صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا
صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا
صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا
صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا

صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن

امیرحسین نصرتی
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا

بازی Resident Evil 2 از زمان معرفی در رویداد E3 تاکنون توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. هواداران پروپاقرص این مجموعه با دیدن زاویه‌ی دوربین روی شانه‌ی لئون، که از زمان انتشار عنوان شاهکار Resident Evil 4 تا نسخه‌ی ششم به پای ثابت نسخه‌های اصلی سری تبدیل شده بود، هیجان‌زده شدند اما انتخاب این تصمیم برای کپکام (Capcom) خیلی ساده رقم نخورده است.

به تازگی آقایان استوارت ترنر (Stuart Turner)، مدیر عملیاتی بخش اروپایی کپکام و آنتونی مولانت (Antoine Molant)، مدیر بازاریابی این شرکت، مصاحبه‌ای با وب‌سایت GameIndustry داشته‌اند که طی آن صحبت‌های مفصلی در رابطه با عنوان Resident Evil 2 به میان آورده‌اند. اول از همه، ترنر در مورد برگرداندن زاویه‌ی دوربین معروف سوم شخص این سری (که یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود) به بازی Resident Evil 2 صحبت کرد:

ما بر سر این موضوع که آیا می‌توانیم بازی را طوری بسازیم که همه‌ی افراد از آن راضی باشند، بحث کردیم. افرادی که خواهان دوربین ثابت و کنترل تانکی هستند… آیا می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

اما دنیا به جلو حرکت و بازی‌بازان تغییر کرده‌اند. اگر ما مکانیزم‌های سنتی را در بازی پیاده می‌کردیم، امکان داشت هواداران آن را بازی کنند و در واقع متوجه شوند که “این” چیزی نیست که به دنبال آن بوده‌‌اند. اما ما در روند توسعه، با بعضی از چیزها بازی کردیم. ما هر دو دوربین اول شخص و ثابت را امتحان کردیم اما در طول طراحی بازی، تصمیم گرفتیم که زاویه‌ی دوربین سوم شخص گزینه‌ی مناسب‌تری است.

در ادامه مولانت اضافه کرد که کپکام نسبت به پذیرفته شدن تغییرات بازی توسط هواداران، دچار تردید بوده است:

این شاید نگرانی یا علامت سوال اصلی ما بود. می‌دانستیم که انتظاراتی از بازی وجود دارد و در عین حال نیز می‌دانستیم که این عالی به نظر می‌رسد و بازی خوبی خواهد شد. در مورد دوربین ثابت و کنترل تانکی، نگران بودیم که هواداران [به دو دسته] تقسیم شوند. اما اگرچه ممکن است مخالفت‌هایی وجود داشته باشند، ولی واکنش‌ها [نسبت به انتخاب زاویه‌ی دوربین روی شانه] بسیار مثبت بودند.

ترنر همچنین توضیح داد که کپکام نگران فروش بازی است اما با دیدن تعداد پیش‌خرید‌ها، “از این‌که چقدر همه چیز خوب پیشرفته است، کمی جا خورد.”

یکی از نکات جالب این است که کپکام مخالف اضافه شدن کلمه‌ی “Remake” به اسم این بازی بود؛ زیرا قصد داشت این پیام را منتقل کند که Resident Evil 2 مانند Resident Evil 7: Biohazard یک عنوان اصلی خواهد بود. هر دو بازی به صورت موازی توسعه یافتند؛ بنابراین دو تیم جداگانه برای ساخت خط اصلی بازی‌های این مجموعه وجود دارد.

به گفته‌ی ترنر، زمانی که کپکام در حال آرام کردن سهام‌داران بود، نگرانی‌هایی نیز در رابطه با فاکتورهای هنری این بازی داشت. در حالی که Resident Evil 6 به مراتب بیش از جانشین خود فروش کرد، نسخه‌ی هفتم به لحاظ سودآوری “کاملاً خوب” بود و با بازخوردهای خوبی نیز مواجه شد که این برای کپکام در درجه‌ی بالاتری قرار دارد:

از بعضی جهات، گرفتن نمرات خوب از نقد و بررسی‌ها، برای کپکام ارزش بیشتری نسبت به بازی که میلیون‌‌ها و میلیون‌ها و ملیون‌ها واحد می‌فروشد، دارد. ما ترجیح می‌دهیم که بازی ما نمره‌ی ۹ بگیرد و کمتر بفروشد، تا این‌که نمره‌ی ۶ بگیرد و بیشتر بفروشد.

