کارگردان Hellblade میخواهد با کمک هوش مصنوعی عنوان جدیدی بسازد
این روزها بیشتر از هر زمان دیگری از هوش مصنوعی و به کار رفتن آنها در بازیهای ویدئویی میشنویم. حال کارگردان عنوان تحسین شده Hellblade نیز میخواهد عنوان جدیدی با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بسازد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.
این روزها تقریبا همه بازیها از شکلها و فرمهای مختلف هوش مصنوعی استفاده میکنند تا به NPCها و دشمنان بازی جان ببخشند و آنها را زنده و طبیعی جلوه دهند. در این بین برخی از این بازیها نظیر عنوان تازه منتشر شده Detroit: Become Human این موضوع را سوژهای نو برای طراحی داستان در بازی خود میکنند و آن را به یک المان کلیدی در داستان بازی به کار میگیرند. اما چه میشد اگر هوش مصنوعی به طور مستقیم در ساخت یک بازی ویدئویی به کار میرفت؟ کارگردان عنوان بی نظیر و تحسین شده Hellblade: Senua’s Sacrifice یعنی تامیم آنتونیادس (Tameem Antoniades) دوست دارد این اتفاق عملی شود. وی در این زمینه گفت:
من به هوش مصنوعی علاقه دارم چرا که سرانجام در حال حرکت به سمت جلو هستیم. تکنولوژی هوش مصنوعی در واقع به مدت سی یا چهل سال در انزوا بود و قدمهای رو به جلو بسیار کند و آرامی داشت و اکنون سرانجام نتایج بسیار خوبی به دست آوردهایم که چشمان ما را کاملا باز کرده و توجهمان را به خود جلب کرده است. من فکر می کنم که دوست دارم جست و جو کنم و ببینم که هوش مصنوعی تا کجا میتواند این تجربه را برایم رقم بزند.
در یک مرحله کاربردی، کاری که با یادگیری عمیق و یادگیری ماشینی میتوانید انجام دهید، کاملا عجیب و غریب است. من فکر می کنم که یادگیری ماشینی امکان بهره وری و افزایش کیفیت تولید را به شدت دارا است اما ما باید یاد بگیریم که چطور از آن استفاده کنیم و در واقع چطور این کار را انجام دهیم. در زمینه هوش مصنوعی ایده استفاده از تیمهای کوچک برای ساخت چیزهای بزرگ بیشتر امکان پذیر است.
انتونیادس در ادامه اقرار کرد که شخصیتهایی که با هوش مصنوعی پیشرفته طراحی شوند، با ماجراجوییهای سینماتیکی که نینجا تئوری (Ninja Theory) در آنها تخصص دارد، سازگار نیستند. در عوض وی امیدوار است که روزی هوش مصنوعی بتواند به کار گرفته شود تا داراییهای ارزشمندی تولید شود و این موضوع در دنیا موثرتر واقع شود. وی در این زمینه اظهار کرد:
تصمیماتی که هوش مصنوعی میگیرد نیاز به نگارشی دقیق در زمینه مورد نظر دارد و اگر نتوانید این تصمیمات را کنترل کنید، احتمالا نمیتوانید چیز زیاد قانع کنندهای تحویل دهید. من هوش مصنوعی را زیاد شبیه به هوش احساسی نمیبینم و بیشتر آن را ابزاری برای تولید محتوا و ساخت داراییهای با ارزش میدانم. این موضوع در مورد داشتن یک هوش مصنوعی با قدرت بی نهایت که میتواند شما را شکست بدهد نیست، چرا که چنین چیزی اصلا جالب نیست. آنها هر بار قادر به شکست دادن شما خواهند بود.
زمانی که نینجا تئوری عنوان تحسین برانگیز Hellblade را عرضه کرد، توجه بسیاری را توانست به خودش جلب کند و در مرکز توجهها قرار بگیرد. این استودیو با بودجهای بسیار ناچیز و اندک که نزدیک به ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده، عنوانی به مراتب بهتر و درگیر کنندهتر از بسیاری از بازیهای سطح بالا (AAA) بازار تولید کرد. پس از عرضه Hellblade این بازی را به عنوان یک عنوان مستقل سطح بالا میشناسند که از بسیاری از بازیهای رده بالا بهتر عمل کرد و تجربه لذت بخشتری به مخاطبین ارائه کرد. از داستان گرفته تا شخصیت پردازی و جلوههای بصری و گرافیکی، همه یک سر و گردن از همه بازیهای مستقل بهتر بودند و کاملا با یک بازی سطح بالا با بودجه چند ده میلیون دلاری برابری میکردند.
اکنون که چنین عنوان ارزشمندی توسط نینجا تئوری ساخته شده، منطقی است که آنها دنبال ایدهها و طرحهای جدیدی برای ساخت بازی جدید خود باشند و چه ایده ای بهتر از ساخت یک بازی به دست هوش مصنوعی؟ ما هم مانند شما دوست داریم هر چه زودتر بتوانیم اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنیم. مطمئن باشید که در خصوص رخ دادن این اتفاق، ما در اسرع وقت شما را از آن مطلع خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
Hellblade: Senua’s Sacrifice در سال گذشته برای پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی عرضه شد و پس از گذشت چند ماه، اکنون در دسترس کاربران کنسول ایکسباکس وان نیز قرار گرفته است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
خدایی ش ۳۰ دلاره hellblade ولی از صد تا ۶۰ دلاری بهتره
استودیوی با استعدادیه
با تعداد کم و خرج کم همچین بازی ای ساخت
بعید میدونم چیزی که میخوان بسازن hellblade2 باشه
احتمالا یه ip جدید و خوب در حد hellblade عه
در کل کارشون درسته
اقا این بازی چ سبکیه من نفهمیدم از آخر یه چیز عجیبیه
شخصیت اصلی یه بیماری روانی داره که باعث توهم و اختلالات از جمله عدم توانایی در ارتباط با دیگران هست و معشوقه اش توسط وایکینگ ها کشته شده ولی به دلیل پدرش که کشیش هست و عقاید مذهبی خرافی داره این مطلب اونقدر تکرار میشه که سنویا فکر می کنه مشکل ذهنیش به خاطر نیرو های تاریکی هست که اسیرش کرده و به خاطر خدایانه،ههمچنین پدرش بهش میگه که دیلیون ، که معشوقه سنویا هست توسط هلا خدای مرگ نورس کشته شده و راه نجاتش کشتن هلا هست
پس سنویا وارد مسیر کشتن هلا میشه اما کل بازی توهمی بیش نیست و اخر بازی وقتی سنویا توسط هلا به شکل سوری و غیرواقعی کشته میشه،سنویا میفهمه همش توهم بوده و موفق میشه در نهایت بفهمه چی واقعیه و چی توهم و با این که هنوز صداهای درون ذهنش حضور دارن اما دیگه محیط اطرافش به مانند توهم های گذشته اش سیاه و تاریک نمیشه پس میشه نتیجه گرفت نهایتا سنویا موفق شد با مشکل ذهنش کنار بیاد و کنترلش کنه
کامل ترین اسپویلی بود که تاحالا تو عمرم دیدن :-X 😥 🙄
واقعا هوش مصنوعی تو بازی ها مظلوم واقع شده
من به عنوان یه فارغ التحصیل هوش مصنوعی می گم که یادگیری ماشین – یادگیری عمیق و تکنولوژی های هوش مصنوعی هنوز به درستی تو بازی ها جا نیفتاده شاید به دلیل ضعف سخت افزار (بازی سازا بیشتر فکر گرافیک بازی هستن تا رفتار و عکس العمل کاراکتر های بازی)