ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا

ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock

سعید آقابابایی
۰۹:۵۲ ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا

سلام و عرض ادب خدمت تمامی کاربران عزیز و فهیم وبسایت بزرگ گیمفا. امیدوار هستم که خوب و خوش و سلامت باشید و حسابی اوضاع بر وفق مرادتون باشه و فرصت کنید تا بازی های محبوبتون رو هم تجربه کنید. همونطور که می دونید از ۲-۳ سال قبل با تلاش و کوشش زیاد موفق شدیم تا بخش نقد و بررسی ویدئویی گیمفا را راه اندازی کنیم که به صورت مرتب و منظم برای شما هر هفته یک ویدئو منتشر شود و کاربران عزیزمان از آیتم های ویدئویی نیز لذت ببرند. بدون هیچ شکی حق کاربران عزیز ما است که به مانند وبسایتهای بزرگ دنیا مطالب ویدئویی اعم از نقد و بررسی و ۱۰ برتر و … را در اختیار داشته باشند و از تماشای آن لذت ببرند. قطعا این روند را به صورت مستمر و مداوم ادامه می دهیم تا شما عزیزان شاهد ویدئوهایی کامل و با کیفیت بالا به شکل حداقل یک عدد در هفته باشید و این گونه، تنوع مطالب وبسایت گیمفا نیز تکمیل گردد. همچنین فصد داریم تا بازی های بزرگ را هم به صورت نقد متنی در سایت قرار دهیم و هم به صورت نقد ویدئویی آن ها را برای شما بررسی نماییم تا بیشتر به بازی های شاهکار و محبوب تاریخ پرداخته شود و تنوع بیشتری را در انتخاب مطلب برای شما رقم بزنیم. شما می توانید در این قسمت تمامی ویدئوهای نقد و بررسی و ۱۰ برتر و … که تاکنون تقدیم شما کرده ایم مشاهده نمایید.

ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا

بررسی ویدئویی بازی Bioshock

در این ویدئو که امروز برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم شاهد نقد و بررسی ویدئویی از یک بازی شاهکار، بی نظیر و خاطره انگیز از یکی از جریان ساز ترین فرنچایزهای تاریخ خواهید بود. فرنچایزی که امکان ندارد کسی یک نسخه ان را تجربه کرده و نام آن از ذهنش رفته باشد و یا به سراغ شماره های دیگر ان نرفته باشد. این فرنچایز Bioshock نام دارد و نسخه ای که امروز به سراغ ان رفته ایم برترین نسخه این سری یعنی عنوان نخست Bioshock است که سعی کرده ایم در این ویدئو به صورت مفید و مختصر و با ارائه تصاویری جذاب از بازی، شما را با آن اشناتر کنیم و با دیدن ویدئو، تمام مواردی که می خواهید از این بازی دستگیرتان شود و یا به خاطرات خوب گذشته تان بازگردید (قبلا نقد ویدئویی نسخه دوم را نیز برای شما عزیزان منتشر کرده ایم).

ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا

Bioshock

مخصوصا با توجه به این که نسخه بازسازی شده این فرنچایز شاهکار با هر ۳ نسخه آن به صورت ارتقایافته برای نسل هشتم نیز منتشر گردیده این ویدئو نقد و بررسی می تواند به شما کمک کنید تا اگر هنوز به سراغ این سری نرفته اید در مورد خرید آن تصمیم گیری نمایید. قطعا در مسیری که هستیم اشکالات و ایراداتی وجود دارد که خود ما نیز از آن آگاه هستیم و در صدد هستیم تا در هر ویدئوی جدید آن ها را رفع کنیم و هر بار یک ویدئوی کامل تر را بری شما عزیزان قرار دهیم. به امید این که بتوانیم این روند را در آینده و با کیفیت بالا و به صورت مداوم ادامه دهیم، زیرا که همان طور که همیشه عرض کرده ام، لیاقت کاربران گیمفا فقط و فقط بهترین هاست. پس همه تلاش خود را می کنیم تا لااقل شاید شما عزیزان از ما راضی باشید و از مطالب گیمفا لذت ببرید زیرا به داشتن کاربرانی مثل شما افتخار می کنیم. بیشتر از این صحبت نمی کنم و توجه شما را در ادامه به نقد و بررسی ویدئویی و اختصاصی گیمفا از بازی Bioshock جلب می کنم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان و دوستان هستیم.

دانلود با کیفیت ۱۰۸۰P         |            دانلود با کیفیت ۴۸۰P

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا
ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بهترین صبح جمعه با نقد این بازی فوق العاده ….
    فقط اتمسفر و محتوای بازی که دیوانه کننده است را مقایسه کنید با تم و جو خنده دار بازی فار کرای ۵ .
    من که فعلا تو کف گاد آف وارم تا بعد که دیترویت را بازی کنم .
    مرسی آقای بابایی حتما کالکشن این بازی را می گیرم و دوباره لذتشو می برم.

