میازاکی: Sekiro: Shadows Die Twice شامل عناصر تخیلی بازیهای قبلی خواهد بود
بهنظر میرسد بازی جدید استودیو فرام سافتور (From Software) یعنی Sekiro: Shadows Die Twice تفاوتهای زیادی با دیگر عناوینی که تاکنون از این استودیو شاهد بودهایم، داشته باشد. مخصوصاً در زمینههای زیبایی شاختی و فضاسازی، به نظر میرسد این بازی برخلاف عناوین Dark Souls و Bloodborne بیشتر برروی محیطها و عناصر واقعی تمرکز داشته باشد.
با این وجود در Sekiro: Shadows Die Twice نیز شاهد عناصر تخیلی مانند سیستم بازگشت به زندگی هستیم که ثابت میکنند این بازی نمیخواهد زمینهی تاریخی و واقعگرایی خیلی دقیقی ارائه دهد. به تازگی نیز هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) کارگردان این بازی و مدیر عامل استودیو فرام سافتور، در مصاحبهای که با مجلهی Edge داشته دربارهی این موارد توضیحاتی ارائه کرده است:
ما به طور ۱۰۰ درصد به واقعیت پایبند نیستیم. البته مهم است که حس وفاداری حفظ شود اما ما تلاشی برای ساخت تصویرسازی تاریخی دورهی سنگوکو (Sengoku) نمیکنیم. زمانی که ما عناصر تخیلی در بازیهای قبلی خودمان را بیشتر بررسی کردیم، میخواستیم به آنها به صورت شایستهتر و محتاطانهتری نزدیک شویم.
اما خاطرجمع باشید که قرار نیست در تمام طول مسیر با دشمنان شبیه انسان مبارزه کنید. آنها چیزی فراتر از انسان خواهند بود؛ حتی چیزهایی فراطبیعی که در این جهان مخفی شدهاند. با وجود اینکه موجودات به صورت خیالی، عرفانی یا حتی عجیب و غریب ساخته شدهاند اما به نظر میرسد زمینهی ابتدایی کار بیشتر واقعگرایانه باشد.
همچنین میازاکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علاقه دارد برروی عناوین جدید کار کند یا دنبالهی مجموعههای قدیمی، بیان داشت:
به شخصه اولویت خاصی در اینباره ندارم. این که هر فردی میخواهد چه کاری انجام دهد، به طور عمده به تصمیمات تجاری بستگی دارد. شخصاً فکر میکنم شایستگی هر دوی آنها را داشته باشم. یک IP جدید مانند Sekiro: Shadows Die Twice به من و تیم اجازه میدهد تا آزادی خلاقانهی بیشتری در آزمایش ایدههای جدید داشته باشیم. اما ساخت دنباله نیز به همان اندازه جالب است چراکه به من اجازه میدهد ایدههای موجود را اصلاح کنم و چیزهایی که شاید برای بار اول خوب پیادهسازی نکرده بودم را بهبود بخشم. به عنوان سازنده و بازیباز، این سطح از خلاقیت وجود دارد و این بدین معنی است که هر دو در شرایط برابری قرار دارند.
همانطور که میازاکی پیشتر بیان کرده بود، کار کردن برروی چند پروژهی مختلف میتواند به روند خلاقانهی او و تیمش سرعت بخشد که این موضوع در صحبتهای اخیر او نیز مشهود است. بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
بیصبرانه منتظریم
خیلی دوست داشتم بلاد ۲ رو بسازه ولی این بازی هم عالی به نظر میرسه. البته اسم اکتی پشتشه و این واقعا نگران کنندس
خوبیش اینه که دیگه soul نباید جمع کرد.