مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا
مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا
مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا
مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا

مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است

عرفان رحیمی صادق
۱۶:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا

مدیرعامل استودیوی Epic که محبوب‌ترین بازی تاریخ یعنی Fortnite را توسعه داده است، عقیده دارد مردمی که با رضایت دست به پرداخت خرید‌های درون‌ برنامه‌ای می‌زنند، بهترین منابع کسب درآمد هستند و در حقیقت پولی که رضایت مندانه کسب شود، بهترین نوع آن است.

تیم سویینی (Tim Sweeney)، مدیر عامل استودیوی Epic که اخیرا هم اعلام کرده بود این شرکت قصد دارد برای عرضه نسخه اندروید این بازی از فروشگاه Play Store استفاده نکند و این بازی را خودش مستقیما به دست مشتریان برساند، اخیرا مصاحبه جدیدی با GamesBeat انجام داده است.

در بین مباحث مختلفی که در این مصاحبه مطرح شد، سویینی به این مورد اشاره کرد که Epic Games در حال انجام سرمایه‌گذاری‌های سنگین جدید در زمینه سودآوری Fortnite است تا آن را به پروسه تکمیل و توسعه بازی وارد کند. وی همچنین مطرح کرد که کسب درآمد از پرداخت‌های درون برنامه‌ای که مشتریان با رضایت آن‌ها خریداری کرده‌اند، بهترین نوع کسب درآمدی است که یک شرکت می‌تواند داشته باشد. همانطور که در گذشته هم اعلام کرده بودیم، میزان کسب درآمد Fortnite از پرداخت‌های درون برنامه‌ای از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. در ادامه بخشی از صحبت‌های سویینی را که در مصاحبه جدید خود مطرح کرده، می‌خوانیم.

از آنجایی که موفقیت Fortnite نشان داده، این بهترین راه کسب درآمدی است که یک شرکت می‌تواند داشته باشد: پرداخت‌های درون برنامه‌ای که مشتریان با خوشحالی خریده‌اند. ما به شدت در حال سرمایه گذاری هستیم که اساس سود Fortnite را در این بازی بیشتر کنیم. ما در حال ساخت تیم خود هستیم، ویژگی‌های جدید اضافه می‌کنیم، ابتکارات بلند مدت جدید به وجود می‌آوریم که در سال‌های پیش رو ثمر خواهد داد. ما در حال سرمایه گذاری برای مسابقات ورزشی Fortnite هستیم. ما رقابت داریم، رویداد داریم و فرصت‌هایی برای برنده شدن پول‌های واقعی به وجود می‌آوریم. ما اعلام کردیم که برای ۱۲ ماه آینده ۱۰۰ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته‌ایم. این یک لطف بزرگ از سمت Epic است. ما یک توانایی نامحدود برای سرمایه گذاری روی تکنولوژی‌های خود، بازی‌های خود و هر چیزی در ارتباط با آن‌ها داریم.

تیم سویینی علاوه بر آن در مورد چیزی که به اسم Metaverse شناخته می‌شود هم صحبت کرد. طبق اظهارات وی،‌ ما تقریبا به حدود یک دهه برای این که بتوانیم کاری شبیه به آن انجام بدهیم، زمان نیاز داریم. وی در این زمینه گفت:

خب این موضوعی است که ما هر روز درموردش فکر می‌کنیم. یک محیط اجتماعی سه بعدی که کاربران می‌توانند دور هم جمع شوند و کارهای جالبی انجام دهند. من فکر می‌کنم که هر روز بیشتر و بیشتر به زمان تحقق پیدا کردن آن نزدیک می‌شویم و بازی‌های بیشتری را به این شکل متصور می‌شویم. اگر به نحوه دور هم جمع شدن مردم در Fortnite نگاه کنید که به صورت اجتماعی انجام می‌شود، تا بتوانند با هم رویداد Rocket Launch را تماشا کنند، چیزی را می‌بینیم که من به شخصه فکر نمی‌کردم زمانی در صنعت بازی عملی شود. هنوز از جایی که قرار داریم تا زمان تحقق Metaverse فاصله بسیار زیادی وجود دارد. ممکن است یک دهه به طول بیانجامد. اما همه توسعه دهندگان بازی‌های ویدئویی به نوعی در آن مشارکت دارند و در پیشرفت آن نقش دارند. به عبار دیگر همه در پیشرفت آن سهیم هستند. ما فعلا در حال یادگیری این هستیم که چه چیزی عملی می‌شود و چه چیزی نمی‌شود.