      • 2B گفت:

        بازیهای دست دوم در دیوار زیاده با قیمتهای زیر ۱۰۰ تومن،من بعید میدونم کلا گیمر عاقلی پیدا بشه که بخواد کنسولش رو هک کنه مگر نا آگاه باشه قضیه مثل نسل قبل نیست نمیشه راحت قید بخش انلاین رو زد خیلی بازیها همین الان دیسکشون ۵۰ ۶۰ تومنه هورایزن زیرو دان ،کالاف،رچکت ،بتل وان رو ۷۰ دیدم عالیه که…

      • ۰۱ June 2018..
        برادر عزیزم رستم هزار دستان
        آخرش اسفند تو بهار دود شد و ما پولدار نشدیم .
        اگه می توانی مبلغی هر چند اندک کمک کن تا بتونم گیف کارت بخرم . امید وارم اسیر بیگ ددی تورم نباشی شما.
        ایضا بنده رندی کردم و کمی صبر کردم و گاد آف وار را با هفته ای ۱۰ هزار تومان بازی می کنم .

    • تعریف بازی خودتو بکن چرا فار کرای رو می کوبی؟اونم طرفدار خودشو داره :-/

    • خب الان این چه مقایسه ای بود ؟ چه دلیلی داره بایو شاک با فارکرای مقایسه بشه دوتا چیز کاملا متفاوت از همن

      • من خودم از طرفداران فارکرای هستم مخصوصا نسخه سوم .
        ولی انتظارم خیلی بیشتر از نسخه نهایی بود که از این بازی دیدم .
        بازی ایرادات اساسی بسیار زیاد و غیر قابل گذشتی داره .
        دوست داشتم در حد۴ fall out و witcher 3 باشه.

        • خب بازم دلیل نمیشه اینا رو باهم مقایسه کنی
          چه کاریه خب ؟؟؟؟؟؟؟
          الان مثلا منم اساسینز رو دوست دارم باید با فیفا مقایسه بکنمش ؟؟؟؟؟؟

          • مقایسه ای که من کردم اصلا در ضمینه سبک بازی نبود . چون کاملا مشخصه فیفا با اساسین
            بایوشوک با فارکرای تفاوت ماهوی دارن.
            منضور من اتمسفر و جو بازی بود که حس یک بازی شوتر اول شخص را که تقریبا جهان باز است به شکل کودکانه ای نشان می داد .
            مثال : وقتی برای انجام ماموریتی از نقطه ای به بخش دیگری از منطقه می روید شاهد هرج و مرج و آشفتگی عجیبی در بازی هستیم . از حضور عجیب حیوانات (گوزنها) و …. که بیشتر شبیه گودزیلا هستند تا شلوغی و در گیری نا شیانه گروهکها وسط خیابان . هم زمان به وسیله انواع ماشینها و هواپیما تعقیب می شوید .
            در واقع یوبی سافت با همهمه و شلوغ بازی میخاد حسی را به شما منتقل کنه بازی های بزرگی که گفتم به بهترین شکل از پس این کار بر آمدن. و در فار کرای ۵ این اتفاق رخ نداده.
            حس غوطه ور شدن در فضای بی انتهای تعلیق .
            گویی ذهن شما تبدیل به کدی شده و در قالب کاراکتر بازی فرو رفته و با او همزاد پنداری می کنید . هر چند میدانید که این رویای فانتزی توهمی بیش نیست و کرانه ها با حقیقت فاصله دارد اما …. سرنوشت از طنز گویی بی بهره نیست . باید حفره های خطرناک ذهنی ما با قهرمان ها پر شود در غیر این صورت زندگی دردناک می شود . به امید ظهور قهرمان و قهرمانان حقیقی .

    • سلام و درود خدمت شما. بسیار ممنون از این که محبت کردید و ویدئو رو تماشا فرمودید. باعث افتخارم هست که رضایت داشتید.
      البته همون طور که دوستان هم گفتن و قطعا خودتون هم واقف هستید نمیشه فارکرای رو با بایوشاک مقایسه کرد چون خیلی متفاوت هستن با هم.
      انشاالله همه بازی های مورد علاقه تون رو تجربه کنید. باز هم ممنون از لطف و محبت شما.
      https://t.me/Gametal

