مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا

مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید

هادی اسماعیل‌زاده
۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا

فیل اسپنسر در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 خبر از مالکیت پنج استودیو داد که اضافه شدن آن‌ها به مایکروسافت، استودیو‌های این شرکت را بسیار بزرگ‌تر خواهد کرد. اخیرا سرپرست جدید استودیوهای مایکروسافت، آقای مت بوتی (Matt Booty) مصاحبه‌ای با Metro GameCentral داشته و در مورد رویکرد مایکروسافت در قبال این استودیوها صحبت کرده است.

به خصوص عملکرد مایکروسافت در برخورد با استودیوهای کامپولشن گیمز (Compulsion Games ) سازنده بازی‌ We Happy Few، نینجا تئوری (Ninja Theory) سازنده عناوینی همچون Enslaved، Heavenly Sword، DmC و Hellblade – و نیز عنوان Kung Fu Chaos زمانی که با نام Just Add Monsters شناخته می‌شدند – و استودیو جدید انیشتیو (The Initiative) که در سانتا مونیکا بنا شده و موسس آن دارل گالاگر (Darrell Gallagher) رئیس سابق کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) می‌باشد، مورد بحث قرار گرفته است.

خبر خوب این است که هیچ‌کدام از این استودیوها، در صورتی که تمایل نداشته باشند مجبور به اضافه کردن بخش چند نفره به بازی‌های خود نخواهند شد. در ادامه صحبت‌های مت بوتی را در این زمینه می‌خوانیم:

بیایید اعتراف کنیم: این بازی‌ها (بازی‌های یک نفره) عالی هستند و مردم از تجربه آن‌ها لذت می‌برند. ما بسیار محتطاط هستیم که این موضوع را روشن کنیم که ما هر دو طرف قضیه را در نظر می‌گیریم. ما افرادی که عاشق عناوین یک نفره هستند را در نظر می‌گیریم و به همین دلیل است که شما می‌توانید در عنوانی مانند Forza به تنهایی عمل کنید ، اگر که این چیزی باشد که خودتان می‌خواهید. اما از طرفی نیز می‌دانیم که بازی کردن بیشتر در مورد جامعه است و هدف آن این است که مردم با هم به تجربه بازی بپردازند و ما هم قرار است این راه را ادامه دهیم؛ البته اگر این چیزی باشد که بازی‌بازان قصد انجام آن و قدم گذاشتن در این راه را داشته باشند. با این وجود هیچ استراتژی یا اجباری وجود ندارد که بگوید ” ما یک نوعی از بازی‌ها را بر نوعی دیگر ترجیح بدهیم”. در واقع اگر استودیو‌های ادغام یافته همچون نینجا تئوری و کامپولشن در نهایت به این نتیجه برسند که بازی‌های بیشتری همچون Hellblade و We Happy Few بسازند – که هردوی آن‌ها عناوینی یک نفره هستند – و یا اگر استودیو انیشتیو بگوید که ما می‌خوهیم بازی را بسازیم که حتی یک مولفه جزئی چندنفره هم نداشته باشد، مشکلی نخواهد بود. ما می‌خواهیم که این استودیوها بازی را بسازند که احساس می‌کنند موفق خواهد بود و کاری را انجام دهند که به نظر خودشان درست است.

این حرکتی هوشمندانه به نظر می‌رسد چرا که اگر اولین عناوین فرست پارتی این استودیوها، انحصاری‌ها یک نفره بزرگ باشد قطعا در نهایت به نفع مایکروسافت تمام خواهد شد. اگر چه هنوز زمان زیادی تا معرفی پروژه‌های این استودیوها باقی مانده است؛ با این وجود به نظر می‌رسد که ساخته نینجا تئوری اولین عنوان این لیست خواهد بود؛ از آنجایی که یک سال از انتشار Hellblade می‌گذرد و از طرفی نینجا تئوری بزرگترین تیم در بین این استودیوها را داراست.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا
مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Smoking Alien گفت:

    مایکروسافتم افتاد رو دور.ب این نسل ک فک نکنم برسه ولی نسل بعد دوباره رقابت این دوتا دیدنی میشه

    • God of gears گفت:

      مایکروسافت ی کلاسم باید برای فن بویاش بزاره برای اینکه بتون تلفظ اسم بازیاشونو یاد بگیرن و به اینفینیت (تلفظ امریکن)یا اینفینِت(تلفظ بریتیش) نگن اینفنانت :rotfl:

      • Mm گفت:

        عشقمی مایکروسافت… هرکاری میخوای بکن… شاه تکنولوژی تو هستی… بقیه اداتو در میارن

      • LordMercy گفت:

        این بحث رو قبلاً دیدم، گفتم حل میشه میره– مثل اینکه نشد

        خدمت شوما عرض کنم که تفاوت تلفط American این کلمه با British ش تو حرف «t» ه

        تو فارسی (و خیلی زبان ا ی دیگه) ما صدای /I/ (فکر کنم بشه «آی» کوتاه) رو نداریم… از شانس ما م هر سه تا ی این i ها اینطوری تلفط میشن

        میتونیم بگیم Infinite به این صورت که بشه (کیبورد بازی م ضعیف ه) «اینفاینایت»، ولی هم زیاد استفاده نمیشه، و هم در مقابل Finite که … میشه متنهای به کار برده میشه

        خلاصه، اصل مشکل فارسی زبان ا این «آی کوتاه» هست 😀 😀

      • Electro Pop گفت:

        godofgears@
        ?Are you form America

    • goldberg68.the.beast.grap... گفت:

      با رایز دو قدرت کنسول ایندشو به نمایش میزاره با کلی ای پی جدید
      ولی خودمونیم بابا خسته شدم از بس کنسول عوض کردم ۳۶۰ رو ۶_۷ سال داشتم ولی بعدش تا الان ۳ بار کنسول عوض کردم ، وان ، وان اس ، وان ایکس
      بابا همین وان ایکس ۵ سال حداقل کشش داره چرا انقدر زود کنسول میدید
      الانا بازیای فورکیش داره از پارسالم بیشتر میشه
      بخاطر سونیه که اولین میا نسلیشو نشون داد و نسل بعد رو میخواد ۲۰۲۰ شروع کنه مایکرو هم برای رقابت مجبوره درحالی که باید ۲۰۲۲ شروع بشه چون ما میان نسلی داریم پس میانسلی کشک بود ؟

    • ShahinSky گفت:

      مایکروسافت اصلا قابل قیاس با سونی نیست تو کنسولو بازیا
      واسه همینم دیدن فن بازی راجب اینکه کدوم بهتره خیلی مسخرست
      بازیایی که اومده چه تو نسلای قبل چه این نسل مشخص میکنه در چه حد باهم فاصله دارن

  • postman گفت:

    اولین قدم اینه که نسبت به ساخت state of decay 3 مصمم نباشن مگر اینکه خود آندد لبز قصدش اینکار باشه .

    • Avelone گفت:

      اندد لبز به استودیو بی تجربس البته از نظر من و خوب کارشون بلد نیستن برای state of decay3 بهتره خود اندد لبز فقط نباشه و مثلاً پلی گراند هم باهاش همکاری کنه اون موقع مطمئنم خوب از اب درمیاد اسپنسر گفت پلی گراند داره روی یک جهان باز دیگه هم کار می‌کنه شاید استیت جدید باشه.البته امید وارم

  • Avelone گفت:

    افرین مایکرو جان افرین خوبه که دیگه یاد گرفتی واقعا بخش چند نفره چیه اخه ما گیمریم که تک نفره بازی کنیم چند نفره خوبه ها ولی جایی تو هر بازی نداره وبهتره یک گیم جدا بهش اختصاص بدن مثل بازی پابچی و فورت نایت که تمام انلاین هستن ولی co op یه چیز دیگس و من به شدت منتظر بازی بعدی نینجا تئوری هستم مطمعنم عین بازی های قبلیش شاهکار میشه ولی عجله ای نیست بهتره بره برا نسل بعد چون مایکرو هرکاری کنه باز این نسلو باخته البته دیگه نسل هشت داره نفسای اخرشو میکشه