بنا به صحبت‌های مطرح شده، کپکام بیشتر به دنبال فروش بلند مدت است تا این‌که به فروش روز اول بازی چشم دوخته باشد و Resident Evil 7 نیز در فروش بلند مدت “شگفت‌انگیز” عمل کرد.

همان‌طور که می‌دانید، Resident Evil 2 در هفته‌ی آخر ماه ژانویه منتشر خواهد شد چراکه تیم ارشد مدیریتی کپکام تمایل دارد تا از رقابت با شرکت‌هایی که ده‌ها میلیون برای بازاریابی بازی‌هایشان خرج می‌کنند، صرف‌نظر کند. به گفته‌ی ترنر، کپکام در بعضی جهات ناشری خاص است و انتخاب پنجره‌ی فروش ژانویه نیز به خوبی نشان دهنده‌ی این امر است.

عرضه‌ی پیش از کریسمس، دارای مزایای مخصوص به خود است اما ریسک‌هایی نیز به همراه دارد. کپکام به عنوان ناشری ژاپنی، ترجیح می‌دهد به جای قمار برروی موفقیتی گسترده، از ریسک کردن اجتناب کند.

بازی Resident Evil 2 که تائید شده است از حالت وی‌آر پشتیبانی نخواهد کرد، دقیقاً دو سال پس از عرضه‌ی Resident Evil 7 و در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ (۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ میلادی) برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. شما می‌توانید جدیدترین گیم‌پلی منتشر شده از این عنوان را در این نشانی مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا
صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا
صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا
صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا
صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • انتخاب این دوربین قطعا مناسب هست چرا که امتحان خودش رو از نسخه ۴ تا ۶ پس داده و بسیار مورد پسند گیمرها بوده
    از نظر فروش از رزیدنت ایول۷ بیشتر میفروشه ولی به ایول۶ نزدیک هم نمیشه
    رزیدنت ایول۶ عنوانی بود که از همون تریلر تقابل کریس و لیون فروش خودش رو تضمین کرد خیلی ها یادشون نیست که چقدر اون تریلر سر و صدا کرد و بازی هم در عین اینکه از ترس فاصله گرفته بود اما یک رزیدنت ایول مدرن بود از شخصیت های نام اشنا تا خلق باس های بسیار خوب تا کمپین های زیاد و وابسته به هم و co-op بسیار لذت بخش و دوست داشتنی
    عنصر فداکاری و داستان رو کماکان در کمپین کریس دیدیم و رزیدنت ایول متفاوت و در عین حال فاقد عنصر ترس بود که همین نبود ترس گاها اختلاف نظر به وجود میاورد

  • Hala madrid گفت:

    بابدم پیش فروش شگفت انگیز باشه به هرحال قراره یک شاهکار نوستالژی رو تجربه کنیم :inlove: 😎

  • Last Of Us گفت:

    ما هم منتظر این شاهکار هستیم. البته بیشتر منتظر ریمیک اویل ۳ و اویل ورونیکا هستم. این دوتا بهترین اویل ها بودن
    *************
    امیرجون چرا عکست رو عوض کردی؟
    ************
    دوستان پی سی باز. حتما حتما بازی Mr Shifty رو دانلود کنید بازی کنید. عالییییییییه :inlove:

  • یادش بخیر با اون دوربین ثابت چه قدر می ترسیدم ، یادمه اون اوایل بازی که زامبی ها از کنار کامیون میومدند و همه آتشین بودند و اون مرد اسلحه فروش که توسط زامبی ها خورده می شد کابوس شبم شده بودند ….. امیدوارم این بازی هم همون حس و حال رو بده ، هنوزم اون موسیقی secure place رزیدنت اویل ۲ توی گوشم میپیچه چه آهنگی بود …… 😥 😥

  • LordMercy گفت:

    ۶ ماه دیگه تا February مونده….