تصور کنید که به سال ۱۹۸۰ بازگشته‌اید و در حال سعی برای طراحی یک شبکه اجتماعی هستید و برخی از قسمت‌های آن را درست انجام داده‌اید و برخی دیگر را خیر. احتمالا کار خود را با ساختن چیزی شبیه به IRC یا ایمیل به اتمام می‌رسانید. فهمیدن و پی بردن به اسرار و جادویی که آن را عملی کند، زمان زیادی می‌خواهد.

ما از شیوه‌ای که کاربران به انجام این بازی می‌پردازند در حال یادگیری چیزهای زیادی هستیم. ما ۱۰۰ قدم از Metaverse عقب هستیم اما Fortnite دو یا سه قدم از آن را جبران کرده است. ما از همه پلتفرم‌ها بازی‌بازان را دور هم جمع کرده‌ایم و مهم‌تر از آن آن‌ها را برای انجام رویدادهای مختلف دور هم به صورت زنده جمع کرده‌ایم. اما مولفه‌های زیادی را هم از دست داده‌ایم. این یک جهان پایدار نیست. دنیایی که همه بتوانند در آن مشارکت داشته باشند. این مشکلی است که در یک دهه آینده همه با آن دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

در حال حاضر Fortnite برای همه پلتفرم‌های بازار موجود است و شما می‌توانید آن را روی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی و همچنین سیستم عامل iOS و به زودی هم روی سیستم عامل اندروید تجربه کنید و به صورت میان پلتفرمی با دوستان و نزدیکان خود به بازی بپردازید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا
مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا
مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا
مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا
مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • allfreegamer گفت:

    ما هم میدونیم از خیلی راه های غیر اخلاقی میشه کسب درآمد کرد مثل دزدی ولی آیا درسته که آدم انجامش بده؟ تازه با بی شرمی متاسفانه هم میگه :reallyangry:

    • کسی مجبورت نکرده بخری!
      بازی رو رایگانه،انتظار داری اسکین لباس و… اینا رو هم رایگان بده!
      پس این وسط چی گیر خودشون میاد

    • Nemo گفت:

      کدوم دزدی اخه/:
      فورتنایت یه بتل پس داره که میتونی با ۹۵۰ وی باکس اونو فعال کنی که کلی بت ایتم و اسکین میده!
      با یه گیفت کارت ۱۰ دلاری فقط
      تازه تو بتل پس بت وی باکس میده که میتونی جمع کنی بتل پس فصل بعدی رو باز کنی!
      فقط قیمت ایتم توی شاپ بالاس که اونم بستگی داره به شرایط خودت
      مشکل ما ایرانیا اینکه هیچی نمیدونم ولی فک میکنیم میدونیم

    • Cpt . PRICE گفت:

      دقت کنید که این یه بازی رایگانه و در حقیقت هم پرداختاش فقط برا اسکین و ایموت و این چیزاس

    • کسی مجبور نکرده که بیاین اسکین بخرین.پلیرها کاملا با رضایت خودشون پول میدن،و اینکه اپیک گیمز پرداخت های درون برنامه ای رو که قرار داده اصلا تاثیری در روند گیم پلی بازی و رقابت ندارن همه اسلحه ها رایگان هستن،فقط برای اسکین پول میدی،ما ایرانیا مشکل از خودمون،دوست داریم همه چیز مفتی بدست بیاریم!

      • JJSTYLE36 گفت:

        یعنی مردم کشور های دیگه دوست دارن پول بدن آیا؟

        • VMahdi گفت:

          گلم میانگین خرید در فورتنایت ٨٠ دلار برای هر کاربر بوده.
          یعنی دوست نداشتند که نفری به صورت میانگین ٨٠ دلار دادن؟
          بعدشم واقعا منصفانه هست
          شما یک سیزن پس یک بار میخری به قیمت ٩ونیم دلار ٩۵٠ ویباکس و اون سیزن پس بهت ١۶٠٠ ویباکس ١۶ دلار میده + یک خیلی اسیکین و اموجی و چتر و ات اشغال دیگه
          یعنی با خرید یک سیزن پس میتونی همه ی سیزن پس های دیگه رو هم داشته باشیض تازه ۶۵٠ ویباکس هم برات تهش بمونه که جمع کنی چند سیزن هر اسکینی دلت میخواد رو بخری
          سیو د ورلد رو هم بنده خریدم١١ دلار هیچی بازی نکردم ١٠٠٠ ویباکس بهم داده یعنی شما سیزن پس رو هم نخری یک سیو د ورلد بخری میتونی سیزن پس رو همیشه داشته باشی
          و اگه حدود یک سال سیو د ورلد بازی کنی فقط برای انلاین شدنت بهت ١٠٠٠٠ ویباکس معادل ٩٩ دلار بهت میده
          واقعا منصفانس ١٠ دلار بدی یک خیلی وسیله و اسکین بگیری
          اما شما هزارتومن هم خرج نکن باز میتونی بازی کنی و هیچ فرقی با شخصی هزار دلار هم هزینه کرده نخواهی داشت
          جالبیش اینه در حالت معمولی هم اگه نه سیزن پس بخری نه چیزی بهت سیزنی حدود ۴٠٠ ویباکس میده
          یعنی شما ٣ سیزن بازی کن و هیج هزینه ایی نکن
          میتونی سیزن پس رو بخری !
          واقعا منصفانس

        • خیلی از ما بازیهای ps4 رو با اکانت هکی تهیه می کنیم،حق ناشرها رو هم میخوریم،هزاران دلیل و توجیه هم برای خودمون میاریم،الان خیلیا میگن قیمت دلار بالاست،ما با همون دلار ۴۰۰۰ هزار تومنی هم حاضر نبودیم بازی اوریج بخریم،میایم توی فضای مجازی فازه روشنفکری به خودمون میگیریم و خودمون فن سونی هم میدونیم. در حالی که داریم حق سونی رو میخوریم،الان هم که دارید به اپیک گیمز گیر میدید هم که جای تعجبی نداره،برای افرادی که حاضر نیستن پول بازی اوریج بدن،بیان پول برای اسکین و لباس بدن،؟!!ما مشکل از خودمون،اپیک گیمز رو الکی محکوم نکنید،

          • VMahdi گفت:

            قیمت دلار و هزارو یک چیز دیگه رو ملت بهونه میکنند برای توجیح دزدیشون .
            دلار ۸۰۰ و خورده ایی هم بود بازی ها جای ۶۰ دلار رو ۲۰ دلار بودن من یادمه ملت پی اس پی هاشون رو کپی خور میکردند .
            دقیقا ب ز داخل نصف ایرانی ها هست امروز اکانت فردا به جایی برسن دکل نفتی تو خون نصف مردممون این کارا هست و بعد میگن چرا پیشرفت نمیکنیم.
            و میان به اپیک گیمز که بازی رو صفر تا صد رایگان عرضه کرده و میگه هرکی دوست داره میتونه اسکینی بخره که هیچ اثری هم بر گیم پلی نداره گیر میدن .
            جالبه اپیک گیمز میگه همون اسکین رو میتونی بدون یک سنت خرج کردن هم به دست بیاری ولی باید مدت زمان بیشتری به بازی کردن بپردازی .
            خدایی منصفانه ترین خرید درون برنامه رو تو تمام بازی های تاریخ الان فورتنایت داره . لوت باکس اجباری مربوط به گیم پلی که نداره ، لوت باکس مربوط به اسکین هم نداره یعنی مجبور نیستی باسه یک اسکین ۵۰ تا لوت باکس بخری تا در بیاد .
            همون اسکین هارم میتونی با بازی بیشتر برای به دست اوردن وی باکس به دست بیاری . تا جایی که ذهن یاری میکنه هیچ عنوانی رو ندیدم که بهشه واحد پول داخل بازی رو که با پول حقیقی میشه خرید رو به این راحتی و همیشه در اختیارت بزاره بدون خرج کردن
            به شخصه برای ایتم هایی که رو گیم پلی هم اثر دارند هم حاضر به خرج یک سنت هم نیستم چه برسه به اسکین ولی سیزن پس فورتنایت نسبت به امکانات و همیشگی بودنش (یک سیزن خریدن و هر سیزن استفاده کردنش) انقدر قلقلک داد و خدایی منصفانه بود چون خود بازی هم کاملا رایگان بود که ارزش ۱۰ دلار رو داشت
            باز میگم ۱۰ دلار باسه سیزن پس میدید ، اندازه ۱۶ دلار بهتون وی بکس میده که ۹ونیم دلارش رو بزارید باسه سیزن بعد ۶ دلار براتون میمونه و ۴ سیزن بازی کنید ۲۴ دلار که میشه یک اسکین ۲۰ دلاری خرید راحت باهاش و تمام اسکین ها و چلنج های ۴ سیزن رو هم در کنارش حساب کنید
            یا اصلا ۴ سیزن بدون یک سنت خرج کردن بازی کنید و سیزن پس بخرید با وی باکس های داخل بازی
            یا ۱۱ دلار خرج سیو د ورلد کنید هم باهاش سیزن پس بخرید هم با ۹۰ دلار باقی مونده ۴ تا اسکین ۲۰ دلاری و رقص و … بخرید
            اونایی که میگن منصفانه نیست رو درک نمیکنم چون بازی هم رایگان هست