  • خسته نباشید خدمت سعید آقابابایی بزرگ
    یه بحثی هست میون گیمرا، هواداران بازی های داستان محور برای اینکه از بازی‌های داستان محور طرفداری بکنن میان میگن بازی های داستان محور میتونن زندگی یک انسان رو عوض بکنن و باعث رشد و ارتقای شخصیتیش بشن و … که خودم جزو همین افرادم
    ولی یه حقیقتی وجود داره، اونم اینه که خیلی از بازی های شاهکار تک نفره هم قادر به چنین نفوذی توی شخصیت شما نیستن که بخوان شمارو به انسان بهتری تبدیل کنن و شاید خیلی از ما داریم اغراق می کنیم
    به عنوان مثال رزیدنت اویل ۴ که فن صد آتیشه‌ش هستم، درسته که زمان خودش میان پرده های حرفه به همراه روایت جذاب داستان داشته، ولی هرگز داستان تاثیر گذاری نداره و خیلی بازی های شاهکار دیگه هم همینجورین و همین نکته هم باعث میشه هوادارای بازی های آنلاین نتونن حرف هواداری داستان محور رو درک کنن
    اما
    این همه پرحرفی کردم که برسم به بایوشاک
    بارها این جمله رو از جناب آقابابایی خوندم که گفتن “اگه هربازی رو بازی نکردید مهم نیست اما حتما بایوشاک رو بازی کنید”
    دوستانی که حرف هواداران بازی های داستان محور رو درک نکردن، این جمله‌ی سعید خان رو دریابید، مطمئن باشید حرف دل هوادارای بازی های داستان محور، بایوشاکه، حرف دلشون متال گیر سالیده حرف دلشون سایلنت هیله (این البته با دوتای قبلی جریانش متفاوته ولی چون ارادت خاصی نسبت به داستانش دارم گفتم)
    بازم تشکر می‌کنم از آقای آقابابایی

    • بنظر من فیلم ها می‌تونن چنین اثری بذارن اما بازی ها نه.
      فیلم هایی نظیر طعم گیلاس و hunt و doubt و پدر خوانده روی شخصیت من تاثیر زیادی داشتن چون پیامشون رو توی همون یکی‌دو ساعت تفهیم می‌کنن. ولی گیم ها نه اینکه نتونن، کار بسیار سخت تری در مقایسه با فیلم در پیش دارن چون بجای خلق یک تجربه دو ساعته، باید ۱۲ ساعت زمان صرف کنن تا پیامی رو بدن که شخصیت افراد رو بسازه(صرفاً اگر‌چنین پیامی وجود داشته باشه فارغ از توانایی سازنده در انتقال اون) بسیار کار سختیه.
      فوق انتقال داستان و مفاهیم اگر بر پایه لور و روایت محیطی نباشه(مثل سولز و ایمبو) یا بر پایه نوشتار هاست یا بر پایه کات سین که یک‌گیم‌پلی یکی دو ساعته اون وسط انقطاعی ایجاد می‌کنه که مخاطب نتونه پیام رو با تمام وجود بگیره‌. هرچند که گیم‌این پتانسیل رو حتی بیش از سینما داره اما استفاده کردن ازش بسیار سخته.

      • Reason گفت:

        من با نظر شما مخالفم،یعنی نه اینکه اشتباه میفرمایید،فیلم هایی مثل پدر خوانده قطعا تاثیر بسزایی در وجود ما دارند،اما به نظر شما سینما قادر هست داستانی مثل bloodborne رو به نمایش بگذاره؟قطعا نه،یا حتی heavyrain,فیلم مثل heavyrain زیاد هست اما واقعا تاثیری به اندازه ی این بازی دارند؟مسلما خیر!دلیل اصلی این هست که افراد در بازی خودشون رو در نقش شخصیت های داستان میبینند،تمام لحظات رو لمس میکنند،بنظرم کارگردانی درست‌ یک بازی،خیلی دشوارتر از یک فیلمه،هنونطور که همیشه دیدیم فیلمهایی که از روی بازیها ساخته میشن به مراتب از خود بازی ضعیف ترند

