دیوید کیج: سونی در زنده نگه داشتن بازیهای داستانی نقش بزرگی داشته است
دیوید کیج (David Cage) کسی است که وظیفه ساخت یکی از بزرگترین بازیهای نسل هشتم سونی، یعنی عنوان Detroit: Become Human را بر عهده دارد. وی عقیده دارد که سونی نقش اساسی و بزرگی در زنده نگه داشتن بازیهای تک نفره و داستانی ایفا کرده و همچنان در حال ادامه آن است.
به هر حال نقش بزرگ سونی و عناوین فرست پارتی و انحصاری آن را در زنده نگه داشتن عناوین داستانی و تک نفره نمیتوان انکار کرد. اکثر بازیهای سونی با ارائه یک داستان منحصر به فرد و درگیر کننده توانستهاند به خوبی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند طوری که آنها علاوه بر لذت بردن از ویژگیهای دیگری نظیر گیمپلی و جلوههای بصری و گرافیکی خیره کننده، از یک داستان زیبا نیز بهرهمند شدهاند.
دیوید کیج بنیان گذار استودیوی فرانسوی کوانتیک دریم (Quantic Dream) اخیرا مصاحبهای با وبسایت فرانسوی LesNumeriques انجام داده است و اطلاعات زیادی از بازی Detroit: Become Human منتشر کرده است که اکثر آنها توسط همکاران عزیزم برای شما پوشش داده شده است. در این مصاحبه از دیوید کیج پرسیده شد که آیا تا به حال سونی هیچ فشاری بر وی و استودیوی او اعمال کرده و آیا هیچ دخالتی از طرف آنها صورت گرفته است یا خیر. منظور از این سوال این است که آیا سونی هیچ گاه مستقیما تصمیمات خود را بر تیم سازنده این بازی تحمیل کرده است یا خیر. این اتفاق میتواند در زمینههای زیادی از جمله انتخاب بازیگر برای این بازی رخ داده باشد که دیوید کیج در پاسخ، قاطعانه این موضوع را رد کرد. وی در ادامه از فرصتها و ظرفیتهایی که سونی برای ساخت بازیهای تک نفره در اختیار آنها میگذارد نیز تعریف کرد. دیوید کیج در این زمینه اظهار کرد:
نه هرگز. آنها هیچگاه چیزی را به ما تحمیل نکردهاند. هر اتفاقی که رخ داده تصمیم استودیوها بوده است. این ما هستیم که به دنبال استعدادها میگردیم.
ما همیشه شانس این را داشتیم که ناشرانی که به ما باور دارند را ملاقات کنیم. این روندی است که با سونی به مدت دوازده سال ادامه دادهایم. این موضوع به واسطه این که ما هیچگاه برای بازیهای خود دنباله نمیسازیم نیز هست. ما همیشه روی بازیهای جدید، با موتورهای گرافیکی جدید کار کردهایم. ما هیچگاه در پروژههای خود یک منطق از پیش تعیین شده و یا یک فرمول از پیش نوشته شده نداریم. ما خود را مانند صنعتگران میبینیم.
هیچگاه نخواستیم که این کار را انجام دهیم. سونی حتی از ما سوال هم نپرسیده است. ما میخواهیم با سونی دست به اختراعات و ابداعات جدید بزنیم و داستانهای تازه خلق کنیم. این یک ماجراجویی بی قاعده است. این کار مانند یک زندگی مفرح بدون هیچ قید و بند و با آزادی نامحدود است. اما هیچ رمز و راز یا چیز مخفی وجود ندارد. هر عنوانی که ما میسازیم سود آور است و طرفداران خود را پیدا خواهد کرد. Heavy Rain روی یک پلتفرم به فروش ۵.۴ میلیون نسخه رسید. هر عنوانی سود آورد است و این سود را بیشتر و بیشتر میکند.
سونی کار بسیار قابل تقدیری در زنده نگه داشتن عناوین تک نفره انجام داده است. میتوانیم به God of War, Uncharted, The Last of Us و یا بسیاری از بازیهای دیگر اشاره کنیم که طرفداران بازیهای تک نفره را خوشحال کردهاند.
اما قضیه به این جا ختم نشد. در ادامه این مصاحبه جنجالی از دیوید کیج در خصوص موفقیت عناوین بزرگ چند نفره بازار نظیر Fortnite Battle Royale و یا PlayerUnknown’s Battlegrounds نیز سوال پرسیده شد که او در جواب گفت:
اینها تجربههای متفاوتی هستند. این بازیها ممکن است در خاطره نسلها بمانند و یا فقط مهمان چند لحظه باشند و بعد خیلی زود فراموش شوند. طرفداران زیادی برای چنین بازیهای چند نفرهای وجود دارد اما در موقعیتهایی آنها هم با به اتمام رساندن بازیهایی نظیر God of War و یا Detroit خوشحال خواهند شد. فضای کافی برای همه هست.