    من RE 7 رو برای استیم سریع خریدم… و ضرر هم کردم (به نظر میاد)…. الآن با اینقدر هایپ و درصد موفقیت بسیار بالای بازی، … تا فوریه قیمت بازی چقدر میشه؟…. تازه این از زبون من ی میاد که به زور پول به بازی میدم

  • JJSTYLE36 گفت:

    دوتا سوال
    ۱_دماغ لیون چرا اینطوری شده؟ 😐
    ۲_استاد نمسیس هم هست آیا؟من از ۳ به بعد بازی کردم

  • navid313714 گفت:

    اگه یه سری قسمت ها رو دوربین ثابت هم میزاشت بهتر میشد، دوربین ثابت یه چیز دیگه است :wilt:

  • سلام و خسته نباشید به داداش عزیز و گل آقا امیر ….
    در رابطه به صحبت ها خودش میگه ما سر اینکه همه راضی باشن بحث کردیم ولی مسئله اینه نمیتونی همرو راضی نگه داری …. راضی کردن یه بحثه راضی نگه داشتن یه بحث دیگه … الان اویل ۷ به نظرم به مراتب زیبا تر و مرموز تر و ترسناک تر از اویل۶ بود ! اخه اویل ۶ ؟؟ انصافا من فقط با پسر آلبرت وسکر حال کردم و استوری کریس و صد البته جذابیت بی چون و چرای شخصیت لیون !
    شاید اگر یکم عنصر ترس توی اویل ۶ بیشتر بود بازی بیشتر به دل مینشست !
    ولی هرچقدرم فکر میکنم میبینم شخصیت نمسیس باس لحظات پایانی بازی که در اول بازی و در اواسط اون میاد اذیتت میکنه انصافا از همه ی باس های اویل برتر بوده ! با اینکه باس نسخه ی ۵ آلبرت وسکر بود و همه کف و خون قاطی میکردن برای این شخصیت ولی ترس نمسیس کجا و ترس بقیه باس ها کجا ….
    کلا اویل پتانسیل بالایی هنوز بعد این همه سال داره ولی ریمستر کردن نسخه های قدیمی با دوربین از روی شونه مخصوصا اویل ۳ تجربه جذاب و فراموش نشدنی میشه به نظرم …
    در پناه حق :rose:

    • سلام امیر جان
      بله دقیقاً یادمه که کپکام اون موقع می‌گفت با اویل ۶ می‌خواد همه رو راضی کنه. کمپین لیون رو برای هواداران قدیمی و کریس رو برای اونایی که اکشن دوست دارن ساخته بود. اما خب نتونست به اهدافش برسه چون اگه توقع از Resident Evil ترس و وحشته، پس باید ترسناک و وحشتناک باشه. یا کلاً بهتره تمرکز روی یه چیز گذاشته بشه
      در مورد نمسیس هم واقعا عجب باسی بود! یادمه می‌خواستم از یه دری رد بشم تا از دستش خلاص بشم (یه ترفند قدیمیه که PS1 بازا ازش با خبرن :evilgrin: ) رد که شدم گفتم ای جان! راحت شدم.
      بعد یکم گذشت یهو دیدم فکر کنم در رو شکوند اومد تو! دستشم یادمه از یه جایی به بعد(فکر کنم بعد از درمان شدن جیل) جهش یافته تر می‌شد و فرار کردن از دستش سخت تر بود
      یادش بخیر، یه استرس اجباری همیشگی بود، حتی بار آخر که مرد هم باور نمی‌کردم کارش تموم شده باشه.
      اویل ۵ هم که وسکر عالی بود. :inlove:

    • Last Of Us گفت:

