اطلاعات مفصلی در رابطه با شخصیتها، مینی گیمها و… از Resident Evil 2 منتشر شد
Resident Evil 2 از زمان رونمایی در رویداد E3 2018 به یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال تبدیل شد و توجه بسیاری از هواداران قدیمی و جدید مجموعه را به خود اختصاص داد. دوربین روی شانهی معروف، لئون (Leon) با یونیفورم RPD، ساختمان مرکزی پلیس، راکون سیتی و شخصیت قدیمی و محبوب کلر (Claire) با لباس قرمز، همه و همه یادآور دوران اوج این مجموعه بودند.
در حالی که مدتی پیش شاهد سخنان مفصل کپکام (Capcom) دربارهی مسائل مختلف ساخت این عنوان بودیم، به تازگی مصاحبهای از آقایان کازونوری کودای (Kazunori Kadoi)، کارگردان بازی، یاسوهیرو آمپو (Yasuhiro Ampo)، مدیر تیم توسعهدهنده و یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi)، تهیهکنندهی Resident Evil 2، در آخرین شماره از مجلهی هفتگی Famitsu منتشر شده که طی آن جزئیات جدید و جالبی از این عنوان در دسترس قرار گرفته است.
اول از همه، این آقایان مصاحبهی خود را با اشاره به غافلگیر شدن از بازخوردهای مثبت رویداد E3 و دریافت جایزهی Game Critics Awards آغاز کردند. سپس بیان کردند که روند توسعهی بازی بسیار خوب پیش میرود و تیم توسعهدهنده قصد دارد انتظارات بالای مخاطبان را برآورده کند.
آمپو اشاره کرد از آنجایی که بازی دو سال بعد از عرضهی Resident Evil 7: Biohazard منتشر خواهد شد، تیم توسعهدهنده میدانست که این عنوان باید از جلوههای بصری پیشرفتهتری برخوردار باشد. از آنجایی که تیم برای نخستین بار از موتور RE Engine استفاده میکرد، باید ابتدا به این درک میرسید که میتواند چه دستآوردهایی از این موتور داشته باشد اما او (آمپو) از عملکرد بالای تیم غافلگیر شد. سپس آنها تصمیم گرفتند که روند کارگردانی متفاوتی نسبت به بازی قبلی در پیش بگیرند؛ درحالی که نسخهی هفتم بیشتر فوتورئالیسم و ارگانیک بود، Resident Evil 2 طبیعتی سینماییتر دارد. اگر این بازی همان سبک و سیاق نسخهی هفتم را دنبال میکرد، کار سختتری برای رسیدن به موفقیت داشت.
هیرابایاشی نیز در ادامه اشاره کرد زمانی که تریلر بازی برای اولین بار طی رویداد E3 نمایش داده میشد، احساس میکرد معدهاش تنگ شده است!
تصاویر تبلیغاتی بازی از روی نمونهی عنوان Resident Evil 2: DualShock Ver الهام گرفته شدهاند اما بیش از اینکه بخواهند یک بازتولید از آن باشند، توسعهدهندگان با دادن چرخشی منحصر به فرد، آنها را برای بازی جدید طراحی کردهاند.
در بازی، لئون و کلر هرکدام به ترتیب ۲۱ و ۱۹ سال سن دارند. چهرهی آنها از روی مدلهای واقعی ساخته و طوری طراحی شدهاند که با پسزمینهی بازی همخوانی داشته باشند. لباسهای آنان نیز براساس نوع تجهیزاتی که استفاده میکنند طراحی شدهاند. به عنوان مثال اگر از تجهیزات سنگین استفاده کنند، راحتتر قادر به از میان برداشتن زامبیها هستند اما اگر از تجهیزات سبُکی برخوردار باشند، زنده بیرون آمدن آنها از محیط، سختتر خواهد بود. این امر شبیه به رویکردی است که برای ساخت یک فیلم اکشن به کار میرود.
مورد جالب دیگر، چهرهی لئون است که از روی چهرهی یک هنرپیشه اسکن شده اما بدن آن متعلق به شخص دیگری است؛ فردی غربی که در کپکام کار میکرد و ساختار بدنیاش برای این شخصیت مناسب بود. دلیل انجام چنین کاری، این بود که آنها به سختی میتوانستند فردی را پیدا کنند که از صورت و بدن مناسبی برای بازی در نقش لئون برخوردار باشد. در مورد کلر نیز با وجود اینکه استایل بدن هنرپیشه نسبت به مدل درون بازی لاغرتر بود، باز هم چهره و بدن به صورت جداگانه اسکن شدهاند.
