شوهی یوشیدا: شکست خوردن در پروژههای AAA بسیار سنگین خواهد بود
تا به حال در مورد تمایل به ساخت عناوین AAA در صنعت بازیسازی بسیار صحبت شده است و اینکه هر سال چه میزان بودجه به بلاکباسترها اختصاص مییابد و چه پول زیادی در این حوزه رد و بدل میشود. با این حال توسعه عناوین AAA مسیر خود را پیش میرود و بدون شک بیشتر از هر زمان دیگر شاهد موفقیت این عناوین هستیم.
به عنوان مثال میتوان به بازی Far Cry 5 اشاره کرد، یکی از پرفروشترین بازیهای امسال و یا عنوان God of War که تا به این تاریخ توانسته رکورد سریعترین میزان فروش را در میان عناوین انحصاری پلیاستیشن ۴ به دست آورد.
سونی اینتراکتیو اینترتیمنت (Sony Interactive Entertainment) یکی از بزرگترین شرکتهایی است که سرمایهگذاری بسیاری برروی عناوین AAA انجام داده است. در این زمینه میتوان به نامهای انحصاری بزرگی همچون Death Stranding ساخته استودیو کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) و عنوان Spider-Man ساخته استودیو اینسومنیاک (Insomniac) اشاره کرد. در کنار آنها نیز میتوان عناوین فرست پارتی همچون The Last of Us: Part 2 و Ghost of Tsushima را نام برد. اما شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، رئیس استودیوهای جهانی شرکت سونی اینتراکتیو اینترتیمنت، در مورد چشمانداز فعلی توسعه بازیها در صنعت بازیسازی چه نظری دارد؟ در ادامه صحبتهای او را در مصاحبهای با MCVUK میخوانید:
از یک سو در حوزه عناوین AAA، وسعت و تکنولوژی توسعه بازی بسیار پیشرفته است و هر بار که پروژهای جدید را شروع میکنیم، احساس میکنم که برروی قمار بزرگی شرطبندی کردهام. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، نتیجه نهایی این خواهد شد که شاهد ترکیبی شگفتانگیز از هنر و تکنولوژی خواهیم بود که یک سرگرمی تعاملی بسیار مهیج را در یک محیط بزرگ و اغلب جهان باز با شخصیتهایی بسیار شبیه به نمونه واقعی و موجوداتی تخیلی ارائه میدهد که ساعتهای زیادی ما را سرگرم خواهند ساخت.
به دلیل حجم بسیار بالای سرمایهگذاریها، شکست خوردن در هر یک از این عناوین بسیار سنگین خواهد بود. این موضوع باعث میشود که مدیریت پروژههای تریپل A فشار بسیار زیادی به سازندگان وارد کند. این بازیها راهنمایان صنعت بازیسازی هستند تا آن را بیشتر و بیشتر به یک سرگرمی عمده تبدیل کنند. ما باید هنر ساخت عناوین تریپل A را ارتقا دهیم.
یوشیدا همچنین معتقد است که سازندگان عناوین مستقل نیز از حیث تجهیزاتی که در اختیار دارند و نیز امکان ارائه جهانی عناوین خود، فرصتهای بسیار خوبی در اختیار دارند:
از طرفی دیگر، ما در دورهای طلایی برای سازندگان مستقل به سر میبریم. ابزارهایی همچون موتور Unity و Unreal Engine فرصتهای بسیاری را در اختیار افراد و تیمهای کوچک با استعداد در سراسر جهان قرار میدهد تا بازیهای بزرگی را توسعه دهند و آنها در مقیاسی جهانی به مخاطبان عرضه کنند.
با کاهش تعداد عناوین تریپل A و این که بعضی از عناوین تریپل A برای پرهیز از پذیرش ریسک، دچار نوعی تکرار شدهاند، میدانی بسیار وسیع و باز برای عناوینی ایجاد شده که سازندگان مستقل میتوانند آنها را توسعه داده و در آن موفق شوند. من طرفدار شدید عناوین مستقل هستم چرا که همواره از تجربهها و تجلیهای هنری جدید در بازیها لذت میبرم. عناوین مستقل مواردی همچون نوآوری و آزمون و خطا را در صنعت بازیسازی هدایت میکنند و نقشی مهم در چشمانداز بازیها دارند. ما به حمایت خودمان از این بازیها ادامه میدهیم و برای شکوفایی بازار این عناوین تلاش خواهیم کرد.