منظور دیوید کیج از بیان این صحبت این است که با وجود چنین بازیهای بزرگی که روز به روز در حال پیشرفت هستند، بازیبازان هنوز هم از قدرت انتخاب بهره مند هستند چرا که از طرفی با وجود شرکتهایی نظیر سونی، بخش تک نفره و داستانی بازیها هنوز هم زنده است و بازیبازان میتوانند با چشمی باز به انتخاب بپردازند و از بین علایق خود یکی را انتخاب کنند و یا این که به طور کل این نوع بازیها را کنار بگذارند و به انجام بازیهای چند نفره و بتل رویال بپردازند. این جا فضا برای همه هست و هر کسی میتواند آزادانه و بسته به سلیقه خود به انتخاب بپردازند.
در آخر هم باید اشاره کنم که دیوید کیج در خصوص عنوان Detroit: Become Human که قرار است یک هفته دیگر یعنی در تاریخ ۴ خرداد (بیست و پنجم ماه می ۲۰۱۸ میلادی) به دست بازیبازان برسد، اظهار کرد که این بازی توسط تقریبا دویست نفر و با بودجهای “کمتر” از عناوین سطح بالا (AAA) ساخته شده است.
اگر شما هم دوست دارید قبل از عرضه این بازی به تجربه بخشی از آن بپردازید میتوانید هماکنون نسخه آزمایشی آن را از فروشگاه پلیاستیشن به صورت رایگان تهیه کنید و با نوع انتخابها و گستردگی آنها بیشتر آشنا شوید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
سونی همیشه همین بوده !
بزرگتر این صنعت و همیشه درحال بزرگ تر شدن…
واقعا دم سونی گرم بخش آنلاین خوبه ولی وقتی بخش داستانی نباشه مفت نمی ارزه
حرف شما کاملا اشتباه هست.اگر نخستین بازی رایانه ای تاریخ که بازی pong است و تاریخ ساختش برمیگرده به سال ۱۹۷۰ میلادی رو در نظر بگیریم اولویت یک ساخت بازی گیم پلی برای سرگرم کردن مخاطب هست.داستان نقش پر رنگ و مهممی داره و سونی هم برای ارزشی که به این بخش از بازی میده کاملا محترمه ولی اینکه داستان نباشه بازی مفت نمی ارزه کاملا اشتباه چون با این حرف شما بازی تتریس باید یک عنوان کاملا بی ارزشه ولی پس چطور ممکنه این بازی پر فروش ترین بازی رایانه ای تاریخ بازی باشه؟پر فروش ترین فرنچایز انحصاری سونی بازی gran turismo ولی آیا این بازی از داستان بهره منده؟عامل فروش بازی GTA V به نظر شما بخاطر داستانه این بازیه یا گیم پلی دیوانه کننده آزادی عمل بی حد و اندازه و بخش آنلاین که هنوز هم باعث میشه این بازی در اکثر بازارهای پر مخاطب جزو ۲۰ عنوان پرفروش قرار بگیره؟اگر به داستان باشه GTA:IV و GTA:SA که داستانی به مراتب پیچیده تر و طولانی تری نسبت به عنوان داشتن چرا به این اندازه پر فروش نشدن؟gta :sa برای هر ۳ نسل هم موجوده ولی آیا رکورد gtav رو در تعداد نسخه های فروخته شده پشت سر میزاره و اونو میشکنه؟آیا عناوینی چون زلدا و ماریو که پارسال اکثر جوایز سال رو درو کردن داستان حماسی و پر جزئیاتی داشتن و بخاطر این مورد استقبال منتقدین و مخاطبین قرار گرفتن یا چیزی به اسم گیم پلی باعث این موفقیت عظیم شد؟دوباره تکرار میکنم کار سونی ارزشمنده و شکی درش نیست ولی همه گیم در داستان خلاصه نمیشه.