      به نظرم دوجا تو اویل ۳ قشنگترین صحنه بود
      یکی اونجایی که سربازه خودشو با نارنجک منفجر میکنه و نمسیس پرت میشه بیرون
      یکی هم اونجا که جیل ذوق میکنه هلکوپتر اومده نمسیس میزنه میترکونتش
      آدم یادش نمیره موضوع برای حدود ۱۹ سال پیشه چه حالی میداد
      من تو کنسول های سونی پلی ۱ بیشتر از همه بهم حال داد. حالا همه میگن پلی ۲ ولی برای من پلی ۱
      تازه اویل ۳ روی هاردش حال میداد. اینقدر که باید اسلحه ها رو سرهم میکردی تا یک اسلحه درست بشه و بتونی نمسیس رو بزنی. البته دروغ چرا من اون موقع حدود ۱۲ سالم بود نمیتونستم روی هارد بازیش کنم. همینجوریش میترسیدم بازی میکردم. البته بار اول. بعدش درست شد
      ولی نرمال بازی کردم و با شاتگان سرش رو میگرفتیم بالا به سمت کلش فکر کنم حدود ۸ تیر میخورد یکبار میفتاد دوباره بلند میشد. گاهی هم نمیدونم چی میشد خودش جیل حاخالی میداد در برابر ضربه های نمسیس.
      خداییش چه حالی میکردیم. بازیای الان دیگه مثل اون موقع نیستند. به غیر از انحصاری های سونی و تک توک مثل فارکرای ۵ و …

  • مازیار گفت:

    ممنونم بابت خبر :heart: من هر وقت که اخبار این عنوان رو دنبال میکنم به شدت هایپ میشم و بنظرم رزیدنت اویل از نماد های بزرگ صنعت گیم محسوب میشه یادش بخیر یک زمانی سر رزیدنت اویل و سایلنت هیل با هم شرط میزاشتیم که کدوم متای بیشتری میگیره 🙂 اما سایلنت هیل رفت و رزیدنت اویل باقی موند 😥 من خودم بیشتر علاقه خاصی به سایلنت هیل نداشتم و فقط رزیدنت اویل تو رگ میزدم نسخه اول بازی یک عنوان تمام عیار در صنعت گیم بود و کمک شایانی به صنعت بازی های وحشت بقا انجام داد ؛نسخه۲تکمیلش کرد مخصوصا تو بخش گرافیک بازی نسخه۳هم زد ترکوند و بهترین بازی ترسناک انتخاب شد نسخه۴هم بدون شرح قرار میدم چون هیچ مشکلی نداشت و بسیار عالی ساخته شده بود،نسخه۵هم زیاد جالب نبود و از همون موقعDead Spaceتاج پادشاهی سبک وحشت بقا رو از رزیدنت اویل گرفت که خودشم دوام نیاورد،نسخه۶بازی تو نسخه رایانه های شخصی عالی بود هم از لحاظ گرافیک و هم از لحاظ داستان و نبود الحاق ترس در بازی موجب شد محبوبیت نسخه های قبلی رو به ارمغان نیاره،نسخه۷بازی با اینکه المان های نسخه های قبلی رو نداشت ولی عالی در سبک ترسناک ظاهر شد،مخصوصا اول شخص کردن دوربین 😎 تو سبک ترسناک اوت لست و اسلندرمن بسیار عالی ظاهر شدند حیف که زیاد حوصله ندارم وگرنه حتما بیشتر بخش های نسخه های رزیدنت اویل رو مینوشتم البته محمد رضا جان تو سایت هست و در مورد رزیدنت اویل بیشتر توضیح میده .

    • Su35.Flanker گفت:

      خدایی دد اسپیس چه ابهتی بود چه شاهکاری بود از نسخه اول مغز من رو درگیر کرد تا نسخه سوم با اینکه انتقادات زیادی بهش وارد شد اما تنوع محیط و تسلیحات باعث شد بهترین نسخه برای من باشه چه گرافیکی داشت الحق عنوانی هست که جای خالی نسخه جدیدش مثل یک بار سنگین رو دوش,گیمرها سنگینی میکنه و تنها عنوانی که معرفی نسخه جدیدش به اندازه معرفی نسخه جدید گاد خوشحالم میکنه همین دد اسپیس هست. پایان نسخه اول و شروع نسخه دوم چه شوکی وارد میکرد خدایا چی بوداین ابر شاهکار

  • Alireza2105 گفت:

    بنظر من کپکام باید بازی رو جوری بسازه که هرسه دوربین توش باشه

صحبت‌های مفصل کپکام از دوربین روی شانه‌ی Resident Evil 2 تا پیش‌فروش شگفت‌انگیز آن - گیمفا