیز وجود دارد. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با این بازی، مقاله‌ی ۳۲ نکته از گیم‌پلی Cyberpunk 2077 را به قلم سعید آقابابایی مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جزئیات جدیدی از Cyberpunk 2077 منتشر شد - گیمفا