        • فرمایش شما درسته اما حقیقتاً من از گستردی داستان حرف نمی‌زدم، از تاثیر داستان اون هم نه بر عواطی بلکه بر روی شخصیت حرف می‌زدم. دقیقاً مثل اون جیزی که گفتید فیلم هایی مثل هاچی یا AI با اینکه احساسات مخاطبو سلاخی می‌کردن، اما چیزی به شخصیتش اضافه نمی‌کنن. یا در مقیاس بزرگتر کسی زندگیش تغییری نکرده. اما تا دلتون بخواد با توت فرنگی های وحشی و پدر خوانده و حتی فایت کلاب دیوید فینچر و جوکر لجر شخصیت ها و هسته وجودی افراد دستخوش تغییر شده‌.
          اما گیمینگ، خوب هوی رین و لست آف آس و حتی ویچر، احساسات شما رو بسیار درگیر‌می‌کنند اما هیچ کدوم واقعاً شخصیت و یا ایدئولوژی شما رو تحت تاثیر قرار نمی‌دن. حتی با ابهت ترین جواهر دنیای گیم یعنی متال گیر هم از نظر یک‌تاثیر گذاری محکم و مداوم بر شخصیت افراد حتی نزدیک پدر خوانده هم‌نمیشه.
          اما در پس گستردگی داستان ها حق با شماست. نه توی یک فیلم بلکه حتی توی یک سریال ۴ فصلی هم نمیشه چیزی شبیه به بلاد رو با تمام ریزه کاری های فلسفی و بصریش در آورد. حتی اگر کوبریک وار از جزئیات و نماد گرایی استفاده کنید. نه تنها در داستان بلکه حتی در خلق یک دنیای جدید سینما در مقابل گیم بشدت ناتوان تره. حتی سری پر جزئیاتی مثل استار وارز که فکر کنم نزدیک به بیستا سری ازش بیرون اومده و یکی از غنی ترین دنیاهای سینما در کنار ارباب حلقه ها حساب میشه، در کنار دنیاهای بی پایانی مثل بایو شاک و متال گیر و بلاد و سولز حرف زیادی برای گفتن نمی‌تونن ددشته باشن. اونم هنوز در عصری که به کیفیت فنو رئالیستیک نرسیدیم.
          #نظر شخصی

          • Reason گفت:

            منظورتونو بهتر درک کردم،تا حد زیادی حق با شماست،البته اینم یادآوری کنیم که سینما قرمت بیشتر و آثار بیشتری رو در خودش داره،ولی به شخصه از شخصیت باس،و بیگ باس تاثیر زیادی گرفتم،حتی کریتوس!ولی خب درست میفمایید هیچکدوم تاثیری که بازی مارلون براندو در نقش پدرخوانده بر روی شخصیت میگذاشت رو نمیتونن بگذارن.

        • moshkelet ine falsafe nakhoondi…age falsafe bekhooni mifahmi bioshock chie

      • مرسی پوریا
        موافقم که پیاده کردنش بسیار سخته ولی تاثیری که میذاره میتونه زیاد باشه، به شرطی که از پس سختی هاش بر بیاد و البته که حتی کارهایی توی گیم میشه انجام داد که مدیا های دیگه در انجامش ناتوانن
        در مورد خودم هم کتاب ها و فیلما (شامل انیمه و انیمیشنم هست) بیشتر تونستن روم تاثیر بذارن، البته باید به اینم دقت کرد که اثری که انتخاب کردیم که سرگرممون کنه(با این واژه موافق نیستم) چه جور اثری هست
        مثلا یه موج دیگه ای هست میگن آقا بیا رمان بخون خوبه سطح فکریت میره بالا
        بعد طرف مقابل میره مثلا یه رمان عامه پسند کم محتوا میخونه، وضعش هیچ فرقی نسبت به قبل نمی‌کنه
        حرف من کلا اینه که توی دنیای سرگرمی( بازم با این کلمه موافق نیستم :-/ ) هر اثری به میزانی محتوا داره، بعضی هاش خب محتواشون کمه و پر طرفدار، بعضی هاش متوسطه و پرطرفدار، بعضیاشم زیاد و کم طرفدار
        دو دسته ی اول که وضعشون مشخصه، ولی اون دسته ی آخر همونایی هستن که برای درک محتواشون باید دانش فکری بیشتری داشت و این دانشم خدادای نیست و اکتسابیه
        راستی، برای هواداران سری بایوشاک و داستان های دیستوپیایی هم رمان ۱۹۸۴ جرج اورول رو پیشنهاد می کنم. کوجمیا هم چند وقت پیش لباسای همین رمان رو پوشیده بود که با توجه به این و نمایشای بازی فک کنم داستان Death Stranding هم یه جور تم دیستوپیایی داشته باشه

        • البته که بحث سرگرمی و بحث احساسی و بحث تاثیر گذاری درسته که با هم سنرژیک هستن اما کاملاً از هم مجزا هستن. گیم تا دلتون بخواد من رو از نظر احساسی تحت تاثیر قرار داده اما از نظر شخصیتی خیر! بر عکس فیلم ها تا حد بیشتری و کتاب ها تا حد خیلی خیلی بیشتری.
          درسته گیم ظرفیت بیستری داره اما استفاده کردن از اون ظرفیت خیلی خیلی پیچیده تر از سینما و کتابه.