صحبتهای یوشیدا در این زمینه منطقی به نظر میرسد. عناوینی همچون Hollow Knight، Celeste، Cuphead، A Way Out و غیره توانستهاند با مکانیزمهای گیمپلی و زیباییشناسی متفاوت خود، موفقیتهای بسیار مهمی در حوزه تجاری به دست آورند. ما حتی شاهد این هستیم که برخی از حرفهایهای صنعت بازیسازی مانند امی هنیگ (Amy Hennig) به توسعه عناوین مستقل روی آوردهاند. در آینده باید دید که آیا تعادل بین عناوین مستقل و بلاکباسترهای پرهزینه برقرار خواهد ماند یا خیر. با این وجود جای خوشحالی است که شاهد هستیم افراد کاربلدی همچون یوشیدا به اهمیت این موضوعات کاملا واقف هستند.
نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز با نظرات یوشیدا در این زمینه موافق هستید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
اقای یوشیدا شما سگت شرف داره به هزارتا مدیر عامل های پول پرست ، اگر شما نبودید که ps1 رو تأسیس نمیکردید الان خیلی ها هم نه جعبه ای داشتن نه کلیدی و سوییچی : الحق و ولانصاف سلاطین صنعت گیم شمایید بقیه اداتونو در میارن
آقای بیل گیتس خیلی خوبه که شما و همکارانتون ویندوز رو طراحی کردید و ساختید اگر شما ها نبودید سونی هم بعد از ساخت و تولید ps1 (نه تاسیس ) اگه ویندوز نبود نمیتونست اینهمه بازیهای خوب برای ps1 و دیگر کنسولهاش بسازه کمپانیهای دیگه هم همینطور شما بزرگترین خدمت رو به صنعت گیم کردید
ینی قبل ویندوز بازی ساخته نمیشد ؟ کی گفته اگه ویندوز نبود سونی نمیتونست بازیاشو بسازه ؟ لینک بده اثبات کنه حرفتو
خوشم میاد ایکس باکس فنا تا کم میارن از ویندوز مایه میذارن 🙂
قبلش بازی ساخته میشده ولی در اون دورانی که ps1 وجود داشته بازیها با ویندوز ساخته میشده چه بخای چه نخای پیشرفت و توسعه ی بازیها و کامپیوتر مدیون ویندوزه خیلی دوست دارید ویندوز و مایکروسافت و بازیسازی رو از هم جدا کنید
Mikasa
چرا داری مقابله میکنی حتی مک هم با ویندوز میسازند :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-))
allfreegamer
عزیز از ویندوز بزرگتر دایرکت ایکس بود که تا ps3 ازش استفاده میشد ولی این نسل از open gl 4.4 استفاده کرد
منظورم اولین مک بود سال ۱۹۸۸ که با ویندوز ساخته شد
ما ویندوز و ایکس باکسو از هم جدا میکنیم شما ایکسیام بهتره از ایکس باکستون مایه بذارین و پشت ویندوز قایم نشین D:
دایرکت ایکس چی اولین ای پی ای دنیا :laugh:
اونم مایه نزاریم
بزرگوار بیل گیتس ویندوز رو ساخت بعد که پول دستش رسید مایکرو رو زد و بعد از اون از ریاست مایکرو کناره گیری کرد
اگه قرار بر قدرت برنامه نویسی باشه الان سونی و مایکروسافت و نینتندو و ……. میتونن خیلی راحت بجای ویندوز از مک استفاده کنن ولی از قرار بر استفاده از اپلیکشین برنامه نویسی مثل ۳d max یا java باشه خوب قطعا ویندوز بهتره
محض اطلاعت اول ویندوز اومد بعد مک و با الهام گرفتن از ویندوز مک سال ۱۹۸۸ ساخته شده بود
