میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا
میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا
میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا
میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا

میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد

هادی اسماعیل‌زاده
۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا

می‌توان گفت هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، رئیس استودیو فرام سافت‌ور (FromSoftware)، بعد از موفقیتی که با سری Souls به دست آورد تبدیل به یکی از یکی از معروف‌ترین طراحان در صنعت بازی‌های ویدئویی شده است. حال او با عنوان Sekiro: Shadows Die Twice از سری Souls فاصله گرفته است؛ یک عنوان اکشن ماجرایی که ناشر آن اکتیویژن (Activision) است و برای عرضه در اوایل ۲۰۱۹ میلادی برنامه‌ریزی شده است. او همچنین در حال کار برروی عنوانی انحصاری به نام Déraciné برای پلتفرم پلی‌استیشن وی‌آر است.

میازاکی در مصاحبه‌ای با بلاگ پلی‌استیشن توضیح داد که او ترجیح می‌دهد تا هم‌زمان برروی چندین پروژه کار کند چرا که این موضوع باعث می‌شود او الهامات بیشتری را بیابد:

در واقع، من در مدیریت چند پروژه به صورت هم‌زمان، خوب عمل می‌کنم. ساخت دو عنوان Armored Core 4 و Demon’s Souls نیز هم‌زمان بودند و ساخت دو عنوان Bloodborne و Dark Souls 3 نیز در یک زمان بود. این وضعیتی کاملا نرمال برای من است. اما چیزی که نرمال نیست این است که دو بازی به صورت هم‌زمان معرفی شوند.

در واقع من “حرکت موازی” را ترجیح می‌دهم یعنی مدیریت پروژه‌های متعدد به صورت هم‌زمان. به عنوان یک هنرمند، اگر شما کل وقت خود را به تمرکز برروی یک چیز اختصاص دهید، بسیار محتمل است که ذهن شما گیر کند. اگر برروی چند چیز به صورت هم‌زمان کار کنید بسیار راحت‌تر می‌توانید الهاماتی را دریافت کنید نسبت به زمانی که تنها برروی یک چیز کار می‌کنید. من از آن لذت می‌برم.

همچنین در این مصاحبه میازاکی توضیح داد که چرا داستان‌گویی در بازی‌هایش مانند بسیاری از عناوین دیگر ساده و خطی نیست:

من طرفدار داستان‌هایی هستم که برای فهم کامل داستان آن احتیاج به کمی خیال‌پردازی داشته باشید.

وقتی من جوانتر بودم، از خواندن کتاب‌هایی که فهمشان برای من خیلی مشکل بود لذت می‌بردم. مثلا من می‌توانستم نصف یک کانجی را بخوانم و از قوه تخیل خودم برای پر کردن حفره‌ها استفاده کنم. من می‌خواستم چنین تجربه‌ای را به بازی‌های ویدئویی بیاورم که در آن شما بتوانید از قوه تخیل و خیال‌پردازی برای پر کردن شکاف‌های بازی استفاده کنید.

هنوز تاریخ انتشاری برای Sekiro: Shadows Die Twice اعلام نشده ولی به احتمال زیاد این عنوان اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی و برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. میازاکی همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که برای به پایان رساندن بازی احتیاج به مهارت بسیار بالایی ندارید. در صورت انتشار اخبار بیشتر از بازی شما را در جریان خواهیم گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا
میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا
میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا
میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا
میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 1RaD1 گفت:

    حاجی منتظرم بترکونی واس sekiro :heart:
    انشالله بلادبورن۲ هم لو بدی کی میاد :yes:

  • داستان گویی میازاکی خیلی خیلی با معنی و فلسفی هست که حتی بعضی وقت اینقدر شاخه شاخه و شاخ و پرگ پیدا میکنه که شاید بقیه داستان که فهمیده بودی یادت بره! :-/ تنها چیزی که از bloodborne انتظار داشتم این بود که پتانسیلش روایت داستان زیباش رو از دست داد. دوستان حتما اگه بازیش کردین چیزی نفهمدین برید تو سایت ها داستان کاملش رو بخونید. واقعا سرنوشت دانشمند هایی که می خواستن یک انسان کامل بشن و نابود شدن به زیبایی نشون میده ولی متاسفانه داخل بازی به خوبی داستان روایت نمیشه. دلیلش هم اینه که میازاکی دوست بازیش پر رمز راز باشه.

    • اتفاقا از نظر من این سبک داستان گویی برای عناوین میازاکی عالی هست. من خودم بعد از تجربه همه جانبه بلاد داستان ها و تئوری های مطرح شده رو خوندم و همون لحظه بود که متوجه شدم از چه داستان شاهکاری بهره میبره….. اسیر پوچی شدن استاد ویلم( تلفظ درستش نمیدونم) … گیر افتادن گرمن اولین هانتر در رویای شکارچی و….. همه باعث شکل گیری یک داستان فلسفی زیبا با شیوه داستان گویی استاد میازاکی شد. مطمئنم باید منتظر نسخه دوم این شاهکار باشیم

  • DEFAULT گفت:

    برای ایشون اینگونه صدق میکنه درست، ولی از نگاه خودم با حرفشون موافق نیستم، وقتی تمام تمرکز روی یه پروژه باشه به نظرم افکار بیشتری به ذهن آدم میرسه و خلاقیت بیشتر میشه

میازاکی: کار کردن برروی چند پروژه به صورت هم‌زمان الهام‌بخشی بیشتری به دنبال دارد - گیمفا