          • کاملا موافقم اتفاقا منم تقریبا همینجوری هستم :yes: :yes:

          • 2B گفت:

            پوریا دراکولا تک و توک همچین اثاری هم پیدا میشه بیشتر بستگی به سازنده داره هدفش ایا فقط پر کردن اوقات فراغت بازیباز هست؟ یا قصد داره یه پیامی رو هم انتقال بده البته من فکر میکنم اکثریت ناشرها و سرمایه گذارها برخلاف ما این صنعت رو صرفا سرگرمی میبینن..ایا بایوشاک رپچر ،اینفینیتی یا papa & yo (اگر واقعا یه شخص معتاد به مصرف الکل بودم بعد از تجربه این عنوان مستقیم میرفتم کمپ 😀 ) کارگردان papa & yo در اخر بازی رو تقدیم میکنه به مادر ش که کمک کردن از هیولای درون پدرش نجات پیدا کنه یا Brothers: A Tale of Two Sons نکته ایی که هست اینه که خیلی ها هنوز این صنعت رو به چشم یه سرگرمی میبینن خیلی ها حتی به بازی های سونی از این جهت که از سرگرمی صرف فاصله گرفته و به واقعیت نزدیک میشه انتقاد میکنن همین دیتروید اون تریلری که نشان دادن و اون هجمه ایی که راه افتاد در حالی که این مسائل و حساسیت ها رو در هنر هفتم نداریم.

          • all pacino گفت:

            کماکان حرفتون درسته شخصیت هایی که فیلم ها ایجاد میکنن تاثیرگذاری بیشتری رو آدم داره البته گاها تو بازیها شخصیت هایی به وجود میاد که بسیار بسیار تاثیر بیشتری رو شخصیت انسان دارن به عنوان مثال اگه بخوایم ناتان دریک رو در نظر بگیریم به شخصه هیچ بازیگری تو سینما نمیبینم که بتونه جای ناتان دریک رو واسه من بگیره یا اینکه سلطان صنعت گیم بیگ باس به نظرت بیگ باس کافی نیست؟هیچ فیلمی نمیتونه اون حس و حالی که مجموعه بازیهای متالگیر به آدم منتقل میکنه رو ایجاد کنه ولی در کل مقایسه صنعت گیم با سینما اشتباست و نمیشه گفت کدوم برتری داره و بستگی به سلیقه انسان داره

      • بنظرم تاثیر گذاری شخصیتی یک داستان خیلی نسبی هستش.تجربه یک اثر درست در دوره زمانی درست و “جوگیر”بودن فرد بنظر من تاثیر گذاری رو مشخص میکنه.
        البته شما گفتید که متال گیر نمیتونه تاثیر گذار باشه که من کاملا مخالفم.حداقل برای من تاثیر گذار بوده. همه میگن mgsv داستان ضعیفی داشت ولی من از جهت دیگه بیشتر کاتسین های اون بازی رو دانلود کردم و معمولا هر روز میبینم.این بازی من رو به نویسندگی و داستان نویسی تشویق کرد.اولین داستانم از پیچش داستانی mgsv الهام گرفته بود و اون داستان سه قسمت هستش. یک سه گانه هستش. میتونی الهام اون اثرو ببینی اما خوشبختانه یک اثر”کپی پیست” ننوشتم و تونستم ذوق و سلیقه خودم رو در اون اثر بذارم.
        این نوروز هم روی ترجمه کامل و دیالوگ به دیالوگ mgs3 کار کردم. تا ۳۰ درصد داستان رسیدم ولی بعد امتحانات همه شو مینویسم.
        البته قراره مثل فیلمنامه باشه و قسمت هایی که کاتسین نیست و فقط گیمپلی هستش رو به “صحنه اکشن” یا یک دیالوگ انتخابی تو رادیو بیسیم اختصاص دادم و بین کاتسینا یک ارتباط
        برقرار کردم و از این کاتسین به اون کاتسین نپریدم.
        البته بنظر من تاثیر گذاری شخصیتی برای یک داستان مهم نیست بلکه درگیر کنندگی و همچنین استفاده صحیح و از مدیوم مهم هستش. مثلا یک بازی داریم از یک جهت داستان خوب داره ولی گیمپلی خیلی بدی رو داره و داستان و گیمپلی هم در تضاد باشن(مثلا در بازی شخصیت اصلی یه عالمه آدم میکشه ولی تو داستان بگه آدم کشتن بده) اون بازی خیلی خوب نیست. یا فیلمی که از سینماتوگرافی برای داستان سرایی استفاده کنه یا فیلمی که صرفا بر روی دیالوگ ها استوار باشه. خب اگه کیفیت داستان هر دو در یک حد باشه و هر دو در گیر کننده باشن خب من اونی که از سینماتوگرافی استفاده می کنه رو برتر میدونم.

