کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا

کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد

امیرحسین نصرتی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا

بازار بحث‌های مربوط به کنسول‌های میان نسلی از زمانی که فقط در حد شایعه بودند تا هم‌اکنون که مدتی از عرضه آن‌ها به بازار می‌گذرد همواره در میان بازی‌بازان داغ بوده است. عده‌ای در جبهه‌ی موافق از این کنسول‌ها برای فراهم کردن تجربه‌ی بهتر و با کیفیت‌تر بازی‌ها دفاع می‌کنند و عده‌ی دیگری در جبهه‌ی مخالف معتقدند این کنسول‌ها تنها برای خالی کردن جیب بازی‌بازان و فروش دوباره‌ی یک محصول به آن‌ها ساخته شده‌اند و حتی در بسیاری از موارد بازی‌ها تفاوتِ کیفیتیِ خاصی بین کنسول‌های میان نسلی و کنسول‌های اصلی ندارند.

ولی در میان توسعه‌دهندگان اوضاع کمی فرق می‌کند؛ تاکنون تعداد زیادی از آن‌ها نسبت به کنسول‌های میان نسلی ابراز علاقه کرده‌اند چراکه آن‌ها از منظر متفاوتی به این موضوع نگاه می‌کنند. کوری بارلوگ (Cory Barlog) کارگردان و نویسنده‌ی بازی موفق God of War نیز یکی از این توسعه‌دهندگان است که در مصاحبه‌ی اخیر خود با Daily Star به حمایت از این کنسول‌ها پرداخته است:

من فکر می‌کنم ارتقای کنسول‌های میان نسلی واقعا خوب است. علاقه‌ی من به پلی‌استیشن ۴ نسبت به پلی‌استیشن ۴ پرو مانند احساسی نبود که با پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ داشتم. آن زمان احساس می‌کردم که ما باید همه چیز را دور بیندازیم. می‌دانید؟ ما مجبور بودیم همه‌‌ی کارها را دوباره انجام دهیم. من به عنوان یک توسعه‌دهنده، این شرایط را دوست ندارم. اما اگر ما بتوانیم به ارتقای تدریجی سخت‌افزارها ادامه دهیم، فکر می‌کنم این به ما اجازه دهد که محدودیت‌ها را بدون این‌که مجبور باشیم مغزمان را دگرگون کنیم و دوباره همه چیز را پیاده کنیم، کنار بگذاریم.

بنابراین من همواره از سخت‌افزارهای جدید استقبال می‌کنم. توسعه‌ی یک بازی برای نسل جدید یا چیزی شبیه به آن وقت زیادی می‌گیرد و برای این کار مجبوریم که همه چیز را تغیر دهیم و دوباره برنامه‌ نویسی کنیم. بنابراین اگر من بتوانم بازی خود را زودتر از زمانی که قرار است برای ساخت آن در نسل بعدی طول بکشد توسعه دهم، این فوق‌العاده خواهد بود.

سخنان بارلوگ منطقی به‌نظر می‌رسند چرا که هیچ توسعه‌دهنده‌ای راضی به انجام اضافه کاری و صرف وقت اضافی برای بازی خود نیست و از طرفی بازی‌بازان نیز دوست دارند تا هرچه زودتر به انجام بازی موردعلاقه‌شان بپردازند. اما نکته‌ی جالب توجه، تفاوت منظری است که توسعه‌دهنگان و بازی‌بازها در رابطه با کنسول‌های میان نسلی دارند زیرا بازی‌بازان اطلاعات زیادی درباره‌ی جزئیات روند توسعه‌ی بازی‌ها در دست ندارند و از دغدغه‌های آن بی‌خبرند. به هر صورت نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیا کنسول‌های میان نسلی می‌توانند مفهوم نسل‌ها را از بین برده و به عنوان ارتقای تدریجی سخت افزاری به بازار عرضه شوند؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا
کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارگردان God of War کنسول‌های میان نسلی را ترجیح می‌دهد - گیمفا