بحثهای زیادی در مورد اینکه زامبیها باید چه احساسی به مخاطب منتقل کنند درگرفت و در نتیجه تصمیم گرفته شد که آنها شبیه به موجوداتی “مرطوب” و “زنگزده” باشند. از آنجایی که زامبیها به لحاظ ظاهری نزدیک به انسانها هستند، توسعهدهندگان سعی کردند تا آنها را خیلی شبیه به هیولاها طراحی نکنند. به هر صورت، چیزی که زامبیها را بیش از همه ترسناک میکند، این است که آنها زمانی انسان بودهاند!
همچنین مشخص شد که از مدل سهبعدی واقعی لئون، برای ساخت مجسمهی نسخهی کالکتور بازی استفاده شده بود که سپس توسط طراح مربوطه، اصلاحاتی برروی آن انجام شد. تیم طراحی، تلاش زیادی برای نسخهی کالکتور انجام داده و تاکنون هیچکدام از بازیهای مجموعهی Resident Evil، دارای اکشن فیگورهایی تا این اندازه دقیق نبوده است.
با اینکه پیدا کردن طراحی مناسب برای شخصیت لئون چالش زیادی به همراه داشته است، مدل صورت او بسیاره ساده به نظر میرسد که البته تیم توسعهدهنده برای پیادهسازی مدل موی او، با مشکلات و خطاهای فنی بسیار زیادی مواجه شده است. تصویر کلی لئون، شبیه به ظاهر آن در Resident Evil 4 است چراکه اگر تیم توسعهدهنده از مدل موی اصلی او در Resident Evil 2 استفاده میکرد، ممکن بود با با محیط و فضای بازی ناسازگاری به وجود بیاید.
توسعهدهندگان در ابتدا تلاش کردند تا طراحی اصلی کلر در Resident Evil 2 سال ۱۹۹۸ را حفظ کنند اما در طراحی لباسهای او به مشکل برخوردند که همین مسئله باعث شد تا رویکرد مدرنتری در رابطه با او درپیش بگیرند. آنها رنگ قرمز موجود در طراحی او را حفظ کردند و مطمئن شدند که مدل او در بازی، احساس ۱۹ ساله بودن را به خوبی منتقل کند و از آنجایی که او برروی موتورسیکلت ظاهر خواهد شد، سعی کردند به او ظاهری موتور سوارانه بدهند.
در بازی، کلر به اندازهی کافی سرسخت و شجاع است که بتواند از عهدهی خودش برآید و این چیزی است که توسعهدهندگان هنگام نوشتن نمایشنامهی بازی آن را در نظر گرفتند. آنها برای طراحی موتورسیکلت او، از شرکت Harley-Davidson برای دادن نمونهای واقعی جهت الگو برداری درخواست کردند که البته بخشی از دلایل این کار، افرادی در تیم توسعهدهنده بودند که به موتورهای سواری علاقه داشتند. آنها همچنین نمونه صداهایی از موتورسیکلتهای شرکت Harley-Davidson نیز دریافت کردند. کلر در مقایسه با نسخهی اصلی، دارای طراحی زنانهتری است؛ زیاد خشن به نظر نمیرسد اما جوانتر و سرسختتر است.
کپکام برای سازگاری جزئیات بازی با دورهی زمانی داستان آن که در سال ۱۹۹۸ روایت میشود، تلاش زیادی به خرج داده است. به عنوان مثال حتی موسیقی که هنگام ظاهر شدن لئون نواخته میشود، از ترانههای “گرانج” که در آن بازهی زمانی از محبوبیت بالایی در ایالات متحده برخوردار بودند، الهام گرفته است.
شخصیت شری (Sherry) نیز کمی مُسنتر به نظر میرسد؛ او ۱۲ ساله است اما در بازی اصلی، بیشتر به کودکان ۱۰ ساله شباهت داشت. رفتار او نیز بالغانهتر شده است.
همچنین مشخص شد ایدا وانگ (Ada Wong) نیز در بازی حضور خواهد داشت. هرچند که توسعهدهندگان نتوانستند اطلاعات بیشتری از حضور شخصیت ایدا به اشتراک بگذارند اما بیان داشتند که کار برروی طراحی او بسیار سخت و چالشبرانگیز بوده است. آنها وسواس بسیار ویژهای برروی شخصیت او داشتهاند و طراحی وی حتی مشکلتر از طراحی شخصیت کلر بوده است. همچنین مشخص شد که در نمایشهای بعدی بازی، از ایدا وانگ رونمایی خواهد شد.
نکتهی جالب دیگر، این است که در دموی به نمایش درآمده در رویداد E3 2018، امکان ترک ایستگاه پلیس وجود داشت ولی کسی به آن اشاره نکرد و این موضوع باعث شد تا باقی قسمتهای راکون سیتی از نمایش عمومی، مصون بماند.