        • بله ولی من تاثیر گذاری روی شخصیت مد نظرم هست. مثلاً خیلی افراد هستن که با یک فیلم عوض میشن ولی افراد خیلی کمتر هستن که با یک گیم بخشی ازشون یا کلشون تغییر می‌کنه.
          ببین اون صحنه ای که بیگ باس خاکستر رو میماله به صورتش یا چاقو رو می‌کنه تو کتفش خیلی خوب بود. خیلی خیلی. اما از نظر احساسی وگرنه حتی با در نظر گرفتن فاکتور نسبیت، انقدر بتونه تاثیر بذاره.
          اما اینکه منال گیر رو مثال زدید من خودم تجربه ای اینچنین با بلاد بورن داشتم. کلی روش تحقیق و کلی مهارت توی طی کردن داستانش داشتم. ولی هرگز باعث نشد که بگم بلاد با تمام تاثیرش روی کار و زندگی من قسمتی از شخصیت من شده اما فیلم پدرخوانده شد.
          راستی! بنظر من شما هم مثل من به سندرم سکانس بینی مبتلا هستی! منم کلی از کات سین بازی هایی که بازی کردم و حتی فیلم هارو توی موبایلم دارم و به جرعت می‌تونم بگم هفته ای یکبار جوکر لجر ویا پدر خوانده رو نگاه می‌کنم :film: :film: :film:

          • TheSantader گفت:

            خوش به حالتون میتونید از فیلم ها لذت ببرین. تاحالا فیلمی نتونسته بیشتر یه ربع منو سر جاش بشونه. اخه همش دلم میخواد شخصیت های فیلمو مثل بازی کنترل کنم. آدم خیلی بی صبریم برا همین تحمل اینکه بشینم ۲ ساعت بدون اینکه خودم کاری بکنم چندتا شخصیت تو فیلما ببینم ندارم. جالبیش اینجاس صحنه های اکشن فیلم برا من از بقیش خسته کننده تره. باور کنید که صنعت گیم نبود من هیچ سرگرمی نظرمو جلب نمیکرد 😥
            من خوشی و حال زندگیمو مدیون گیمم

        • دوست عزیز وقت گذاشتی واسه ترجمه کامل MGS 3 و این کارتون قابل تقدیره
          ولی یه وبسایتی هست، این بازیو از لحاظ داستانی برسی کامل کرده، خیلی از دیالوگ هاشو حتی دیالوگ هایی که توی رادیو (بی سیم) میگن و خیلی مهمه رو ترجمه کرده
          یه نگاه بهشون بنداز
          سایت: VGpostmodern
          البته بازی های دیگه هم برسی کرده ولی گاها میبینی به دید منفی بهشون نگاه کرده یه چیزی مثل رائفی پور
          اما متال گیرش رو من تا حدودی خوندم عالی بود

    • سلام عرض میکنم خدمت شما همکار و دوست خوبم امیرحسین عزیز. یک دنیا ممنونم. سلامت باشید. قطعا بزرگی و بزرگواری از خودتون هست امیرحسین جان.
      امیر حسین عزیز بسیار بسیار از خوند ن نظرتون لذت بردم و کاملا واقف هستم به موضوعی که فرمودید اما جا داره نکاتی رو بگم خدمتتون.
      امیرحسین جان رزیدنت اویل ۴ یکی از بهترین بازی های تاریخه ولی هرگز و هرگز نمیشه اون رو با بایوشاک از نظر تاثیرگذاری روی فکر و.. مقایسه کرد. ذرزیدنت اویل ۴ خوراک فکری نمیخواد به شما بده و میخواد با بهترین ابزار لازم سرگرمتون کنه تا حدی که سال ها ازش سیر نشین و کیف کنید ولی بایوشاک اصل کارش داستانش هست. یعنی اصلا واسه داستانه که میگیم بایوشاک بایوشاکه. خیلی سخته یه اثر هنری چه فیلم و چه بازی و .. بخواد روی ذهنیت و طرز فکر و جهان بینی یه شخص تاثیر بذاره و قطعا ویچر و دارک سولز و رزیدنت اویل و… نه انجام میدن این کارو و نه اصلا میخوان که انجام بدن ولی بایوشاک دقیقا میخواد با ما حرف بزنه وبگه ببینید اینجوری میشه انسان. انسسان چنین موجودیه. سیستم ها و روش های حکومتی به چه شکل هستن. میگه بری زیر اب بری روی ابر بازم انسان گند میزنه و خراب میکنه. در واقع بایوشاک به شما خوراک فکری میده و همینه که باعث شده بگم یکی از معدود بازی هایی که روی شخصیت من تاثیر داشته بایوشاکه و ذره ای اغراق هم توش نیست چون دقیقا ذهن و نگاه من رو عوض کرد به خیلی از مسائل. به همین خاطره که میگم ۱۰ بایوشاک خیلی فرق داره. به همین دلیله که میگم اقا ویچر و سولز و اویل و . بازی نکن ولی بایوشاک رو از ست ندین؟ ایا میخواین از وقتی که برای بازی میذارین چیزی هم عاید ذهن و مغرتون بشه؟ پس بایئشاک رو از دست ندین چون علاوه بر همه چیزهایی که مثل هر بازی شاهکار دیگه ای در گیم پلی و .. داره یه داستان و حرف و صحبت داره که نظیرش رو هرگز ندیدیم و احتمالا نخواهیم دید. کن لوین اصلا بازیساز صرف نیست. بلکه یک جامعه شناس و یک فیلسوف و یک انسان بزرگه که خیلی بیشتر و عمیق تر از ما میبینه و واسه همینه که زجر میکشه.
      توی ویدئو گفتم که وقتی الماس داریم نمیریم سراغ جواهرات بدلی و دقیقا دقیقا بایئشاک همون الماسه منتها از قدیم گفتن قدر زر زگر شناسد پس واسه همینه که می بینیم اخرش هم توی کشورمون فرشونده ها ۵ تا دونه بایوشاک کالکشن هم نمی فروشن. پس این وطیفه منه که بگم به همه و اطلاع رسانی کنم که اقایون گیمر یه بازی هست به اسم بایوشاک که اگر بازی کنید بعدش میگید خدا خیرش بده سعید اقابابایی رو که خودشو کشت تا ما شاید بریم سراغ این بازی و این مجموعه.
      در نهایت هم بسیار بسیار بسیار ممنونم از محبت و لطف و بزرگواری شما امیرحسین عزیز و. ممنونم از نظر زیبات. خوشحالم که شما هم ارزش داستان رو درک می کنید.
      https://t.me/Gametal