  • postman گفت:

    یه اعتراض کوچیک و یه جور دلگیری دارم از فیل اونم اینه که ما گفتیم کلاه بیار رفت سر رو با کلاه قطع کرد آورد 😀 . رفته استدیو خریده . کاش استدیو های جدید تاسیس میکرد علاوه بر initiative . جای خرید چنتا استدیوی حاضر . اینجوری هم کلی استعداد بکر و جدید وارد صنعت میشد هم اون استدیو ها هم بازی هاشون رو میساختن . ولی خب به هر حال حق اعتراض رو به خودم نمیدم چون در هر صورت خریداری کرده استدیو ها رو و پولشون رو داده و همین هم حرکت بسیار مثبتیه برای ایکس باکس

  • ........ گفت:

    خداوکیلی هدف از این مطلب چی می‌تونه باشه؟
    یعنی ما تا الآن آزادی به اندازه کافی نمی‌دادیم؟خوب اینکه معلوم و معموله. با اسکیل باوند مظهره که به بازی ساز ها آزادی نمی‌دیم.
    یا هدف اینه که استودیو های فرست پارتی بیشتری جذب کنیم؟ خوب این خیلی خوبه ولی نوش دارو بعد از مرگ رستمه! سال ۲۰۱۸‌! داره نسل دیگه تموم میشه و حالا بفکر افتادید.
    من واقعاً نه فن باز هستم و نه این حرف هارو به گل مایکروسافت تعمیم می‌دم اما گاهی وقت ها حرکاتی از تیم خبر رسانی مایکرو می‌بینم که آدم میمونه فازشون چیه. (مثل مصاحبه آرون خان و سرویس میکسر یا عضویت اسپنسر در هیئت مدیره)

  • Pazikon گفت:

    کاش یه روز هم جریان کنسل شدن اسکیل باند رو توضیح بدن دقیقا چی شد که عنوان به این خوبی ساخته نشده هنوز

  • قطعا تصمیم درستی هست ولی البته که بهتره بخش مولتی هم توی بازی ها بذارن
    گذشت زمانی که میرفتیم نسل های قبل با ۵ تومن بازی میخریدیم توی این نسل داریم تا ۲۰۰ تومن هزینه میکنیم قطعا بازی باید مدت زمان زیادی سرگرم کننده باشه و مولتی داشته باشه در غیر این صورت بعد از تمام کردن بخش کمپین هرچقدرم خوب باشه دلیلی نداره نگه داریش الان کوالیشن بیاد بگه گیرز۵ بخش انلاین نداره قطعا من اولین نفریم که اعتراض میکنم هرچقدرم کمپین خوبی پیاده کنن اما بلاخره این کمپین تمام میشه بعدش چی؟؟؟؟
    حتما امیدوارم استودیو های جدید مولتی پلیر رو هم در دستور کار داشته باشن

    • همه بازی ها هم لازم نیست بخش آنلاین داشته باشن بعضی بازی ها باید با داستان یا گیم پلی عمیقشون سرگرم شد نه صرفا لول آپ تو بخش مولتی پلیر. الان مثلا بازی‌هایی مثل هیلو یا گیرز یا همین فورزا باید بخش مولتی داشته باشن ولی این مولتی به درد هر سبکی نمیخوره. مثلا بازی ای مثل لایف ایز استرنج چطوری باید بخش آنلاین داشته باشه؟ یا مثلا بازی بعد نینجا تئوری اگه یه چیزی تو مایه‌های هل‌بلید باشه بخش آنلاین میتونه تبدیل به پاشنه آشیل بازی بشه.