مک از دایرکت ایکس مایکروسافت برای اجرا بازی استفاده میکنه ولی از ۲۰۱۲ دو شاخه شد یا open gl یا دایرکت ایکس
نه خیر بنیانگذار مایکروسافت و ارشد تیم طراحی ویندوز بیل گیتس هستش و تا سالها بیل گیتس و تیمش ویندوز رو گسترس دادند تازه کسی که با مدیر بعدی مایکروسافت صحبت کرد و اونو قانع کرد تا گرز آف وار ساخته بشه بیل گیتسه
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ در ۱۴:۲۴
اونی که باید بره تویی با همه اون عقده ایایی که با تعصبتون این سایتو به کثافت کشیدین
مطمئن باش اگر شما ها با شعر ورای اظافیتون اینجا نبودین منم نبودم فقط بخاطر این اومدم که دهن أمثال ادمایی مثل تورو با خاک پر کنم و صد البته چشمای کورتونو باز کنم
دیگه از کسی که نمیدونه ps1 رو ساختند بعد به تولید انبوه رسوندند و بجاش میگه ps1 رو تاسیس کردید درحالی که اون استودیو هست که تاسیس میکنند هیچ انتظاری نمیره حقیقت رو گفتن با توهین کردن و ادب نداشتن و متعصب بودن متفاوته
منم میام توی سایت تا کور بشه چشم حسود
بخش ویندوز و گیمینگ مایکرو به حدی جدا هستن که میشه دوتا کمپانی جدا در نظر گرفتشون،ضمنا “ویندوز” الزام بازی سازی نیست،شما در ازای هر دیسکی که میخرید یه پولی تو جیب سونی میره،در ازای هر اکس باکس به دلیل داشتن بلوری درایو بازم یه پولی به سونی پرداخت میشه،همهی شرکتا به هم به نوعی متصل هستند و این ارتباط و اتصال هست که به همه چیز معنا میبخشه(اشاره به death stranding و فلسفه ی قشنگش)
حرف شما معنیش اینه که سونی به خاطر ویندوز مایکروسافته که بازیش شاهکاره،خنده دارترین و بی معنی ترین حرف رو شما مایکرو فنا برای پوشوندن یسری ضعفها میزنید
به جای اینکارا یکم تحسین کنید
همونطور که ما هزاران بار cup head,ori,forza رو تحسین کردیم و خواهیم کرد 😉
داداچ داری اچتبا میزنی تا جایی که من میدونم از سیستم عامل لینوکس استفاده میکنند
باو اینا هیچی بارشون نیست سیستم عامل ps بر پایه لینوکسه ،افکر میکنن هر بازی تنها رو ویندوز توسعه پیدا میکنه حتی به بهره وری هم باشه دارکت اکس به پای متال مکینتاش نمی رسه،
با اجازت کتابخانه گرافیکیش هم اوپن جی ال بوده نه دایرکت ایکس
allfreegamer
ویندوز نبود مکینتاش ،لینوکس……
راستی میدونم نمیدونی که اقای بیل گیتس همون شخصی بود که راه افتاد رفت پیش کن کوتاراگی تا سیستم عامل ویندوز رو با ps1 پیوند بزنه اگر که کوتاراگی اون زمان ساده لوحی میکرد الان سونی وجود نداشت چون صرفا تولید کننده سخت افزار میشد و سود فروش نرم افزار میرفت تو جیب اقای زرنگ!
پس کوتاراگی یه تو دهنی زد و پیشنهادش رو رد کرد بیل گیتس هم که خار شده بود اومد ترتیب تولید کنسول اکس باکس رو داد تا به نوعی رقابت کنه ،خودمونیم عجب رقابتی هم میکنه پایاپای نمیزاره سونی نفس بکشه xxd اونطور هم که من میدونم بازیها صرفا رو ویندوز توسعه پیدا نمیکنن.