  • اسپم
    دوستان بنظرتون forza m7 رو با ویچر ۳ عوض کنم

  • مخصوصا قیمت بیست دلار واسه یه لباس سادتون خیلی منصفانس

  • PSFAN@COD گفت:

    واقعا عجیبه ملت میان توی این بازی پرداخت درون برنامه ای می کنن،درکشون نمی کنم

    • اره افرادی که همش بازی افلاین انجام میدن،توی یه مچ انلاین بزور یه کیل میگرن،۱۰ بار میمیرن، درک کردن فضای انلاین یه خورده سخته

      • PSFAN@COD گفت:

        نمیدونم چرا همه فک می کنن فن های سونی افلاین بازن و اصلا انلاین نزدن یا توی بخش انلاین نوبن؟؟
        شما بازی کردن من رو دیدی این طوری فکت صادر می کنی؟
        برو ۲۰ دلار بده یه اسکین اسلحه ، اگه درک فضای انلاین این باشه که پولم رو این طوری خرج چیزای بیهوده کنم ترجیح میدم اصلا درکش نکنم

  • Hala madrid گفت:

    میشه بدونم کدوم بیشعوری پرداخت های درون برنامه ای رو تو بازی اش گذاشت که بقیه هم دارن میزارن؟.اسکی که میرید تازه میاین از پرداخت درون برنامه هم دفاع میکنید؟!!

  • ۲۰ دلار یک عدد اسکین داخل بازی فورت نایت و ۲۰ دلار دی ال سی blood and wine داخل بازی ویچر ۳ ارزش کدوم بیشتره ؟؟؟ یک اسکین مزخرف یا یک دی ال سی با ۲۰ ساعت داستان و کلی مراحل فرعی که در جمع میشه ۶۰ ساعت….

  • Mr Hill93 گفت:

    تا ی مشت احمق مثل نینجا تو توییچ و مارتین ترور تو یوتوب هست و خیلیای دیگه که ی اسکین مزخرف ۲۰ دلاری و میخرن باید هم طرفداری کنید از پرداخت درون برنامه ایی جالبیش اینجاست حق به جانب هم میشه میگه پرداخت منصفانه ۲۰ دلار ی اسکین که قد پول خیلی از دی ال سی هایی هست که واقعا بیشتر از ۲۰ دلار میارزن مثل بلاد اند واین ویچر ۳ مثل الد هانتر بلاد بورن و …. بعد اینا ی اسکین مسخره میسازن میفروشن بیست دلار از اون ور سی دی پراجکت رد برا ی دی ال سی کلی وقت میزاره کلی کارمند کار میکنه اوناهم میدن بیست دلار واقعا به کجا داره میره این صنعت گیم افتاده دست ی مشت کفتار نمونه اولش اکتی بعدش ea حالا هم ک اپیک گیم

  • EverSinn3r گفت:

    اره منصفانس …. جون عمت

    اینکه یه لباس ساده رو به قیمت ۲۰ دلار بفروشی منصفانه س ؟؟؟

  • Warrior Of Darkness گفت:

    مثل اینه که بگی دزدی کردن از مردم به صورت منصفانه بهترین راه کسب درآمده. واقعا چرت گفت مردیکه. امثال بازی های چرندی مثل Fortnite باید از صحنه روزگار محو بشن.

  • Warrior Of Darkness گفت:

    واقعا کسایی که بابت این چیزا پول میدن باید خجالت بکشن با این عقلشون. واسه یه چیز مجازی که وجود نداره پول میدید ؟ 😕

مدیرعامل Epic: پرداخت‌های درون برنامه‌ای منصفانه بهترین راه کسب درآمد است - گیمفا