      • چیزی که مشخص هست اینه که نه بخش آفلاین جای آنلاین رو تنگ کرده و نه بخش آنلاین جای آفلاین رو. اگه بازی‌ای بستگی به سبکش هر دو بخش رو داره باید رو هر دو بخش خوب کار بشه. چیزی که قدیم‌ها تو سری COD زیاد میدیدیم ولی از ادونس به بعد متاسفانه یا بخش آفلاین فدای آنلاین شده یا بخاطر بخش آفلاین رو مولتی خوب کار نشده. و برای همین بود که WWII بهترین نسخه کالاف تو نسل ۸ بود چون هر دو بخش عالی بودن.

        • دقیقا همین طور که گفتی باید روی هر دو قسمت کار کنن مثال کالاف یکی از بهترین مثال ها بود یک عنوان با کمپین ۶ ساعته بدون بخش مولتی خب خداوکیلی ۱۸۰ تومن براش زیاده
          اره بعضی بازی ها مثل عناوین تعاملی مولتی نمیخوان یا یکسری کلا سازنده بخش مولتی نمیذاره ولی از اون طرف برچسب ۶۰ دلاری هم روش نمیزنه ولی همین رو بیا ۶۰ دلار قیمت بزن ولی یه مولتی خوب هم بذار
          من شخصا برای عناوینی که مولتی هم علاوه بر بخش داستانی دارن بهتر خرج میکنم مگر موارد خاص

    • Reason گفت:

      سالیان طولانی هست که خارج از کشور قیمت بازیها ثابته و ارزش هزینه‌ای که صرف یک بازی میشه بخاطر کمیت یا همون تعداد ساعات سرگرمی نیست،مهم کیفیت کاره،نمیگم بازی ۲ ۳ ساعت باشه ولی حد معقولش ۱۰ ساعت به بالاست
      بازی های آنلاین اعتیاد کاذب ایجاد میکنن،بفرض بازی فورتنایت یه پروسه‌ی تکراری در یک محیط تکراری بارها توسط بازیباز تکرار میشه و این لذتی که هست یه لذت کاذبه واقعی نیست
      در عوض شما ۱۰ ساعت بایوشاک بازی میکنی،احساس خاصی بعد از به اتمام رسوندنش بهت دست میده که با ۱۰۰۰ ساعت فورتنایت بازی کردن قابل قیاس نیست

      • ببین شما هیچوقت نمیتونی لذتی که شخصی پای فورتنایت میبره رو کاذب خطاب کنی
        ۳۰ میلیون نفر میرن pubg میخرن و حتما دلایل خودشون رو دارن این ۳۰ میلیون نفر میتونستن برن بایوشاک هم بخرن اما رفتن pubg خریدن و دارن کیف میکنن و لذتش رو هم میبرن و ما نمیتونیم بگیم لذتی که تو میبری کاذبه چون اگر بگیم اونم خیلی مجلسی جواب ما رو میده هر عنوانی لذت خودش رو داره نه بایوشاک میتونه جای فورتنایت رو بگیره نه فورتنایت میتونه جای بایوشاک رو
        طرفدارای هر کدوم هم دلیل خودشون رو دارن و لذت کاذب رو هم قبول ندارم چون چیزی به اسم لذت کاذب در گیم وجود نداره همه میشینن گیم بازی میکنن تا لذت ببرن یکی با مولتی کالاف لذت میبره یکی هم با hellblade

        • Reason گفت:

          مت خودم آنلاین‌ بازی میکنم
          ولی موضوع اصلی اینه که یسری شرکت ها دارن برای منافع خودشون بازیهای داستان محور که دلیل اصلی سربلندی این صنعت هستند رو از دور خارج میکنن،بازی های آنلاین لازم‌اند اما بازی های داستانی نبودشون نبود صنعته

  • Electro Pop گفت:

    Microsoft بازی های Online منتشر کنه بهتر وگرنه می شه مثل Sony که بیشتر بازی هاش Offline هس که بعد یه مدتی تکراری میشن.

  • Electro Pop گفت:

    این جمله رو نسل بعد از زبون Xbox Fan ها زیاد می شنوین:
    Scarlett قدرت تویی بقیه اداتو در میارن.

مایکروسافت از آزادی عمل استودیوهای جدید خود در ساخت عناوین یک‌نفره می‌گوید - گیمفا