تو مثل اینکه نمیخای بفهمی.. منظورش اینه که اگه کلا بخش داستانیرو بزاریم کنار از صنعت گیم .. دیگه بازیا مفت نمارزه اکی؟ تو چقدر خنگی آخه 😯 .. بله بعضی وقتا تو بعضی گیما میتونه بخش داستانی نباشه که اونم باید بجا استفاده بشه.. ولی برو ببین چه گیمایی همیشه تو قلب این صنعت ماندگار شده.. همشون گیمایین که بخش داستانی داشتن چون به طور عمیقی با انسان پیوند میخورن چون مفاهیم عمیق داخل هرکدومشون هست.. دست از تعصبو منفی نگری بردار :no:
یکم ادب داشتی باشی بد نیستا
منم با حرفش مخالفم ولی آنقدر خودمو بی ارزش نمیدونم که بخام توهین کنم
سلیقه ها متفاوته ولی اگه از ۹۹ % گیمرا بپرسی بخش آنلاین رو در کنار داستانی دوست دارن بدون داستان بازی بی معنیه همین gta v که شما عرض کردی بخش آنلاینش فوقالعاده است ولی به نظر خودت اگه مایکل و فرانکلین و ترور نبودن به همچین موفقیتی میرسید؟ یا همین ویچر۳ اصلا چیزی به اسم بخش آنلاین نداشت ولی الان پرافتخارترین و یکی از پرفروش ترین بازیهای تاریخه یا مثلا لست اف آس بدون داستان حتی تصورش هم سخته جوئل و الی چه داستانی با هم داشتن یا مثلا یه شاهکار داستانی مثل بایوشاک این بازیها که اسم بردم انقد خوب بودن که شاید به بخش آنلاین هم احتیاج نداشته باشن حالا همین بازیهارو بدون بخش داستانی تصور کن؟
بازی جی تی ای روی ۲نسل و ۵ پلتفرم اومده
دلیل فروش بالاش اینه
در مورد داستان درسته اگر داستان نباشه و گیم پلی قشنگ باشه بازی خوب میشه
ولی گیم پلی منظور بازی آفلاین هستش نه یک بازی آنلاین که همش مثل همه
منظور بازی ای که گیم پلی اش خلاقیت داشته باشه. نه این بازی های آنلاین که همش همون تیم دس مچ و …. مثل اینه
رکورد فروش gta v روی نسل ۷ و روی ۲ پلتفرم ثبت شده ( ۱ میلیارد در ۳ روز ) که البته بخش زیادیش مدیون تبلیغات خوبش بوده و صد البته یک تجربه تکرار نشدنی .
spartan x
عنوانی مثل تتریس که فرمودی بیشتر جنبه سرگرمی و وقت گذرونی داره بنا هم نیست داستانی داشته باشه همینطور عناوین مولتی پلیر که وجودشون هم لازمه منتها باید توازن برقرار کرد یه عنوانی مثل لست یا سه گانه هالو نه تنها در بخش داستانی عالی بودن بلکه مولتی خاص و سرگرم کننده ایی داشتن هر دو کنار هم نه اینکه صرفا برای دامد زائی و فروش اسکین و گاهی ایتم هایی که رسما بازی ptw میکنن فقط به فکر تیغ زدم جیب بازیبازها باشن این صنعت رو نباید فقط به چشم یه منبع درامد ببینن
صد در صد
من که خودم هی میگفتم. مخصوصا با این گندی که کال اف بالا آورده
هیچ وقت انحصاریا سونی ناامیدم نکرده به شخصه چندین سال پیش بین دو راهی خرید xbox و پلی ۴ بودم ،اون زمان از بازیایی مثل halo و gears of war خوشم میومد وقتی خونه دوستام میرفتم و میدیدم بازیارو و میخواستم برم و xbox بخرم اون موقع نه آنچارتدی اومده بود نه گادی و نه بازی شاخی از پلی ۴ ، تنها لست ریمستر بود و بازیها ریمستر شده ،رفتم بیشتر تحقیق کردم تا اینکه تریلر last guardian ودیدم و باروح و روانم بازی کرد،با خودم گفتم بازیا اکشن دیگه خیلی تکراری شدن برم سمت اینجور بازیا که به نظر میرسه جدیدن و یه سبک جدیدو دنبال میکنن و ریسک کردم و پلی ۴ خریدم ،راستشو میگم هر بار که یه انحصاری از سونی و بازی میکنم درود میفرستم بر شرف سازندگان بازیاش ، در همه بازیاش احساس قاطی هست با فکر و زیبایی ، هیچ کدوم خستت نمیکنه حتی اگه قبل از خریدشونم شککنی که خوبه یا نه بعد که بازی میگیری کلا میفهمی اشتباه کردی ،من Detroit روهم حتما میخرم و میدونمم که به دلم میشینه همون طور که از بقیه کارای دیوید کیج لذت بردم
NICE :yes: :yes:
:yes:
خب این نسل مثل نسلهای قبل عالی ظاهر شد امیدوارم نسل بعد هم با همین سیاست پیش بره تا همچنان حمایت ما رو داشته باشه
خدایی فقط الان دوتا ناشر بازی های تک نفره رو زنده نگه داشتن