آنها اعلام کردند که نمیتوانند جزئیات زیادی در رابطه با مینی گیمهای The 4th Survivor و The Tofu Survivor منتشر کنند اما در تلاش هستند “چیزی” با قابلیت تکرارپذیری بالا خلق کنند. توسعهدهندگان فکر میکنند Resident Evil 2 بازی خوبی برای افرادی باشد که علاقه دارند بازیها را با سرعت بالایی به پایان برسانند (Speed Runner) زیرا لحظات بسیاری در بازی وجود دارند که به بازیبازان اجازه میدهند تا زمان پیمایش در مسیر بازی را کوتاهتر کنند. حتی به پایان رساندن بازی تنها با استفاده از چاقو نیز به صورت تئوری ممکن است!
بازی در رویداد Tokyo Game Show سال جاری قابل بازی است و توسعهدهندگان، بازیبازان را تشویق میکنند تا این بار نگاهی به خارج از ایستگاه پلیس بیاندازند.
توسعهی بازی تقریباً در بالاترین سرعت ممکن در حال انجام بوده و تیم مطمئن است که میتواند آن را بدون مشکل به پایان برساند. آنها بازیبازان جدید و هواداران نسخهی قدیمی را تشویق میکنند تا این چشمانداز تازه را امتحان کنند.
بازی Resident Evil 2 در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ (۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ میلادی) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. در ادامه میتوانید به تماشای تصاویر منتشر شده از این مجله بپردازید:
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
چه قدر به جزئیات توجه کردن. احتمالن با بهترین بازسازی نسل طرف هستیم. میتونستن انقدر زحمت نکشن و فقط یه رزولوشن و چهارتا بافت رو بهتر کنند مثل نود درصد ریمسترهای این نسل ولی دمشون گرم که از اسکن صورت گرفته تا تولید صدای موتور و انیمیشن ها و طراحی زامبی ها همه چی رو تغییر و مناسب نسل ۸ کردن.
مرسی کپ کام.
این ریمیکه نه ریمستر
درسته همه چیو از اول درست کردن مثل یه بازی جدید امید وارم در بازی re8 شاهد حضور استاد میکامی کبیر باشیم تا مثل re4 یک گیم عالی در سبک سوروایول هرور بده به طرفتاراش خودش هم یک بار گفته بود شاید.امید وارم شایدش تبدیل به حتما بشه در کل استاد هرچی ساخته یکی از یکی شاهکار تر از re گرفته تا ونکویش و اویل ویتین.
سرافراز
میدونم ریمیک ه. میگم کپکام میتونست یه ریمستر ساده بزنه و از اسم ایول استفاده کنه ولی ترجیح داد یه ریمیک فوقالعاده درخور این شاهکار بسازه
یادمه اون زمان که بازی امد بعد از چند دفعه که بازی رو تمام کردم یکی از دوستان یکی از این رمزهای تقلب از بازی گیر اورده بود که اگر به قسمت منوی تنظیمات کنترلر برید و ۱۰ بار پشت سرهم دکمه X رو بزنید مهمات بی نهایت میشد و سلاح های ویژه هم بهتون میداد
بین بازی هایی که امسال قراره بیاد فقط این و devil may cry 5من رو به خودشون جذب کردن،حتی وقتی اولین شایعه در مورد ساخت ریمیک این بازی شنیدم داشتم از خوشحالی خودکشی میکردم البته برای spiderman هم خیلی هایپم ولی حیف که انحصاریه:(
احساس میکرد معدهاش تنگ شده است !!! 😯 😯 😮
امیدوارم خاطراتمون دوباره زنده بشه !! من با این RE2 خیلی خاطره دارم مخصوصا با Sound Track های بازی ، Ada هم ظاهرا یه سورپرایزی هست برای این بازی !!! هنوز اطلاعاتی ازش نیست ولی امیدوارم همون طوری که توی نسخه اصلی طراحی شده بود باشه ، Ada توی بازی شخصیت عجیبی بود واقعا !!!
Resident Evil فقط تیپ زن هاش 😎 :inlove:
😐 😀 :yes:
دیگه شلواریش کردن:|
جونم ایدا وانگ.یکی از بهترین شخصیت های زن تاریخ بازی :-*
رزیدنت وضعیت خوبی داره.تازه احتمال اینکه کینگ میکامی در رزیدنت هشت نقش داشته باشه هست 😛
اوه اوه :rotfl: 😀
اگه استاد میکامی بیاد RE8 رو بسازه معرکه میشه ، میشه یه جایگزین برای P.T معرکه ی استاد کوجیما باشه
مرسی کپکام
کپکام تغییر کرده همین خوبه