حالا توی نسل قبل که تا ۵ سال ۳۶۰ بیشتر از ps3 فروش میکرد و بازیها روی ۳۶۰ از فریم و گرافیک بیشتری برخودار بود تو کجا بودی
سونی با ضرر فروخت نسل قبل
مایکرو داشت سونی رو ورشکسته میکرد
کنسول ۶۰۰ دلاریشو هم قیمت ۳۶۰ داشت میفروخت خخخخخخ
بعد کدوم کمپانی نزاشت اونیکی نفس بکشه ؟؟خخخ
اقا مهم اینه هم نسل قبل هم این نسل مایکرو بیشتر سود کرد
همین سونی نبود نسل قبل کلی ضرر داد ؟؟ :laugh: :laugh: :laugh:
چی داری میگی برادر نینتندو خیلی قبل از سونی بوده
دقیقا ، تاسیس نینتندو بر می گرده به ۱۳۰ سال پیش (در جواب Emad908)
اگه نینتندو نبود برند پلی استیشن وجود نداشت.
اولا که ps1 تاسیس نشد و اختراع شد.دوم اینکه آقای یوشیده اون موقع تو بخش پلی استیشن نبودن و آقای کن کوتاگاوری مدیر واحد سرگرمی های تعاملی بود که خوده PS1 حاصل جاهطلبی سونی در زمینه عدم همکاریش با نینتندو بوده!و بعدش هم آقای کاز هیرای روی کار اومدن و بعد از اون آقای یوشیدا!به عنوان فن سونی میگم اگه اتودسک با ابزار های سه بعدی!مایکروسافت با ویندوز و ابزار های برنامه نویسی،نینتندو با همکاری اولیه با سونی،MIPS با معماری پردازنده هاش و خیلی شرکت ها نبودن که مهم ترینش CHronos GL باشه،درک امروز ما از بازی فقط منچ بود.
خدا وکیلی ادم خیلی دلش میسوزه که اییییییین همه پول بدین برین جعبه ایکس بخرید ( جعبه ایکس میشه دیگه بدون توهین؟) بعد هر روز خبر بیاد پشتیبانی فلان بازی از نسل قبل اظافه شد
بخدا دلم میسوزه که میاین خودتونو خالی کنید ، به انحصاری های ما میاین میگین روبات کشیو و غول کشیو زامبی کشی، بخدا گناهه ، حالا رفتین اون قوطی کبریتو خریدین که خریدین ، دیگه چرا میاین شعر حافظ میگین
سرتونو بندازین پایین همون بازی های نسل قبلو بازی کنید دیگه
مرسی … اه 😎
خب مثل اینکه بعد از على پاور و خیلى از سونى فناى دیگه نوبت تو هست که به خاطر تخریباى من(که البته حقیقتن) بساطتو از این سایت جمع کنى و برى 🙂 :yes:
FEEL TRUE NOOB KILLER
علی پاور هنوزم داره فعالیت میکنه
درضمن خیلی از فن های مایکرو هم از این سایت رفتن مثل:gal gadoot,geow god, 4k HDR,digital foundry,selina kyle,maxpayne444,devil vs trump ,go xbox
پس تو هم مثل یه بچه خوب دمتو بزار رو کولت و از اینجا برو
اونی که باید بره تویی با همه اون عقده ایایی که با تعصبتون این سایتو به کثافت کشیدین
مطمئن باش اگر شما ها با شعر ورای اظافیتون اینجا نبودین منم نبودم فقط بخاطر این اومدم که دهن أمثال ادمایی مثل تورو با خاک پر کنم و صد البته چشمای کورتونو باز کنم
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ در ۱۴:۲۴
اونی که باید بره تویی با همه اون عقده ایایی که با تعصبتون این سایتو به کثافت کشیدین
مطمئن باش اگر شما ها با شعر ورای اظافیتون اینجا نبودین منم نبودم فقط بخاطر این اومدم که دهن أمثال ادمایی مثل تورو با خاک پر کنم و صد البته چشمای کورتونو باز کنم
بازی رو خوب بساز تا شکست نخوری 😉
متاسفانه بازیای انحصاری PS4 خیلی شبیه هم شدن. تو ژانر TPS و FPS که اصلاً بازیی نداره، Racing هم همین جور، بازی Online هم که ولش کن. در کل این مشکلاتو حل کنه Console خوبی میشه.