      • ممنون آقا سعید از وقتی که برای پاسخگویی گذاشتید
        بله سعید جان، کاملا و دقیقاً باهاتون موافقم و منظور منم دقیقا حرف شما بود
        خوشحالم که نظرمون دراین باره دقیقا مثل هم هست.
        درآخر هم بازم تشکر می کنم بابت نقد، امیدوارم کن لوین هم به زودی بتونه با قدرت به عرصه بازی سازی برگرده که جای همچین شخصی توی گیم خالیه

  • Go Xbox گفت:

    BioShock: Collection رو دارم ولی حوصله ندارم تموش کنم چون مثل Call of Duty به هم حال نمی ده.

    • Reason گفت:

      بایوشاک رو بخاطر گیمپلی بازی نمیکنن،کال آف یه بازی تماما گیمپلی محوره،بایوشاک داستان عمیقی داره،اونقدری عمیق که اگه بازیو ۱۶بیت میدادن بیرون چیزی از جذابیتش کم نمیشد

    • لپ کلام حرف شما اینه که گیمپلی cod بهتر از بایوشاکه که من شدیدا مخالفم.
      بایوشاک مراحلی باز داره.تو دور و برو میگردی و بازی با دادن منابع و تجهیزات به تو جایزه میده. تو یک ریسک رو قبول میکنی و بهت جایزه داده میشه.
      در ضمن بایوشاک “بیگ ددی”داره.موجودی که هیچ آسیبی رو نمی رسونه و برای خودش راه میره ولی تو میتونی یه ریسک انجام بدی.
      تو بعنوان یک شکارچی میری دور شکار و برنامه میچینی. بعد وقت خودش یا تله میذاری یا استراتیژیتو عملی میکنی.بعد بازی بهت آدام میده.بازی ازت میخواد که از مغزت استفاده کنی
      ولی بازی مثل کالاف اینطوری نیست. بیشتر مراحل script event هستش. یعنی اینکه بازی میخواد که تو بری تو اون ریل و کاری که میگن رو انجام بدی و تو نمیتونی با آزادی خودت مراحل رو بری. خیلی از مراحل هم که دارای مکانیک های چندان یا لول دیزاینینگ خوب نیستن بلکه فقط از نظر ظاهر جذابن مثل یک صحنه اکشن سینماتیک که تو فقط اون بین یه چندتا دکمه میزنی.

    • Portgas.D.Ace گفت:

      کسانی مثل تو فقط میتونند برای تغییر عکس پروفایلشان حوصله داشته باشند.این حرف تو یه توهین بزرگ به سری شاهکار بایوشاک است.پس اگه یه گیمر خوب هستی یا اصن اگه گیمری ابتدا بازی را انجام بده بعداً نظرات پر ابهت خودت را بیان کن.

      BE THE UNKNOWN MAN#

  • ali.xbox گفت:

    سلام دوستان شما بازی های ps4 رو به صورت فیزیکی بازی میکنین یا اکانتی میگیرین منظورم تپه خاموشه خواهشا بگین

    • تا قبل از اینکه قیمت دلار اینقدر بالابره بازی ها را اکانتی هم می گرفتم ولی الان بیشتر نسخه فیزیکی میگیرم و یا کرایه می کنم….
      از اکانت پلاسم بیشتر برای بازی کردن مولتی پلیر و بازی های اینترنتی استفاده می کنم ….