بتسدا و سونی
الان بعضیا میان میگن سونی حتی یه بازی آنلاین محور هم تو لاین آپش نیست الان وقتی تمام بازی ها آنلاین شدن منطقیه که سونی هم اینکارو بکنه بازی آنلاین و زحمتشو آتی و ea و یوبی و مایکروسافت دارن زحمتش میکشن الان اگه سونی و بتسدا نبودن من بشخصه گیمو میزاشتم کنار
:yes: :yes:
در بین این دو مورد بعد نیست نامی هم از سی دی پراجکت رد ببریم
*بد
البته بخش آنلاین بازی های انحصاری سونی هم خیلی بهتر از جعبس :yes: مثل مولتیه killzone shadow fall یا حتی uncharted 4 که dlc های free و عالیش خیلی خوب میتونن رقابت کنن با بازی های آنلاین و بی محتوای جعبه :yes: تازه بازی های مولتی پلتفرم پلیر های بیشتری دارن رو ps4 و منو و دسته ی ps4 از نظر من بهتره چه بسا کسی بگه نه مثلا xbox controller بهتره خلاصه که سلیقه ای و باید به سلیقه ها احترام گذاشت :yes:
اره واقعا.شما یه نگاه به مولتی لست اف اس بنداز.ببین چقدر حرفه ای روش کار کردن..بازی باید اینجوری باشه.یه بخش داستانی شاهکار و مولتی سرگرم کننده
در کنار تائید دوستان
خداییش با دسته پلی ۴ راحت ترم
***********
سونی همیشه با درو کردن جوایز و پر افتخار شدن بازیاش و بیگ وینر ثابت کرده سلطان صنعت گیمه
آدم تو یک چیزی سطلان باشه بهتره تو همه چیز سرک بشه چیزیم نباشه آخرش
@Senatorbigy
آره آره البته که همینطوره.. مثلا از طرف میپرسی چیه xbox بهتره، دیگه هیچی گیر نمیاره میگه کنترلر :yawn: .. باور کن خیلی از دوستام وسط نسل رفتن ps4 گرفتن چون دسته xbox مثل آجر بزرگو سنگینه.. طرف نمیتونست یه fifa بزنه باهاش.. طرف از بی اطلاعی نمیدونه که dualshock چقدر خوشدسته.. چقدر نسبت به کنترلای دیگه برتری داره.. :loser: یا مثلا میاد میگه لایو بهتر از پی اس انه.. آخه نفهم psn داره ۸۰ میلیون پلیرو ساپورت میکنه این قویتره یا لایو که ۲۰ میلیون پلیر بیشتر نداره… اینهمه روزانه سرویس میده .. با اینهمه پلیر همیشه با ثباته.. همشم به خاطر دید منفیو تعصبه …shame
آخه همین گیمای سونی هم در کنار سینگل پلیر شاهکار بهترینو خلاقانه ترین مولتی هم داره ولی خیلیا برای اینکه خودشونو توجیه کنن به خودشونو همه تلقین میکنن که انحصاریای سونی آنلاین نداره… :yawn:
تنها دلیلی که مولتی پلیر آنچارتدو لست اونقدرا واسه عموم اشنا نیست اینه که انحصاریه.. وگرنه راحت از هر نظر بهترینه و با هر گیمی میتونه رقابت کنه! :loser: باور نمیکنید برید از تو youtube ببینید بعدش خودتون میفهمید چی میگم!
:yes:
:yes:
پلاتینیوم و البته نینتندو هم منصفانه ببینیم عملکرد مثبتی داشتن
مثل همیشه i:heart:you داره پرچمش بالاس
از شما خواهش میکنم زیر پست سونی و در این سایت از ای ن کامنت ها نزارید(البته اگه حالیت میشه)
سونی فن ها هم لطفا جواب ندید که دیگه حالم داره از این مسخره بازی ها بهم میخوره
جوک سال :rotfl:
درسته. آفلاین یه چیز دیگست و باید بیشتر به آفلاین بها داده بشه. اما این وسط بازیای آنلاینی هم هستند که تجربشون به عنوان ورزش الکترونیکی خیلی خوبه. مثل اورواچ و پابجی و فورتنایت.
سونی گفته تو نسل بعد توجهمون به بازی های آنلاین هم میرسه در کنار آفلاین آنلاین هم شاهکار میزنه:)
واقعا :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
ممنون سونی :smirk:
الان selina پیداش میشه میگه MIT فلان چیز گفت نه به ایستگاه نه به رادیوساز بعد هشتگ میزنه تا ۲۰۲۱ با اپ اسکیل و افت فریم با ایستگاه ۴
به چیت مینازی به جعبه ی ۴K ات؟
البته همون جعبه فورتزا موتور اسپورت و فورتزا هورایزن بزرگو داره.
موتور اسپورت که تو خود جعبش هم زیاد نفروخت
فقط یک فورتزا هرایزن ۳ قشنگه و تنها بازی نمره بالای ۹۰ جعبه هستش
که اونم میتونی تو یک کلوپ یا کامپیوتر بازیش کنی
نه الان میاد میگه بازیاش غول کشیه