Good luck
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ در ۱۴:۲۴
اونی که باید بره تویی با همه اون عقده ایایی که با تعصبتون این سایتو به کثافت کشیدین
مطمئن باش اگر شما ها با شعر ورای اظافیتون اینجا نبودین منم نبودم فقط بخاطر این اومدم که دهن أمثال ادمایی مثل تورو با خاک پر کنم و صد البته چشمای کورتونو باز کنم
بدی Sony اینکه تو بازیاش می خواد یه سری چیزارو به زور به مخاطباش تحمیل کنه مثل اون قضیه The Last of Us Part II برای همین هم بیشتر بازیاش داستان محورن. تائید
آقا تو بازی نکن 😐 😐
تفنگ که نذاشتن رو سرت مجبورت کنن tlou بازی کنی 😐 😐
کسانیم که بازی میکنن مطمعنا اونقدری جنبه دارن که با این صحنه ها تحریک نشن که البته چیز خاص و تحریک آمیز و تحمیلی نبود
اگه میبینی کل موارد بالا رو داره بازی نکن.والا
واقعا هم خیلی سخته که کلی زمان بزاری سر یه پروژه بزرگ و اخرشم هیچی
خب تفکّر شوهی هم مثل بقیه مدیر های کمپانی های دیگه است
فقط یه فرق خفن داره….مدیر یوبی یا اکتی یا… تصمیم میگیرن با بازی های معمولی ولی کم ریسک مثل دنباله های سری های شناخته شده ریسک نکنن
ولی تیم یوشیدا میگیره فقط رو بازی های خفن تمرکز می کنه که امکان شکست خوردن نداشته باشند
این است تفاوت سونی و بقیه کمپانی ها
با توجه به resume هرشرکت بودجه و سرمایه گذاری انجام میشه.
از طرفی میزان محبوبیت هر سبک در محدوده زمانی سنجیده میشه.
تیم کارگردانی و برنامه نویسی و دیدگاه ان ها توسط ناظر ارشد شرکت انالیز میشه.
یک تیم مشاوره سینمایی از طرف سونی پیکچرز انتخاب میشه تا خط سناریو نویسی چکش کاری بشه.
هزینه بالاست. ولی سود بیشتر برابر است با ریسک بیشتر.
در کل قدم ها با وسواس برداشته میشه که تا حدود ۸۰ درصد نتیجه مثبت بوده.
واقعا راست میگه، مایکروسافت اون اولا انحصاری های جدیدی داشت میداد، ryse رو داد، کوانتم بریک رو داد، که سر کوانتم بریک بد شکست خورد، از اون به بعد دیگه فقط چسبید به ip های قدیمیش که میدونست توش ریسکی نیست، شروع به دادن هیلو، و گیرز و فورتزا کرد،
قسمت خنده دار داستان اینه که نوب بوی های مایکرو تو پستای سونی ۷ برابر سونی فنا کامنت میذارن(نوب بوی با فن بوی فرق داره!)
خودش بزرگترین پیروزی واسه سونیه
پسر خوب اول احترام گذاشتن رو یاد بگیر بعد درباره ما نظر بده 🙂 ما هیچوقت مثل شما توهین نمیکنیم نهایتش انتقاد میکنیم 🙂
خداروشکر xbox هست که گیمرا رو گلچین کنه :inlove: عجب جمله اى گفتم دمم گرم :laugh: :rotfl:
باور کنید خودش از باباش برای نوشتن کلمه “احترام”کمک گرفته
*ما هیچوقت مثل شما توهین نمیکنیم نهایش انتقاد میکنیم* خنده دار ترین جمله ای بود که توی سایت شنیدم با اجازه میخوام به هم اتاقیام نشونش بدم
باید از این ریپلای شما عکس بگیرن بزارن سر در سایت 😐
گفته نوب بوی ! نه فن بوی! یعنی شما قبول داری نوب بویی که به خودت گرفتی؟؟ :laugh:
دقیقا با نظر Reason موفقم،شما نگاه کن پستای د لست اف اسو،نصف کامنتا مال کساییه که سعی دارن بازی رو بکوبن ،امیدوارم یه مدت واقعا تایید کامنت ها خیلی سخت گیرانه تر بشه و حتی کامنت هایی که صرفا فضا رو متشنج میکنن هم تایید نشن،بعد یه مدت که toxic ها خسته شدن و ول کردن رفتن فضای سایت میشه همون فضای خوب قبلی.
