گزارش مالی Square Enix | درآمد بالاتر از انتظار
امروز شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) نتایج مالی خود را برای سال مالی که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۸ میلادی به پایان رسید، منتشر کرد.
در جدولی که مشاهده میکنید درآمد کلی شرکت به چشم میخورد که تمام ارقام مربوطه، نشانگر رشد کلی اسکوئر انیکس است. هرچند فروش امسال نسبت به بازه مشابه در سال قبل کمتر بوده اما رشد قابل توجهی را در پی داشته است.
جدول دوم نشان میدهد که درآمد ناشر از پیش بینیها فراتر رفته است. این به دلیل فروش بالای عناوین کنسولهای قدیمیتر (مجموعههای قدیمی) (در این میان به بازی NieR: Automata اشاره شده) است که عملکرد بسیار قوی در فروش داشتهاند. در طرف دیگر، این جدول نشانگر درآمد عملیاتی حاصل از فروش بستههای گسترش دهنده و فیزیکی عناوینی با سبک MMORPG مانند Final Fantasy XIV و Dragon Quest X است.
ما همچنین توضیح مختصری از دلایلی که شاهد نتایج ذکر شده در بالا هستیم را دریافت میکنیم. در این رابطه از عملکرد عالی NieR: Automata از لحاظ فروش دیجیتالی میشنویم که سود کلی شرکت را بالا برده است.
بخش سرگرمی دیجیتالی شامل برنامه ریزی، توسعه، توزیع و بهره برداری از محتوای سرگرمی دیجیتالی، عمدتا در قالب بازیهای ویدیویی است. محتوای سرگرمی دیجیتالی برای پاسخگویی به شیوههای مختلف مشتری در محیطهای گوناگون از جمله کنسولهای خانگی (شامل کنسولهای دستی نیز میشود)، رایانههای شخصی و دستگاههای هوشمند به کار گرفته میشود.
در طول سال مالی که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۸ به پایان رسید، جایی که بازی DRAGON QUEST XI: Echoes of an Elusive Age” جدیدترین نسخه از مجموعه DRAGON QUEST” و “FINAL FANTASY XII ZODIAC AGE” عرضه شدند، کاهش تعدادی از عناوین پرفروش و بلاک باستر در مقایسه با سال مالی قبلی، منجر به کاهش فروش خالص شده است. از سوی دیگر، فروش قوی عناوینی که قبلا منتشر شدهاند از جمله NieR: Automata، باعث افزایش درآمد عملیاتی نسبت به سال مالی قبلی شده است.
در حیث دستگاههای هوشمند و مرورگر رایانههای شخصی، مجموعهای از بازیهای محبوب ما مانند FINAL FANTASY BRAVE EXVIUS ،HOSHI NO DRAGON QUEST DRAGON QUEST MONSTERS SUPER LIGHT و KINGDOM HEARTS Union χ همچنان به نشان دادن عملکرد قوی در سطح جهانی در مقایسه با سال مالی قبلی در فروش خالص و درآمد عملیاتی ادامه میدهند.
در حوزه بازیهای چند نفره آنلاینِ جهان باز، درآمد حاصل از آخرین بسته گسترش دهنده عناوین FINAL FANTASY XIV و DRAGON QUEST X منجر به افزایش تعداد مشتریان نسخه دیجیتالی و همچنین فیزیکی شده که افزایش فروش خالص و درآمد عملیاتی در مقایسه با سال مالی قبلی را در پی داشته است.
با این آمار و ارقام، افزایش سود عملیاتی برای کسب و کار بازیهای ویدیویی اسکوئر انیکس حتی بالاتر از (۳۰٫۴ درصد) نسبت به رشد ثبت شده توسط کل شرکت است.
فروش خالص و درآمد عملیاتی در بخش سرگرمی دیجیتالی به ترتیب، ۱۹۱،۴۶۹ میلیون ین ژاپن (کاهش ۳٫۸ درصد نسبت به سال مالی قبل) و ۴۳٫۴۲۱ میلیون ین (افزایش ۳۰٫۴ درصد نبست به سال مالی پیشین) بوده است.
در ادامه، ما چشم انداز کلی از سال مالی جاری را دریافت میکنیم که به شکل زیر شرح داده شده است.
محیط تجاری اطراف گروه در حال تغییر عمدهای است، جایی که نیاز مصرف کنندگان به محتوای مناسب برای دستگاههای هوشمند نظیر تلفنهای هوشمند و تبلتها به سرعت در حال گسترش است. این در در حالی است که بازار کنسولهای خانگی در آمریکای شمالی و اروپا به طور فزایندهای حالت رقابتی و انحصاری به خود گرفته است.
گروه ما همواره تلاشهای خود را برای دستیابی به رشد پایدار همراه با سود، بر اساس یک پایه درآمد محکم و ثابت از طریق معرفی و توسعه محتوای انعطاف پذیر مطابق با محیط همیشه در حال تغییر و همچنین تنوع فرصتهایی که بیشترین سوددهی را به ارمغان میآورند، انجام میدهد.
در آخر، ناشر فروش کلی و رشد درآمد عملیاتی را برای آینده پیش بینی میکند. هرچند دقیق به آن اشاره نشده اما شرکت اسکوئر انیکس شاید درآمد حاصل از بازیهایی که قرار است در آینده عرضه شوند را در نظر گرفته باشد؛ عناوین Kingdom Hearts III و Shadow of the Tomb Raider از نمونههای بارزی هستند که میتوان به آن اشاره کرد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
جاست کاز ۴ رو تو E3 معرفی کنن چی میشه.
من بازی های این شرکت دوست دارم ولی حرصم سر ادامه ندادن بازی Parasite Eve 2 حسابی حالمو گرفته :struggle: که جز بهترین بازی های سونی یک بود که حتی گیم پلی و داستان و گرافیک خیلی بالاتر از سه گانه رزیدنت اویل داخل سونی یک داشت
کسانی که این بازی رو گفتم تجربه کرده باشند صدرصد با من موافقند 😉
درآمد ت که بالاست
هر سال هم که توی e3 به جز فاینال فانتزی چیز دیگه ای معرفی نمیکنی
خب چرا نمیری حق امتیاز اسلیپینگ داگز رو بگیری نویسنده کارگردان شم ورداری بیاری خودت پارت دوم رو بسازی ش
استودیو ش ورشکست شده
کارگردان ش نمرده که
بگیر بساز دیگه
Nier یکی از بهترین بازی های ساخته شده به دست بشر