  • Reason گفت:

    تشکر بابت پست زیباتون
    الحق که بایوشاک یکی از بهترینهای تاریخه،مخصوصا داستان که در infinite با دوتا dlc زیبا به اوج خودش رسید،هر چند وقت یکبار سری رو مرور میکنم واقعا شاهکار به تمام‌ معناست

    • سلام و درود خدمت شما. بسیار متشکرم از لطف شما که مشاهده فرمودید ویدئو رو و خوشحالم رضایت داشتید. همیشه از دیدن طرفداران بایوشاک توی کشورمون احساس خوشحالی بهم دست میده که میبینم اینجا هم خیلی ها بایوشاک و ارزشش رو می فهمن. خیلی متشکرم
      https://t.me/Gametal

  • lordhossein گفت:

    با تشکر از شما فقط اساسین کرید جدید معرفی شد و ما هنوز در انتظار نقد ویدیویی اساسین کرید اوریجینز هستیم .

  • General raam گفت:

    عالى بود :inlove: :yes:

  • taxi driver گفت:

    این بازی خیلی وقت پیش بازی کرده بودم ولی نتونسته بودم تموم کنم تو یه اتلق گیرمیکردم که درپشت سرش قفل میشد و همونجامیموندم …اون بیگ ددی ها به نظر خوب میومدن ولی کشتنشون چقد سخت بود

  • 0079 گفت:

    خسته نباشید جناب آقا بابایی واقعا آدم با نقدای شما کیف میکنه .حقیقتا همین نقدای شما منو به سمت بازیای نقش آفرینی کشوند‌ .
    جناب آقا بابایی منتظر قسمت بعدی راهنمای dark souls 3 هستم لطفا اونم آماده کنید.

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. واقعا نمیدونید که چقدر از خوندن این نظرتون کیف کردم من هم. واقعا باعث افتخارم هست که علاقه دارید به مقالات و ویدئوها و مطالب بنده و یک دنیا ممنون که دنبال می کنید مطالب من رو. انشالله که بتونم همیشه براتون حق مطلب رو ادا کنم و مطمئن باید که خودم رو خیلی خیلی مسئول میدونم که همیشه حرف صحیح و راست و واقعی و اون چه اعتقاد دارم رو بزنم در مورد بازی ها و…
      به روی چشم حتما. ببخشید که یه وقفه افتاد. حتما این هفته میذاریم براتون.باز هم باید بگم یک دنیا ممنون از این حمایت و انگیزه دادنتون.
      https://t.me/Gametal

  • biosoroushock گفت:

    سپاس فراوان از آقا سعید عزیز که با مقالات و ویدئو هاشون ما رو یه پله به رستگاری نزدیک تر کردند 🙂 همه چیز رو گفتید درباره بایوشاک و حرفی نمیمونه برای گفتن غیر از اینکه واقعا خوشحالم افرادی با درک و فهم بالا همچون شما وجود داره که سعی دارن پیامی که کن لوین برای دیگران داشت رو گسترش بدن که حداقل باعث بشن که دیگران وارد مرحله جدیدی از تجربه و دیدگاهشون نسبت به جهان هستی بشن و البته عاشق فلسفه یه دنیا ممنونم

    • درود بر سروش عزیز. بسیار بسیار متشکرم از شما سروش عزیز به خاطر این نظر زیبا و پز از لطفتون و این بزرگواری که دارید و این تشبیه زیبا رو استفاده کردید. باعث افتخار من هست که افرادی مثل شما رو می شناسم که ارزش عمیق بایوشاک رو درک کردن و از همون اولین بار که نظرات شما رو خوندم به خاطر اسم کاربریتون همیشه حس خیلی خوبی نسبت به بهتون داشته و دارم چون قطعا کسی که ارزش بایوشاک رو با تمام وجودش درک کرده یعنی انسان فهمیده و نکته سنجی هست و از چیزی به راحتی نمی گذره. بسیار بسیار خوشحالم از این که نظراتتون رو می بینم و خیلی متشکرم از این که همیشه لطف و محبت داشتید و دارید. بنده هم از حضور افراد فهمیده ای مثل شما در سایتمون واقعا به خودم می بالم و واقعا از تنگیزه ای که میدین و حمایتی که می کتید یک دنیا انرژی می گیرم. انشالله که خیلی ها با دیدن این ویدئوها و مقالات برن سراغ بایوشاک و بعدش متوجه می شن که تمام این حرف ها برای چی بوده. در نهایت هم باید بگم یک دنیا ممنون سروش عزیز از نظر زیباتون.
      https://t.me/Gametal

ویدئو گیمفا: دل اقیانوس شکسته است… | بررسی ویدئویی بازی Bioshock - گیمفا