کامنتم دو دسته از افراد رو غربال میکنه،که خوشبختانه نبوغ شما باعث شد لو بدی جزو کدوم دسته هستی
:yes: :yes: :yes: :yes:
پیروزی سونی که دیگه بر کسی پوشیده نیست.حالا هرکی هرچی میخواد بگه مهم نیست .. بعضی ها که تخریب میکنند در واقع شخصیت پایین خودشون رو نمایش میدند.
سایر سونی فن ها هم اگر جواب ندن و خودشون را هم سطح با همچنین آدم هایی نکنند خیلی بهتره.
ادمایی که این سایتو به لجن کشیدید: pc فن ها box فن ها همه ی اونایی که با تعصب تمام و سوختگیه هر چه بیشتر نظرات چرت در باره سونی میدین ، من پامو از این سایت بیرون نمیزارم تا شما ادمای کله پوکو از اینجا بیرون ننداختم
ادمایی که از بازی کردن انحصاری های ما محرومین
این سایت حرمت داره ، ادمایی توش فعالیت میکنن که زحمت میکشن ، عرق میریزن، بلافاصله که یه بازی میاد نقدش میکنن ، بلا فاصله که یه تریلر میاد نقدش میکنن دل روده تریلرو میریزن بیرون
حق همچین ادماییه که بیایم زیر پستاشون این فن بوی بازی هارو در بیاریم؟
حالا نه ؟ میخواین ادامه بدیم ؟
باشه … بچرخید تا بچرخیم
هوی دیگه هرچی دلت می خواد نگو اولا PC فن ها با XBOX فن ها فرق دارن تازه کی گفته انحصاری نداره PC GAMING SHOW رو ندیدی درضمن خودت هم از اونا کم نیستی.در ضمن تو تا چند تا پست بالا شوخیو و… حالا یکدفعه منطقی شدی؟ واقعا نمی دونم این حرف های بی ارزشت چجوری تایید میشه.
پی سی و مخصوصا ویندوز پلتفرم مایکروسافته محض اطلاعت
پی سی یه پلتفرم آزاده و مال هیچ شرکتی نیست مایکروسافت توسعه دهنده ویندوزه اما چیز هایی مثل استیم و بتل نت و انحصاری های pc هیچ ربطی به مایکروسافت نداره
گفتم ویندوز
گفتی pc و ویندوز
الان سینره هم خوبه ولی برند های المانی مثل osis بهتر جواب میده :laugh: :yes:
https://media.isna.ir/content/18-200.jpg/4
:yes: :yes: :yes: :yes:
تو هم مجبور نیستی چرت و پرت بگی و خودتو تو چشم همه خوار کنی پسر خوب
احساس می کنم بعضی از کاربرای این سایت نسل اندر نسل سهام دار شرکت های مایکروسافت و سونی بودن که این شکلی دارن با هم دعوا می کنن :/
چیزی که باعث سوژه شدن و در نتیجه مسخره شدن این سایت می شه همین جور دعواهاست به نظرم :struggle:
این واقعا مسخرس که دو تا کمپانی بخاطر بازی هاشون پول پارو کنن بعدش شما سر پول هایی که در می یارن با هم دعوا کنین :/
همه جای دنیا همین داستانه هرکی میگه اسباب بازی من بهتر از مال بقیه ست
بلاه بلاه بلاه کنسول وارز :-/